[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | ETC |
Samochód: | Ford Granada Mk IIa 2.8i V6 Koeln Ghia 1981 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2022-10-17 01:20:00 |
Podstrony
Zaczynam renowację
Witam !
Jestem "granadziarzem".
Zdałem sobie sprawe z tego jak tylko kupilem swoją pierwszą Granadę, co było tak dawno ze juz nie pamietam kiedy.
Potem byla druga... trzecia ... :o)
Tą ostatnią postanowiłem własnie dzisiaj odrestaurować,
dlatego zarejestrowalem się na Waszej stronie i z Waszą pomocą (mam nadzieję) generalnie odbuduję to cudo do "stanu fabrycznego" :o)
Trochę o autku.
Kupiłem ją ok 6 a moze 8 lat temu za dość duze pieniądze, bo jak pamietam chyba ok 7 tys zł (i było to trochę wiecej niz te same pieniędze dzisiaj :o)
No ale nie załuję - tyle była też i warta, bo:
wersja 2,8i Ghia, pełna elektryka: lusterka, szyby, fotele, komputer, klimatyzacja, spryskiwacze refl. centralne zamki, szyberdach, oczywiście skóra z poduszkami i automat.
Poprzedni wlasciciel dostarczył nawet brief niemiecki z którego wynikało że pierwszym wlascicielem auta był przez 2 lata salon fabryczny producenta w Niemczech, czyli była to jakaś wersja pokazowa, chyba jeden z pierwszych egzemplarzy po liftingu (X Executive ?).
Była w stanie idealnym, począwszy na skórze, poprzez silnik a na karoserii skonczywszy.
Piszę była, gdyz czekały ją u mnie pracowite lata.
Zanim przeszła na emeryturę zrobiła ok 200 tys. km ciagnąc przyczepę o sredniej wadze 1-2 T
Miałem ją odstawic na zlom i kupić sobie jakiegoś mesia SEL,
ale jednak nie zrobie tego.
Dzisiaj podjałem decyzję - Granada bedzie KOMPLETNIE ODRESTAUROWANA.
Bedzie zrobione wszystko począwszy od lakieru (jak widac na fotce - jeszcze oryginał) poprzez spękana skórę (całkowicie nową dostanie)a skonczywszy na zawieszeniu z którym najgorzej nie jest. Technicznie auto było zadbane, bo pracowało, ale wizualnie jest tragicznie, co planuję diametralnie zmienic.
Opis przebiegu prac pod adresem:
http://www.capri.pl/page/1482