[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Jeti |
Samochód: | Ford Taunus TC II 2.0 V6 Koeln 1978 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2008-05-19 12:21:15 |
Pierwszy porządny samochód...
=============================================================
Z racji sporej ilości zdjęć z odbudowy (a ciężko się zdecydować co wywalić) stworzyłem osobną galerię. Wszystkich zainteresowanych postępami zapraszam:
http://jeti.youngtimer.pl/taunus/
=============================================================
Plan 5 letni:
- remont blacharski od zera
- zmiana silnika na 2.9EFI (może kiedyś zostanie przerobiony na gaźnik)
- zawieszenie przystosowane pod taką moc: poliuretany, hamulce tarczowe (z przodu może wentyle)
- wygląd zewnętrzny oryginalny (kolor brąz metalik).
Remont generalny:
maj 2005r
Znalazłem blacharza, który podejmie się reanimacji mojego wozu. Szaleńcem okazał się być obecny na tej stronie Maroo http://www.capri.pl/services/user-info?id=3647
początek czerwca 2005r. - Zakupiłem dawcę elementów blacharskich (na zdjęciu blacharz - Maroo).
5-6 czerwiec 2005r - Rozbiórka wnętrza Taunusa. Po wyjęciu wykładzin i foteli moim oczom ukazał się obraz nędzy i rozpaczy.
Efekt rozbiórki:
14 czerwca 2005r. - Rozbiórki ciąg dalszy. Tym razem lampy, kierunki, butla LPG, zderzaki, elektryka itp. Maroo staje się coraz bardziej nerwowy :P
28 grudnia 2005r - Samochód w dalszym ciągu u blacharza. Zaczyna przypomniać Taunusa. Ja powolutku działam nad przednim zawieszeniem. Na gwiazdkę sprawiłem Taunusowi prezent - komplet poliuretanów na przód i na tył.
czas na małą aktualizację:
28 października 2006r. - Projekt "robi się" baaardzo powoli ale za to dokładnie :). Spawanie praktycznie zakończone. Teraz czas na pozbycie się starych powłok lakierniczych i konserwację podwozia.
Projekt z powodów lokalowych musiałem przenieść w inne miejsce. Kilka fotek z akcji "przeprowadzka" poniżej. Laweciarz został wybrany ze względu na numer telefonu ;>
28 czerwca 2007r. - Ach jak ten czas leci :) Już dwa lata minęły a końca remontu nie widać. Aktualnie buda jest wyspawana, zagruntowana, zapodkładowana oraz zakonserwowana :) Teraz tylko szpachlowanie, podkład i lakier (i już za 2 lata samochód będzie można składać :D ).
13 lipca 2007r. - Próbne odpalenie silnika: http://www.youtube.com/watch?v=TYKPj-nXsqY