[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | rozjechany liil |
Samochód: | Ford Transit Mk II 2.4 diesel 1981 "Trottolone" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2020-06-20) |
Aktualizacja: | 2021-07-25 21:21:11 |
Podstrony
Italian Job
Doszedłem do wniosku, że prędzej czy później czeka mnie zmiana kampera na większy, niedługo późnej pomyślałem, po co później... szkoda życia.
Piątek 19.06.2020 godzina 13:20 odjazd autokarem z Rzeszowa do Zurychu (23h oł jeah). Z Zurychu miałem jechać pociągiem dalej, ale niestety trzeba było jechać 5 litrowym mercedesem na tylnej kanapie, cóż, trzeba żyć dalej.
Młody i Basia - lokalsi z Zurychu pojechali ze mną, WIELKIE DZIĘKI!
Sobota 16:30 deal na miejscu - Domodossola
Tankowanie
I jedziemy na pizze
Sobota 22:00 pojedzeni, to jadziem... 1600km, 26 godzin później, niedziela północ w domu, 1,5 snu, letko nie było
ciekawostka, na miejscu okazało się, że tablice zjazdowe to zalaminowana (jedna) kartka A4 którą mam wrzucić za szybę i jechać... nie wiem jak ale przez 1600km Włochy, Szwajcaria, Lichtenstein, Austria, Niemcy i Polska - nikt mnie nie zatrzymał, cud.
W każdym razie warto było, mimo kilku mankamentów jest ikona, blacharsko - bez rdzy, mechanicznie - igła, 70000 przebiegu. Zabudowa taka jak miała być, 6 osób śpi i każdy może się przemieścić (WC, lodówka, kuchanka) nie przeszkadzając reszcie. Zabudowa LAVERDA Trottolone stan super, całe wyposażenie łącznie z przepływowym gazowym podgrzewaczem wody i solarem na dachu - działa.
Nie wiem jak to możliwe, ale żadnen z poprzednich właścicieli nie potrzebował sobie nic przykręcić wkrętem do deski rozdzielczej...
Duży minus (od początku spisany na straty, cała reszta ważniejsza) to 2.4 diesel i skrzynia 4.
Jedzie podobnie do OHCa ale ogłuchnąć można i pali 14L ON :/
########
Zarejestrowany, uf.. wydział komunikacji po raz kolejny dał w palnik grubo...
Włoski dowód rejestracyjny zatrzymany w momencie wydania tablic zjazdowych, ponoć normalne, a ponieważ tablice zjazdowe miały krótki czas ważności, była sobota popołudniu więc nie czekając pojechałem do domu.
Bez dowodu rejestracyjnego, ale z opinią rzeczoznawcy (tłumaczeniami, akcyzją - jednym słowem kompletem dokumentów) rejestrować.
W Wydziale komunikacji oczywiście bez dowodu rejestracyjnego włoskiego idź Pan w ch.. ustawa w ręku, punkt po punkcie, że wyrejestrowany to dowodu nie trzeba, przyczepili się, że potwierdzenie wyrejestrowania to nic nie ważny świstek... a był to dokument wygenerowany z włoskiej bazy danych, nie wymagający podpisu - pdf dosłany mailem aby miał ważność oryginału. niet...
wniosek o rejestrację złożyłem mimo wszystko, zajęło im to parę dni, napisali do włoch i dostali wyciąg z ich bazy mailem, treść dokładnie taka jak w pliku pdf ode mnie, ale uwaga - w formie pliku txt z notatnika... ale to już było ok!
po dostarczeniu tłumaczenia tego pliku txt dostałem próbne, zrobiłem badanie i dziś Pan który na dzień dobry powiedział mi, że jak nie mam dowodu z Włoch to nie zarejestruję wydał mi białe blachy... z pewnością nawet nie pamiętał jak odesłał mnie na bambus, a dziś jednak zarejestrował. Nic się nie odzywałem bo szkoda nerwów...
Panie władzo, to nie jest HAK, to jest uchwyt na rowery... ;)
Czerwiec 2021
Pompa wtryskowa ciekła więc poszła do regeneracji, przy okazji odsłoniło się dużo wokół silnika, więc uszczelki, simmeringi, paski, filtry nowe.
No i wjechała skrzynia 4 biegowa z nadbiegiem - oryginał z tego modelu z oryginalną łapą skrzyni i wałem napędowym. Jak się później okazało rzęzi i jest do remontu, więc pewnie przez zimę będzie robiona. Niemniej, nadbieg robi meeeega robotę w trasie, można jechać 90-95 przelotowo na luzie, a nawet lekkie podjazdy bez redukcji. Co w porównaniu do zrobionego OHCa który nie mógł się uciągnąć na 5 biegu po płaskim jest super.
Tym sposobem początkiem lipca, rozpoczął sezon 2021 :/