logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » daniel46 - Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln S 1982 » Naprawy i modyfikacje

daniel46 - Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln S 1982 - Naprawy i modyfikacje

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln S 1982
Status: aktualnie posiadany (od 2017-05-01)
Aktualizacja: 2024-08-23 09:13:27

Sezon 2018 zacząłem od wymiany klocków z przodu (ATE Classic) oraz przewodów giętkich (corteco), mimo, że wyglądały okej, to ząb czasu na pewno zostawił na nich jakieś piętno.





W dążeniu do polepszenia hamowania zanabyłem drogą kupna serwo od Granady 2.8i (całe 50 zł), czeka na malowanie i montaż.
W niedalekiej przyszłości myślę o delikatnym obniżeniu (max 20-30mm) oraz założeniu gdzieniegdzie poliuretanów w celu, przede wszystkim, poprawy prowadzenia.
Nie przewiduję żadnych przeróbek, które nie umożliwiałyby powrotu do rozwiązań fabrycznych.

Wrzucę małą aktualizację, choć jest ich o wiele więcej, ale to przy czasie zbiorę wszystko, porobię zdjęcia i opiszę. Póki co wrzucam fotki nowej chłodnicy w całości z aluminium, do tego pomocniczy awaryjny wentyalor SPALa (pchający, dlatego jest bez tunelu) i delikatna korekta podświetlenia, bo pomimo wyrzucenia plastikowych filtrów nadal było takie sobie. Teraz jest wyraźne, a regulacja mocy nadal działa płynnie.



Dorzucone zostały dodatkowe wskaźniki VDO od temperatury oleju i napięcia ładowania. Wykorzystałem wolną przestrzeń pod deską, więc obyło się bez niszczenia czegokolwiek. Dodatkowo pstryczek od awaryjnego załączania wentylatora wcisnąłem w obudowę zegarów, więc tutaj też ominąłem niszczenie oryginalnej dechy


Wlatują bilsteiny B6, zobaczymy czy są warte swojej ceny. Leżały w szafce od dłuższego czasu, ale jakoś nigdy nie było okazji założyć. Może i zestaw poliuretanów na prawie całe auto doczeka się montażu



Komentarze

No ładnie:) gdzie kupowałeś przewody? ew jakieś ich numery bym prosił:)))

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-30 19:24:21]


Pracuję w hurtowni, mam dostępność różnych ciekawych części. Jeśli chcesz, to pisz na priv, mogę Ci takie załatwić

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2018-03-30 20:08:31]


Ostatnio też podobne zabiegi robiłem w swojej

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2018-04-01 13:59:27]


Proszę o rozszerzony opis co i jak z tym oświetleniem zegarów zrobiłeś

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-25 23:11:10]


Też jestem ciekawy co z oświetleniem zrobiłeś, ładnie wygląda!

Morales [2021-05-26 07:27:26]


Ledy, zrobiłem identycznie, mnie interesuje kwestia rozwiązania regulacji intensywności świecenia bo przy ledach standardowy potencjometr ma za za mały zakres by spowodować w diodzie zmianę intensywnosci świecenia, co prawda mi to nie przeszkadza że świeca na maks w dzień widać że są odpalone światła a w nocy bardzo wyraźnie wszystko widać a zielone światło mnie nie męczy

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-26 13:05:07]


Powiedz jakie ledy. Wstaw fotkę :)

yaro Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-26 13:49:45]


Dokładnie, to zwykłe t10 oparte na diodach SMD w celu świecenia w kilku płaszczyznach. Mam dodatkowe wskaźniki, gdzie są na razie dwie zwykłe zielone żarówki i może to dzięki nim jest większy opór na ściemniaczu i działa płynnie, nie wiem. W każdym razie idzie je ściemnić do bardzo ciemnego bez mrugania albo nagłego całkowitego wyłączenia oświetlenia. A być może też kwestia tego jak wyglądają ścieżki na samym ściemniaczu.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-26 13:57:21]


Ja u siebie używałem tego rodzaju. Tylko trochę niższe, na allegro jest tego pełno.
https://alltronix.pl/zarowka-led-w5w-t10-cob-360-postojowa

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-26 13:57:49]


Aha, żeby ktoś nie popełnił mojego błędu i na siłę nie wciskał ich, bo przy próbie wyciągania żarówki z gniazda, bo nie powiodła się polaryzacja żarówka raczej na pewno wpadnie w licznik, a miedziane ścieżki niepotrzebnie się pogną. Trzeba rozgiąć nóżki, obciąć rant z zielonego koszyka, żeby żarówka gładko przechodziła przez gniazdo w liczniku i wtedy ma to ręce i nogi

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-26 13:59:46]


Dokładnie to miałem napisać przy tych ledach trzeba lekko podpiłować ten zielony kołnierz by swobodnie się wsunęła w dedykowane miejsce, mam takie same :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-26 14:21:37]


to ja podpytam o chłodnicę, dorabiałeś na zamówienie? jaką masz grubość rdzenia? a jak możesz to się pochwal ile taka przyjemność kosztuje;)

MichałPoznań [2021-05-26 14:48:49]


Rdzeń musiałbym zmierzyć, ale na pewno jest dorobiony tak jak oryginał, coś koło 56mm jeśli dobrze pamiętam. Klepali ją u Konarskich, kosztowo 750 zł. Póki co temperatura trzyma się jak zła :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-26 15:24:23]


Jak ja parę lat temu wspomniałem , zapytałem o ledy to prawie mnie wywalili ze strony :)
No ale widzę że się technologii nie oprzemy , lecz ją wręcz wykorzystamy :)
Ale wodór to przesada :) przynajmniej na dzień dzisiejszy .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-26 21:45:09]


Dlatego też się zastanawiałem, czy to na pewno wstawiać 😃 Kiedyś były ledy świecące punktowo, które wyglądały co najmniej słabo, przez kilka lat trochę się zmieniło. Na tą chwilę idzie praktycznie każdą żarówkę zastąpić ledową, zupełnie nie odbiegając barwą światła od standardowej cieplej żarówki, a mamy światło wyraźniejsze, odbłyśniki ani kostki nie dostają tak po dupie, generalnie dużo superlatyw jest wbrew pozorom.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-26 22:00:52]


Chodzi o to że przy tym rozwiązaniu jest bardzo ładnie oświetlone, ja na żarówkach miałem tak że ledwo bździło, oryginalne zielone kapturki do tych zegarów-nie wiem jak teraz ale swego czasu były nie do zdobycia, skolei jak zamontowałem zamienniki w postaci nakładek na bank żarówki to raz ze nie dawały zielonego światła 2 że tłumiły intensywność świecenia że był problem z czytelnością zegarów w nocy. Przy tych ledach efekt jest bardzo zadowalający, dobrze komponuje się z podświetlaniem zegarka i wygląda to jak z folderów z '78

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-27 08:58:39]