[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | AndrzejK |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1979 |
Status: | sprzedany (w posiadaniu od 2019-06-14 do 2021-06-16) |
Aktualizacja: | 2021-06-14 21:42:56 |
Podstrony
Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1979
Chwilę się zeszło ze znalezieniem czasu, ale zbiera się coraz więcej papierów itp., więc warto w końcu zebrać całą "historię" w jednym miejscu.
Capri z 1979r, "urodzone" jako 1.6, obecnie pod maską 2.9EFI V6. Poprzednim właścicielem był tomma (opis auta: https://www.capri.pl/car/4764 ). Zakupiłem go w 2019 roku.
Wyjściowo 2.9EFI, z poprawionym zawieszeniem (amortyzatory z regulacją twardości), hamulcami (na przodzie 4-tłoczkowe zaciski Willwood i tarcza 280mm, z tyłu tarcze hamulcowe ze Sierry) i w teorii pancerną skrzynią (MT75). Buda po blacharce, choć kilka ładnych lat temu. Znalazło się też i nagłośnienie.
Capri nie jest "w oryginale" i nie takie miało być. Ładne, "w oryginale" (no, może poza kolorem), teraz chciałem czegoś bardziej zrobionego "pod siebie".
Dzień zakupu
Dzień zakupu
Dzień zakupu
I tak to się zaczęło...
06.2019
Pierwsze poprawki i zmiany.
- Naprawiona została dmuchawa
- Wymieniony uszczelniacz skrzyni
- Pełne zderzaki z "kłami" i "wąsami" z Capri MK3
- Wyleciał z samochodu alarm i otwieranie z pilota (klamka kierowcy zamieniona na wersję z zamkiem)
O ile pomysł otwierania auta z pilota był spoko, tak będąc fanem manualnych rozwiązań - wolę otwieranie z kluczyka, które zadziała zawsze, nawet jak padnie akumulator.
08.2019
Kolejna porcja poprawek
- Regeneracja przekładni kierowniczej
- Wymiana tłumika środkowego
- Naprawy przedniego zawieszenia (wahacze, tuleje wahaczy, gumy stabilizatora, łożysko i kasowanie luzów łożysk)
- Uszczelnienie szyby
10.2019
- Wymiana przewodów paliwowych
- Wymiana pompy paliwa
Przy okazji po kilku miesiącach czekania dotarły wreszcie koła i opony, na które czaiłem się od dawna. Mimo wszystko 16'' na których przybyło Capri to nie do końca moja bajka.
Ich miejsce zastąpiły:
- JBW RS4 15'' 7.0 na przód
- JBW RS4 15'' 8.0 na tył
Na nich natomiast pojawiły się Toyo T1R (205/50).
Nie obyło się też bez nowych dystansów aby opony nie obcierały w nadkolach i konieczności zrolowania rantów nadkoli.
Efekt uboczny - ranty nadkoli są zabezpieczone, ale czekają na ponowne polakierowanie.
JBW RS4 15''
03.2020
Skrzynia pracowała bez zarzutu, ale jak to ja... no nie dawało mi to spokoju. Poprosiłem więc Chudera o regenerację skrzyni. Teraz pracuje już cicho.
Całe wnętrze zostało też rozebrane i wyłożone matami termicznymi i wygłuszającymi.
Oprócz powyższych również "przy okazji"
- Nowy zbiornik paliwa i pływak (w końcu działa wskaźnik poziomu paliwa!)
- Nowy akumulator
- Nowa chłodnica
Z zewnątrz pojawił się też ostatni brakujący element - tylni spoiler, oryginalny.
Przy okazji wymieniłem również
- klosze lamp tylnych na świeższe, w prawie idealnym stanie
- grill na ten z MK3
Wchodzi spoiler i nowe klosze
Grill od MK3
07.2020
Mimo iż był już nowy akumulator, to jednak jego pojemność nadal nie pozwalała na "normalne" odpalanie. Ewidentnie brakowało mocy.
Wjechał więc "pełnowymiarowy" akumulator w specjalnym pojemniku, zamontowany za tylną kanapą.
Jednocześnie obecną kierownicę zastąpił model MOMO Prototipo, wraz z nabą quick-release.
Momo prototipo + quick release
(Kilka dodatkowych zdjęć auta z tamtego okresu)
09.2020
Przyszedł czas na odświeżenie tematu skrzyni i "uszytwnienie" nieco wybierania biegów.
- nowy quick shift do MT75
- nowy wybierak
I w końcu mogę bez problemu trafiać w biegi.
11.2020
Pełen detailing lakieru i powłoka Gtechniq Crystal Serum Light Black.
03.2021
- Demontaż subwoofera i wzmacniacza
- Wymiana miedzianych przewodów hamulcowych na stalowe (ATE)
- Nowa pompa hamulcowa
Dodatkowo wnętrze nieco się zmieniło.
- Montaż foteli kubełkowych (OMP First-R)
- Montaż pasów szelkowych
Kubełki + Momo + nowa gałka zmiany biegów