[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Kilgore |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2019-06-11 11:17:37 |
Podstrony
Ford granada mk2b
Witam
Po jeździe bardzo "wygodnym" autem jakim jest capri chciałem w końcu mieć cywilizowane auto i padło na granadę. Nie zważając na stan techniczny zakupiłem sobie forda, pewnie już będzie 3 lata temu. Miał już czarny mat czyli tak jak chciałem.
Stan techniczny bardzo kiepski, w aucie wymienione już jest chyba prawie wszystko. Granda okazała sie bardzo mocno wyeksploatowana i zajeżdżona, ale czego nie robi się dla starych fordów ;)
Do tej pory wymieniłem
- maglownica ciekła bardzo mocno i nie nadawała sie już do niczego, zakupiłem inna wymieniłem uszczelnienia nie cieknie do dziś
- mikser był pęknięty, dorobiony nowy
- gaźnik zregenerowany 2,3v6
- silnik taki sobie kopci w korek i bierze olej 2,3v6
- sprężyny popękane, wymienione na używane
- koła były straszne alu z resztkami opon, teraz są oryginalne stalówki
- zaciski zapieczone, cieknąca pompa do serwa, dziura w membranie serwa
- 2 sworznie zwrotnicy wymienione 2 jeszcze oryginalne siedzą
- bałwanków nie było wcale, są juz oryginały
- lampy tył założone mk2a
- dołożone listwy ghia
- wydech spawany, nie było nawet czego łatać, wymieniony
- reflektory nowe odbłyśniki
- zbiornik oczywiście dziurawy jak sito, wspawałem arkusz blachy i o dziwo jest szczelny :)
- dołożony hak
- nowy zbiornik LPG
- 3 razy strzelił wąż chłodnicy cienki, do nagrzewnicy do parownika, wymieniłem i założyłem czujnik poziomu cieczy
- założony 2,8v6 +n9 po jakimś czasie silnik też kopci w korek i bierze olej
- blacharka robiona etapami, lewy słupek, prawy,fartuchy, podszybie, narożniki drzwi przednich już zrobione
- dołożona klima nabita r134a działa całkiem fajnie
- ostatnio założone bajery, elektryczne szyby, lusterka, centralny, otwierany bagażnik, deska w drewnie, zegary z obrotką
- przerobione światła mijania i drogowe na przekaźniki, świecą zdecydowanie jaśniej. Spadek napięcia był prawie 2V
01-10-2015
- dalszy ciąg walki z rdzą, zrobione lewe nadkole, zakończenie progu, pod reflektorami dziury do nadkoli.
- przygotowanie do lakieru i położony nowy czarny mat nobiles atorenolak 1,5 litra + 1 litr rozpuszczalnika
- odmalowane od wewnątrz zderzaki, dorobiona większość mocowań listew ozdobnych ze zderzaków. rudy nie oszczędził nawet tego, a mocowania są z blaszki 3mm, po części nie było nawet śladu. na koniec zderzaki zabezpieczone woskiem do profili zamkniętych (Teroson)
- zdjęta maska i zabezpieczona z każdej strony woskiem, w profilach już sporo rudego, możę spowolni to proces rozkładu hah
- pas przedni i tylna maska zabezpieczona woskiem
- dołożony gong ze scorpio
, , ,
04-10-2015
- remont podłużnic i podłogi
26-03-2016
- wymiana sworznia kolejny oryginalny się poddał i nie dostałem przeglądu :(
- regeneracja parownika
05-04-2016
-remont skrzyni n9
22-04_2016
- pierwsza jazda z C3 ;)
23-09-2016
Jeździ nawet sie nie psuje ostatnio nic. Od początku przejechałem jakieś 30 tyś km Z c3 pali 14 w trasie z n9 było 12L
02-08-2018
83 kg na dachu :D
11-04-2019
klima z r600a, próżnia lodówką i manometr z ali :D dziś przy 30st. z kratek po włączeniu leci 9,5 :D na postoju 12. Pewnie szału nie ma ale zawsze chłodniej