logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Modeon - Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto Festival 1980

Modeon - Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto Festival 1980

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Modeon Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto Festival 1980
Status: wysłany do krainy wiecznych autostrad
Aktualizacja: 2012-10-17 20:11:26

To już jest chyba choroba te stare Fordy....


Wypatrzony na jednej wiosce..
Nowy nabytek do remontu. Szkoda że tylko 1,6 ale przynajmniej już nie będzie stał i niszczał.
Trochę do roboty będzie jak to w starym fordzie, ale nie ma pośpiechu.
Zdjęcia na razie z kalkulatora.

Komentarze

racja, to choroba. Cierpią całe rodziny...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-17 14:15:20]


Moze i 1,6 ale za to 2D
Naboj zawsze mozna zmienic. Fajny :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-17 14:22:10]


Fajny festivalek:) zostaw go w oryginale:) 1.6 tez fajnie jeździ:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-17 16:22:10]


1.6 jest do bani mam akurat w swoim, wiecej ryczy niz przyspiesza no chyba ze mowa o GT. Przy pierwszej lepszej okazji lepiej pakoj w niego 2.0

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-17 18:44:52]


Dobre 1.6 wcale nie jest złe.
A jakby co, to na tą samą skrzynię siada 1.8 Zetec jakby co :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-17 18:53:21]


A nawet Zetec 2.0, a nawet Zeteki black-top.
Dopiero Duratec i DuraTorq mają inny rozstaw śrub.

Konar [2012-10-17 18:54:59]


super bryka jakbym sie w czasie cofnal mialem takiego praktycznie identycznego tylko szyber jeszcze byl i tylne szybki uchylane (jak cos to mam na zbyciu)
niestety mojego juz nie ma ale fajnie popatrzec
i powodzenia w remoncie

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-17 21:52:11]


Ale duratec to idzie 136KM (320Nm) :) i to przy spalaniu zaledwie 7,2-7,4/100km na jezdzie z butem :D

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-17 22:21:26]


jacob81 to spalanie to chyba podales dla fiesty :) w mondeo 10-12 standard no i momentu nie 320 a 180Nm

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-17 23:27:19]


a to diesel co ma te 320Nm? Przy ilu obrotach? 1800? To taka sama moc co 160Nm przy 3600.
Przeciętny benzyniak 2.0 (wolnossący) ma ok. 140KM (pewnie przy ok 6 tyś) i z 190 - 200Nm przy ok. 4000, diesel pewnie będzie miał jeszcze dłuższe przełożenia (ze względu na niższą prędkość obrotową silnika), które "obetną" jeszcze trochę z momentu na kołach, wiec taki benzyniak raczej z tyłu nie zostanie ;-) chyba, że pod dystrybutorem :D
Oczywiście benzyniaka trzeba wyżej pokręcić aby zaczął jechać i z elastycznością jest słabiej, co kto lubi ;-)
To tak w uproszczeniu, bo pewnie przydałoby się policzyć całki (z krzywych momentu. obr.) w użytecznym zakresie obrotów jednego i drugiego, uwzględnić przełożenia itd. itp.

loko [2012-10-17 23:31:32]


sorry za powyższe OT,
Taunus b. przyjemny, może kiedyś sobie takiego sprawię.

loko [2012-10-17 23:34:29]


Tymczasem 1.6 to fajny silnik. W trasie przy normalnej jeździe potrafi spalić niewiele ponad 6 litrów , przy skrzyni 4 biegowej ... po mieście 9-10 .... I całkiem miło jedzie chociaz szatańskie 2.8 to to nie jest :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-18 01:05:58]


bardzo fajny Taunusik i przynajmniej na fotkach wygląda na zupełnie nieźle utrzymany. A co do silnika, to ja z kolei nie jestem fanem 1,6, ale już wymiana na zwykłe 2,0 da napewno sporo radości z jazdy. Powodzenia!

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 05:01:35]


a w Mike'a 6/100 w pinciaku 1,6 w Taunusie - przy normalnej jeździe - i tak nie uwierzę ;)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 05:03:26]


Main piszac 7,2-7,4 mialem na mysli focusa c-max, nie mondziaka ten jest ciezszy pewnie. Mike co do tych 6l moze i sie da nie zaprzeczam ale co to bedzie za jazda ... bez wl. swiatel, radia, nawiewu i z musnieciem pedalu gazu. Mysle ze w tym przypadku Eco-driving nie ma sensu. Mialem okazje pojezdzic tydzien 2.0 i to mozna nazwac normalna jazda. Po powrocie do 1,6 mialem wrazenie ze go zarzynam przy ruszaniu i probie jakiego kolwiek zrzwawego przyspieszania.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 08:13:07]


Loko z tym brakiem elastyczności w benzyniaku to sie sporo zagalopowałeś, jak bym powiedział odwrotnie że dezel nie jest elastyczny ale co kto lubi jak stwierdziłeś.

Taunus fajny, poklepać nieco tył bo coś tam chyba go zaatakowało i jeździć.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 10:15:25]


Chodzi o jazdę w trasie -- nie chodzi mi o drogę ekspresową tylko coś w stylu dróg w okolicach Zdworza. Jedziesz sobie max 90 zwykle 80 bo ciągle przed Tobą jedzie jakis maruder dyktujący tempo lub ciężarówka. Taki właśnie jest dojazd od nas na Kielce i wielokrotnie notowałem takie spalanie na setkę dla wszystkich 1.6 które miałem. Nawet 2.0 udało się tam zejść do 6,5 ;-)

PS. w trasie włączone światła nie podbijają prawie wcale spalania -- w korku czy kolejce do czerwonego światła i owszem - nawet 30~50% więcej na biegu jałowym. Radio bierze 1/100 tego co światła. Dlatego auto zostawione z włączonymi światłami wyładuje akumulator w pare godzin (2-3) a z włączonym radiem w kilka dni

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-18 10:28:14]


Jeżeli chodzi o dieselka nowej generacji to z tą elastycznąścią bym się kłucił.
No może fakt że 1-2 to szału nie ma i są dość krótkie te biegi ale od 3 do 5 to budzi się demon potem na 6-tce robi się trochę spokojniej, ale na blacie zazwyczaj jest 180km\h i 6bieg potrzebuje chwile na dociągnięcie do 216km/h.
Taki motor w Taunusie to już by było coś :) a osiągi vs spalanie to jak do tej pory chyba najlepszy kompromis jaki udało się osiągnąć.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 10:39:01]


No tak - turbodiesle TDCi nie są takie złe -- dopóki coś się nie zacznie sypać - wtryski , pompa która zasyfia cały układ opiłkami czy turbina jak w każdym turbodieslu po pewnym przebiegu , koło dwumasowe i nagle masz wydatki rzędu kilku tysięcy. A jak wszystko naraz to i nawet około 20 tysiecy zł (czyli więcej niż jest warte używane kilkuletnie Mondeo). Ile litrów benzyny/gazu więcej można za to kupić ? Fakt, że dynamiczne to jest - a i ekonomiczne po mieście 7 w trasie 5 a da się i około 4.4 :-)) Dlatego o Taunusie TDCi nie ma co marzyć .... chyba , że ma sie te 20 tys ekstra albo wkłada fabrycznie nowe ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-18 10:51:21]


No to akurat to fakt z tymi kosztami, mogły by być niższe zgadza się. Nie mniej jednak idą one już powoli w dół. Jak patrzę na ceny jakie są teraz a jakie były 5-6lat temu. Prędzej czy później będą musiały zejść do poziomu normalnego jeżeli after market będzie miał mieć rację bytu. Zresztą większość podawanych kosztów to z regóły koszta serwisu ASO. Wszedzie rozpisują się w gazetach że dajmy na to wymiana turbo to koszt rzędu 4-6tys gdzie tak naprawdę po profesjonalnej regeneracji lub sama regeneracja oscyluje już w granicach 800zł z gwarancją, podobnie jest już z wtryskami.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 11:13:16]


"Zostawmy Titanica..."
Pomysły z TDCI itp. w Taunusie to, jak dla mnie, nie najlepszy pomysł. W ogóle diesel w starym Fordzie to słaby pomysł.

P.S.
Nie napisałem, że benzyniak jest całkowicie nieelastyczny (chodzi mi o to, ze w jakimś tam przedziale obrotowym dezlowi to wyjdzie lepiej, mimo innych przełożeń, wiadomo że w benzyniaku trzeba w takiej sytuacji zredukować). Mniejsza o to.

loko [2012-10-18 11:24:38]


"BPS" ;-). Pasują mu czarne blachy. Bardzo fajny Fordzik!
Pozdrawiam!

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-18 11:32:23]


A ja bym był ciekaw jakby taki Taunus zasuwał -- bo przez 7 lat jeździłem takim Mondeo kombi (waży to ponad 1600 kg) .... ogólnie ten pomysł nie jest zły tylko ekonomicznie nie uzasadniony. Chyba , że ktoś ma diesla za darmo to moze .... (a może Granada?)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-18 13:16:37]


W ramach konkurencji dla przedmiotowego TAUNUSA :
http://www.leboncoin.fr/voitures/380760248.htm?ca=18_s

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-18 14:26:03]


no ładny taunusik wtym linku.
tak ot. Dziś była pierwsza jazda i wnioski są takie że chyba jest silnik zarżnięty... wogóle toto nie jedźie :) pod górkę nie mogłem wycofać :)

Modeon Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 19:57:59]


jezdze 1.6 od eee zawsze od kiedy mam auto i powiem Ci ze to faktycznie sie nie odpycha, sprobuj wyregulowac zawory a najlepiej zmien gaznik na webera bo pewnie masz szufladensa... albo odrazu wrzuc dwa ziro engine.

A tak serio to wystarczy sie przywyczaic do jezdzenia z butem w podlodze ;) rozpedzajac sie do 60 robisz tyle halasu jakbys 120 jechał, u mnie norma



ale w sumie...
polecam 1.6 bo jest fotoradaroodporne =)

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-18 20:10:43]


sorry , mój komentarz jest dobry ale nie w tym linku !

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-18 20:21:25]


Fajny Taunus i chętnie się nim przejadę jak przyjadę Granią do Radzynia:) Pojeździmy po holu Pałacu i po parku:) Pozdro!

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-22 20:31:09]


Nie ma problemu. Tylko ten taunus akurat już w piecu hutniczym dawno lata..., na zdjęciach wygląda ładnie niestety prawda była okrutna... natomiast Caprikiem mogę polatać ;)
Pzdr.

Modeon Dokładna lokalizacja na mapie [2014-01-23 19:41:14]


To zmień mu status na wysłany....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-23 20:00:37]