[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Kilgore |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2021-08-01 23:01:12 |
Remont podłużnic, podłogi i mocowania skrzyni.
04-10-2015
- takie tam z niedzieli :)
podłużnice spuchnięte i mocowanie skrzyni. Udało sie "obrać podłużnicę" i zrobić lewe mocowanie skrzyni
11-10-2015
Podłużnica prawa nie lepsza, po zdjęciu wierzchniej warstwy okazało się że nawet wewnętrzna jest przeżarta na wylot.
Reperaturka lewej już gotowa
I trochę blach na prawą stronę:
Dziś udało się wspawać reperaturki podłużnic, jeszcze nie oszlifowane
po zdjęciu maty bitumicznej taka niespodzianka
20-10-2015
Podłużnice podłoga z przodu gotowa
,
żeby nie było za różowo kolejna dziura, na razie wstępnie oczyszczona
25-10-2015
Niestety zajrzałem pod dywan z lewej strony a tu to samo co z prawej
Zakupiłem nadkola od forda scorpio i całkiem dobrze pasują. Scorpio chyba ma Mcphersona więc dziurę trzeba było załatać.
26-03-2016
- szwankowały wolne obroty więc zajrzałem do parownika i moim oczom ukazał sie taki widok:
zestaw już zamówiony i założony
14-04-2016
- remont skrzyni n9
- uszkodzone łożysko wałka wejściowego
- wszystkie uszczelki wycięte z tektury uszczelkowej
- składanie
14-04-2016
- skrzynia gotowa ale na razie ją odkładam i montuję C3 :)
22-04-2016
- W końcu c3 siedzi na miejscu, przerobiłem sobie dolną część lewarka biegów przy pomocy kątówki i migomatu i pasował bez cięcia tunelu. W razie czego zawsze mogę wrócić do manuala. Do chłodzenia zastosowałem tylko chłodnicę od scorpio a przewody od LPG 8mm.
21- 05 - 2016
- Już od dawna planowałem podnieść granadę wyżej bo kołyska była zdecydowanie za blisko podłoża. Nowe/stare spręzyny od 2.8 kolegi z forum nie pomogły(pewnie tak samo sklepane jak moje) to dorobiłem sobie dystans z blachy i gum które można wpakować pomiędzy zwoje. dystans grubości 23mm podniósł wóz o 35mm. Opona o profilu 80 przestałą w koncu ocierać o nadkole czyli jest dobrze ;)
Na razie to prototyp zobaczymy czy wytrzyma :D Kolorystyka przypadkowa i przy najbliżej okazji będzie jedyny słuszny kolor :)
05 - 06 - 2016
- Wymiana konwertera z 2.3 na 2.8 Stall speed zmienił się z 2250 na 1950 obr/min ;) Teraz zamiast 90km/h przy 3 tyś obr. jadę 95km/h różnica niewielka ale zawsze coś :D
Teraz na pewno wymienię jeszcze dyfer..
11 - 06 -2016
- dorobione dystane na tył ze zwojów sprężyny ;)
- założona w końcu linka prędkościomierza do C3 + wiązka elektryczna c3
- prowizorycznie uszczelniony dekielek skrzyni (może ktoś wie gdzie mozna dostać prostokątne oringi?)
- wymieniona pompa paliwa z badziewia na sprawne nowe badziewie. Jak można robić zaworki z gumy w pompie? Czy da sie jeszcze dostać pompę z zaworkami z tworzywa i sprężynkami ?
10 - 08 - 2016
- W zeszłym roku z ciekawości rozebrałem oryginalny silnik v6 od granady standardowo kopcił w korek i brał duże ilości oleju a nawet zaklejał świece nagarem jak trabant.
Kapitalny remont jest nie opłacalny więc zrobiłem tylko honowanie i wymianę pierścieni na nowe. Dodatkowo górny rowek został roztoczony i dorobione zostały nowe pierścienie kompresyjne. Wymieniłem też panewki korbowodowe i założyłem też dużo lepszą pompę oleju z mniejszymi luzami.
Jedna głowica miała pozapadane gniazda wiec postarałem sie o lepsze wymieniłem uszczelniacze wypolerowałem zawory i dotarłem je do gniazd we własnym zakresie.
Podczas zakładania głowic napotkałem pewien problem. Nowe uszczelki mimo ze każda oznaczona jako lewa i prawa były identyczne? Dokładnie dwie lewe ktoś się pomylił w fabryce?
Koniec końców wyciąłem brakujące otwory na wzór starej uszczelki i dorobiłem kryzę ;)
Z zewnątrz szary kolor choć wybrałem trochę za jasny odcień. Silnik prawie gotowy brakuje mi tylko węża łączącego kolektor z termostatem.
10 - 08 - 2016
Wymieniony precel na nowy bo w starym śruby przy ruszaniu zaczynały sie stykać. Ten chyba był od poloneza ?
17 - 09 -2016
- wymieniony spalony rozrusznik
- wymieniony tłoczek hamulcowy, przy okazji cały przewód hamulcowy bo sie ukręcił, drugi dało sie rozruszać, szczęki nowe lucasa
- zabezpieczone tylne nadkola bitexem przed zimą :)
Przy okazji coś zaczeło chrobotać w okolicach c3 może to konwereter albo skrzynia?? Ehh ford chyba zawsze coś musi się psuć
23 - 05 - 2017
Zagotował mi sie akumulator :( Wyleciało sporo kwasu a obudowa aż spuchła jak balon... Sapliły sie żarówki. Okazało się ze to chyba regulator wymieniony pół roku temu eh oczywiscie jakiś zamiennik.. Po 5h akumulator ostygł i nawet działa, regulator założyłem stary boscha :D.
To wina regulatora czy coś w altku?
8 - 11 - 2017
Regeneracja pompy, widać w jakim stanie były gumki. Po wymianie nic sie nie zmieniło hah. Okazało sie że była dziura w membranie serwa co było powodem bardzo słabych hamulców. Słynna śrubka w pompie granadowej może być wkręcona głebiej lub płycej, i była wkręcona z tego powodu na klej do gwintów!
1 - 8 - 2021
Łatanie wydechu.
Wymiana dyfra i skręcanie ataku po wcześniejszym rozklepaniu tulei rozprężnej.
Dzięki temu nie ma wycieków i jest cicho.
Nowe stare tarcze od dreda zastąpiły moje które już miały już 6mm.