logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » GRANADAmaniac - Ford Granada Mk IIb 2.8i V6 Koeln RS 1982 "Grandzia- Babcia"

GRANADAmaniac - Ford Granada Mk IIb 2.8i V6 Koeln RS 1982 "Grandzia- Babcia"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: GRANADAmaniac
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.8i V6 Koeln RS 1982 "Grandzia- Babcia"
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2008-01-29 19:56:40

Ford Granada 2.8 injection RS 1982 ostra BABCIA- POSZŁA!!!

Witam wszystkich w części poświęconej prezentacji ostatniej wersji mojego auta. Jeździłem Granadami od 1999. Moje pierwsze auto to była Grandzia 2.3V6 L 4 manual z centralnym zamkiem i wspomaganiem. Wziąłem ją gdy miała około 150'000 km na liczniku. Przejechałem nią ok 300'000km i puściły wszystkie zawory. "Remont" polegał na tym, że mam teraz 2.8i z kolektorem i gaźnikem z 2.3 oraz automat zamiast manualu :))) Jak widać na zdjęciach auto nieco różni się od wszystkich Babć w wersjach L, GL, GLS(X) czy Ghia lub Ghia X. Ma sportowe fotele Recaro, czarne matowe wykończenia szyb i klamki, aluminiowe nakładki na progi, zderzaki w kolorze nadwozia. Miała też kły ze spryskiwaczami (właśnie myślę jak jeden z nich skleić i zamontować) i kły z tyłu. Maska trochę "nadgryziona", ale może znajdę mądrego blacharza, który za mądre pieniądze odrestauruje ten wieeelki kawał blachy pod którym bije dzielne serce. A co do serca... No cóż... chciałem wtrysk, ale nie działał i nie znalazłem kogoś kto by go uruchomił. Mam więc kompletną szprycę w domu a bujam się na gaźniku (z gazikiem:))) Może i na to znajdzie się sposób. Niestety mam sporo problemów z elektryką. Szczególnie denerwujące jest przegrzewanie się bezpiecznika od wentylatora gdy działa klima. Ehh... klima dobra rzecz, ale wytopiła dziurę w skrzynce bezpieczników. Trzeba będzie przerobić. Zawieszenie... Jest chyba nieco twardsze niż w 2.3, no i 15" na niskich profilach robią swoje. Dałbym 16" lub 17" ale nie wiem jak całe zawieszenie się zachowa na dziurach. Obawiam się, że będzie nie najlepiej. Jednego aluma już zgiąłem i czeka mnie toczenie (...polskie drogi..., a wrocławskie- bez komentarza...). Dotychczas spradzona organoleptycznie prędkość tego cuda to 180km/h. Nie dało rady pociągnąć więcej bo na "lotnisku" pod Lesznem gość maluchem ciął po lewej i trzeba było eksperyment przerwać. Start ze świateł 11s do setki na mokrym i z tego ok 3s stania w miejscu. Więcej nie próbuję bo inni urzytkownicy dróg dostają zawału jak to wielkie Babsko rozpycha się na drodze pędząc przez miasto. Pozdrowienia dla wszystkich w Grandziach i "europejskich Mustangach". Podziw dla 4.0V6 w Capri no i może ktoś pomoże przy Cossim lub SHO do Babci???
See ya on da roud
Auto poszło do ludzi 29.01.2008 (liczę na obiecaną przejażdzkę po odrestaurowaniu)

Komentarze

Pierwszy=)

MMmmm...miodek Granatnik=) Silniczek fajny, ogólnie mi się podoba;-)Gratuluje auta;-)Pozdrawiam.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2004-12-02 15:59:15]


Pierwszy :)

2,8 na automacie?
Super sprawa, też bym tak chciał. Widzę, że we Wrocławiu obrodziły ostatnio grandzie :)

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie [2004-12-02 15:59:33]


Drugi :(

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie [2004-12-02 15:59:59]


Kolejna Grandzia 2.8 Injection

I to jeszcze z klimą !! Szkoda, że nie ma jeszcze żadnej z orginalnymi lusterkali w kolorze nadwozia, ale twoja ma przynajmniej oryginalny spoiler ( mało który przeżywa 20 lat ;-) )

S_I_M_O_N [2004-12-02 17:23:17]


Piękna... nic dodać, nic ująć :)

Piotrek PCK [2004-12-02 23:13:16]


czy ten maluch miał byc szybszy :P
i dlatego pogoniles tylko 180????

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-12-03 10:06:42]


Ten maluch był "niespodziewanym" elementem eksperymentu. Teraz mam drobny problem z wałem. Jak go rozwiążę mam zamiar spróbować "złamać" 200km/h na autostradzie do Katowic. Czeka mnie tylko przejrzenie hamulców. Wtedy można eksperymentować.
Pozdro MK

GRANADAmaniac [2004-12-05 10:15:57]


Ooo, taka sama jak moja! Nawet lepsza, bo z klimą i spoilerkiem z przodu. A reszta tak samo. Nie wiedziałem, że oryginalnie były spryskiwacze reflektorów - moją ktoś walnął z przodu, więc tam jest przerobiona.

Nie wiem czy lubisz oryginał fabryczny, ale nie myślałeś przypadkiem o TRX-ach? Z mojego doświadczenia są tańsze niż te, które masz (to od Scorpio, prawda?), bo wszyscy od nich uciekają. Opony owszem, ciężko dostać, ale problem jest tylko z pierwszym kompletem, jak już masz, to następne same zaczynają się pojawiać. :-)

Pozdrowienia z Krakowa.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-12-07 16:31:54]


Ładna maszynka

Bardzo ładna
ja miałem podobny problem z przepalaniem bezpiecznika od wentylatora przy właczonej klimie ale jest na to rada trzeba założyć przekaznik na klime i bedzie wtedy ok zrobiłem tak odrazu po pierwszym spalony bezpieczniku i mam po kłopocie do teraz

Targo [2004-12-07 22:10:24]


Widziana dzisiaj w Warszawie, jak ciągnie przyczepke i wlecze się za śmieciarką :D.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-19 16:04:39]


W PUNTO? no a my sie zastanawialismy kto sie tak na nas gapi;))

MISKO Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-20 09:26:04]


Czesc
Czy masz moze kontakt z Miskiem , granada była na sprzedaz a nie moge sie dodzwonic.

malyRS [2009-03-06 17:41:23]


Miśko caly czas ma ten sam nr na pewno się dodzwonisz

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-06 22:04:08]


Jakbyś mógł to podaj mi aktualny numer do Miśka.

malyRS [2009-03-08 11:33:05]


Numer z jego profilu jest aktualny.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-08 11:42:00]