[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Piosiu. |
Samochód: | Ford Escort Mk I 2.0 R4 Pinto 1973 "Tofik" |
Status: | wysłany do krainy wiecznych autostrad |
Aktualizacja: | 2017-09-25 10:13:33 |
Podstrony
Escort Tofik
Wraz z zakupem escorta 2D przejąłem także wyspawaną budę 4D po dzwonie typu kanapka.
Plan jest prosty, prostujemy nieznacznie wgniecenia, czarny mat, najlepiej bagażnik z PRL i hak :)
Ma wyglądać syfiasto i popylać zacnie, taki rat-sleeper. Testowane na nim będą rozwiązania do 2D.
Ma to wyjechać na sezon 2015
Napęd już dokupiony ;)
Nieznacznie naprostowany, to zdjęcie chyba godnie prezentuje moje podejście to tego projektu...
Poza tym, sierra zezłomowana i essi juz na podnośniku, powoli zbroję.
Zaczynam od tyłu, most siedzi resory siedzą, hamulców tylnych nie było, ale zaraz, najdosowe gdzieś leżą od proka...hmm dzięki najdos:)
Za czapkę gruszek dokupiony pomarańczowy OHC ze zrobioną ponoć głowicą, zregenerowanym sprzęgłem, kompletem uszczelek plus śruby do głowicy i pełen osprzęt. Będzie na zapas jak padnie ten ze sierry, albo może ocynkuje śróbki i będzie do 2D, zobaczy się. Ten ze sierry już w aucie. Nie jest to takie do końca P&P, trzeba dorobić łapy, podciać miskę, przenieść mocowanie skrzyni biegów, cofnąc otwór na lewarek i usunąć odlewy montarzowe z dzwonu od N9. Mam nadzieje, że wyszło dośc nisko i głęboko, porównania nie mam. Jak już te elementy siedzą, to po wstępnym przymiarkach okazało się, że jeżeli będzie dało rade połączyć wał ze sierry i escorta w miejscu gdzie maja śróbkę to może obejdzie się bez rzeźby w tej materii.
20150422
Warto spiąć się na SO to może na PC się zdąży, mechanicznie poskładany i miał w takiej formie być na SO zawieziony. Jednak przekombinowałem z zawieszeniem i jest a wysoko, nie mogę dobrać staba i koła są jak w niezaładowanej Tatrze. Jak pójdzie w dół, mocowania staba się rozjadą i podejdzie od Capri. Także SO w tym roku autem zastępczym...
20150828
Dzień przed pucharem projekt został ukończony (foty dzięki uprzejmości Amatora):
Dziwna sprawa, do tej pory tą karoserię z przyległościami traktowałem jako kupka części, ale od pucharu mam to radosne odczucie jak bym samochód sobie kupił. Biorąc pod uwagę fakt, że karoserię dostałem w bonusie a sierra po sprzedaniu extrasów i oddaniu budy na złom wyszła na zero chciałbym napisać że Tofik nie kosztował nic. Niestety nie ma tak łatwo. Do realizacji tego projekt zostało dokupine cząści za 2350PLN w tj:
Przedni zawias i heble: 950
Koła: 500
Konieczne duperszmity u Krzysia: 250
Oleje: 250
Szyby boczne: 200
Lampy przednie: 70
Inna chemia 130
Plany:
Na sam pierw w dół i tył trochę szerzej, ogarnięcie jakiś hempli z tyłu i ręcznego. Zobaczymy jak to się będzie prowadzić jak będzie ok zaczniemy iść w górę z mocą w pintio
20160109
Tymczasem na pewnym szrocie w Trzebieni:
Pokaż kotku co masz w środku? O... Mocy przybywaj :)
20160317
Tofik gotowy do sezonu 2016, Na SO będą testy, poza tym w planach PC i Borne (Zdwórz i Walne bez Tofika):
Lista Płac:
Drugie koła 300
ręczny: 389
Węże oplot plus miedź: 370
Kompletne hamulce duże capri (szczęki, sprężynki, cylinderki, wypieraki, tarcze kotwiczne i bębny) 590
płyn hamulcowy 20
świece 80
Czyli razem już 4100 PLN zainwestowane :)
20170317
Takie tam przy sobocie:
Wiem, że na wiele rzeczy nie zwracam uwagi, ale teraz to chyba przegiąłem :)
20170925
Cóż napisać, klamka zapadła, pojazd kończy bieg. To była wspaniała 4 letnia przygoda, jednak należy iść dalej.....