logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Jeti - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln GL 1982 "Grażyna"

Jeti - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln GL 1982 "Grażyna"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Jeti Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln GL 1982 "Grażyna"
Status: wysłany do krainy wiecznych autostrad
Aktualizacja: 2006-05-12 21:57:35

Grażyna - Pierwsza kobieta którą kupiłem...

Dlaczego ?
----------

Sfrustrowany ciągłym przemieszczaniem się komunikacją miejską (Taunus u blacharza)
postanowiłem kupić samochód do jazdy. Niekoniecznie super ekonomiczny,
koniecznie super fajny, koniecznie Ford.

Zaraz po podjęciu tej decyzji nastąpił szereg szybkich zbiegów okoliczności:
nadprogramowa kasa, ogłoszenie na capri.pl, w tym samym mieście,zgoda kobiety :D. Szast prast i po 2 dniach od pomysłu miałem już Grażynę.

Stan techniczny na wejściu
--------------------------

- Blacha: standard, przygryzione nadkola, błotniki, pas tylny zostaje w ręcach, ale okazało się że spód w niezłym stanie, znacznie mniej roboty niż się spodziewałem.
- Szwankuje skrzynia automatyczna, ślizga, drga... Masakra.
- Przy gwałtownym starcie drga cała buda (pewnie łącznik wału etc.).
- Urwany kolektor wydechowy, podwiązany drutem.
- z klocków hamulcowych pozostały metalowe okładziny
- Opada prawa tylna szyba
- Nie otwierają się drzwi pasażera (siłownik centralnego zamka).
- Praca rozrusznika powoduje krótkotrwałe zatrzymanie pracy serca okolicznych staruszek oraz ujadnie psów.

A poza tym cud, miód :)

- Wnętrze: stan prawie igła :)
- Silnik: super... Ile pali? jeszcze nie wiem...




Wykonane prace:
---------------

Październik 2005
- wymiana kolektora wydechowego - nareszcie słychać radio :)
- wymiana siłownika centralnego zamka
- Wymiana klocków hamulcowych

Listopad 2005
- Jakiś gówniarz urwał mi lusterko kierowcy - kupiłem używkę.
- Dolewka płynów
- Wymiana wału napędowego - drgania nie ustały a nawet się zwiększyły (powrót do starego)

[...]

Marzec 2006
- Wymiana jednego z przegubów półosi - już tradycyjnie drganie budy nie zniknęło
- Regeneracja reduktora - Były pewne problemy z dostaniem zestawu regeneracyjnego (producent: Star Gas)
- Wymiana opon na zimówki - przy okazji kupiłem felgi aluminiowe o ciekawym wzorze (Consul/Granada I w wersji Ghia)

- Urwany tłumik - przyspawany "lepiej niż w ASO Forda" jak stwierdził mechanik :)

12 Maj 2006
- Po 11 godzinach nierównej walki udało nam się wymienić skrzynię automatyczną. Efekt: Inny samochód. Grażyna zaczęła przyspieszać, nie trzęsie się i biegi nawet zaczęła przełączać :D Nareszcie czuję, że mam 2.8 pod maską.

Komentarze

Fajna Grania... no i 2.8;) No i proszę o fotki wnętrza... bo skoro jest ładne, to warto by było je pokazać. Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-20 02:03:12]


Pierwszy?
A ja wiem, kto i kiedy zgubił tłumik ;)
Niech Graża dobrze służy, a Taunus rośnie w siłę!

Strzała Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-20 02:13:44]


Jednak nie pierwszy - Wroniasty też nie śpi ;)

Strzała Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-20 02:16:42]


Może ja też założę zimówki... Niezła ta grania, w sam raz do przemieszczania sie po mieście :)

radzieckii [2006-03-20 12:26:22]


a ja nawet jechałem bez tłumika :D ależ wtedy gadała :D Ralfi może to też potwierdzić ;) a felgi dopiero będą picuś jak spełnicie plany o których słyszałem ;) jak coś słuze pomocą w machaniu papierem ściernym ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-20 12:57:33]


Ja tu widze ze powoli robi sie wiosenny wysyp nowych granadek na stronce, gratulacje fajna sztuka i z fajnym serduchem :D

Chodor [2006-03-20 16:16:40]


Ładne 2.8. Nie widać tej rdzy na fotkach.
Drgana budy ja też mam, wymieniam wymiemiam i nic :)

langi [2006-03-21 14:45:29]