logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Piotrek Ł....vel Kankkunen - Ford Capri Mk III 2.8 V6 Koeln S 1981 » Klatka i sezon 2020

Piotrek Ł....vel Kankkunen - Ford Capri Mk III 2.8 V6 Koeln S 1981 - Klatka i sezon 2020

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.8 V6 Koeln S 1981
Status: aktualnie posiadany (od 1998-02-05)
Aktualizacja: 2020-07-16 09:05:28

Tak,tak ,mieliście rację z tą klatką.
Od tego powinienem zacząć.
Na swoją obronę mam to że w zamyśle auto miało być dupowozem na dojazdy na rajdy (auto kibica)
Nie sprawdziło się to bo było za sztywno,a starty w kjs sprawiły że nabraliśmy apetytu.
Zaczęło się od pomysłu z 2018 roku aby sezon 2019 przejeździć tak żeby powstało trochę filmów i zdjęć.
Udało się to i mieliśmy dobrą podstawę do myślenia o startach w 2020.
Potrzebna była klatka zgodna z załącznikiem J.
Po weryfikacji cenowej zdecydowałem na lokalnego guru od klatek.
Gość zrobił ich około 25 już i wszystkie przechodzą BK na poziomie RO.
Rwanie wszystkiego pod klatkę zacząłem od.....wywalenia ksenonów :)
Wróciły zwyczajne H1.
Auto zawiezione gołe w środku,po około miesiącu odebrane.
Klatka non stop była konsultowana z panem Irkiem z Ireco.
Całość 2850 plus koszty transportu.


Póżniej czyszczenie wszystkiego i malowanie wnętrza i klatki na biało.

Na koniec detale,będą jeszcze inne pasy i stołek dla pilota i mnóstwo innych rzeczy.
Zaczeliśmy szukać sponsorów,zrobiliśmy profesjoalną prezentację,kalendarze,naklejki.
Odzew przerósł oczekiwania,w 2 tygodnie udało sie w Jeleniej znaleźć 7 sponsorów.
Teraz zespół Capri rally action to 4 osoby które ogarniają grafiki,promocje itp.

Jeszcze przed startem zdążyłem założyć poliwęglan.

....................................
16.02.2020
1 runda Mistrz Kierownicy w Wałbrzychu.
Start nie poszedł po naszej myśli.
Nie zregenerowane zawieszenie po trudach poprzedniego sezonu dało się we znaki.
Jeden niegroźny krawężnik zaliczony bo auto nie skręcało jak trzeba. Później zawiesił się pływak w gaźniku. Paliwo lało się przez górę gaźnika więc 4 próby trzeba było jadąc włączać i wyłączać pompę... Ehhh. Jeden raz wygraliśmy, a same bmw i to naprawdę mocne. Ostatecznie 5 miejsce i cenne 4 punkty. Teraz trzeba regenerować zawias.
https://youtu.be/l1eCb53idvU
.........................................
14.03.2020
Jesteśmy w najnowszym rally and race.
Jedno takie zdjęcie a sponsora dużo łatwiej szukać.

.........................................
3.04.2020
Przednie amortyzatory wylały, trzeba włożyć coś mocniejszego. Wybór padł na bilsteina B8. Trzeba było zmienić mocowanie nakrętki wkładu. I siadło.Jeszcze test, ale z tym trzeba poczekać aż cały ten cyrk z koronawirusem minie.

.........................................
12.07.2020
Pierwszy start w nowej specyfikacji:
2 OMV Wałbrzyski mistrz kierownicy 2020.
Blok silnika planowany, zwiększony stopie kompresji.
Skrzyni uszczelniona.
Na tylnej osi wylądowały ori resory z 2.8

Zaczeliśmy dobrze, nawet jeden odcinek udało się wygrać w klasie

Do pierwszej BMW nie mieliśmy podejścia.
Skończyliśmy na dobrym drugim miejscu .
I bardzo dobrym 9 w generalce na 50 aut.

Komentarze

No i super się czyta takie rzeczy, daje to nadzieje na przyszłość, że się będzie chciało, bo część towarzystwa tu to już za karawaning się bierze :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-02-24 09:03:05]


Fajna klateczka. :)
Jakiego materiału użyto i czy sprawdziłeś ile kilogramów przybyło?

KR54321 [2020-02-24 09:13:49]


Będziesz instalował system gaśniczy, taki z dyszami pod deską i w komorze silnika?
Ile waży teraz to auto?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-02-24 09:32:43]


Fajnie, ja cały czas czekam aż ktoś klatkę z CrMo zrobi...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-02-24 15:45:32]


Nie wiem jaki materiał,mogę być pewny że wykonawca kupił właściwy.W środowisku rajdowym każdy zna każdego (tutaj) więc raczej gość dba o reputację.
System gaśniczy na poziomie GSMP lub RSMP,jak kiedyś bbędzie więcej pieniążków to czemu nie.
Nie ważyłem,podobno coś ponad 40kg,ale szczerze z pilotem po pierwszym starcie stwierdziliśmy że nie czuć różnicy.
Wszystkie wygłuszenia poszły,były 2 wiadra po 10kg.
Cała tapicerka też,krótszy kabel do aku,który docelowo będzie mniejszy ( 5kg max)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2020-02-24 20:03:10]


Z tym CrMo to tylko kwestia wagi. Panowie co klatki robią wiedzą z czego zrobić, żeby było bezpiecznie i zgodnie z normami, w to nie wątpię. Aku jak na krótkie dystanse, to kolega mi pokazywał ostatnio taki chyba NiMh - mały i lekki, góra 2kg. Z tym, że alternator go raczej nie powinien ładować. No i ma zasadniczą wadę - cena coś ok 1500 PLN :-(

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-03-14 13:54:35]


Ciasno przy tych amorach. Jakie masz sprężyny 2.5" czy 2.25"?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-04-07 22:49:22]


2,5, jakieś omp. Trochę za sztywne, ale pod ciężką v jak znalazł.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2020-04-08 19:51:42]


Masz tam dużo gwintu, możesz zmieścić jakąś krótką dodatkową sprężynę, wtedy twardość będzie wypadkową dwóch (nie sumą, jak niektórzy myślą - zmiękczy się całość).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-04-08 22:12:12]


tak chyba działają progresywne..

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2020-04-09 10:12:41]


Progresywne to ściema marketingowa :-) Jedyne co, to pozwala masę nieresorowaną przenieść bliżej gniazda McPhersona górnego, jak się dobrze zamontuje :) Można dać dwie sprężyny o różnych twardościach ale trzeba wtedy dać dodatkowy element na gwint, który „wyłączy” miękką sprężynę po pewnym skoku.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-04-09 12:58:00]


Progresywne sprężyny działają, ale nie odczujesz tyłkiem progresji na tak krótkim skoku zawieszenia. W orfołdzie to się zauważa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2020-04-09 20:22:49]


Konrad, a taka progresywna, a dwóch charakterystykach na zwojach, jak się zwoje poukładają jeden na drugim, to się "same wyłączają" z pracy. Chyba że nie wiem wszystkiego.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2020-04-10 09:54:52]


Tu jest fajnie pokazane jak działa helper. https://m.youtube.com/watch?v=7VC-vmV-hDc

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2020-04-10 20:29:19]


Tutaj zgodzę się akurat z grandziarzem. Tutaj fajnie wyjaśnione o co chodzi z helper spring, tender spring oraz wypadkową twardości.

https://www.youtube.com/watch?v=-IYqIioxOYM
https://www.youtube.com/watch?v=sRnlYyFuVd4

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-04-11 00:48:13]


"wypadkowa twardości"
Na studiach miałem taki koszmarny przedmiot: Drgania mechaniczne... dr Wilczyński wykładał... Brrrr, koszmar, do dziś mam ciarki jak myślę o kołach i zaliczeniu roku z tego przedmiotu.... w zadaniu dostawałeś kilka mas połączonych sprężynami o rożnej długości i twardości, jedna sprężyna zakotwiczona, a ostatnia masa pchnięta z określoną siłą i drogą. A następnie piechotą należało wyliczyć częstotliwości i fazy drgań wszystkich mas w układzie... Sam nie wiem, jak to zaliczyłem, ale wiem jedno - na pewno nie byłem trzeźwy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2020-04-11 10:03:01]


Jeszcze do sprężyn. Piotrek, pokazałeś typowego helpera, czyli zabezpieczenie przed odrywaniem kół od ziemi. A myślę, że mi i Konradowi chodzi o coś innego. Zespół dwóch sprężyn, żadna nie siedzi zwój na zwoju, choć jednej do tego niedaleko. Na małych ugięciach, oczywiście pracują obie, ale ta miękka mocniej. W związku z tym, jak przekroczymy te "małe ugięcia", sprężyna siada zwój na zwój i mamy już wyłącznie twardą część sprężyny. Oczywiście do pełni szczęścia potrzebujemy progresji amortyzatora. Bo amor ma być miękki tam, gdzie miękki jest zespół sprężyn, a twardy tam gdzie zespół twardnieje. I to dopiero jest wyzwanie. Dopasowanie zespołu sprężynek na zaworze, wewnętrzny bypass w drążonym tłoczysku, zewnętrzny zbiorniczek z pływającym tłokiem, zewnętrzne bypassy... Taki amor kosztuje ok 3 kpln/szt, strojenie... to dopiero jest wyzwanie... dziesiątki rozbiórek i montaży, litry oleju, pęczki uszczelnień... Do porzygu. Kiedyś u kumpla w firmie zajmowałem się KINGiem. Upierdliwe i makabrycznie męczące. Ale jaka satysfakcja, jak auto z Twoją robotą zdobywa punktowane miejsca, a kierowca kończy rajd z bananem na paszczy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2020-04-11 10:33:57]


Aż miło poczytać jak łoicie skórę innym autom kaprychą. Super :-)
A jak wrażenia z jazdą z klatką? Jak sztywność auta, jak te dodatkowe kilogramy?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-07-16 12:31:42]


Powiem szczerze że wogóle nie czuć tych dodatkowych kilo. Sztywność napewno czuć w pracy zawieszenia. Ale stopień sprężania się zwiększył bo było 8 :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2020-07-16 13:23:13]


Pieknie łoisz te bawarki 😂

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie [2020-07-16 22:22:08]


zdjęcie #18: klasyka RWD - wew przód w górze...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2020-08-02 22:24:54]