[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | KOBYSZ |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.8i V6 Koeln RS 1984 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2003-12-21 19:47:16 |
Troszke historii...
Od czego sie zaczelo? Sam juz nie wiem. Samochody ogolnie odkad pamietam. Reszta chyba jak u kazdego ;) fascynacja amerykancami, duzymi silnikami, pomrukiem v-ek... Capri widzialem juz jako maly brzdac. Pamietam jedno zdjecie slubne moich rodzicow z wielkim plakatem Capri w tle.
Pierwsza mysl o kupnie Capri to artykul z porownaniem Capri i Manty. Wtedy tez dowiedzialem sie o stronie capri.pl i od tego sie wlasciwie zaczelo. Zaczalem sie zastanawiac, zbierac informacje i wszystko co zwiazane ze starymi fordami. Wreszcie zaczalem szukac samochodu. Postanowilem, ze musi to byc v-ka, najlepiej 2.8i. Ale w moich poszukiwaniach nie ograniczalem sie tylko do tej wersji. Szukalem, ogladalem, rozmyslalem... chyba przez pol roku. Az wreszcie znalazlem go w ogloszeniu. Od razu pojechalem zobaczyc i wiedzialem, ze go kupie.
Jest to oryginalne 2.8i ze wszystkimi dodatkami, ktore ta wersja miala. Dodatkowo byl on poszerzony, jeszcze za zachodnia granica. Ciekawosta sa tez wszystkie dodatki z emblematami RS - felgi (7,5"), tapicerka (fotele od Turbo) itp. Dlatego wlasnie uznaje go za RS, chociaz jak wiadomo takiej wersji nie bylo.
Stan byl zadowalajacy, ale wiedzialem, ze czeka mnie remont. Okazalo sie, ze jedna ze sprezyn jest peknieta, z tylu dwa inne resory, wydechy nadaja sie do wymiany, blacharka wymaga poprawek. W przyplywie gotowki i checi postanowilem zrobic generalny remont. Samochod dostal nowe zawieszenie, blacharka zostala calkowicie zrobiona, nowy lakier, wydechy itp. Jedynie silnik nie byl ruszany bo nie wykazuje zadnych oznak zuzycia.
Zdjecia sa sprzed remontu, bo nie zdazylem zrobic w tym sezonie nowych. Zmienil sie delikatnie kolor - byla perla, w tej chwili jest oryginalny fordowski bialy lakier.