logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Kilgore - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984 » Remonty i naprawy

Kilgore - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984 - Remonty i naprawy

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Kilgore
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2021-08-01 23:01:12

Remont podłużnic, podłogi i mocowania skrzyni.

04-10-2015

- takie tam z niedzieli :)
podłużnice spuchnięte i mocowanie skrzyni. Udało sie "obrać podłużnicę" i zrobić lewe mocowanie skrzyni



11-10-2015

Podłużnica prawa nie lepsza, po zdjęciu wierzchniej warstwy okazało się że nawet wewnętrzna jest przeżarta na wylot.




Reperaturka lewej już gotowa



I trochę blach na prawą stronę:



Dziś udało się wspawać reperaturki podłużnic, jeszcze nie oszlifowane



po zdjęciu maty bitumicznej taka niespodzianka



20-10-2015

Podłużnice podłoga z przodu gotowa
,


żeby nie było za różowo kolejna dziura, na razie wstępnie oczyszczona


25-10-2015

Niestety zajrzałem pod dywan z lewej strony a tu to samo co z prawej



Zakupiłem nadkola od forda scorpio i całkiem dobrze pasują. Scorpio chyba ma Mcphersona więc dziurę trzeba było załatać.



26-03-2016

- szwankowały wolne obroty więc zajrzałem do parownika i moim oczom ukazał sie taki widok:

zestaw już zamówiony i założony

14-04-2016

- remont skrzyni n9

- uszkodzone łożysko wałka wejściowego



- wszystkie uszczelki wycięte z tektury uszczelkowej



- składanie



14-04-2016

- skrzynia gotowa ale na razie ją odkładam i montuję C3 :)



22-04-2016

- W końcu c3 siedzi na miejscu, przerobiłem sobie dolną część lewarka biegów przy pomocy kątówki i migomatu i pasował bez cięcia tunelu. W razie czego zawsze mogę wrócić do manuala. Do chłodzenia zastosowałem tylko chłodnicę od scorpio a przewody od LPG 8mm.



21- 05 - 2016

- Już od dawna planowałem podnieść granadę wyżej bo kołyska była zdecydowanie za blisko podłoża. Nowe/stare spręzyny od 2.8 kolegi z forum nie pomogły(pewnie tak samo sklepane jak moje) to dorobiłem sobie dystans z blachy i gum które można wpakować pomiędzy zwoje. dystans grubości 23mm podniósł wóz o 35mm. Opona o profilu 80 przestałą w koncu ocierać o nadkole czyli jest dobrze ;)
Na razie to prototyp zobaczymy czy wytrzyma :D Kolorystyka przypadkowa i przy najbliżej okazji będzie jedyny słuszny kolor :)



05 - 06 - 2016

- Wymiana konwertera z 2.3 na 2.8 Stall speed zmienił się z 2250 na 1950 obr/min ;) Teraz zamiast 90km/h przy 3 tyś obr. jadę 95km/h różnica niewielka ale zawsze coś :D
Teraz na pewno wymienię jeszcze dyfer..



11 - 06 -2016
- dorobione dystane na tył ze zwojów sprężyny ;)
- założona w końcu linka prędkościomierza do C3 + wiązka elektryczna c3
- prowizorycznie uszczelniony dekielek skrzyni (może ktoś wie gdzie mozna dostać prostokątne oringi?)
- wymieniona pompa paliwa z badziewia na sprawne nowe badziewie. Jak można robić zaworki z gumy w pompie? Czy da sie jeszcze dostać pompę z zaworkami z tworzywa i sprężynkami ?



10 - 08 - 2016

- W zeszłym roku z ciekawości rozebrałem oryginalny silnik v6 od granady standardowo kopcił w korek i brał duże ilości oleju a nawet zaklejał świece nagarem jak trabant.

Kapitalny remont jest nie opłacalny więc zrobiłem tylko honowanie i wymianę pierścieni na nowe. Dodatkowo górny rowek został roztoczony i dorobione zostały nowe pierścienie kompresyjne. Wymieniłem też panewki korbowodowe i założyłem też dużo lepszą pompę oleju z mniejszymi luzami.


Jedna głowica miała pozapadane gniazda wiec postarałem sie o lepsze wymieniłem uszczelniacze wypolerowałem zawory i dotarłem je do gniazd we własnym zakresie.
Podczas zakładania głowic napotkałem pewien problem. Nowe uszczelki mimo ze każda oznaczona jako lewa i prawa były identyczne? Dokładnie dwie lewe ktoś się pomylił w fabryce?

Koniec końców wyciąłem brakujące otwory na wzór starej uszczelki i dorobiłem kryzę ;)

Z zewnątrz szary kolor choć wybrałem trochę za jasny odcień. Silnik prawie gotowy brakuje mi tylko węża łączącego kolektor z termostatem.


10 - 08 - 2016
Wymieniony precel na nowy bo w starym śruby przy ruszaniu zaczynały sie stykać. Ten chyba był od poloneza ?

17 - 09 -2016
- wymieniony spalony rozrusznik
- wymieniony tłoczek hamulcowy, przy okazji cały przewód hamulcowy bo sie ukręcił, drugi dało sie rozruszać, szczęki nowe lucasa
- zabezpieczone tylne nadkola bitexem przed zimą :)
Przy okazji coś zaczeło chrobotać w okolicach c3 może to konwereter albo skrzynia?? Ehh ford chyba zawsze coś musi się psuć

23 - 05 - 2017
Zagotował mi sie akumulator :( Wyleciało sporo kwasu a obudowa aż spuchła jak balon... Sapliły sie żarówki. Okazało się ze to chyba regulator wymieniony pół roku temu eh oczywiscie jakiś zamiennik.. Po 5h akumulator ostygł i nawet działa, regulator założyłem stary boscha :D.
To wina regulatora czy coś w altku?

8 - 11 - 2017
Regeneracja pompy, widać w jakim stanie były gumki. Po wymianie nic sie nie zmieniło hah. Okazało sie że była dziura w membranie serwa co było powodem bardzo słabych hamulców. Słynna śrubka w pompie granadowej może być wkręcona głebiej lub płycej, i była wkręcona z tego powodu na klej do gwintów!



1 - 8 - 2021
Łatanie wydechu.
Wymiana dyfra i skręcanie ataku po wcześniejszym rozklepaniu tulei rozprężnej.
Dzięki temu nie ma wycieków i jest cicho.
Nowe stare tarcze od dreda zastąpiły moje które już miały już 6mm.

Komentarze

To jest zgnita podłużnica? Hmmmm Chyba nie widziałeś w moim kombiaku...
To jest ikona.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-10-12 14:54:08]


Czyli mogłem tego nie robić ? ;)

Kilgore [2015-10-12 18:58:30]


A może byś tak olał projektowanie na czas jakiś i słupek A prawy mi w kombiaku wyspawał?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-10-12 19:08:34]


Bardzo chętnie bym zamienił monitor na spawarkę ale niestety nie mam zbyt dużo czasu :(, a i mam swojego forda do ciągłego naprawiania heh

Kilgore [2015-10-12 19:18:02]


Podłużnice zgnite dopiero są jak ta gruba wewnętrzna przegnije, niestety słupki dużo cieńsze

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-10-13 14:12:53]


im dalej w las tym więcej drzew :D

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-11 21:47:27]


Jak się zacznie szukać to można jeszcze dużo znaleźć hah. Na razie fordzik już jeździ i czeka aż zaczną sypać sól :D

Kilgore [2015-11-11 22:23:22]


Tak to właśnie wygląda. Jest taki jeden, co wjechał ze dwa lata temu Granadą na garaż w celu zaspawania dwóch dziur, a skończyło się kapitalką.
A konieczność "spawania" mojej pierwszej Sierry wyszła, jak ten, co powyżej pisze o lesie pewnego pięknego dnia montował mi regulację pauzy wycieraczek ;)
Ruszanie wyschniętej kupy niestety powoduje smród ;)

DrStein [2015-11-11 23:22:41]


Jeżeli chodzi o nietypowe oringi to odezwij się do ggtrading na lopuszanskiej 36 w Warszawie, robią cuda z gumy

Al_Coholik [2016-06-14 23:12:43]


Troche mi nie po drodze do Warszawy ale dziękuje za info. Ten oring mam pomierzony i jest calowy...

Kilgore [2016-06-14 23:17:41]


Myślę że telefonicznie lub mailowo tez idzie to zalatwic

Al_Coholik [2016-06-15 06:33:27]


Przejeżdżam koło nich codziennie. Więc odezwij się do mnie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-15 07:20:05]