logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » konrad.s - Ford Transit Mk II 2.4D York 1982 "ARCA America 370"

konrad.s - Ford Transit Mk II 2.4D York 1982 "ARCA America 370"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Transit Mk II 2.4D York 1982 "ARCA America 370"
Status: aktualnie posiadany (od 2024-02-21)
Aktualizacja: 2024-07-31 22:19:55

Podstrony

Ford Transit mkII 2.4D York ARCA America 370

A więc wymyśliliśmy sobie Kampera. Rodzina pewnie inaczej to sobie wyobrażała, ale pomyślałem (i ich przekonałem), że z takim budżetem można mieć super Transita albo złom z lat 90.
Plan był taki aby dało się spać całą naszą czwórką bez konieczności przerabiania salonu na łóżko, oraz ważniejsze: aby każdy miał jakiś swój kąt podczas dnia. Aby dzieci mogły się zająć sobą a nie kłótnią czy inną mniej pożądaną interakcją ze sobą nawzajem :). Aby żona (albo ja) mogła się sobą zająć a ja (albo żona), w ostateczności, zająć pracą. Bo chociaż auto ma być wakacjowozem, to dokładając pracę jednego z nas wyjazdy mam nadzieję będzie można wydłużyć.
Powyższe udało się zrealizować, jest dość duża przestrzeń mieszkalna, z tyłu łóżko piętrowe. Nie udało się za to z silnikiem, miała być benzyna a jest 2360 powodów aby nie tak bardzo lubić ten samochód... Zobaczymy co z tym dalej będzie, jeśli ogarnę temat to może się przeprosimy. Na razie jest źle, nawet mając na uwadze że to stary diesel.
Poniżej kilka zdjęć, szczegóły wypraw po to auto opiszę na podstronie, razem z kilkoma zaklęciami, które pomogą w ruch wprawić włoską machinę administracyjną.



16.06.2024
Miał być debiut na majówkę ale nie było. Pojawiła się nieszczelność w instalacji gazowe. Kilka zajętych weekendów później udało się na chwilę wyskoczyć.



Lipiec 2024.
Pierwszy większy wyjazd za nami. Miała być Dania i Szwecja lub Dania i Holandia ale czas pozwolił na polskie i niemieckie wybrzeże Bałtyku. Nie wiem w sumie ile przejechaliśmy bo licznik bzdury pokazuje. Według gógla około 2200 km. Tuż przed wyjazdem usłyszałem teorię że rowery na bagażniku na tylnej ścianie to ryzyko rozszczelnienia zabudowy... I teraz się zastanawiam czy nie zaszkodziłem sam sobie:



Wyrwałem "śliczną" listwę ze sklepu z panelami którą obłożone było łączenie sufitu z tylną ścianą. Jest przeciek świeży na środku i pozostałości po dawnej przygodzie, na większej szerokości ściany. Ktoś to musiał w miarę szybko naprawić bo ściana 5 cm poniżej sufitu jest sucha jak pieprz.
Może nie tragedia ale humoru mi to nie poprawiło.

Komentarze

Wygląda zacnie. Tylko ta żenada pod maską... Ale pamiętaj, że jest milion wyjść z tej sytuacji.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-12 22:16:44]


fajny układ!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-12 22:22:54]


Dokładnie taki układ lub zbliżony też by mnie najbardziej interesował... żeby właśnie była ta środkowa sekcja z kanapami, która może pozostać "do życia", gdy reszta rodziny w swoich wyrkach. Aż niesamowite, że w takim niezbyt dużym gabarycie udało się to zmieścić, bo zwykle potrzebny do tego zdecydowanie większy kamper.

Silnik... no nie zazdroszczę, bo ja nawet z silniejszą niby benzyną i narzekałem na dynamikę mocno :(

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-05-06 12:19:12]


Układ identyko jak w moim Trottolone, tylko ja jeszcze mam szafę po lewej za lodówką, z przed łóżkiem piętrowym.
https://www.capri.pl/image/car/7209/281085

Fajny i bardzo praktyczny układ, i do jazdy i do spania, gdzie każdy ze swojego łóżka ma niezależne dojście do wyjścia czy WC w nocy... to ważne, jak nikt po Tobie nie chodzi :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-05-06 12:37:12]


To auto ma 5.8m długości :). Jedyny minus to szerokość tylnych łóżek, ale moje córki mają 7 i 10 lat więc na razie dadzą radę.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-05-06 13:22:22]


Wiem, że nie na temat, ale czy ktoś z was, kaperowiczów, wytłumaczy mi ideeę tragicznie długich tylnych zwisów w kamperach??? Przecież to samo nadwozie można było zabudować na dłuższym rozstawie osi i samochód byłby równomierniej obciążony, stabilniejszy no i bez porównania bezpieczniejszy w manewrówce. Dlaczego???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-06 20:39:11]


Ciężko Transita z dłuższym rozstawem. Chyba o to chodziło i o koszty.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-05-06 20:42:33]


No ok, ten transol ma jedynie dwa rozstawy osi. Żenujące... ale kampery na innej bazie? Wszystkie, nawet krótkie, mają takie kosmiczne zwisy, mimo iż można by pod to samo podstawić auto z dłuższym rozstawem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-06 20:55:55]


Może też kwestia zbiorników ma jakieś znaczenie. Zazwyczaj są na końcu auta. Ale to tylko moje domysły.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-05-06 21:19:22]


Może chodzi o dostępność ram do zabudowy? Kiedyś producenci "chassis cabów" nie oferowali chyba tak szerokiej gamy rozstawów osi co obecnie.

[2024-05-06 21:20:26]


Na transicie były co najmniej trzy rozstawy

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-06 21:51:43]


W Mk2 były tylko dwa o ile dobrze pamiętam, a LWB miał zawsze bliźniaki - może o to chodziło?

Konar [2024-05-06 22:22:57]


Z tym że na bliźniakach były co najmniej dwa. Elnagh kwiatka ma 3,5 metra rozstawu

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-06 23:18:34]


Tylko ten najdłuższy był SVO, więc zakładam że tylko pod zamówienie. Firmy zabudowujące kampery brały raczej raczej serię i produkowały na serię na stock, a nie make to order.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-05-07 06:55:06]


Gdzieś między 1982 a 1985 (bazując na folderach w dziale "Biblioteka") stał się regularną opcją, ale to niewiele wnosi do tematu kamperów, ponieważ a) był na bliźniakach, b) ma ze wszystkich najdłuższy zwis (1500 mm).

[2024-05-07 08:16:01]


Jak to w kamperach, pewnie chodzi o miejsce które zabrałaby rama.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-05-07 08:37:05]


A ło! mądrego miło posłuchać. To ma jakiś sens... Zrozumiały sens. Kumpel ma kampa na starym ducato (benzyniaku). Tam poszli dalej - ori ramę oderżnęli i do kabiny dukaciaka dospawali obniżoną ramę, belkę typu citroen c15 z wleczonymi wahaczami i poziomymi coiloverami.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-08 19:50:07]


Na pewno by był mniej zwrotny .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-07-31 22:32:28]


Podjedź do mnie żebym to to zobaczył na żywo 🙂

kicok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-08-02 22:24:30]


Jedziesz na puchar?
No nie wiem czy podjadę do Ciebie, w tunelu w Ruszczy się nie zmieszczę :D

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-08-02 22:39:17]


Granadziarz - ja myślę, że chodzi o schowki/zbiorniki, ale też i skrętność. Bo dobrze, żeby taki kamper potrafił się w jakichś węższych uliczkach złożyć w zakrętach, bo jak wiadomo jeździ w różne miejsca.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-09-03 21:44:32]