[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | koral |
Samochód: | Ford Taunus TC III 2.8i V6 Koeln 1982 "Bestia" |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2006-02-26 12:58:29 |
Bestia 2.8i
Ford Taunus '82 4d- pierwsze moje auto, wynik kompromisu jak na "owe" czasy.(czwarta klasa szkoły średniej '97) Mianowicie między drogą w utrzymaniu BMW 3rekin (ceny części)a awaryjną Asconą. Wybór padł na Tauna z końca produkcji, odkupiłem go od koleśia za kwotę 40 mln starych pln . W międzyczasie drobne zmiany gażnik z silnika 2.0 chyba 2 gardzielowy Weber, elektryczne szyby od Grandy. Pierwszy motor 1.6 wytrzymał 1,5 roku, za to tylny most zdecydowanie krócej. Silnik zmieniłem na 2.0 ohc. Autko nabrało wigoru i znowu most się obraził, ale po krótkich poszukiwaniach dorwałem most od wersji 2.3v6 w dobrym stanie autko śmigało bez problemów, aż pewnego dnia uciekło smarowanie. Z braku gotówki auto odpoczywało około roku. Pewnego dnia trafił się motor 2.8i z Grandy, chwila namysłu i kompletny motor z osprzętem i skrzynią siedzi pod maską. Terez autko stoi w garażu i czeka na poprawki lakiernicze.
Pozdrawiam wszystkich Fordofanów, do zobaczenia na drodze.
10.04.2005
Modyfikacja układu hamulcowego. Tarcze wentylowane od Renault21 2.1D, plus poszerzenia zacisków własnej roboty.
Regeneracja maglownicy.
14.05.2005
Nowe klocki i zregenerowana pompa czekają na montaż. Zastanawiam się nad felgami, poradzcie RS Krzyże 6 cali czy 7?. A może pająki?
02.06.2005
Klamka zapadła na razie będą pająki. Może jak kaska wpadnie lub wygram w totka to coś lepszego zapodam.
25.02.2006
Bestia zagadała, nowe kable i świece MOTORCRAFT od "Camaro" (dzięki), po półrocznej przerwie zaskoczył od drugiego kręcenia. W najbliższym czasie porządki w środku i modyfikacja tylnych hamulców na tarczobębny z Escorta RS2000.