[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Piotrek Ł....vel Kankkunen |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.8 V6 Koeln S 1981 |
Status: | aktualnie posiadany (od 1998-02-05) |
Aktualizacja: | 2023-05-02 22:28:02 |
Podstrony
- BERGWERK-(E1)
- Poprawianie po Panu WITKU z WROCŁAWIA.
- SILNIK
- Imprezy
- BERGWERK - 4A1
- Klatka i sezon 2020
Capri-wersja KANKKUNEN(HISTORIA)
Pierwszy kontakt z Capri miałem w 94 roku kiedy to zaparkowałem mojego wysłużonego kaszlaka obok czarnego auta z zakręconą szybką i maska o długości mojego bolida.W 1997 postanowiłem kupić Opla kadetta C-dłuugo jeździłem i nie mogłem nic znaleźć w tym temacie.
A ponieważ wówczas byłem na etapie dragsterów i wszelkich V-ek rodem z Ameryki toteż wybór mógł być tylko jeden---CAPRI.
1998 ROK
Swoje autko znalazłem we Wrocławiu,był żółty,2,3V6 i kosztował mnie 7.000 zł.
Kiedy patrzę na tę kwotę po latach to widzę że przepłaciłem,ale wówczas był to szczyt moich marzeń.Autko było w dobrym stanie blacharskim ,gorzej z mechaniką,slinik zachlapany olejem,wydech próchno,itp.
.....................................................................................................
.....................................................................................................
Auto miało ciekawą historię:
Zostało NIELEGALNIE przewiezione przez granicę przez ANDRZEJA DYRA z Wrocławia.
Następnie kupił je PIOTR PIEKARZ i tu nie wiadomo czy wiedział że numery były przebijane czy nie.
16.02.1995 miał pecha bo zatrzymała go do kontroli POLICJA.
Autko zostało odholowane na parking i tu spedziło KILKA LAT !!!
Piekarz walczył z urzędami i wreszcie nadeszła decyzja o przedawnieniu i skierowaniu auta na nabicie numerów.
Od Maja 1998 jestem ostatnim właścicielem:)
Załączam zdjęcie pokwitowania z 16.02.1995 bo to już 15 lat i niezła historia.
.......................................................................................................
.......................................................................................................
Moje Capri przeszło wiele metamorfoz
....od kompletnego ospoilerowania + wieeelki podwójny spoiler na tylnej klapie do stanu obecnego-czyli zero spoilerów
Dłuuugo mógłbym pisać o tym co się psuło i co do niego wkładałe.
Przez 8 lat eksploatacji policzyłem że władowałem w niego 18 tys zł,ale autko zrobiło przez ten czas 160 tys kilometrów,to chyba nieźle nie ?????
>>>>>>>>Od Kwietnia 2005 moje Capri podobnie jak Coke'a lata z tarczami z tyłu i zaciskami z Sierry Xr4i
Wrażenia są niesamowite.
Można napisać że nie wiedziałem że mam hamulce dopóki nie zrobiłem tej przeróbki
Teraz czasami specjalnie póżniej odhamowuję żeby sobie poczuć fajne przeciążenia:)))))
>>>>>>>>25.062005.....JEST JUŻ 2.8.
Silnik po tulejowaniu bloku,nowe szklanki,nowe wszystkie panewki,nowe pierścienie,wszystkie nowe uszczelki,głowice po '84-czyli utwardzane gniazda,obróbka,szlifowanie,polerowanie kanałów,zawory i gniazda po obróbce i dotarciu-słowem wszystko gra
Silnik na razie otrzymał kolektor 0d 2,3 i taki gaźnik.....docelowo na założenie czeka wtrysk,ale do Pucharu bym się nie wyrobił.
Teraz docieram silnik.....jeżdżę naprawde spokojniutko.
WIEEEELKIE podziękowania dla MIESZKA z którym to wczoraj dokonłem wymiany.
Muszę teraz dużo jeździć aby do Pucharu dotrzeć silnik.
>>>>>>>>>11.07.2005
Już po Pucharze Capri.
Udało się wywalczyć 9 pozycję a 7 po czterech eliminacjach.
Najbardziej jestem zadowolony z silnika!!!!!
Ponad 1000 kilometrów w obie strony i ostre traktowanie na Pucharze.....nie zrobiły na nim żadnego wrażenia:)
SILNIK WZIĄŁ ZERO OLEJUUUU!!!!!!!!
Jestem zachwycony!!!!
>>>>>>>>>10.10.2005
Po wakacjach małe zmiany stylistyczne....
Zniknął zderzak....
Mocowania grilla wyciąłem,wyszlifowałem i grill cofnąłem o kilka centymetrów.
Wnętrze-dużo aluminium...na podłodze,i ogólnie gdzie się da.
>>>>>>>>>10.11.2005
Przerobiłem z Miechem tylne półośki na 5 śrub!!!!!!
Trzeba było bo felgi na lato i zimówki mam od mercedesa:/
Na lato 9x16 tył+opony 225/45R16 oraz 8x16 przód+205/45R16
A zima to stalówki 15-stki i 185/65....
Zdjęcia wkrótce....
Rial 9x16...
>>>>>>>>>11.12.2005
Trzecia wymiana oleju od złożenia 2,8 i silnik nie bierze ani grama
Od wymiany do wymiany stan identyczny.....jestem zachwycony:)
Aktualnie półsyntetyk Elf competition 10W40
Wczoraj przyjechał Petr z czech po moje felgi Rs 7x13
Poszły za 600zł.
>>>>>>>>>08.04.2006
Felgi na tył....Rial 9x16 ET19..plus opony 225/45R16
WYDECH-nieco ekstremalnie,pod mostem-ale o dziwo od tygodnia jeżdżenia po dziurach nigdy nie zaczepiłem:))Ale chyba zmienię mocowanie rur.....na mniej widoczne.
Poprzedni zestaw hamulców idzie do Wroniastego.
Na to miejsce tarcze 280mm nawiercane+dwutłoczkowe zaciski.
Zmienię tylko klocki na większe aby brały również wewnątrz tarczy..
Ostatnie zdjęcia w tej wersji,niedługo totalne zmiany...
Zaczęło się....totalna przebudowa.
Za kilka miesięcy powinien wyglądać ...lepiej:)
>>>>>>>>16.05.2010
Okazuje się że musiało minąć kilka lat:)
Ale to wina prac prowadzonych tylko w weekendy.
....................
Dziś tj. 2.05.2018 minęło 20 lat od kiedy jesteśmy razem :) Jakiś sentyment mam chyba do tego auta, bo tyle wytrzymalismy razem.
Srebrne gody.
2.05.2023
25 lat razem.
😁😁😁