logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » matchless - Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto GL 1978

matchless - Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto GL 1978

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: matchless
Samochód: Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto GL 1978
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2016-08-21 do 2017-05-01)
Aktualizacja: 2017-03-03 21:32:53

Ford Taunus TCIII Oldyellow

Starożółty egzemplarz, który jest w moich rękach pochodzi z 78r, chociaż historia mówi, że rozpoczęto produkcję rok później dopiero. Jak było naprawdę to nie istotne, ważniejsze, że teraz jest w moich rękach i mimo początkowych trudności przemierzamy razem polskie drogi z uśmiechem na ustach.

Zmieniałem swoje samochody na coraz starsze, zawsze mnie ciągnęło do klasycznych kanciaków. Uważałem, że są one drogie, dla koneserów jako drugie/trzecie auto w domu, do podziwiania bardziej jak jeżdżenia.
Mój licznik pokazywał coraz mniej przejechanych kilometrów rocznie. Było ich 15tys, potem 10, 7 a teraz jak zrobie 3-4 to wszystko. Jeżdząc tak niewiele postanowiłem sprawić sobie kanciaka, za którym będę się oglądał po każdorazowym wysiadnięciu.

Stan początkowy niezły, po malowaniu kilka lat wcześniej które przeprowadził średnio utalentowany lakiernik. Uszczelek, kabli już mu się nie chciało ściągać i są w kolorze karoserii... łuszczy się to, śmiesznie to wygląda ;). Trochę rdzy na rantach drzwi, jakieś parchy tu i tam, jest dobrze.
Silnik nie trzymał wolnych obrotów, gasł na światłach, gasł pod obciążeniem. Dziwili się jak można zdusić automat, a można. Obroty powróciły po regeneracji gaźnika, przywróceniu ssania i uszczelnieniu aby paliwem nie ociekał. Było ok, lecz za chwilę gasł przy ruszaniu mając problem z pokonaniem (oporu?). Było podejrzenie sprzęgła, problem jednak leżał w jednym z regulatorów i obyło się bez większych wydatków.

Jak już jeżdzi równo i nie trzeba go trzymać na gazie aby nie zgasł, to można na spokojnie brać się za odnawianie.

Co zostało zrobione:
- regeneracja gażnika
- styk przerywacza zapł
- kopułka rodziel zapł
- świece
- palec rozdziel zapł
- regulator podciśnienia przyspieszenia zapł

Co trzeba zrobić:
- uszczelka klawiatury
- zawieszenie
- zabezpieczyć ogniska rdzy
- listwy ozdobne
- most

Plany są, finansy mniej, marzeń więcej jak umiejętności. Powoli i do przodu.


Samochód został wystawiony na sprzedaż końcem 2016r, planowałem wrócić do samochodów japońskich. Zainteresowanie było niezłe, zdecydowanych w stu procentach za to brak. A mi z każdym dniem coraz bardziej było mi go szkoda się pozbywać. To co trzeba było robić aby bezpiecznie jeździć robiłem, jeździłem nim i z każdym kolejnym kilometrem coraz bardziej się do niego przekonywałem. Ludzie podziwiali go na ulicy, wypytywali się o szczegóły bo nic nie kojarzyli co to za auto. Dawna zauroczenie powróciło ze zdwojoną siłą, zdecydowałem się go zostawić i przywrócić mu drugie życie. Ten samochód jest zbyt podobny do mnie w gruncie rzeczy ;).

Trochę kaski się uzbierało i w tym miesiącu (03.17r) odebrałem go z naprawy. Układ hamulcowy wraz z nowymi zaciskami został zrobiony oraz wpadły nowe sworznie. W następnym etapie kontunuacja walki z zawieszeniem.

Komentarze

A może tak po prostu go nie psuć i zostawić takim jaki jest? Bo jest całkiem ładny.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-02 09:26:14]


Nie chce w niego pakować czegoś zupełnie innego (inne marki, inne epoki itp). Nie będę go szczepił dokładkami, spojlerami czy innym szitem, spokojnie. Mocniejszy silnik fordowski nie zepsuje klimatu, a wrecz doda brzmieniem. Głośniki poukrywane pod siedzeniem lub w inny sposób zamaskowane, radio w schowku a stare nieruszone. Fotele także z naszej stajni by były.

Spokojnie, hondziarzem nie jestem aby modować swój samochód w bliżej nieokreślonym celu ;).

matchless [2016-11-02 12:31:56]


Fajne jeździdełko. Założyć mu 2 litrowego OHC-a, albo podkręcić to 1.6 i będzie git. Pod maską pozostanie w klimacie.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-02 12:42:46]


To zdaje się Ciebie widziałem na zlocie beskidzkim?

Samochodu nie ruszaj, ładny jest. Po co Ci mocniejszy silnik? Jest OK.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-02 13:32:47]


Jeszcze nie miałem okazji nim być na zlocie. Kiedy on był tak swoją drogą?
Nie potrzebuje 200KM, ale żeby to się nieco lepiej odpychało i nie męczyło się tak.

matchless [2016-11-02 14:00:20]


jakieś piwko garażowe mozemy zrobić kiedyś

Afro GOP [2016-11-02 14:14:53]


Piwko zawsze na miejscu ;).
Mógłbym zobaczyć jakie macie samochody względem mojego. Czego mu brakuje itp. Jak do tej pory spotkałem (od kiedy zacząłem się nimi interesować) jednego Taunusa, czerwonego przemierzającego Bielsko. Nie wiem co on miał pod maską ale istny potwór to był :).

matchless [2016-11-02 14:49:09]


W przyszlym sezonie jak m.kozlowski ogarnie silnik moj mam nadzieje bedzie jezdzil juz normalnie.
Czerwony ma dohca dlatego taki zywy.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-02 15:09:03]


Twojemu akurat niczego nie brakuje.
Albo dłubnij tego co masz albo ewentualnie poszukaj 2.0 i też lekko dłubnij.
Reszty nie ruszaj bo stan i kompletność jest na wysoki poziomie. Zepsuć jest łatwo, a refleksja przychodzi z reguły za późno

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-02 15:17:26]


DOHC? A powiedzcie coś więcej o nim, bo nie za bardzo w temacie jestem.
Siadł mi ten czerwony na ogonie jak jeszcze Hondą jeździłem, tylko śmignął potem.

matchless [2016-11-02 15:57:39]


Jest w klubie.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-02 16:01:17]


http://www.capri.pl/car/6230

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-02 16:03:58]


Możliwe, że to ten. Tył wydawał mi się znacznie wyżej jednak.

matchless [2016-11-02 16:14:03]


a wcześniej pisałes że nie jesteś hondziarzem teraz piszesz że jednak honda jeździłeś :) poza tym taunus ładny :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-02 19:06:11]


Miałem też dwie beemki (e36 e34 ) ale to nie uczyniło mnie dresem ;). O i jeszcze fiacik był jako pierwszy...

matchless [2016-11-02 19:38:27]


DOHC - Nie do tego auta, naprawdę szkoda. Pinto 2.0 naprawdę spoko silniczek.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-03 10:09:24]


A jaki by wszedł bez zmiany skrzyni, mostu itp modyfikacji?

matchless [2016-11-03 13:54:48]


tak jak ci piszą wszyscy - 2,0 OHC. To taki sam silnik jak masz, odróżnisz go jedynie po opisie na bloku. Zdrowy ma w standardzie 100 KM. Lekko dłubnięty 110- 120 KM.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-03 14:46:15]


Wąski wie co pisze :)
http://www.capri.pl/image/car/4246/203817

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-03 15:10:02]


120KM to juz by przyzwoicie jezdziło. Silnik nie męczyłby się tak, a spalanie sądze ze nie byłoby większe.
Są jeszcze jakieś możliwości?

matchless [2016-11-03 17:05:02]


jeżeli już pytasz o spalanie to...

...pozostań przy 1,6.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-03 17:17:32]


Mi tam 3litry w tą czy w tamtą różnicy nie robią, robie za małe dystanse aby to miało znaczenie. Nie wiem jak to jest w w fordowskich silnikach, ale mając e34 to silnik 2.0 palił więcej jak 2.5 co miał 40KM więcej.

matchless [2016-11-03 17:32:39]


Fajny jest 2.0 is efi. Daje pewne możliwość rozwoju ze względu na identyczny blok z cossworthem. Tak czy siak w standardzie ma 115 km i jest na efi.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-03 19:37:58]


To IS to przecież Pinto na wtrysku. Posiada blok 205, ale czy on jest identyczny z Cosworthem ?? Moim skromnym zdaniem gaźnikowy motor dużo bardziej pasuje do tego wozu.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-04 07:42:25]


Faktem jest że silniki YB (cosworth) wychodziły na bloku 205. W fabryce bloki przechodziły inspekcję jakościową i te lepszego sortu trafiały do Coswortha a te przeciętne leciały dalej do produkcji zwykłych wtryskowych OHC-ów.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-04 09:45:20]


Pewnie gaźnik lepiej pasuje do tego samochodu, ale wtryski bardziej do mnie przemawiają. Może dlatego, że nigdy z gaźnikiem nie miałem do czynienia?

matchless [2016-11-04 13:46:33]


Ale kupienie is'a to nie takie hop siup. A pakowanie zwykłego efi z EGR w tym przypadku jakos mi się nie widzi. Naileprzą opcje jaką tu widzę to OHC 2.0 na weberze 32/36.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-04 15:06:52]


Pakowanie sie w efi z egrem to pryszcz:) odstawiasz do Marcina i szykujesz dolary:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-04 17:23:29]


Komentarze odnośnie sprzedaży zostały usunięte, zaśmiecały tylko tą stronę.

matchless [2017-03-03 21:36:11]


Ciekawe kadry, masz dobre oko
Tylko pozazdroscić takiego Tauniaka :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-04 08:03:26]