[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Al_Coholik |
Samochód: | Ford Taunus TC III 2.0 V6 Koeln GL 1979 |
Status: | aktualnie posiadany (od 2015-03-30) |
Aktualizacja: | 2017-10-05 19:17:28 |
Tu będę zamieszczał dokumentację napraw w miarę możliwości, żeby nie było, że jakieś druciarstwo odchodzi ;)
18-19 kwietnia 2015:
zaciski przód
osłona przekładni kier. prawa
geometria
regulacja zaworów
wymiana świec
malowanie dekli zaworów
Długo nic nie zamieszczałem ze względu na brak czasu, ale do tej pory zrobione:
przełom lipca/sierpnia 2015:
remont silnika:
planowanie głowic
wymiana uszczelniaczy zaworowych
docieranie zaworów
sprawdzenie panewek głównych i korbowych
sprawdzenie gładzi cylindrów + wymiana pierścieni
oczyszczenie tłoków z nagaru
wymiana wszystkich uszczelek ( dzięki chuder za komplet)
wymiana wydechów środkowych
wymiana paska klinowego
wymiana regulatora napięcia
październik 2015
wycięcie tłumika końcowego
grudzień 2015
regeneracja pompy hamulcowej fi20: wymiana uszczelek + odświeżenie wyglądu pompy, korektora i serwa
styczeń 2016
-wymiana mostu z 3.45, na 3.44 ( wymiana uszczelniacza na ataku, zalanie olejem 85w90 + dodatek do oleju z dwusiarczkiem molibdenu)
- wymiana łącznika wału napędowego ze skrzynią biegów - od Dreda, dzięki
- wymiana wszystkich uszczelnień w skrzyni + nowy olej + dodatek z dwusiarczkiem molibdenu
- zabezpieczenie progów woskiem od wewnątrz
- siadły dystanse 25mm na tył
Luty 2016
Wymiana pompy wody na pompe z gwintem pod wisko
Założenie wiskozy i wiatraka
Wymiana płynu chłodniczego
Kwiecień 2016
Dodatek z molibdenem do silnika
Wymiana zarowek w desce i regulatora napięcia, co by temperatura i paliwo nie szalały
Czyszczenie i smarowanie mechanizmów pasów bezp.
Wpuszczenie wosku w podluznice i progi
Wymiana uszczelek zgarniajacych wew.
Zmiana boczkow i założenie folii, co by zabezpieczyć boczki od wilgoci
Montaż halogenow
W przyszłą zimę biorę się za blacharke, bo chcąc zdjąć wąs z tylnego zderzaka, wyszedł mi razem z mocowaniem.
07.2016
sprawdzenie kompresji cylindrów - cztery po 11, dwa po 10,5 ( dzięki m. kozlowski)
wymiana serwa hamulcowego
wymiana płynu chłodniczego i płukanie (wcześniej zalałem koncentratem i nie podobał mi się kolor, więc płukanie i borygo tym razem)
zamontowanie wskaźnika ciśnienia oleju ( ciśnienie według wskazań 2bar na wolnych, 3,5 na wysokich obrotach)
Pazdziernik 2016
Pojawiła sie woda w bagażniku, po zdjęciu uszczelki przyczyna okazała się prozaiczna, nic pod nią nie było jak widać na zdjęciach. Nie było mozliwe oddanie w tej chwili samochodu do blacharza, więc trzeba było sobie radzić samemu
Od roku nie było nic aktualizowane, więc po krótce streszczenie:
Zima 2016:
wytarganie mostu z całym tylnym zawieszeniem z samochodu, wymiana wszystkich gum w zawieszeniu
wymiana wszystkich łożysk w moście (oba łożyska na wałku ataku, łożyska kosza satelit, oraz łożysk półosi), następnie most oddany na regulację do Pana z Ząbek z ulicy Harcerskiej i zalany olejem Specol Hipospec GL-5 Synthetic 75W140. Chciałbym móc polecić, ale mam mieszane uczucia, bo most niestety słychać ( przy utrzymywaniu stałej prędkości człowiek czuje się jak w ikarusie trochę, ale to chyba wina przekładni - nie łożysk, ale wcześniej było jakby ciszej...)
do tego malowanie wahaczy, całego mostu, sprężyn, wymiana amortyzatorów tył (firma QH, dostałem je w pakiecie z samochodem)
wiosna 2017:
wymiana klocków hamulcowych (firma A.B.S.)
wymiana oleju (10W40 półsyntetyk GM)
wymiana świec na motorcraft agr22c + kopułka i palec