[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Zajo |
Samochód: | Ford Taunus TC I 2.9 V6 24V (BOB) Cosworth 1975 "Ryszarrrd" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2019-09-28) |
Aktualizacja: | 2023-01-08 19:01:04 |
Jak w temacie.
Przy okazji odświeżenia przedniego zawiasu jest plan na modyfikacje hamulców, tak jak u Proka (dzięki wielkie), wrzucenie wspomagania z sierry i przeróbka wahaczy z przesunięciem sworznia.
Magiel musi być dość nisko osadzony, bo bardzo ciężko wsadzić go pod miskę BOBa.
![](https://www.capri.pl/files/u/b/e/61d1d0e8701be-20211229-162620.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/b/7/61d1d0ea6aeb7-20211230-165005.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/3/4/61d1d33346434-20211230-164959.std.jpg)
Hamulce 4tłoki z Alfy na tarczy 305mm
Narazie jeden wielki puc aby zwymiarowac, docelowo kolega ogarnie na cnc bądź innym sprzęcie :)
![](https://www.capri.pl/files/u/4/f/61d1d0ec56a4f-20211230-130016.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/1/9/61d1d0ee0b319-20211230-142501.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/2/c/61d1d0efea52c-20211231-143347.std.jpg)
Mała aktualizacja po nowym roku:
Była chwila po świętach, po nowym roku to coś ruszyłem:
Zebrałem graty i rzuciłem znajomemu do ogarnięcia
![](https://www.capri.pl/files/u/7/6/63bb0316c9e76-20221229-201131.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/8/e/63bb03191d38e-fb-img-1673199179031.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/5/d/63bb031a1e05d-fb-img-1673199190619.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/c/8/63bb031a29dc8-fb-img-1673199202450.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/3/d/63bb031a3d03d-fb-img-1673199207253.std.jpg)
Trzeba było "troszkę" zmodernizować podłużnice, koło od pompy wspomagania się nie mieściło...
![](https://www.capri.pl/files/u/0/c/63bb031a8650c-20230102-172224.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/4/8/63bb031c41048-20230102-172220.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/0/6/63bb031e99506-20230103-201151.std.jpg)
Udało się wkoncu dostać adaptery pod zaciski, lecz niestety trzeba dorobić raz jeszcze, zacisk osadzony za nisko (na ten moment podkładki pod zaciski)
![](https://www.capri.pl/files/u/a/c/63bb0320771ac-20221227-205440.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/5/2/63bb03226e852-20221227-205421.std.jpg)
Miałem składać przedni zawias na krześle, ale stwierdziłem że nie będę się bawił w ściski itp.
Jedyne co to zamontowałem maglownice i górne wahacze.
Reszta montowana na aucie, wahacz dolny, sworznie i sprężyny, chyba od Mercedesa (oryginalne były cięte i dość miękkie jak na v6)
![](https://www.capri.pl/files/u/1/c/63bb032641b1c-20230106-112658.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/7/c/63bb032a2f77c-20230106-115836.std.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/c/f/63bb032bd88cf-20230106-134159.std.jpg)
I póki co na tym koniec, trzeba czekać na kolejne dni urlopowe i zamawiać pozostałe części których brakuje.
Trzeba skrócić drążki kierownicze, założyć drążki reakcyjne, załozyc nieszczęsne bałwanki do łączników stabilizatora heh...
I szukać alternatora od BOBa, bo póki co to siedzi od audi 80/100 przykrecony na słowo honoru :)