[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Lukruś |
Samochód: | Ford Taunus TC III 2.0 R4 Pinto Gl 1979 "Kermit" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2021-09-12) |
Aktualizacja: | 2022-04-05 09:09:22 |
Taunus do śmigania codziennie.
Samochód kupiony od Darka Pająka w połowie września, w stanie rokującym, cena atrakcyjna, autko ma to coś.
Jest plan by jeździć nim codziennie i doprowadzić go do jak najlepszego stanu. A w międzyczasie szukać tc2 2d. Takiego rokującego z jak najlepszą blachą.
Wymienione od tego czasu:
- Gaźnik na zregenerowanego Webera 32/36, wraz z kolektorem.
- przednie opony na ciut mniejsze bo przycierały na wertepach.
- chłodnica na nową większą, oraz termostat, i dołożona roleta.
- świece, przewody wn, kopułka, palec, platynki, filtry.
- Wymieniony daszek deski rozdzielczej na niepopękany.
- Zamontowana atrapa hella z dodatkowymi halogenami.
- Wycięte dodatkowe światło stopu, zreperowane podświetlenia deski i podłączone pod ten opornik z regulacją, tak jak być powinno.
- Zdemontowane i umyte z kurzu nawiewy i te rurki od nagrzewnicy.
W planach na najbliższy okres,
jak tylko znajdę czas i skompletuje wszystko:
- Wymiana zbiornika paliwa
- wymiana głośnej skrzyni na cichszą 4b która już czeka.
- Podmiana tylnego mostu na 3,44 z dużymi
bębnami, nowymi wszystkimi gumami, nowe szczęki, bębny, cylinderki, linka ręcznego i wszystkie przewody.
- poważne przejrzenie instalacji elektrycznej pod maską, uporządkowanie wszystkiego i wymiana części przewodów, i pozbycie się świateł dziennych.
Oraz powoli chce skompletować wszystkie gumy i końcówki w dodatkowym przednim zawieszeniu, co się da wyczyścić pomalować, i wymienić i jak będzie gotowe podmienić cały przód. Też wraz z wszystkimi przewodami hamulcowymi, przejrzeć ewentualnie wymienić lub regenerować, zaciski i pompę.
Staram się wszystko robić tak by nie wyłączać go z eksploatacji na dłużej. A z racji że planuje kolejnego taunusa to zapasowe graty nawet duże, jak zawieszenie, czy most może się przydać.
Na razie to tyle.