[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Ludwik 3M |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.9 turbo L 1984 |
Status: | aktualnie posiadany (od 2020-11-18) |
Aktualizacja: | 2024-03-09 22:08:28 |
Zdrowa Granada ;)
Jak zapewne większość z Was bywająca na SO wie, moja obecna Granada w zasadzie się już bio degradowała, a że nie wyobrażam sobie życia bez posiadania Granady, powstał plan posiadania takiej względnie zdrowej i rokującej blacharsko. Historia zaczyna się na PC bodaj 17? 18? Może wcześniej, kiedy to zobaczyłem ją pierwszy raz. Przyjechał nią Marek z Grodziska. Pogadaliśmy, pooglądałem, była fajna. Rzuciłem tak niezobowiązująco, jeśli kiedykolwiek będzie sprzedawał to niech da znać. No i dał, w 2020 w dodatku auto bez napędu co mi jest na rękę. Dogadaliśmy się szybko i auto trafiło do stodoły. W połowie 22 przyprowadziłem auto pod dom do ciepłego garażu i dłubię coś tam sam a coś tam z Miśkiem. Plan na nią jest taki sam jak na moją tą pierwszą: czyli restomod. Graty przekładam z poprzedniczki ale tylko częściowo, wnętrze z recaro i w innej kolorystyce, napęd ten sam. Zawieszenie w zasadzie wymyślone od nowa. Przód na coiloverach a tył… zobaczycie 😉. Postaram się wrzucać na bierząco postępy.
Powoli coś tam do przodu. Mam nadzieję, że silnik, skrzynia zawieszenie tył będą już na aucie w tym miesiącu.
Robota ostro ruszyła. Jutro już na docelowym zawieszeniu i z silnikiem skrzynią na własnych kołach… zostanie „tylko” elektryka, abs i wydech. Już stoi na własnych kołach abs zamontowany, silnik też. Pozostała elektryka, poprawki w wydechu i nowy zbiornik. Jest nowy „fjuczer” w postaci rzeźbionego pasa tylnego. Nowy zbiornik w zasadzie gotowy.
09.08.2024 Zgodnie z sugestiami postaram się mniej jako tako dla obcego opisywać postępy prac. Dziś udało się zrobić izolację termiczną na downpipe, dzięki Ligaczowi 👌💪