[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | teacher |
Samochód: | Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto L 1980 "SPRZEDANY" |
Status: | sprzedany (w posiadaniu od ? do 2007-06-16) |
Aktualizacja: | 2007-06-17 21:27:23 |
Ford Taunus Mk III 1980 - SPRZEDANY !
...co zostało zrobione w autku:
PRZED:
Samochód kupiłem w stanie wstępnego rozkładu tzn. jeździł ... i nic więcej :). Miał troche patentów typu pianka poliuretanowa i taśma klejąca w ilościach hurtowych. Dziurawe fotele i podsufitka, porysowane szyby boczne, opuszczone drzwi.
PO:
Po tygodniu od kupna wylądował na warsztacie i tam spędził ponad cztery miesiące (w tym całe wakacje-niestety) na robotach blacharsko-lakierniczych czyli:
- wyspawana cała przednia część podłogi i wstawki w progach (reszta na szczęście była cała);
- zrekonstruowany szkielet mocowania błotników przednich;
- wyspawane obrzeża całego bagażnika i wyklejone matami bitumicznymi oraz nowa osłona wlewu paliwa do baku;
- poprawki błotników i nadkoli przód i tył;
- cała podłoga, bagażnik i komora silnika zabezpieczone natryskiwaną gumą;
Tutaj wielka pochwała dla pana blacharza ponieważ na całość zużyto śladowe ilości szpachli, więc nie bardzo ma co pękać i odpadać jak to jest w "nowych" autach od naszych zachodnich sąsiadów...
Po tym wszystkim przyszedł czas na matowienie, piękny biały podkład i cztery warstwy krwisto czerwonego lakieru specjalnie przyciemnionego na zamówienie oraz czarny mat z utwardzaczem na dach i słupki. Pierwsze wrażenie po malowaniu nie do opisania... :))
Kolejnym krokiem było rozpoczęcie niekończących się wymian tzw części eksploatacyjnych tzn:
- pasek rozrządu;
- pasek klinowy na alternator;
- filtr oleju i oczywiście oleje w silniku, przekładni i moście;
- filtr powietrza;
- klocki hamulcowe Ferodo;
- cylinderki szczęk hamulcowych tył (tytaj duży pozytyw gdyż tylnie hamulce były praktycznie nie używane przez poprzedniego właściciela więc okładziny nówki hihi);
- część przewodów hamulcowych;
- amortyzatory przednie;
- sworznie górne i dolne z przodu;
- końcówki drążków i tuleje met.-gum. przedniego zawieszenia;
- łożyska kół tylnych;
Oprócz tego komplet nowych opon Dębica 13/185 i lakierowane felgi czarna perła o trzech odcieniach.
Kolejnym poważnym wydatkiem było zrobienie całej tapicerki w eko-skórze, czyli:
- kremowa podsufitka;
- panele drzwi, wszystkie słupki, panele tylne i tylna półka w czerni;
- fotele i kanapa tylna z podłokietnikiem czarne z bordowymi środkami;
- ostatnio doszła też czarna wykładzina podłogowa i nowe wytłumienie na podłoge
Niedawno był regulowany silnik czyli ustawiony rozrząd i zawory, zapłon oraz gaźnik z potrzebnymi wymianami.
Co prawda jest jeszcze pare rzeczy do zrobienia ale uważam że już jest nieźle :)
To już chyba wszystko, jeśli czegoś nie napisałem to napewno też jest wymienione tylko zapomniałem heh.
29.06.2005 - jakiś miesiąc temu założyłem instalację gazową i wymieniłem gaźnik na WEBERa 32/36 od sierry po kapitalce a wczoraj założyłem nówke sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko-LUK), zmieniłem kopułke, kable i świece NGK oraz troche poprawiłem wydech
12.07.2005 - wkońcu siedzi obrotomierz (motometer germany-szkoda że z audi) no i silnik po regulacji - śmiga jak nówka heh ;)
22.07.2005 - nowe amorki Motorcraft na tył - koniec bujania :(
03-04.09.2005 - stało się, alarm + centralny działa !!! (sukces)
październik 2005 - tarcze hamulcowe przód z nowymi klockami
zima - wchodze w chromy pod maską - powoli ale systematycznie - bedzie lustro na sezon
styczeń 2006 - MANGELS 7J 13 ET 25 w chromie - heh będzie sie działo !! + Firestone Firehawk 205/60/13 na tył
luty 2006 - nówka wydech (alu) z kolektora aż po końcówke - wkońcu
marzec 2006 - most 3.89 od automatu + gumy + olej + śruby + malowanie :), podpora wału i pare dupereli (na SO trzeba sie jakoś zaprezentować...:))
Wreszcie nowe foty ... komentować nie żałować ;-)