logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » carlito - Ford Capri Mk Ia 1.3 V4 Koeln ??? 1972 "żółtek"

carlito - Ford Capri Mk Ia 1.3 V4 Koeln ??? 1972 "żółtek"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: carlito
Samochód: Ford Capri Mk Ia 1.3 V4 Koeln ??? 1972 "żółtek"
Status: aktualnie posiadany (od 2018-07-03)
Aktualizacja: 2019-03-20 07:51:19

żółtek - Capri mk1a 1,3 v4 1972

zakupiony w lipcu 2018 w Belgii pojazd. Chwile przestał czekajac na lepsze czasy, teraz zaczałem go robić. Ma wiele ciekawych udoskonaleń zrobionych przez poprzedniego właściciela.
plan jest taki, zeby go przywrócic do oryginału jak najbardizej sie da i zrobic z niego daily car - do pracy w ładną pogode.

Panowie; poprosze o konstruktywne komentarze, co i jak zrobić, co usunąć, czego niema itp ....


VIN: GCECMR98971

kraj: Germany (Ford-Werke Aktiengesellschaft, D-5000 Koeln, Deutschland)
fabryka: Saarlouis
model: Capri / Puma
nadwozie: coupe 2d
data produkcji: 02.1972/1991
VIN: 9897


Komentarze

Miał ktoś fantazję :). Emblematy to mniejszy problem, ale dziura w dachu... :(.
Ładne wnętrze, pomijając patenty na desce i konsoli.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-20 09:11:29]


Konsola cała jest nieoryginalna, jest dorobiona z jakiegoś plastiku i pomalowana / oklejona drewnianą okleiną. Niewiem jaka tu była konsola, czy wogole jej nie było w oryginale, wiec przydałbo by sie kilka wskazówek w co pójść, zeby było jak najbardizej zbliżone do oryginału.

carlito [2019-03-20 10:09:33]


VIN powinien być 997 z automatycznym przekierowywaniem do wydziału zabójstw... a nie czekaj- już nie ma takiego...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-20 12:35:02]


Konsola jeżeli była to pewnie taka z zegardiem jak tu:

https://www.capri.pl/image/folders/capri/mk1-d-04/19

miałem kiedyś, ale sprzedałem :(

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-20 12:41:28]


w tej wersji konsoli środkowej nie powinieneś mieć, a włączników na desce jakieś 2xmniej... Jestem ciekaw jaka tam skrzynia siedzi, czy to tylko ktoś gałę zmienił.

W brew pozorom wyrzucając gałkę, dodane patenty i zmieniając felgi (te co masz pojawiły się dopiero w roczniku modelowym 1973) to będzie naprawdę niezły oryginał. Podpowiedz mi tylko po co od razu zabierasz się za rozbieranie i remont? Coś jest z nim nie tak? Poza folklorem rzecz jasna

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-20 12:42:21]


czesc;
rozbieranie i remont jest potrzebny, bo był malowany 2 razy, zawsze bez dokladnego wyczyszczenia ognisk rdzy. progi oba sa do wymiany, dol obu drzwi do roboty i do tego tylna klapa. Nie wspominajac o koniczności zaspawania dachu.
poza tym zolta farba, ktora jest pomalowany to jakiś dziwny ulepek, ktory chyba nie jest farbą samochodową, tylko jakimś przemysłowym badziewiem, ktore zaczeło sie łuszczyc i odlazic płatami.
To jest auto robione dla mnie na dlugi czas, wiec chce je mieć doprowadzone do stanu, w ktorym nie bede non stop musiał cos kombinować z karoserią.
zapomniałem wspomnieć, ze ten niby winyl, to jest baranek z czegoś czarnego ......
poza tym jest naprawde dobrze.

carlito [2019-03-20 13:02:51]


Kolegom chodzi o to że warto trochę kilometrów nawinąć, zanim się za remont zabierze. Na dłużej zapału starcza.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-20 14:30:15]


te trzy dodatkowe wskaźniki, to z Opla są prawdopodobnie,

na tej stronie nic nie warte dla większości,

ja jestem wstanie cię z nich uwolnić za opłata,

Daj bliższe zdjęcia

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-20 22:31:38]


Nikt jeszcze nie hejtował lusterek?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-21 07:53:33]


Z czinkłeczento?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-21 08:00:28]


Lusterka i szyber to na dzień dobry

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-21 08:09:54]


widze, zezaczeła sie odpowiednia dyskusja :)

lusterka same odpadły, wiec problem z głowy, mam odpowiednie chromowane. i tutaj pojawia sie pytanie. jak były zamontowane oryginalnie, bo na zdjeciach z epoki widze kilka rozwiązań. Byly po obu stronach na drzwiach, tylko po jednej, albo po obu stronach na blotnikach nad kolami.
Jesli już mowimy i tych cześciach wozu, to mam jeszcze antenę, czy takowy szpszent to był montowany, czy musi odejśc w niebyt razem z lusterkami ?


z dziurą w dachu bedize trzeba powalczyć, zaspawac ładnie.
Problemem staje sie tylko podsufitka, bo trudno bedzie dosztukować te panele w oryginalnym materiale. Jesli ktoś ma jakiś pomysł, to śmiało.

carlito [2019-03-21 08:53:01]


Mam deskę w przyzwoitym stanie bez dodatkowych dziur oraz mogę Ci odnowić włączniki . Mam też super reprodukcje tych szyldów przy regulacji nawiewów ze strzałkami ciepło zimno .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-21 09:14:17]


Jak sa zmontowane / zlozone tylne swiatla ? Czy one maja jakies uszczelki ? Bo moje sa sklejone na gips .....
Mozecie podeslac jakies zdjecie, ewentuanie opis ?

carlito [2019-03-21 21:39:04]


Powinna być uszczelka.

Konar [2019-03-21 21:48:24]


Moje sa jakies inne, niema srubki nr 9 i niema tej glownej ramki nr 4.
A ta uszczelka to w jakim kolorze byla ? Czy moze byla biala ? Bo moze to nie gips, tylko ta uszczelka, ktora po latach tak skruszala i sie tam wkleila jakos ?
Dzieki :)

carlito [2019-03-21 22:04:05]


Śrubka nr 9 występuje w ilości bodajże 8szt na lampę w przypadku lampy z wymiennym kloszem i metalową przykręcaną ramką. Jak się nie mylę to ta sama lampa szła do capri i escorta

lagunaSF [2019-03-21 22:38:06]


Takie ło o😁

lagunaSF [2019-03-21 22:41:34]


Lusterka są zajebiste:P Coś czuję, że jak ruszysz blacharkę to będzie gruuubo, te patenty i przeróbki wyglądają trochę jak w aucie z czasów prl-u:P

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-22 00:56:38]


Ta ramka o której piszesz nr 4 na schemacie, to właśnie uszczelka

smolaq [2019-03-22 09:16:24]


mozesz dorzucić jeszcze zdjecie od tyłu bez uszczelki, to by mi dyzo wyjaśniło i jakby sie dało od przodu ze zdjetym kloszem.
dzieki

carlito [2019-03-22 09:58:41]


Niestety, takich zdjęć nie posiadam ale na schemacie dobrze widać jak to powinno być. Może to pomoże

https://www.ebay.com/itm/Ford-Capri-Escort-MK1-1300-1600-GT-Tail-Light-Lens-Lamp-Bezel-Gasket-Package-/262875249946?nma=true&si=rPaVaUS8%252Fr5zSpl4jjK5SrGHkpY%253D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

https://allmusclecarparts.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/1200x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/f/d/fdema-32411.2.jpg

smolaq [2019-03-22 12:34:32]


https://i.ebayimg.com/images/g/ifQAAOSwE0JbYhbY/s-l1600.jpg

smolaq [2019-03-22 12:41:09]


A to nie jest przypadkiem tak, że te lampy ze zdjęć Smolaq'a są zupełnie inne (rozbieralne) niż te, które są u Carlito - sklejane, gdzie w ogóle ramka jest integralną częścią klosza?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-22 12:50:50]


wlasnie o to mi chodzi ! wydaje mi sie, ze moje sa nierozbieralne i ramka jest przyklejona do klosza.
nie mam otworów na śruby w tylnej obudowie, co widac na zdjeciu.

carlito [2019-03-22 14:11:13]


Mam jeszcze jeden temat, ktory mnie teraz dosc mocno nirtuje, na zdjeciu jest moja tylna polka, jak widzicoe jest w slabym stanie, jest popekana, ma dziury itp. Mam taki pomysl, zeby ja wyszlifowac z tej czarnej popekanej farby i „zalaminowac” zywica epoksydowa + mata szklana. Jedna albo dwie warstwy, co pozwoli ja wzmocnic i wlasciwoe odtworzyc. Potem od dolu pouzupelniam ubytki szpachla.
Moze macie jakies inne pomysly ewentualnie komentarze ?
Pozdr

carlito [2019-03-22 14:56:22]


pomysł dobry

działaj , bo to jest element z gatunku bardzo ciężko dostepnych

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-22 15:00:32]


gryziu, zgadza się, że to są 2 różne typy lamp, co nie zmienia faktu poprzedniego pytania, że ta uszczelka i tak powinna tam być :)

smolaq [2019-03-22 15:10:12]


Jeśli się przyda to proszę

lagunaSF [2019-03-22 16:46:53]


Coś nie poszło 😁

lagunaSF [2019-03-22 16:49:14]


Carlito ma lampy hella. Te nasze to fomoco

lagunaSF [2019-03-22 16:50:28]


Capri Mk1a po wrześniu 1970 ma tylne lampy całe plastikowe i tak jest koszernie . Wcześniej te składane z kawałków i metalową ramką były zamienne z Escortem MK1 .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-22 20:10:54]


Dokladnie tak, to sa lamy hella, cale plastikowe klejone. Niestety nie da sie ich rezebrac. Bede je musial umyc i uzupelnic ten zbrylony lepik, ktory wydlubalem i dokupic uszczelke gumowa / albo ja wyciac z gumy.

carlito [2019-03-22 21:18:36]


co do tylnej półki,
działaj,
wcześnie, osadź go wszystko na grubym styropianie, "dorób"z niego formę na brakujące brakujace elementy. Jak się przyłożysz do roboty, to po połozeniu włókna szklanego czeka cię tylko drobna korekcja, lub wcale.

W zależności id stanu tej tektury możesz włókno nałożyć od frontu lub od tyłu.

Jak nie bawiłeś się wcześniej włóknem, to potrenuj na jakiś innych elementach wyciągniętych ze szrotu.

miłej zabawy.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-22 22:00:18]


Ja się zastanawiam czy w przypadku lamp hella ten lepik to nie pozostałości jakiejś piankowo-silikonowej uszczelki o przekroju wałka.

lagunaSF [2019-03-23 09:08:34]


Macie jakis pomysl jak rozkleic te reflektory ?
Chcialem je dobrze wyczyscic i zreanimowac chrom pomiedzy ramka a kloszem, ale na obecna chwile chyba bede musial zrezygnowac.

carlito [2019-03-23 23:05:46]


Nie kombinuj. Szukaj "nowych"

lagunaSF [2019-03-24 18:26:56]


Sprawa sie wyjaśniła. Nawet w ksiazce serwisowej jest pokazane, ze te reflektory sie nie rozkladaja.

carlito [2019-03-24 20:02:02]


Dyskusja zamarla .... wiec pytanie. Czy ta belka to oryginal ? Wyglada jak spawana w garazu ....
Co wy na to. ? Oryginal ? Czy made by last owner ?
Pozdr
K

carlito [2019-03-29 22:58:56]


Odwadniacze w zderzakach były dopiero od 75 roku więc na 100% jest nie z Twojego rocznika.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-30 06:40:00]


wersja policyjna, ze wzmocnieniem z przodu co by ściganego przycisnąć :)

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-30 08:40:53]


Może nie "last owner", ale na pewno "some previous user". Rzeźba na maksa...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-30 09:16:52]


Jest kolejne pytanie.
Przy wyjmowaniu i rozbiorce silnika wychodza newe interesujace temaciki. Jaki gaznik byl w oryginale w 1.3 MK1 z 71 roku ? Bo u mnie niestety znow jkas straszna rzeźba - ktos chyba chcial zalozyc gaz, ale w polowie mu sie odwidzialo, do tego jest linka ssania i jakas totalna dlubanina. Ewentualnie moze ma ktos taki gaznik na sprzedaz ?
Dzieki

carlito [2019-03-30 12:12:58]


O tak to wyglada

carlito [2019-03-30 16:22:52]


Mam nadzieje ze mnie źle nie zrozumiesz ale ktoś to musi Ci powiedzieć .Generalnie powiem tak masz radosna twórczość w aucie i to każdym aspekcie ,do tego oględnie mówiąc masz mnóstwo zapału i niestety zero wiedzy . Uwagi typu dyskusja zamarła nie wiem w jakim celu je piszesz ale uwierz nie nakłaniają do aktywności w temacie wprost przeciwnie . Ok teraz w temacie . Ta rzeźba w gaźniku to rozmontowane ssanie automatyczne pewnie przestało działać i ktoś zamontował linkę . Nie ma to związku z LPG po prostu płyn chłodniczy ogrzewał tą puszkę przy gaźniku w której jest element bimetaliczny zmieniający kształt pod wpływem temperatury przez co otwiera lub zamyka dolot . Dość prymitywny sposób na ssanie ale było automatyczne . Gaźnik poza tym pewnie całkiem Ok . jak bardzo chcesz kupić inny to przygotuj się na okrągłą sumkę od 100 Euro za sensowną używkę do 300 euro za nowy . Każdy z silników V4 miał nieco inny gaźnik Twój akurat jest najmniej popularny i raczej niezbyt ludzie w taki inwestują zatem jest szansa trafić taniej ale tyko hipotetycznie .W tym modelu nic nie jest tanie i łatwo dostępne . Ja do swojego zbieram części od 15 lat wydałem mała fortunę i cały czas daleko do finału . Fakt mam nieco nierealistyczne podejście do tematu szukając maksymalnie dużo nowych części z epoki ,ale to to wybór dawno temu powzięty i teraz raczej się nie wycofam . Moja rada to jeśli jesteś nastawiony na szybkie działania , masz odpowiedni budżet zainteresuj się giełdami części do old fordów w Niemczech i Holandii . Kilka osób z forum w tym ja praktycznie co roku jesteśmy w Dulmen w pierwszą sobotę maja .(poszukaj na forum) Tam masz duże szanse zrobić zakupy ale to nie jest hurtownia czy supermarket . Są lata że można trafić blachy , zderzaki czy kpl.wnętrza ale bywa że nie ma nic do Capri mk1 poza jakimiś drobiazgami .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-30 21:22:20]


Ja nie byłem "aktywny" z komentarzami ale obstawiam selekcję naturalną :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-30 21:43:41]


BogdanW, bardzo dziekuje za taki wyczerpujacy komentarz.

Masz wiele racji mowiac, ze mam mało wiedzy i duzo zapału, ale to chyba dobrze.
Kupilem moje wymarzone auto i staram sie je wyremontować i doprowadzić do stanu, gdzie bede mogl sie z niego cieszyc.

Na tej stronie szukam u Was pomocy i fachowej rady, stad dlugi wątek i on dalej bedzie budowany z czasem, bo che to zrobić jak najlepiej.
Gdy wynikaja nowe tematy i niebardzo wiem jak sobie z nimi poradzić, to trafiaja tu, jesli powinienem to zrobić inaczej, to pokierujcie mnie.


dzieki z gory za pomoc

carlito [2019-04-03 12:35:22]


Na naszym forum jest cała encyklopedia wątków. Masz problem z gaźnikiem, wklej się w wątek z gaźnikami. Wyszukiwarka znajduje nawet typy gaźników. Masz problem z elektryką znajdziesz wątek. Masz problem z aparatem zapłonowym, znajdziesz wszystko od platynki do elektroniki. Jak będziesz szukał wątków "czy czensie budom przy potforku" to też znajdziesz. Akurat Twój odwadniacz zderzaka nadaje się do "kmiota dzieła zebrane" :) każdy z nas albo większość ma jakieś rzeczy w samochodzie, których się trzeba pozbyć, albo poszukać i zainstalować oryginały. Mało jest samochodów bez patentów. Nie wklejaj tego na swoją stronę, bo najpierw są od tego odpowiednie wątki. Jak jesteś na tyle leniwy, że zakładasz wątki tylko pod swoje tematy, zamiast najpierw poszukać cierpliwie na forum to część ludzi będzie to ignorować. Jak dostosujesz się do ogólnie przyjętej zasady, to nie dość że dostaniesz fachową pomoc to i może znajdzie się ktoś kto Ci to ogarnie mechanicznie, elektrycznie w okolicy. Dobrze że masz zapał, to na pewno Ci się przyda. Zanim rozbierzesz ten samochód na części pierwsze i zaczniesz go przeklinać i nienawidzić, to złóż to co masz, pojeździj rok, rób bieżące naprawy. A jak już dojrzejesz do remontu to zrób sobie remont. Ale zaczynać przygodę od remontu jak nie masz o tym pojęcia to nie ta droga.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-04-03 20:20:50]


Czesc
niestety nie udało mi sie znaleźć wątku na forum, do ktorego mógłbym przykleić to pytanie, zatem pisze tutaj.
znalazłem w necie do kupienia takie dwa gażniki:
Solex 32/34 i
Solex 30 /35
jak widać na załaczonych obrazkach sa one troche zmęczone.


czy one beda pasowały do mojego v4 1,3 ?

dzieki za odpowiedzi.

carlito [2019-04-24 09:43:55]


Niech się jeszcze inni wypowiedzą, ale ja nie widzę sensu kupowania tego złomu. Wygląda że wartość określa waga i zawartość metali kolorowych.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-04-24 10:11:45]


ładniejsze się kiedyś wyrzucało... Jednak jeśli są kompletne- dlaczego nie. I tak czeka je regeneracja.

Natomiast nie wiem jak z pasowaniem do silnika 1.3. Wiem, że 30/32 był w oplowym silniku CIH 1.6. I nieźle sobie radził.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-04-24 10:17:10]


Zerknij też tutaj:
https://www.capri.pl/car/1169/4732

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-04-24 10:18:13]


to nie sa gazniki do tego silnika. Nie zamontujesz filtra powietrza.

Potrzebujesz taki :

https://www.capri.pl/image/car/374/1887/78513

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-04-24 13:27:13]


Wielkie dzieki Panowie !
wiecie moze skad wziać pasujący gażnik ? mam jakiś dopasowany z dosztukowaną linką ssania. Totalna rzeźba, ale działa, jednak jesli by sie dało, to chciałbym wrócić do oryginalnego rozwiązania.

dzieki

Krzysiek

carlito [2019-04-24 14:18:46]


piszesz w dziale ogłoszeń odpowiedni anons z dokładnym opisem czego ci trzeba i ile milardów jesteś w stanie wydać, ci co mogą mieć skitrane sprawdzają o co się potykają w garażu...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-04-24 14:59:23]