logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Konik z Konikowa - Ford Transit Mk II 2.0 R4 Pinto 1984 "Oldskool"

Konik z Konikowa - Ford Transit Mk II 2.0 R4 Pinto 1984 "Oldskool"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Konik z Konikowa
Samochód: Ford Transit Mk II 2.0 R4 Pinto 1984 "Oldskool"
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2014-05-01 00:48:47

Podstrony

Ford Transit MK2 2.0 Pinto 1984 r.

Mój Oldskool :-)

Nabyłem go w pięknym stanie. „Oldskool” jest z oryginalnym silnikiem 2.0 Pinto i ma udokumentowany przeglądami TUV przebieg 30 000 km! Auto dostało już standardowa obsługę, czyli nowe płyny, filtry, pasek rozrządu z rolkami, płukanie układu chłodniczego itp. Oldskool będzie wykorzystywany wyłącznie poza sezonem zimowym. Będzie miał lekką i przyjemną pracę w postaci wizyt na imprezach, zlotach i tym podobnych spotkaniach.

Jest jednak jedna „bolączka”. Otóż Oldskool ma tylny most typ G (bliźniaki) i przełożenie… 5.83:1 co daje mu prędkość maksymalną około 100 km/h. Przy tej prędkości silnik chce wyskoczyć z ramy, wyje i błaga: - odpuść! Prędkość podróżna, przy obrotach silnika na normalnym poziomie, to około 70 km/h. W tym samochodzie życie płynie – wprawdzie – spokojniej i nie potrzeba się ścigać, jednak podróż na większą odległość z prędkością około 70 km/h, to żadna przyjemność.

Pierwszy raz mam starego Forda i potrzebuję porady gdzie szukać informacji, części itp. Może ktoś wie, gdzie szukać tylnego dyfra?

Może znajdzie się tu ktoś, kto pomoże w pełni cieszyć się Oldskoolem w tym sezonie. :-)

Komentarze

Pikny okaz :D:D:D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-04-30 19:56:40]


Świżutki. :-)

Konik z Konikowa [2014-05-01 00:51:37]


Super Turek! :))

Widzę, że mamy dokładnie te same problemy z Transitami,
dokładnie rozumiem Twój ból związany z jazdą w trasie przy tych przełożeniach :/
coś się wykombinuje.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-01 01:04:20]


Dlaczego Turek?

Konik z Konikowa [2014-05-01 03:08:42]


Po prostu transola II tak zwą. Fajny jest :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-01 03:19:36]


Fajny Transit, spróbuj tutaj, na pace walają się półosie, może most będzie, tylko może być w stanie jak reszta...

http://olx.pl/oferta/ford-transit-1979r-lub-zamienie-CID5-ID31vZ5.html#3abb60b744

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-01 07:37:21]


Tego ogłoszenia nie widziałem. Dzięki za link. :-)

Konik z Konikowa [2014-05-01 10:56:37]


Trochę szkoda go psuć, ale jak koniecznie musisz to wymień most na pojedyncze koło od nowszego modelu (ja mam most z 2000 roku szeroki)
Jedyne co trzeba przerobić to mocowania amortyzatorów, odciąć i przespawać do przodu, u ciebie nie trzeba będzie raczej nawet nadkoli przerabiać, u mnie na zakrętach ocierało oponami o ranty nadkola.
Można wymienić skrzynię biegów na mt75 5biegów.
Ze zmian nowy otwór w podłodze, podpora skrzyni, oraz wał napędowy Ja musiałem skracać o 7 cm
Po takich zmianach mój przy 100 km/h ma 3000obr/min.
Silnik 2.o och gaźnik dwu gardzielowy pierburg 2e

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-01 20:29:22]


Dzięki za podpowiedź.
Mam - stety (?) - taką cechę, że lubię zachować auto w oryginale. Do tej pory zawsze mnie to kosztowało dodatkowe pieniądze - niestety. :-)
Oldskool jest pierwszym klasykiem, w którym zmienię kolor. Długo prowadziłem wewnętrzną walkę, ale decyzja zapadła. Oldskool będzie woził na sobie obrazek zrobiony przez kumpla od graffiti. Obrazek będzie związany z prowadzoną działalnością.

Wracając do tematu.
Chciałbym zachować bliźniaki. Chciałbym jak najmniejszej ingerencji. Chciałbym też jak najszybciej doprowadzić auto do stanu jezdnego i cieszyć się nim. Wychodzę z założenia, że klasykiem trzeba jeździć. Na co dzień. Oczywiście poza zimą. :-)
Jeśli miałbym się zdecydować na zakres zmian, o których piszesz, poszedłbym dalej. I to zaczynam brać pod uwagę. Ale nie teraz. Pewnie przemęczę się jakiś czas. Odłożę kasę. I zlecę zmiany całego dołu auta. Od silnika do tylnych kół + zawias + hamulce. Ale póki co szukam odpowiedniej przekładni.

A swoją drogą.
Ta skrzynia biegów jest trudna do zajechania. :-)

Oczywiście nie odrzucam możliwości zmiany całego mostu (chętnie z bliźniakami). Czy jest tu ktoś, kto mógłby dokonać (solidnie) takiej zmiany?

Konik z Konikowa [2014-05-01 21:51:47]


Kierowniczej ze wspomaganiem?
Takiej http://www.capri.pl/image/car/1885/4414/209021

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-03 20:03:54]


Szukam przekładni głównej, potocznie zwanej dyfrem, mostem. :-)

Konik z Konikowa [2014-05-04 10:51:36]


masz jeszcze 2 opcje :
-overdrive
-skrzynia 5b

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-04 19:43:30]


Jeśli chodzi o skrzynie 5b, otrzymałem podpowiedzi, że można założyć mt75 lub n9. Przy czym przy n9 jest mniej przerabiania.
A co masz na myśli pisząc overdrive? Wiem co to jest overdrive, ale nie wiem co masz na myśli.

Konik z Konikowa [2014-05-04 20:03:42]


mam na myśli właśnie overdrive serwowany do Transitów. http://www.capri.pl/car/4959
trzeba sprawdzić czy wychodził do Pinto, lub istnieje kombinacja dzwona i skrzyni z OD które spasuje się z Pinto.

odn N9 mówię o wersji dedykowanej do Transita z lewarem w skrzyni.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-04 21:02:17]


Właściciel od 3 lat nie wchodził na capri.pl ale autko wypłynęło. Link się zdeaktualizuje ale fotki pozostaną. http://allegro.pl/ford-transit-mk-ii-furgon-1984r-zabytek-i7008002028.html#thumb/10

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-10-31 21:30:26]


A gdzie panienki?!
Prócz tej z prawego błotnika były dobre ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-10-31 21:51:18]


W sumie długo nie byłem pewien czy to ten ale porównałem rysy na nadkolach wewnątrz paki i potwierdziłem "tożsamość". Pewnie koncepcja się zmieniła o ile nie właściciel. Osobiście uważam, że takie wymalowanie we fiu-bździu obniża wartość autka ale jego cena napawa optymizmem, że idziemy w dobrą stronę brnąc w Tranzole ;-)

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-10-31 22:09:29]


Jakie fiu bździu? Malowanie auta firmowego w firmowe barwy, w dodatku firmy prowadzącej warsztat samochodowy? I to jest fiu bździu? Stary...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-01 10:28:06]


Zależy jak na to spojrzeć. Tylko dla właściciela takiego warsztatu auto ma coraz większą wartość bo kilka tysi wsadził w zakładowy kamuflaż. Wyraziłem swoje zdanie jako miłośnik oryginału. Wyobraź sobie, że masz do wyboru dwa takie autka: oryginalnego strażaka i takie coś z czyimiś fantazjami na tych samych warunkach. Którego byś wolał? Jeździłbyś z czyjąś reklamą? Te malunki, według mnie obniżają wartość dokładnie o tyle ile wydał na umieszczenie ich.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-01 11:01:49]


Akurat w tym przypadku Wóz jest tak dobrze zrobiony że chyba bym po prostu otworzył warsztat samochodowy żeby Wszystko grało i pasowało nic nie jest przesadzony piękna sprawa

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-01 11:32:01]


Szkoda tylko panienek mógłby im ktoś twarzy poprawić taki makeup i też byłoby ok hehe

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-01 11:32:58]