logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » caleb - Ford Transit Mk I 2.0 R4 Pinto 1976

caleb - Ford Transit Mk I 2.0 R4 Pinto 1976

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: caleb Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Transit Mk I 2.0 R4 Pinto 1976
Status: aktualnie posiadany (od 2021-08-23)
Aktualizacja: 2021-09-03 08:31:51

Podstrony

Transit Mk1 1976 2.0 Pinto

W końcu mój pierwszy Mk1. Silnik 2.0 Pinto, skrzynia czwórka. Przedni most od mk2, czyli hamulce brzytwa :). Jest kilka elementów wnętrza wołających o pomstę do nieba, kierownica i fotel kierowcy od vw T-2. Na szczęście poprzedni właściciel zakupił już oryginalny fotel i kierownicę i to należy wymienić w pierwszej kolejności.

Komentarze

Uuuuu, wreszcie ktoś kupił tego biedaka z Piotrkowa. Wielu mędrców go oglądało i odpuszczali. Grube wyzwanie, trzymam kciuki. I dobry rocznik czyli 76 zapewne.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-02 23:35:41]


Tak 76, czeski błąd, zaraz poprawiam. Dlaczego dobry rocznik?
Nie było bardzo nic innego na rynku, samochód stosunkowo blisko mnie i może uda się przyjechać na kołach, bo puki co umowa spisana, a samochód jeszcze nie odebrany. Dokładnie go obejrzałem i nie przeraził mnie aż tak bardzo, faktycznie jest dużo rzeczy do zrobienia, ale tragedii nie ma. Reperaturek trochę mam, a i jest też z czego zdrowe elementy powycinać.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-03 08:31:12]


76 bo już dużo rozwiązań pokrywa się z MK2, ja mam 77, ostatni wypust. A jak tam pinto się zmieściło z płaskim ryjem? bo w naturze to chyba nie występowało razem.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-09-03 08:42:49]


Pinto bez wentylatora i zamontowana maleńka chłodnicza z elektrycznym wentylatorem. Wentylator włączany traktorowym przełącznikiem kierunkowskazów. Weszło pinto to może i powinienem 3.0 essexa przymierzyć?

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-03 09:06:28]


Rocznik dobry bo mój :-)

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-03 17:13:30]


Miłem go przez jakiś czas. Niezawodne auto. Przeprowadził mnie. Pozdrawiam!

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-09-05 21:28:05]


Na Twoich zdjęciach wygląda jeszcze dość dobrze, nieźle zdziadział od tamtego czasu. Silnik Ty wymieniałeś, czy jeszcze wcześniejszy właściciel?

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-05 22:40:38]


Z ciekawości za ile ostateczne go kupiłeś bo ja pół roku temu rozmawiałem o jego kupnie i sprzedajacy za mniej na 6000 nie chciał zejść 🙂

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-09 20:07:11]


Kupiłem go za równe 6000zł. Cena wydaje się być uczciwą patrząc na ceny starych fordów, papiery ogarnięte, ubezpieczenie jest. Wsiadać, przeżegnać się i jechać :)

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-09 20:48:42]


Patrząc że na początku stal za 12000 to teraz w miarę dobra cena wyszła. Powodzenia w remoncie. 🙂

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2021-09-09 23:13:48]


Możesz wrzucić foty jak wygląda to wszystko pod maską?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-11 21:11:13]


Wyjąłem głowicę z osprzętem więc jest niemal pusto pod maską, za tydzień powinno być wszystko w komplecie. Cyknę zdjęcia i wrzucę.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-12 08:40:38]


Postępu w pracach nie ma, pod maską wygląda to tak.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-03 10:42:07]


O, dzięki. Dużo info na tym zdjęciu. Łapy nie rzeźbione, takie same jak w MK3. Koło pasowe się mieści przed belką, praktycznie cała pompa wody w chłodnicy ;D

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-03 11:07:15]


Przez przypadek urodził się taki pomysł podczas remontu silnika.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-10 12:59:56]


Szanuję, dopinguję i nie chcę zniechęcać, ale wydaje mi się (a to domniemanie graniczy z pewnością), że takie rozwiązanie to dobre jest do auta lekkiego, które momentu obrotowego nie potrzebuje... Pinto to w ogóle dobre do Capri albo Escorta jest.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-10 16:22:42]


Nie chciałem tego pisać, dziękuję Michał.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-10 16:58:10]


Obawiam sie że macie rację, właśnie sprawdziłem wagę capri i transita, w najlepszym wypadku różnicy jest 200 kg, w najgorszym 400 kg. Niestety jak sie na coś nastawie to trudno mnie od tego odciągnąć. Nie wiem czy teraz pokazywać kolejne modyfikacje silnika, zaraz mnie znów zaoracie :D.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-10 21:40:15]


To po prostu dokup do tego lekkie nadwozie i będzie działać:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-10 21:43:43]


Patrząc na foty tego transita to pewnie właśnie jest lekkie nadwozie :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-10 21:54:14]


Ten silnik to dla mnie zło konieczne, v4 mnie nie kręci, a do v8 trzeba ciąć ścianę grodziową (jeśli nie chce sie mieć długiego noska). A żeby zachować orginalny stan nadwozia to nie wypada ciąć. Bezinwazyjnie siadł by tam opel 3.0v6, ale to znów lekka profanacja. Jak macie inne koncepcje jestem otwarty.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-10 21:55:08]


Pokaż co tam działasz z tym silnikiem 🙂
Gdzie znajduje się chłodnica z wariantem Pinto pod maską?
I co to znaczy bezinwazyjnie siada 3.0 V6 z **** ? Jest krótsze niż kolonia ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-10 22:05:14]


V6 z **** jest bardzo kompaktowe i wejdzie wszędzie.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-10 23:52:54]


Mieliśmy z Mikołajem ostatnio dużo czasu na rozmowę na temat napędu w Transicie :) I skłaniam się ku jego tezie na temat 2.0 DOHC 8V (kod N9). Nie wiem które Pinto masz w swoim Transicie, ale DOHC ma te 30-40 Nm więcej dostępne przy 2500 obr. Nue wiem jak temat 2.3 16V DOHC, ale ilość zaworów sugeruje raczej "wiertarkowy" styl (choć wielorybem w automacie bujało to bardzo, bardzo fajnie).

Innym, dobrym rozwiązaniem będzie 2.9 V6.

Zetec to też fajny napęd, ale odnoszę wrażenie iż był to silnik zastępujący Pinto ergo ma też jego poziom zastosowania (lekkie, mniejsze auta w gamie Forda) co z resztą może sugerować fakt iż największe auta jakie napędzał to Mondeo i Escape/Mazda Tribute (ta ostatnia najmniejsza nie jest, ale dalej kioskiem ruchu też nie...)

Żeby również była jasność- myślę, że nikt tu besztać Cię nie chce, ja dopinguję, domyślam się jednak jak może być deprymujący włożony wielki wysiłek niewspółmierny do efektu...

P.S.
Rób jak uważasz, nie koniecznie jak Ci doradcy sugerują- ja tak zawsze robiłem, ale są tu osoby które jednak zjadły na tym zęby oraz będą miały racjonalną radę nieograniczoną ładunkiem emocjonalnym (myślę tu o Darku Pająku, Marcinie Kozłowskim, Miśku z Trójmiasta, Grzesiek Rudy, Jarek Granadziarz i wieeeelu innych- wybaczcie jeśli kogoś pominąłem...).

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 03:43:12]


Grzesiek mo recht, V6 z Vectry napędza w KRK kilka Lanosów, co najmniej jedną Nexię i jedną Corsę. Ale żeby było bardziej koszernie, to może spróbuj VR6 - sąsiad ma to w Fabii "jedynce" i weszło całkiem swobodnie.
Kloc ten ma 3 cechy: jest ciężki (co dla Transita bardziej jest zaletą niż wadą), występował w montażu podłużnym (Touareg, A7, Cayenne, Phaeton), a dekle z logo Forda (Galaxy) są tańsze na rynku niż te sygnowane przez VAG.
@Trefl - czy Zetec był następcą Pinto? Raczej nie. Jest to przecież stary CVH z nową głowicą, a CVH był opracowany dla Escorta FWD i Fiesty jako następca Kenta/Valencii. Zastosowano go w Mondeo czy Escape z braku laku - stary DOHC się nie sprawdził, a Durateca jeszcze nie było. Dla mnie Zetec jest typową wiertarką z doskonałą górą i bardzo kiepskim dołem obrotów - do Transita zdecydowanie nie pasuje.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 08:12:40]


Mk1 z płaskim ryjkiem ma ten urok bardzo krótkiej komory. Sam móżdżyłem co by tu nowoczesnego wsadzić w moje pick-up prosie i latałem z miarką wszędzie gdzie się dało.

Z wiekiem mi przeszło. Na razie plan jest reanimować v4, tym bardziej, że mam blok z pasującym nr.

Ale nie ma co się poddawać :) Po tym jak przemieliłem w głowie niekoszerne krótkie silniki, zaczynając od V6 - wspomniana omega, duratec, vitara na B4 z alfy/imprezy/legacy kończąc, wylądowałem jednak z fordowską opcją wspomnianego DOHC 8V. Choć opcja Prosiaru mnie jarała strasznie :)

Nie bez kozery busy śmigają z dieslami, więc duży moment nisko ma znaczenie, więc jak nie v6 to właśnie DOHC 8V, tym bardziej że transit mk5 miał taki w serii i odpowiednie klocki można znaleźć/kupić.

Jak masz wpasowane pinto, to DOHC ci siądzie, podmieniasz łapy i zamach dajesz z sierry CVH, sprzęgło, rozrusznik zostaje.

Ja koncepcji DOHC 8Vnie porzuciłem, jedynie co to realizuje się obecnie na Transicie MK3, a MK1 sobie czeka aż jeszcze bardziej się w głowie poukłada :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 10:41:32]


Pomierzyłem wczoraj w nocy kilka silników. Pomiar od płaszczyzny przylegania skrzyni biegów do najdalej wysuniętego elementu z przodu (albo gwint wentylatora pompy wody, albo koło pasowe wału korbowego, zależnie od silnika). Pomiary prezentują się tak:

*** 3.2 v6 Y32SE - 47,5 cm

ESSEX 3.0 V6 - 54,5 cm

MERCEDES M112 v6 - 56 cm

PINTO 2.0 OHC - 56,5 cm

KOELN 2.9 v6 - 62 cm (mierzone w samochodzie więc mnie poprawcie jak się mylę)

MERCEDES M113 5.0 v8 - 67,5 cm

Rzędówek typu RB 30 czy 2JZ nie mierzyłem.

Poniżej dla przykładu w RX8 jak nam siadło M113 5.0 v8 i kilka dni temu **** v6 Y32SE.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 11:16:53]


Pakuj tam V6 Opla, zawsze to moment obrotowy lepszy niż jakakolwiek rzędowa czwórka, a skoro taki krótki i ma się zmieścić bez problemu, to bym nie kombinował dalej. To ma być cukierek dla onanistów, czy auto, którym ci się dobrze jeździ? No chyba, że sam musisz mieć silnik forda w fordzie, to wtedy ok - i wtedy poprę głosy za DOHCem, bo to wtedy chyba jedyne dość rozsądne, proste i tanie rozwiązanie.
Te V6 Opla pewnie jeszcze ma zaletę w postaci skrzyni z nadbiegiem?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 11:23:41]


Miałem pisać wywód że miałem w mkI wsadzoną 2.0v6 na skrzyni 1.5v4 na przełożeniu z taunusa bodajże 3.22 lub coś w okolicy. W tamtych czasach na zlocie ustawiałem się z fabryczną sierrą 2.0v6 na "kreskę" i wygrywałem, no ale nie o tym. Bardzo fajnie mi się tym jeździło i w trasę i po mieście.

Miałem też oryginalnie 2.0 pinto w transicie mk3 ze skrzynią 5. Auto na 9 osób było i ładowałem ekipę, podpinałem lawetę i jechałem z hellishem np. do Wyrazowa. Dało rade bez problemu. Pies pogrzebany był w dużym ciężkim kole zamachowym transitowym. No i tak pomyślałem że gdybyś takie kółko zastosował, itb dał na długim kolektorze czyli moment przeniósł na niższe obroty, jakiś wałek z dolnym momentem, barana 4/2/1 (jeśli nie będzie turbo) to może i to by miało sens.

Nie zniechęcam, patrzę, kibicuję.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 11:24:58]


Zeteca 2.0 spiętego ze skrzynią MT75 montowałem w Capri mk3 mojej żony i szału nie było.
2.0 DOHC 8v ze sierki uturbiłem zamontowałem w replice Lotusa Super 7 i to bardzo przyjemnie śmigało.
Tym razem chciałbym spróbować czegoś innego, zainspirowałem się taką koncepcją ITB + turbo https://www.youtube.com/watch?v=owFkh0qDbf8, a że akurat pod ręką miałem kompresorek to na pierwszych bardzo prymitywnych przymiarkach wygląda to tak. Tak wiem, ITB i doładowanie nie idą w parze, ale zdarzają się takie konstrukcję i chcę ją przetestować.

Co do bezinwazyjnego swapa w moim mniemaniu wygląda tak, że nie trzeba ciąć przedniego pasa, ani ściany grodziowej. Wiadomo, że trzeba przerobić mocowanie skrzyni biegów, wał napędowy, łapy, czasami miskę olejową itd.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 11:27:41]


Weź tylko blok i głowicę zamień na DOHC 2.0 lub 2.3 i wtedy daj kompresor :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 11:30:21]


Co do chłodnicy planowałem przenieść alternator na prawą stronę, a po lewej zrobić kanapkę z dwóch niewielkich rdzeni z nissensa i wiać elektrycznym wentylatorem spal z mercedesa amg.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 11:40:04]


Przynajmniej się coś dzieje :)
Altek po drugiej stronie to i tak już będzie ciasno - może weź jakiś mały z któregoś japończyka?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 11:49:48]


Dobry pomysł z tym małym alternatorem, miałem gdzieś tyciusieńkie denso od jakiejś małej japońskiej terenówki, montowałem kiedyś zamiast prądnicy w K750.

Barany już są, ale te wyglądają na 1.6 OHC bo podejrzanie małe przekroje. Będą tylko do przymiarek.

Taki właśnie wentylator, wieje jak diabli i w pionie zmieszczą się w razie potrzeby dwa.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 12:06:14]


Jak to ma momentem jechać, to ten "szczupły" baran akurat może być w sam raz.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 12:21:22]


Caleb - jeśli pinto mieści się na styk przed przednią belką, a wg Twoich pomiarów 3.2 jest od niego krótszy o 9 centymetrów, to czysto teoretycznie szeroka i cienka chłodnica (jak ta u MK) powinna zagrać w komorze prosiaka bez przeróbek ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 13:15:08]


Konrad vel smasher, jeśli te barany miały by zostać, a na wyjściu jest średnica po zewnątrz 45mm(mierząc przed szyjką łącznika), to robiąc dość krótki wydech pozostać przy tej średnicy czy zwiększyć? Nie mam wielkiego doświadczenia z tymi silnikami i potrzebuję porady.

daniel46, teoretycznie tak by wyszło, jednak wolał bym pozostać wierny znaczkowi na silniku i na przednim grilu :)

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 13:38:11]


Jasne, rozumiem o czym mówisz. Szukałem jakiejś opcji dla siebie, stanęło chwilowo na 2.9, ale nie sądziłem, że 3.2 jest tak krótkie. Generalnie V4 jest fajne, urocze, ale niekiedy tej mocy jednak brakuje, albo raczej częściej brakuje niż nie brakuje :) A nie wiem czy chcę wyważać otwarte drzwi dla znaczka - poza tym zrobione tak jak powinno być, z głową i estetycznie, bez błyskawicy na pokrywie zaworów może też wywołać pozytywne emocje

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 13:57:26]


zgadzam się w 100 procentach, jak zajdzie konieczność wyjęcia **** 3.2 z mazdy to z ciekawości wpuszczę go pod maskę transita i wrzucę zdjęcia.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-11 14:11:40]


Ja bym zostawil te 45mm i pociągnął do samego konca auta te średnice.
Ale jak musisz cos przerabiac pod Pinto, to wkładaj łOpla.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-11 14:26:36]


Dzięki za podpowiedź, jeśli nie zmieszczę essexa 3.0, to zostanę przy pinto i wykonam wydech według Twoich zaleceń zaleceń.

caleb Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-12 11:13:45]