[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | maciorm |
Samochód: | Ford Taunus TC II 1.6 R4 Pinto L 1979 " SPRZEDANY" |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2005-05-18 15:27:18 |
devil
Kupilem Tauniego 2 lata temu z kiepską mechaniką i dobra blachą, przez ten czas dorobił sie prawie nowej całej mechaniki i zrobię mu male poprawki blachy za jakis czas (blacharz poprzedniego właściciela nie był dobrym fachowcem i teraz to zaczyna być widocznew paru miejscach). Teraz ma LPG, 5 biegow no i 1.6 OHC zrobiony przeze mnie na nowych tulejach cylindrowych MAHLE i nowych panewkach (od uszczelki główicy w dół wszstko jest nowe), teraz ma 30tys. przebiegu i jeździ bezproblemowo. Samochód otrzymał nowe łożyska, opony, akumulator, chłodnicę, pompę wody, wisko, cały układ hamulcowy włącznie z kompletną nową pompą, wszystkie membrany gaźnika, kopułkę, przerywacz, palec, kable i świece Motorcraft, pasek rozrządu i inne drobne których już nie pamiętam. Zbierałem rachunki więc gdzieś je wszystkie mam.
Silnik jest oryginalny, tak jak wyszedł z fabryki, remont był na nowych tulejach i pierścieniach, tuleje doszlifowane do średnicy nominalnej. Poprawek wymaga kiedyś głowica (prowadnice) ale zawory pomimo jeżdżenia na LPG nie rozregulowały się przez 20 tys. km
26.11.2004 Zrobiłem całe przednie zawieszenie i układ kierowniczy (wszystkie nowe tuleje, sprężyny, końcówki układu kierowniczego) sporo mnie to kosztowało kasy i pracy ale warto było - teraz jeździ się naprawde dobrze i Tauni płynie sobie elegancko, nieważne jak złe są koleiny.