[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | ♠Zoggon♠ |
Samochód: | Ford Taunus TC I 2.0 R4 YB Cosworth XL 1974 "Siernus" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2004-04-02) |
Aktualizacja: | 2017-04-22 20:30:34 |
[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | ♠Zoggon♠ |
Samochód: | Ford Taunus TC I 2.0 R4 YB Cosworth XL 1974 "Siernus" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2004-04-02) |
Aktualizacja: | 2017-04-22 20:30:34 |
A to ten piec co do Escorta miał być? Fajna sprawa, ile cię kosztował taki zestaw ze skrzynią i gdzie szukać takich perełek ? ;)
Nuras, nawet nie pytaj bo Ci gul w gardle stanie :D Aukcja trwała chyba 5 minut :) A co to za magiczna skrzynia i co sobą reprezentuje?
zapek??? !G.O.P! [2009-01-28 13:42:08]
Magiczna skrzynia Borg Warner T5 - reprezentuje sobą bardzo wiele ;]
Magiczna? Zwykła od kosiary turbo 2WD ;) A to tam w niej dziwnego :D
Mysza liil (EM) [2009-01-28 15:46:25]
a gdzie skrzydła do kompletu ????
Podczas zakładania łapy skrzyni biegów okazało się, że jedna z części jest uszkodzona. Mianowicie przykręcana do skrzyni stopka do której przykręca się poduszkę skrzyni. Zapożyczyłem na wzór tą część od Sierry Cosworth kolegi celem naprawy mojej, ale wcześniej dla jaj udałem się do salonu Forda we Wrocku "Germaz". Podałem Panu za lady numer części i okazuje się, że... do niedawna była w sprzedaży... cena: 439zł :/ (za taką pierdołę)
na fotce z lewej dobra część kolegi, z prawej moja uszkodzona
Moja prośba do ludzi mających coś bliżej z dostępem do oryginalnych części Forda:
Potrzebuję tego co powyżej: Nr części ford: V88BB7B 152AB, natomiast Finscode tej części to: 1637400.
Z góry dzięki za pomoc.
♠Zoggon♠ [2009-07-21 19:21:00]
Zoggon proponuje wykonać ten element samemu, tudzież zlecić jego wykonanie jakiemuś tokarzowi zdecydowanie wyjdzie to taniej. Części do T5 są drogie jak cholera.
Ligacz 3M [2009-07-21 20:33:11]
To zobacz cenę tego ;-)
http://cgi.ebay.co.uk/2WD-GEARBOX-MOUNT-Sapphire-3DR-Cosworth-Vibra-Technics_W0QQitemZ220336294868QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item334d110bd4&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1689%7C293%3A1%7C294%3A50
Też niewiele taniej
coś tam się dzieje... powoluśku do przodu.
♠Zoggon♠ [2009-09-17 18:56:32]
a jeszcze coś z tej serii ;)
♠Zoggon♠ [2009-09-17 20:08:49]
Juz chyba blizej niz dalej. Fajnie zaczyna sie prezentowac.pzdr
co daje wiecej radości niż kosiara???
2 kosiary....:D
mateush (proko) 3M [2009-09-18 08:21:20]
Nie. Kosiara w ukladzie V ;P Az wstyd taka mala pojemność wkładać do takiego
h a m e r y k a n c k i e g o auta ;P
Curtis_Capri [2009-09-18 08:45:05]
Hehehe, no to fakt. Fajnie ludzie reagują jak na pytanie o pojemnośc mojego dzioba odpowiadam skromnie : 1,6. " Eeeyyyyyyy, 1,6?????? " :(
Myślą pewnie że jaja z nich sobie robię ;D
zapek??? !G.O.P! [2009-09-18 08:52:11]
zapek, dokładnie znam takie sytuacje :P a tak w temacie siernusa : boczne listwy są bee, ale to moje zdanie :P
mateush (proko) 3M [2009-09-18 11:30:35]
odpalił? :p
zygzak_wFe [2009-09-19 11:48:18]
znalazłem jeszcze fajniej malowane OZty do niego :D
http://allegro.pl/item796612648_felgi_oz_ford_cosworth.html
a tak btw jakieś foteczki aktualne da rade zapodać??
mateush (proko) 3M [2009-10-29 15:09:26]
Ten wzór malowania to sobie ktoś wymyślił :) Dosyć nieudolnie podrobiony jest napis "MOTORSPORT" sugerujący, że to jakieś oryginały...
Konar [2009-10-29 15:11:08]
na necie znalazłem identyczne malowanie wiec przypuszczam że były takie
mateush (proko) 3M [2009-10-29 15:20:46]
kółka całkiem fajne, jednak ET troszku przymałe no i cena :/ W cenie 3000 za komplet to już można powybierać ;)
Co do fotek, to narazie wydech 3 calowy z kwasiaka się zrobił.
Wstępnie wygląda to tak:
♠Zoggon♠ [2009-10-31 13:00:50]
Coś czuję, że jak będzie jechał do Katowic to będzie go słychac już od Opola ;P
zapek??? !G.O.P! [2009-10-31 15:44:04]
a gdzie mozna kupic takie kolanka do wydechu?
capriman [2009-10-31 17:08:58]
w sklepie z rurami :)
♠Zoggon♠ [2009-10-31 20:48:12]
sorry za głupie pytanie, ale udało mi sie dorwac nie kompletny wydech od N grupowej Imprezy a tam wszystko jest gięte, a łączenia są pasowane na ciasno
capriman [2009-10-31 21:24:25]
no trudno żeby w masówce każdy wydech był ręcznie spawany :)
Konar [2009-10-31 21:27:56]
sprężyny obniżające eibach -narazie założone na tyle.
(coś mi się zdaje, że jak zwykle przesada -straszna gleba wyszła, a nie ma jeszcze wydechu, wnętrza, baku paliwa, i wielu wielu innych pierdół :/
dodatkowo wydech przechodzi lekki restajling -zmiana koncepcji (chowanie max w podłodze), linka gazu i wał napędowy w trakcie skracania.
♠Zoggon♠ [2009-11-22 18:59:07]
kurekta: oczywiście linka ręcznego nie gazu :/
♠Zoggon♠ [2009-11-22 19:13:41]
No richtich gleba ostra a we Wrocku na tych Waszych kocich łbach to łatwo nie jest nawet cywilnym autem. Będziesz się mógł wyszalec jedynie na A4 ;)
zapek??? !G.O.P! [2009-11-22 19:30:47]
może się czepię , ale czy listewek nie dało się jakoś wyczyścić ??
wyglądają nie za ciekawie przy całym projekcie
zajęcie na zimowe wieczory: wajcha biegów w stylu Highwaymen -coś a'la tego co było w Hemicud'zie
Narazie wersja prototypowa... może trzon z wierconego alu byłby lepsiejszy.
♠Zoggon♠ [2009-12-12 19:09:11]
Wygląda może i fajnie ale czy sie sprawdzi przy szybkiej zmianie biegów?
...::$nuffy (Grześ) [2009-12-12 20:59:46]
żadnych wytłumień karoserii nie będzie?
zapek??? !G.O.P! [2009-12-12 21:46:31]
I jak bedziesz otwieral szyby? ;)
Ze zmianą biegów nie powinno być problemu. Wytłumień żadnych nie planuję, jedynie może czarne maty na drzwi o ile będzie to wymagane przepisami prawa. Ponadto otulina klatki bezp. w miejscach narażonych szczególnie na kontakt z ciałem.
Otwieranie szyb: kaplica ze względu na klatkę... niestety poważnie utrudnione ;)
♠Zoggon♠ [2009-12-13 12:52:36]
kup jakieś dwa małe klucze typu "grzechotka" i zastosuj jako korbki i nie będzie problemu z szybami :D
niemal kazde auto z klatka ma ten sam problem - dlatego albo elektryka, albo przesuwane szyby z poliwenglanu ;]
albo otwierasz drzwi i krecisz korbą :D
mateush (proko) 3M [2009-12-13 14:30:46]
amorki bilstein B6 B36-2060
♠Zoggon♠ [2009-12-19 11:14:43]
Będziesz używki regenerował czy zakładasz "w ciemno"?
Śmietan [2009-12-19 13:03:46]
na poczatek warto sprawdzić czy wymagają regeneracji
♠Zoggon♠ [2009-12-19 17:24:32]
Jak idą prace? Dzieje się coś więcej niż na stronie? Będzie śmigać tego lata?
Curtis_Capri [2010-01-02 22:44:21]
mam taką nadzieję, narazie mrozy odstraszają mnie od przebywania w garażu
♠Zoggon♠ [2010-01-03 12:41:01]
to samo jest ze mna :) MAM ŻABI skok do końca ale te mrozy bryyyyy nie dają mi wyboru:) czekam na wiosnę ale Zoggon powiem Ci ze brak mi słów - extra poprostu niesamowite, robota pierwsza klasa. pozdro
lekki restajling wajchy biegów (handmade) ;)
oraz BOV zainstalowany na stałe w intercoolerze... takie tam zimowe majsterkowanie
♠Zoggon♠ [2010-03-02 16:48:04]
idealna wajcha..."rambo knife highwayman terror" ze sie tak wyraze :D
on_the_run [2010-03-02 17:04:38]
Jako że nie wiem więc pytam: czemu ma służyć ten BOV ? :)
Grzesiek_Rudy [2010-03-02 17:16:22]
Cofam pytanie chwila w googlach i już wiem :)
Grzesiek_Rudy [2010-03-02 17:17:41]
A ja jestm ciekaw jak się wbija biegi tym urządzonkiem;) Bo patrząc na to o ile dobrze jest ciągnąć do siebie, to 1,3,5 wydaje się że nieporęcznie się wbija.
Jak to pracuje Zoggon??
Killer vel M-maniac [2010-03-02 17:54:30]
Killer vel Black Rider powiem Ci, że ten Borg ma dosyć precyzyjne wybieranie biegów. Nie ma absolutnie luzów i efektu "rozlatanej" dźwigni czyli "losowania" biegów. Skok dźwigni też nie jest zbyt duży między położeniem od jednego biegu do następnego, a wajcha, którą dorobiłem jest w zasadzie niecały 1cm dłuższa od oryginału (nie licząc rękojeści). Oryginalna dźwignia składa się z 2 elementów zawulkanizowanych ze sobą w gumie (zapewne celem tłumienia drgań). To i ten alu. jednolity trzonek nieco poprawia wybieranie biegów. Tak czy inaczej w przyszłości sprawdzimy w praktyce jak się będzie miał stosunek wyglądu to sprawności działania :)
pozdr.
♠Zoggon♠ [2010-03-02 18:15:43]
domowy tjuning: siłowniki zamiast pręta i kompilacja baku od Taunusa i Ścierry efi.
♠Zoggon♠ [2010-05-01 14:02:30]
a od tych siłowników nie przełamuje ci się klapa bo też mi w głowie taki pomysł rokwitał
więc takie pytanko a tak w ogóle to projekt spoko
nietykalny [2010-05-08 19:15:07]
nie łamie się, ale trzeba dobrać punkty mocowania siłowników. Te pochodzą od tylnej klapy Sierry HB i jest to w zasadzie jedyny logiczny sposób mocowania tych siłowników do maski. W Taunusie maska podczas zamykania cofa się prawie 10cm do tyłu i odległości przy masce zamkniętej i otwartej wykluczają inne mocowanie.
Można spróbować dobrać siłowniki od Mondeo (tego "kanciastego") bo są krótsze, ale kierunkowe, tzn. cylindrem muszą być skierowane w góre. Odnośnie siłowników od Sierry, to gdybyś je zamocował w połowie długości maski to w zasadzie nie zamknąłbyś jej tylko złamał w pół, więc najlepiej jak mocowane są blisko zawiasów. Nie próbuj też mocować siłowników do zawiasów, bo przy zamknięciu maski wypchnie ci rogi przy podszybiu do góry. Lepiej też założyć dwa po obu stronach niż jeden, bo wtedy maska może się wyginać po przekątnej. Przy mocowaniu jak na foto, trzeba koniecznie wzmocnić blachy fartuchów przy błotnikach, bo tam akurat jest cieńka i szybko by się pofalowała. Więc pasek 1 lub 1,5mm nierdzewki pod ranty i jest dobrze. Jak będziesz przykręcał siłowniki do maski, to wepchnij jakąś gąbkę do środka poniżej, bo ciężko przytrzymać w środku nakrętkę a szkoda, żeby Ci do maski powpadało kilka nakrętek zanim uda Ci się przykręcić siłownik, a tak... nakrętka zatrzyma Ci się na gąbce. -ot taka rada ;)
♠Zoggon♠ [2010-05-08 20:09:17]
dzięki za garść dobrych rad
Pozdro
nietykalny [2010-05-08 20:18:47]
ta wajcha od biegów to z jakiejs kosy ? :D chyba nie praktyczna troche ;)
Main(misiek) [2010-07-25 23:35:30]
Łeeee? a na hu.. Ci ABS???
zapek??? !G.O.P! [2010-07-25 23:55:04]
O w morde.... co to za deska??? takie blachor zostanie??
Szafa !G.O.P! [2010-07-25 23:57:19]
Ponawiam pytanie, ,co tam robi komp ABSu??? Czy to skrót myślowy służący poprawnemu działaniu elektrycznego serwa bez zbędnego dłubania w kablach czy to będzie pierwsza na świecie rajdówka z systemem antypoślizgowym?
zapek??? !G.O.P! [2010-09-19 23:17:20]
jest założony ABS
♠Zoggon♠ [2010-09-19 23:29:34]
tjuning z epoki czyli oldschoolowe "Zelmoty" na przedzie.
♠Zoggon♠ [2010-11-10 18:25:53]
jak bys potrzebowal wiecej to tez mam takie zelmoty i to z pokrowcami :)
ABS to znaczy antypoślizg? Hmm...
Mysza liil (EM) [2011-03-20 20:37:47]
no ABS jest, ale zawsze można go szybko odłączyć;)
do kościółka z ABS-em
♠Zoggon♠ [2011-03-20 21:24:36]
na fotkach panewki korby 4 tłoka (pozostałe korbowodowe są w lepszym stanie, ale też widać ślady powycierania)
oraz "komórkowe" foto wału.
Na wykorbieniu 4 tłoka zaznaczyłem dziwne wytarcie na boku
Oznaczenie panewek:
30 FM -
9B 27
3460RA
Czy coś komuś może mówią te oznaczenia?
Jutro spróbuję wyciągnąć wał i trzeba będzie się udać na konsultacje do szlifierni
♠Zoggon♠ [2011-04-02 20:55:27]
Te rysy na wale to może być wytopiony stop panewkowy czyli ołów z cyną. Jak panewka się zaciera to dostaje temperatury i ten stop robi sie płynny i dosłownie wycieka spod panewki. Zwróć uwagę na otwór smarujący tą panewkę, czy stop wypływając nie zatkał magistrali w wale.
zapek??? !G.O.P! [2011-04-03 01:39:59]
zacznij od wytwórni. Szukaj malutkiego logo AE , B w kółeczku, G w kwadracie itp.
marian212 [2011-04-03 08:32:58]
A ja bym pomierzył, czy to nie zwykłe Pinto a obstawiam że tak. Trwałość i wytrzymałość hydrodynamicznego łożyska ślizgowgo nie zależy w żadnym stopniu od jakości materiałów użytych to jej produkcji lecz od wydajności i ciśnienia roboczego układu smarowania. Nie ma sensu sie napinać i sprowadzać Bóg wie czego. Podczas pracy nie dochodzi do tarcia mechanicznego w tym punkcie gdyż pompa utrzymuje stały film olejowy oddzielający obie metalowe części - czop wału i panewkę.
Natomiast pomyślał bym u Ciebie o elektrycznej pompie oleju uruchamianej tylko przed odpaleniem. Większość samochodów których wartość silnika przekracza wartość opakowania takie rozwiązanie się stosuje, najbliżej nas chyba w BMW serii M-power. Rozwiązanie to eliminuje całkowicie zjawisko suchego startu. Po odpaleniu funkcję smarowania przejmuje już pompa mechaniczna.
zapek??? !G.O.P! [2011-04-03 10:55:49]
doszedłem, po numerach, że panewki są produkcji Federal Mogul / Glyco. W katalogu dla zwykłego pinto 2.0. Z czystej ciekawości tylko o to pytałem, bo wiadomo, że się wał wyjmie i pojedzie na konsultacjie do Grind House'a :-)
Myślałem nad haj preszer oil pamp, ale kurde za taką trzeba dać 700zł.
Co ciekawe sitko w ssawce oleju było zasyfione jakimiś glutami. Konsystencja jakby żelu... Jak przetarłem sitko palcem, to dopiero spłynęła reszta oleju z pompki.
Dzisiaj spróbuję wyciągnąć wał jeśli się uda a jutro pojadę z nim na konsultacje do szlifierni.
♠Zoggon♠ [2011-04-03 11:04:49]
Taki glut powstaje z oleju mineralnego po dłuuuugim czasie postoju. Miałem tak w swojej cossie, która na półce w magazynie przestała 5 lat. Po zdjęciu miski myslałem, że ktoś tam tawotu napchał. Nie zmienia to faktu, że panewka tak sama z siebie się nie kończy więc pomyśl nad przyczyną tej usterki bo inaczej może się szybko powtórzyć.
zapek??? !G.O.P! [2011-04-03 13:46:52]
A dokładniej z mieszaki oleju mineralnego z syntetycznym.
Curtis_Capri [2011-04-03 15:47:08]
co to znaczy że z mieszanki mineralnego z syntetycznym?
że ktoś dolał minerał do syntetyka czy tak się robi w olejach półsyntetycznych?
michukrk [2011-04-03 18:59:16]
z zaniedbania się to bierze, a nie z żadnego mieszania.
Mysza liil (EM) [2011-04-03 19:24:13]
Dokładnie, jak rozebrałem swoje 1.6 to ten budyń musiałem skrobać dosłownie z miski i smoka, ale silnik stał nieodpalany przez kilka lat, a przed odstawieniem na pewno chodził na jakimś gównie i nie był zmieniany. Tak samo w drugim Transicie, samochód był normalnie używany, ale ś.p. dziadek nie dbał o niego nic a nic, nie wiem na jakim oleju jeździł, nie wymieniał na pewno dobrych kilka lat i to samo co w pierwszym, pełno śluzu, syfu, wszystko pozalepiane, nie wiem jak ten silnik chodził... :/
daniel46 [2011-04-03 19:31:55]
mój też stał kilka lat, zalałem go pełnym syntetykiem... co było w nim wcześniej... nie mam pojęcia. Dziś niestety załamka... panewki główne są niby nie wytarte, ale już na 0.75. Obawiam się, że trzeba będzie poszukać innego wału.
Zauważyłem też, że (nie wiem jak to się zwie fachowo) podpora korbowodu, przykręcana do korbowodu od dołu, na 4 tłoku jest inna od pozostałych. Klepało właśnie na 4 cylindrze... Na 4 też jest najbardziej zajechana panewka. Coś tam ktoś kiedyś cudował. Rozbebeszyłem dziś połowe auta. Narazie morduje się z odkręceniem pier... śrubki trzymającej koło pasowe :/ Jutro może ten wał w końcu wytargam i pojadę na pomiary. Jedyne malutkie pocieszenie, że sprzęgło prawie nowe siedzi.
♠Zoggon♠ [2011-04-03 20:05:34]
"nowa" korbka jeszcze w std. wymiarze i drobne upominki: nowy elektrozaworek wolnych obrotów i a-grupowa cewka magneti marelli.
Narazie założę nowe panewki na stary wał i zobaczę co się stanie, a ten niech czeka zatłuszczony do jesieni na poważny remont.
♠Zoggon♠ [2011-04-13 22:11:41]
Czyli we Wrocku ostatnio padła główna wygrana w totka? ;D
zapek??? !G.O.P! [2011-04-13 22:39:12]
hehehehe, fajna fura się szykuje, szkoda tylko że nie jakaś V-ka
tylko dobierz te panewki jakoś sensownie..
jak robię sobie w głowie kosztorys remontu tego silnika to się zastanawiam gdzie tu można jakiś cyrograf podpisać, albo rzeczywiście zacznę w końcu grać w Totka. Tak na poważnie, to powolutku będzie się zbierać graty do remontu. Wał, który siedzi w silniku jest już po 3 szlifie na głównych i na korbach, ale mieści się w tolerancji podawanej przez manuala, więc tymczasowo spróbujemy na nowych panewkach.
♠Zoggon♠ [2011-04-13 23:15:50]
To, że lecą w tych silnikach panewki spowodowane będzie nieodpowiednim dobraniem trzech parametrów:
1. Moc silnika (w serii 2x Pinto)
2. Średnica czopów (Pinto)
3. Ciśnienie oleju
O ile powiększanie czopów to kontrowersyjny pomysł o tyle "high presure oil pump" wydaje się sensownym rozwiązaniem i chyba jedynym możliwym. Może cosworth produkował jakieś ekstra wały do mocniej wysilonych silników ale raczej bez szóstki są poza zasięgiem. Nie pamiętam tylko dokładnie co się dzieje w panewce, kiedy ciśnienie oleju jest zbyt wysokie. Nie ulega wątpliwości jednak, że dużo większa moc i moment tego silnika w porównaniu do pinto skutkuje tyleż samo większymi obciążeniami czopów, zwłaszcza korbowych. Sprawdź sobie dokładnie jakie ciśnienie robocze ma pompa oleju podczas pracy silnika, może coś z pompą jest nie tak?
zapek??? !G.O.P! [2011-04-14 09:11:09]
zostaw cewkę Motorcraft made in Poland, albo woź w bagażniku jakby ten włoski chłam się wysypał ;)
Mysza liil (EM) [2011-04-14 09:50:32]
jak ściągałem stopki korbowodów i wyciągałem panewki to kapał z nich olej. Wał na dobrą sprawę nie ma jakichś strasznych uszkodzeń i wsyćkie czopy jednakowo wyglądają. Spróbuję odkręcić denko pompy olejowej i zobaczyć czy nie jest zapchana takimi samymi glutami jakie siedziały w sitku ssawki olejowej. Żałuję, że nie sprawdziłem ciśnienia oleju jak silnik jeszcze chodził.
♠Zoggon♠ [2011-04-14 14:08:38]
Nie wiem jak w kosiarze, ale jeśli jest podobnie jak w pinto, to weź ośkę ze starego aparatu zapłonowego wsadź na jej miejsce tak, żeby napędziła pompę oleju i pokręć ją wiertarką.
Pompę to przede wszystkim sprawdź, czy nie ma porysowanych ścianek i kół zębatych, i czy luzy ma w dopuszczalnych granicach.
m.kozlowski [2011-04-14 14:20:02]
przy za dużym ciśnieniu, olej wymywa/wycina panewki.
fordofil [2011-04-14 19:47:16]
w kosie jest ten natrysk na denka tłoków... może to jest ewentualnym powodem spadku ciśnienia oleju i jednocześnie powoduje, że wysokociśnieniowa pompa nie robi tragedii?
♠Zoggon♠ [2011-04-14 20:20:58]
nie do końca, z tego co ja pamiętam, to natrysk w YB idzie z nadmiaru ciśnienia w pompie...
Czyli że niby z zaworu upustowego pompy??? W sumie też niezły pomysł.
zapek??? !G.O.P! [2011-04-14 20:36:28]
exactly ;]
U anglików idzie natrafić na opis jak zmienić moc w kosiarce, tam tez pisza iż predkośc obrotowa silnika to 9000.obr/min, ale należy wymienić pompe oleju i wał napędowy, jeśli tego nie uczyniłeś max obroty to 7000
idzie dostać wał napędowy który zamiast jednej przeciw wagi dla korbowodu posiada ich dwie, przez co wał przy max obrotach sie nie wygina tak jak to bywa przy standardowym wale, a jak ktoś włoży do tego słabe panewki bo są tanie to je wał i ciśnieie oleju + obciązenia silnika wygniotą na kwadrat
http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-cosworth-yb/sc324-77.html
przy mojej kosiarce panewki były kwadratowe, co sie okazało ze ktoś włożył jakieś tam na sztuke a mnie wciskał ze są nowe i ze motor tylko olejem zalać i latać
a tak nawiasem ile dałeś za regulator wolnych obrotów
Tylko niektorzy zaslepiaja natrysk na denka tlokow zeby pompa dawała ponoc lepsze cisnienie
krzys escort mk2 [2011-04-14 21:10:52]
a potem podnoszą doładowanie, zgrzewają motor a następnie topi sie tłok podczas pałowania - jest to wada fabryczna subaru STI tych pierwszych modeli - brak natrysku na denka tłoków.
elektrozawór ok. 320zł
♠Zoggon♠ [2011-04-14 21:42:10]
Jakie bezpieczne doładowanie jest dla coswortha zeby seria wytrzymała katowanie i normalną ze tak powiem jazdę 1 bar?
krzys escort mk2 [2011-04-14 22:19:24]
seria
2wd 0,7-0,8 bar
4wd 0,8-0,9 bar
ja mam osobiście 0,9-1,1 bar wzależności od temp otoczenia
ale np brat ładuje 1,8 bar ale ma długie szpilki i uszczelke pod głowice wrc i mu to lata bez problemu
krzys escort mk2
jeśli o wał chodzi to wg strike engine seryjna korba wytrzymuje moce do 500KM.
W tych granicach warto stosować wał o jakim wspomniał Krauzi, no ale to jest ok 4000-7000 zł za taką korbkie.
http://www.strikeengine.com/ford-tuning/cosworth-yb-engine-tuning.html
♠Zoggon♠ [2011-04-14 23:09:10]
http://www.oppligermotorsport.com/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=241
jak by ktoś szukał co trzeba robić by w kosiarce było wiecej koni :)
głowicę dziś zrzuciliśmy z kolegą:
Wygląda na to, że tłok walił w głowicę.
Głowica pewnie nie raz była cięta, blok również. Tłoki wystają prawie 1mm ponad blok. Widać, że zaworki też macały się z tłokami.
Uszczelka wyglądała na standardowej grubości Victor Reinz.
Podejrzewam, że poprzedni właściciel, który chciał zobaczyć jak wygląda silnik w środku, założył standardową uszczelkę i już go nie odpalał...
Stąd tez pewnie wyższe ciśnienie sprężania (średnio 10,5 bar zamiast 8,5 bar).
Narazie spróbuję z UK ściągnąć grubą 5 warstwową Cometic'a i pojeździć troszkę.
A w niedalekiej przyszłości kompleksowy remoncik (pewnie cały dół trzeba będzie wymienić.
♠Zoggon♠ [2011-09-01 22:48:11]
zainstalowana 2mm uszczelka metalowa Cometic'a. W tygodniu się zobaczy co to zmieniło. Kompleksowa wymiana dołu opóźni się z powodów finansowych. Na zimę i tak jest co robić;) Będzie się wnętrze dopracowywać.
♠Zoggon♠ [2011-11-27 21:39:53]
no trzymam kciuki za motorek,mam nadzieję,że Siernus przebudzi się na PC2012:)
bon [2011-11-27 22:12:34]
kolega Darek Bad Ass grzebie przy hamulcach ;)
♠Zoggon♠ [2012-02-04 22:22:07]
Chyba na ten sezon już wyjedziesz co?
koniecznie. Już się doczekać nie mogę.
♠Zoggon♠ [2012-02-05 10:28:13]
mógłby byc ciekawy pojedynek na PC - Capri Cosworth kontra Dziobak Cosworth
haha raczej capri cossi i sierra cossi :)
mateush (proko) 3M [2012-02-05 13:05:10]
prawda
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 13:39:46]
Jaka Sierra Cossi... ;-) Escorta RS Coswortha nikt nie nazywa Sierrą, a przecież to jest dokładnie to samo co na tej stronce, tylko manufaktura inna. Z resztą pojedynku nie będzie. Przyjadę na PC ale będę jechał jak niedzielny dziadek w kapeluszu :]
♠Zoggon♠ [2012-02-05 16:20:59]
MAM NADZIEJE ZE CHOCIA POKAZEZ CO TO POTRAFI ;)
Łukasz Krauzowicz [2012-02-05 16:50:20]
ale escort rs cosworth jak i sierra cosworth sie do pucharu nie lapia :>
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 17:10:54]
Ptasiek wiem i dlatego to jest Taunus RS Cosworth :)
♠Zoggon♠ [2012-02-05 17:27:19]
ja sie nadal bede upieral ze to jest replika taunusa na bazie sierry.
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 18:38:37]
ja tam nie chce sie wpierdzielać ale moim zdaniem i z tego co widac to podłogowo jest to bardziej sierra niżeli taunus podobnie zresztą jak escort cosworth podłogowo jest sierrą a nie samym escortem. Ja tam bym dopuścił siernusa do pucharu open ;)
Łukasz Krauzowicz [2012-02-05 21:06:43]
no ja sie zgadzam wszystki takie wydumki dla open. ale co wtedy ze mna w ohacu na dwoch weberach bez srodka ? mam sie z takimi wydumkami scigac?
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 21:08:34]
"no ja sie zgadzam wszystki takie wydumki dla open. ale co wtedy ze mna w ohacu na dwoch weberach bez srodka ? mam sie z takimi wydumkami scigac?"
Z telefonu się jednak nie da :P
Zgadzam się, że takie wydumki idą do OPEN. Nawet dopuściłbym w OPEN akcje z silnikami od innych aut, bo to i tak zmoty są. Tylko teraz jak ja mam się z tym mierzyć ohacem , który wywalony jest z klasy BZ bo nie mam środka i będę miał klatkę ?
Taka troche promocja wydumek a nie przeróbek z epoki... chyba że będzie klasa Classic , classic sport i open
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 21:14:01]
Ptasiek bez jaj moim zdaniem powinienes startować w klasie bez zmian poniweaż masz silnik z epoki a to że srodka nie ma bo mole zjadły a po drugie to 2,0 OHC jakie ma szanse z 2,8 oryginalnm sprawnym bez jaj klasa open moim zdaniem to tylko silniki wydumki takie jak 2,0 cosworth, 5,0 mustang, 2,9 scorpio, 3,5 rover, 1,8 nissan itd a oryginalna gama silników powinna startować w klasie BZ ponieważ każdemu który chce powalczyć wyjmnie z oryginalnego auta środek. A propo klatki to nie jest przeróbka auta tylko inwestycja we wlasne bezpieczństwo i nie można za to że czlowiek chce sie czuć bezpiecznie wywalić do klasy BO. POMYŚLCIE CO BY SIE STAŁO Z AUTEM RASTY GDYBY NIE KLATKA
Łukasz Krauzowicz [2012-02-05 21:27:15]
no akurat moj ohac juz jedzie jak 2.8 zdrowe :P
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 21:33:09]
problem w tym że trzeba uszanować także tych co nic nie zmieniają i się ścigają.
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 21:35:23]
ja tam sznuje wszystkich tylko trzeba rozróżnić tych co scigaja sie by wygrac a tych ktoży scigaja sie dla zabawy. Popatrz na silnik 1.6 i 2,3 moze to dziwnie zabrzmi ale ja na PC przyjeżdzam dla zabawy a nie dla wygranej a moc w swoim aucie robie dla zabawy
Łukasz Krauzowicz [2012-02-05 21:40:31]
spoko luz, przyjadę, nie muszę się ścigać... nie zależy mi na tym wcale. Popatrzę jak inni jeżdżą. Jak to jest problem, bo to taka straszna wydumka i replika...
♠Zoggon♠ [2012-02-05 21:44:47]
no nie zrozumiełeś jednak przekazu :P
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-05 22:06:42]
ale jedynka 4x4 lata.
trzy klasy to dobry pomysł.
Łukasz - nie można pakować do jednego wora silników typu 5.0 Mustang czy 2.9 Scorpio (OHV 12v) z wydumkami typu Cossie YB, BOB, a już tym bardziej Nissan turbo, Audi V8 czy BMW V12. Perana była wariantem seryjnym (przynajmniej w budzie Mk I), a delegalizacja Koelna 2.9 oznaczałaby tę samą decyzję wobec np. Pinto 1.8. Oczywiście Siernus nie może trafić do klasy BZ, ale ogólnie do PC powinien się załapać. Budę ma (niemal) z epoki, a silnik z owalem.
Pozdreaux.
jeśli chodzi o PC to powinien być prosty regulamin.
Puchar Capri i podział klas według silników które były montowane w Capri. Jedno ważne minimum 5 aut w klasie
puchar dla najszybszych aut w każdej klasie pojemnościowej.
- mie zwracał bym uwagi na przeróbki zawiszenia, klatki itp.
- w drodze wyjatku seryjne 2,9 od scorpi dołozyłbym do 2,8
- jeżeli nie ma wystarczajacej ilości aut w klasie auto ląduje w kalsie wyżej
- pozostałe auta w open
w ten sposób nie dyskryminujemy nikogo moim zdaniem
jak ktoś zamontuje w aucie 2,0 tdci ląduje w open bez dyskusji
tak samo granada czy taunus startują według klasy pojemnościoewej w capri
I to tak wydumka z mojej strony
P.S.
Zogoon nie obraz się żę do dyskusji doszło na twojej stronie
pozdrawiam
Łukasz Krauzowicz [2012-02-05 22:31:01]
łukasz - przy zmianie regulaminu niektórzy podnosili larum ze będą aż dwa puchary. przy twojej opcji musiało by byc chyba z osiem...
puchar w produkcji nie jest taki drogi a do startowego dołożyz 20 zł to chyba nie jest problem próby sprawnościowe przede wszstkim i po 4 samochody na owal w klasie
i przede wszystkim zrobił by sonde za takim czy inny rozwiązaniem
Łukasz Krauzowicz [2012-02-05 22:43:56]
tyle sie mówi o dyskryminacji klasyków wiec zróbmy coś dla włścicieli którzy posiadJĄ CAPRI 1,6 CZY 2,3 niech też poczują adrenaline walki o PUCHAR CAPRI W KALSIE
Łukasz Krauzowicz [2012-02-05 22:47:32]
absolutnie się nie obrażam. W moim odczuciu PC powinno być frajdą, zabawą, okazją do spotkania, pogadania o d... Maryny. Po co się spinać z jakimiś tam klasami. No jak ktoś chce traktować na tyle serio te zawody, to ma klasę Bez zmian i koniec. Startują oryginały i ma to wtedy sens. Każda zmiana techniczna z wykorzystaniem podzespołów nowszych (nie z epoki) powoduje klasę OPEN, gdzie przyjeżdżają sobie ludzie pobawić się, pościgać dla frajdy i tyle. Puchar powinien obowiązywać tylko w klasie Bez zmian/ Oryginał i koniec. Jakby ludziska mieli mniej ograniczone fundusze, to by się okazało, że przyjedzie taka wydumka jak moja, tylko wyposażona we wszystko co możliwe z serii 909 i z silnikiem 700BHP jak na fotce poniżej. Pozamiata wszystkich, puchar zabierze i po temacie.
Ma być promowanie kultury Fordowych Youngtimerów, to puchar powinien być dla oryginałów. Sama impreza natomiast powinna pozwolić każdemu z tego klubu się pobawić i tyle. :)
♠Zoggon♠ [2012-02-05 22:54:12]
I tak już jest .... A że nie ma klasy troche oryginał, troche open to i dobrze ... Ptasiek no nie gadaj że czujesz sie poszkodowany w open bo ktoś ma 3x mocniejszy silnik ... Ja kiedyś Escortem 1.3 trafiłem na owalu na wyścig z Trójkątem Capri 4.0 i nawet nie zdążyłem ukończyć bo na ostatniej prostej usiadł mi na zderzaku :-P
Zróbcie klasyfikacje klas wg mocy ;) Wystarczą trzy klasy i każdy będzie zadowolony, albo przynajmniej nieposzkodowany. Np. 0-100, 101-160, 161<X [KM], lub wg momentu obrotowego...
Ale nie wiem czy o to chodzi na zlocie, w sumie to trzeba wybrać czasem między imprezą klubową, a może normalnym konkursem...
Curtis_Capri [2012-02-05 23:59:19]
Tak jak jest , jest dobrze ....
a co jak dojedzie do pojedynku Capri 1.3 i Capri 2.8 ....oba w 100% oryginalne??
1. 0-2.0 litra
2. 2.0-n
3.Silniki z doładowaniem o dowolnej pojemności...bo jak się już ktoś w to bawi,to chce wyciągnąć najwięcej ile się da.
bon [2012-02-06 00:25:32]
przecież już do takiego pojedynku doszło :P
Puchar dla każdego uczestnika, niech każdy poczuje się zwycięzcą.
Zamiast opłacać tor od razu rozdać i przenieść imprezę na pola namiotowe.
Mniejsze koszty, niższe wpisowe, więcej czasu na integracje. :)
...::$nuffy (Grześ) [2012-02-06 01:05:34]
niech każdy puchar kupi sobie.
ja kupie sobie największy.
Oj panowie i tak po tylu latach jeżdżenia w "jednym worku" za sukces uważam zrobienie 2 klas, musi pewnie mijąc kolejnych pare aby znów coś sie ruszyło.
Ptasiek po co płaczesz jak i tak już któryś raz z rzędu imprezy sie pokrywają i znów "nas" nie będzie na PC.
Nie wiemy jeszcze chyba kiedy puchar
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ [2012-02-06 11:03:38]
Trefl, bez podsmiechujek mi tutaj:-P
A co do stronki... Bardzo fajne autko;-)
eee tam, wyścig był przedni, a poza tym to ja jechałem sam :) nie miałem takiego towarzystwa, więc kto wyszedł gorzej? ;P
Perfekcja w regeneracji hebelków w wykonaniu Bad Ass Boy'a :)
Szkoda będzie teraz w ogóle w kałużę jakąś wjechać.
♠Zoggon♠ [2012-02-23 00:05:07]
ładnie ładnie :)
dyra [2012-02-23 10:31:57]
nuda, nic się nie dzieje, to pasiorki chociaż...
♠Zoggon♠ [2015-03-05 14:43:47]
za dobrze zrobiony to się nic nie dzieje trzeba było poskręcać coś na drut albo zastosować trochę srebrnej taśmy to byś się nie nudził
nietykalny [2015-03-05 21:04:19]
dół trzeba zacząć robić na bóstwo.
Na początek nowe stare tłoki 91.5mm
♠Zoggon♠ [2015-03-06 23:47:37]
Zoggon a to już jest gotowe i jeździ czy ciągle poprawiasz to co już zdążyło się znowu zapiec od początku remontu?
niby jeździ... ale nie tak jakbym chciał ;)
niestety silnik kulał od dawna i trzeba go w końcu zrobić
♠Zoggon♠ [2015-03-07 08:59:22]
nowy dół w aucie.. powoli do przodu
♠Zoggon♠ [2015-07-22 22:43:12]
Jesteś uparty. Ale, może lepiej to skasować i wstawić dobre V 2.3 i Taunus /S/ zacznie latać ?
zenonDWR [2015-07-27 22:45:17]
Zenon... No.
zapek??? !G.O.P! [2015-07-27 23:27:04]
chwilowo zamiast 2.3 wydłubałem sobie w amelinum nową wajche z serii "slow shift" :-)
♠Zoggon♠ [2015-07-28 23:15:22]
ładna.
wajcha wygląda dobrze.
A z silnikiem to jak go zrobisz na cacy plus chromy to powoli dotrzeć przejechać 1000 km spokojnie bez przyśpieszenia, wyjąć, umyć i postawić w pokoju lub innym dobytku zbytku.
Do Taunusa ,,S,, zaaplikować 2.3 , Którego remont kosztował będzie mały procent ceny remontu tego pierwszego, a ujeżdżać można do granic absurdu.
zenonDWR [2015-07-31 14:38:33]
idąc tym tokiem myślenia Panie Zenku, to lepiej Taunusa zostawić w garażu pod kocem, kupić Focusa za 4000zł i mordować do oporu... tylko jednak czasem by się chciało przejechać też Taunusem ;)
♠Zoggon♠ [2015-07-31 20:59:10]
Tylko, że Fokus za 4000,- to już tylko upadły Fokus.
Taunus z 2.3 da sobie radę w każdej sytuacji,, a kultura pracy V-ki zadowoli najbardziej wybrednego.
A mieć w pokoju mocne R-4 to też frajda
zenonDWR [2015-07-31 21:25:31]
widzę, że w dolnośkąskiem nie czekają na legalizację medycznej marihuany
rozjechany liil [2015-08-01 07:15:02]
dolnośląskiem*
rozjechany liil [2015-08-01 07:15:30]
Dolnośląskim:)
tja...
rzędówkę na stolik do pokoju, mocarne 2.3v6 pod maskę - ze względu na wysoką kulturę pracy przede wszystkim, no i oczywiście sadzić palić zalegizować... :)
bartozłomero [2015-08-01 17:25:28]
A czy ktoś ma w RP w pokoju zrobione R 4 Cosworth ?
Pan ,,Zoggon,, może być pierwszy
zenonDWR [2015-08-01 22:41:19]
Zenon , ma tu koło komina dwóch takich co te kosiary mielą systematycznie , jutro zapytam .
Jakość wykonania super ale tak wielu niepasujących do siebie elementów na jednym aucie dawno nie widziałem.
Przemek S. [2016-09-02 16:24:59]
Wyloty na masce to istna porażka żeby nie napisać wiejski tuning.
Autko pięknie zrobione, ale niestety niektóre detale NIE.