logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » monti0 - Ford Granada Mk IIb 2.8i V6 Koeln L 1983 » Z pola na drogi

monti0 - Ford Granada Mk IIb 2.8i V6 Koeln L 1983 - Z pola na drogi

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.8i V6 Koeln L 1983
Status: aktualnie posiadany (od 2017-06-23)
Aktualizacja: 2017-08-13 20:05:46

Tutaj znajdzie się opis tego co trzeba zrobić, żeby Granada szybko i konkretnie wróciła na drogi. Na jej nieszczęście polskie, ale według założeń tylko na te ciepłe i słoneczne :)

Na pierwszy ogień idzie silnik. Stwierdziłem, że trzeba uruchomić silnik, zanim się go rozbierze. Chciałem mieć pewność, że po złożeniu wszystkiego ponownie powinien odpalić ( o ile nic nie zepsuję ). Chciałem uniknąć niepewności i ewentualnej zabawy z K-Jetem. Sprawy ewentualnych regulacji itd zostawić sobie na deser. W układzie chłodzenia zupka, trochę jak czernina.


Głowice ściągnięte. W czasie odkręcania było czuć, że 2-3 śruby zauważalnie lżej się odkręciły od pozostałych. Na pierwszy rzut oka po uszczelkach nie było widać uszkodzeń. Po konsultacjach społecznych wytłumaczono mi, że widać miejsca w których głowica nie dolegała jak powinna. To z kolei jakoś łączy się w całość z tymi śrubami, które lżej się odkręciły.

Głowice poszły do sprawdzenia i są szczelne. Planowanie w ramach ciekawostek -0,12.
Prowadnice są okej. Wymieniłem uszczelniacze, zawory dotarte. W sumie od kolektorów wydechowych wykręciło się 5 szpilek. Pozostałe siedzą jak zamurowane. Żeby nie kusić losu to tam gdzie szpilki się wykręciły wkręcę nowe, a pozostałe przegwintowałem. Nowe nakrętki, wiadomo.

Pozostaje wszystko czyścić, myć, składać. Później jeździć i obserwować. Doczyściłem jeszcze wtryskiwacze. Szkoda, że nie mam zdjęcia stanu przed. Szaman może potwierdzić, że ostro oblepione były.


Silnik odpalony, ostatni etap dociągania głowic za mną. Muszę przewalczyć jeszcze kwestię wycieku z pompy paliwa. Wymieniłem podkładki i założyłem nową końcówkę oczkową jednak jest różnie. Czasem nic nie kapnie, a czasem poleci. Termostat jeszcze wymienię i zobaczymy co poleci następne. Pewnie w krótkim czasie wymienię parę razy olej no i płyn chłodniczy, żeby wszystko wypłukać z tego oleju który był wszędzie w układzie chłodniczym. Z dziwnych rzeczy to zauważyłem, że wspomaganie działa różnie. Czasem jest, czasem nie ma. W którąś stronę możliwie, że lepiej się kręci. Albo poszły uszczelnienia w maglu, albo paski już do niczego się nie nadają. Ściągnąłem też opony, przeczyściłem ranty na felgach i powietrze nie ucieka z kół.


Przyczyną cyrków był nowy termostat. Wygrzebałem stary ze złomu, ugotowałem go z termometrem i pracuje książkowo. Dzięki temu pierwsze kilometry nawinięte. Po dolaniu większej ilości paliwa niż kanisterek 5L stwierdzam wyciek z baku. Trzeba teraz jeszcze rozglądnąć się czy wszystko w układzie paliwa jest okej i przystąpić do sprawdzenia na analizatorze i regulacji kjeta z głową. Zobaczymy co jeszcze wyjdzie po wyciągnięciu z pola żeby jazda była bezstresowa. Auto z grubsza umyte, odkurzone i przeczyszczone w środku. Do tego została wykonana usługa prania tapicery foteli i kanapy.

Komentarze

jaki silnik maił przebieg przed rozebraniem

zenonDWR [2017-07-29 22:36:47]


Na zegarach 52 z hakiem. Jedyne co, to się mogę domyślać. Patrząc na stan auta, na jakieś kwity z przeglądu które znalazłem w aucie na 10-12 lat wstecz to szacuję na 252 XXX. Pewności jednak nie mam żadnej.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-30 08:20:39]


Świece wskoczyły nowe i termostat też. Wyciek z pompy opanowany, ale...W zeszłym tygodniu były upały to w momencie było widać jak szybko silnik się grzeje. 2 minuty pracy i wskazówka melduje się niemal na szczycie pola 'NORM'. Oczywiście nie dopuszczam do tego żeby z niego wylazła. Wąż na dole przy termostacie zimny. Mam dwóch podejrzanych: nowy termostat się nie otwiera albo pompa wody nie chce pracować. Przy rozgrzewaniu na początku na zewnątrz było na tyle chłodno, że temperatura była lekko za połową, ale wąż na dole też chłodny. Wtedy był jeszcze stary termostat. Dodam jeszcze, że nie ma w środku grzania. Jeśli ktoś ma jakiekolwiek inne pomysły, przypuszczenia, wskazówki poza pompą wody+termostat to proszę podpowiedź.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-07 06:36:11]


Zupę z termostatów musisz ugotować i obserwować który się szybciej otwiera

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-07 08:14:22]


własnie przekopałem beczkę złomu w pracy i znalazłem stary termostat i będę gotował

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-07 17:00:11]


co bedziesz na analizatorze ustawiał jak ja mam colortune do sprzedania :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-13 21:35:17]


Analizator mam, a zamiast colortune wolę sobie nadkole wstawić ;)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-14 20:12:45]


Pytanie do automatyków, jak to uszczelnić ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-21 19:03:16]


Jeśli dobrze pamiętam, to niestety trzeba wyjąć ten mechanizm, czyli:
- zdjąć miskę
- wytrzeć olej z twarzy
- zdjąć płytę sterującą
- znowu wytrzeć olej z twarzy
- wyjąć pin trzymający tuleję wybieraka - jest na płaszczyźnie uszczelki miski olejowej (może być konieczne użycie palnika, żeby podgrzać aluminium)
- odkręcić nakrętki z obu stron (z zewnątrz od kick-downu, wewnątrz od głównego mechanizmu)
- wyjąć całość
- wymienić uszczelki
- poskładać

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-22 16:54:46]


Czyli trzeba przewidzieć tę naprawę przy wymianie oleju i filtra w skrzyni. Tam jest jakiś oring ? simmering ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-22 20:30:00]


Nie pamiętam :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-22 21:02:26]


chyba to i to ;)

Kilgore [2017-08-22 21:09:39]