logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » bredok - Ford Capri Mk II 2.0 R4 Pinto 1975 "RALLY LUCY" » coś więcej niż fabryka dała ;)

bredok - Ford Capri Mk II 2.0 R4 Pinto 1975 "RALLY LUCY" - coś więcej niż fabryka dała ;)

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Capri Mk II 2.0 R4 Pinto 1975 "RALLY LUCY"
Status: aktualnie posiadany (od 2011-09-19)
Aktualizacja: 2015-08-26 22:49:00

Hmmm...fotki wszystko powiedzą...modyfikacja układu kierowniczego, zawieszenia, układu hamulcowego i przeniesienia napędu. Wstawiona półklatka, aku przeniesiony do tyłu za fotel Pilota.
Ale największą moją radością jest nowiusia jednostka pod maską...spod pióra samego MISTRZA Pająka. Co potrafi zrobić z silnikiem ten PAN, każdy lub prawie każdy wie.
Troszkę danych:
Blok 205, szlif na 2 nadwymiar, tłoki mahle, wygładzona góra.
Panewki wszystkich czopów nadwymiarowe, szlif wszystkich czopów.
Korbowody, wał, koło zębate, koło pasowe, koło zamachowe, docisk sprzęgła wszystko wyważone.
Koło zamachowe odelżone, wygładzona powierzchnia styku z tarczą, śruby do koła arp.
Pompa oleju wydajniejsza o wyższym ciśnieniu.
Głowica obrobiona, planowana, kanały powiększone i wygładzone, komora spalania wygładzona, zawory większe, wygładzone pod kolektor ssący i wydechowy.
Zawór ssący i wydechowy z podciętym trzonkiem.
Prowadnice zaworowe z fosforobrązu.
Cały kit Kent Cams, wałek kcfr32k, sprężynki, dźwigienki, uszczelniacze zaworowe, rurka smarująca.
Kółko regulowane Kent cams, panewki wałka.
Wszystko zalane olejem Valvoline Racing VR1 5w50
Nowe śruby głowicy, nowe uszczelki i uszczelniacze, rolka napinacza, pasek rozrządu, pasek klinowy, termostat, palec rozdzielacza, kopułka, przewody WN Bosch, świece motorcraft.

Gaźniki weber DCOE 45, z kolektorem i trąbkami ( w sezonie 2012 śmigałem na 40 DCOE)

Szpera QUAIFE - torsen

W temacie szczegółów odsyłam do fachowej literatury tych lepszych aktorów ;)

Wielkie podziękowania dla:
- SPIDER GARAGE - Dariusz Pająk
- Mazur Racing Team Radom - Braciszek - Łukasz Mazur
- Krzysztof Chuder

Komentarze

kółka trzeba było na biało pomalować tak jak ma większość rajdówek :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 08:33:29]


żółte na czerwonym będą wyglądać świetnie...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 09:04:30]


a poco robić jak większość robi?!? ;P
Poważna sprawa się robi! Doinwestowane auto! Fajnie!

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 09:07:42]


Skad bierze sie taka izolacje termiczną klejoną do podłogi, w okolicach rury wydechowej?

jakr [2013-08-02 14:20:08]


App.com.pl na przykład.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 14:32:08]


od czego ten przedni stabilizator ?!
Strasznie potężnie wygląda...

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-13 16:56:07]


na app mają tylko matę bitumiczną pokrytą aluminium. To to ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-13 17:00:54]


Ta "izolacja" ;), to tłoczony element aluminiowy z jakąś strukturką (który zgiąłem na zdaje się 3 warstwy) zapożyczony od Audi,VW lub innego Seata, a występuje on nominalnie pod podłogą w okolicach tunelu. Oczywiście odzysk.... Ma zapewne izolować od temperatury tudzież stanowi element wygłuszeniowy w w/w autkach. W moim przypadku ta prosta wydumka stanowi ekran i ma izolować linkę prędkościomierza i kabelki przed wiadomo czym. Nie kleiłem niczym, przymocowane na wkręty ;)

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-13 17:58:14]


no właśnie - od lat poszukuje takiego materiału na metry. czy ktoś wie gdzie to zdobyć, albo jak się fachowo nazywa ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-20 10:50:54]


a ja sobie załatwiłem taką izolacje co jest przy tłumiku wielki kawałek aluminium wymontowałem z renault laguny II

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-08-20 11:01:05]


tylko z odzysku....na szrocie tudzież innej stacji demontażu pojazdów, oni tego nie zbierają, bo element mało chodliwy, więc trzeba sobie samemu wymontować (czytaj wyrwać) ;)

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-20 22:09:21]


a gdzie wykres z hamowni? a? :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-18 15:22:07]


będzie...niebawem będzie ;) koniec czerwca...choć w sumie nie jest to dla mnie najważniejsze, auto zapierdala ja siemasz Wiktor, ostatni wynik z Classicauto TD Kielce (03.05.2014) tylko to potwierdza...III miejsce w klasie!!! :)))))))
http://www.youtube.com/watch?v=RJjoCQ6083U

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-18 19:19:29]


posadziłbym jeszcze troszkę dupkę w dół... lepiej by pokonywał zakręty...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-18 19:37:40]


aaaaa cholero! dostrzegłeś! to była nasza główna bolączka, kowal za bardzo się postarał i podklepał resorki zbyt mocno, ostatnie 2 OS-y pokonaliśmy z trzema kołami w bagażniku. Ale nic to, teraz stoi sobie w garażu z mocnym dociążeniem, może się uklepią ;) oby nie za bardzo

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-18 20:39:14]


Stanowczo przód w górę, tył kilka cm niżej. Przód wyjeżdża jak w Granadzie ;)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-18 21:09:38]


Coś na niebiesko dmucha... ale idzie jak zły, brzęczy nawet podobnie jak escort barto :P Dupa niżej i będzie pięknie

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-18 22:37:01]


ja poproszę o informacje jakie opony na deszcz w Kielcach założyłeś ?!
Jak patrzę teraz na wyniki to jesteś chyba osobą która najmniejsze różnice między czasami na suchym i mokrym zrobiła w całej grupie. Albo genialne opony, albo wcielenie Ayrtona Senny :)

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-22 09:06:13]


Co do opon - wyczynowe deszczówki Michelin, ale cicho sza...konkurencja nie śpi ;) Co do czasów - w gruncie rzeczy masz rację. Specyfikę Toru Kielce praktycznie każdy z nas tu obecnych zna, generalnie śliski a po deszczu lodowisko. Mimo to uwielbiam takie wyzwania i jest to mój ulubiony obiekt, którego rocznie staram się zaliczyć 3 razy. Jednakże za każdym razem tor pokazuje pazur i zaskakuje mnie czymś nowym. Ideą było, aby przejechać wszystkie próby na czysto i tak też się stało. Z racji tego, że była to pierwsza edycja Classicauto TD uczestnicy wygłodniali po przerwie zimowej dawali czadu ile fabryka dała pomimo fatalnych warunków atmosferycznych...no niestety, wielu musiało zaznajomić się z bandą bądź szykaną...a to troszkę sekund kosztuje. Do Kielc trzeba mieć dużo szacunku i pokory... odrobinę tych cech już posiadam ;)

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-27 09:58:13]


...oczywiście dziwi mnie jedna nad wyraz dominująca głupota uczestników zmagań na "Kielcach" Mając bryki za 50, 100, 150 i więcej tysięcy, zapominają o prozaicznej rzeczy, zainwestowanie w odpowiednie opony, których wartość to zaledwie 6 tysięcy ;)...używane 1/4 tej ceny

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-27 10:09:09]


Minus taki, ze tylko na kielcach maja one tak duze znaczenie. Zakladam jednak ze ci co maja fury za 100k jednak opony rowniez fajne maja

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-27 13:20:24]


A co to konkretnie za micheliny, jaka mieszanka ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-27 13:21:11]


Akurat na mokrych Kielcach większe znaczenie mają umiejętnoście kierowcy a nie kwota za jaką kupiło się auto i ilośc mustangów pod maską..,

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-27 14:21:50]


Ci co mają fajne fury, między innymi zajefatastyczne porsche 911 i dwie sztuki porszawek 944 lądowały na bandach dotkliwie kalecząc swe pociechy, nie wspominając o innych nietuzinkowych wózkach koszących po drodze szykanę za szykaną...więc to wynik nieodpowiednich opon czy braku umiejętności...hmmm??? Nie wypowiadam się, bo się nie znam ;)
Mieszanka oczywiście miękka, wg mnie nawet super miękka.
Co do wypowiedzi Grześka...co racja to racja ;) Niestety...z moim skromnym potencjałem pod maską zawsze mam nadzieję, że coś z nieba spadnie :))))))))))))))) Tylko wtedy mam szansę na dopisanie paru(nastu) oczek! No!

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-27 15:32:14]


Jak ktoś ma fure za taką kase , to nie myśli o takich pierdołach jak opony,nie ma na to czasu.Druga strona medalu,fura na niedziele za 100 baniek,to czym on jezdzi codziennie-sama elektronika i plastik.Podobało mi się to na mokrym.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-27 21:57:59]


alwax - o czym Ty piszesz? Probuje zrozumiec :D

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-28 12:18:17]


ok, ale te opony to współczesna produkcja, czy z jakiś zamierzchłych czasów ?
To 16/53-13 P310 ? Bez homologacji drogowej ? Czy coś z rajdowej ich półki ? Tylko na 14" robią najmniejsze. 16/57-14 PA00

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-28 19:04:25]


Opony mają około 3 lat i jak na razie nic nie straciły ze swej świeżości/miękkości (paznokieć wchodzi w bieżnik jak w masło) oczywiście bez homologacji drogowej, 13-ki...nie wiem, czy jeszcze produkują. Podobno największe koncerny oponiarskie od tego bądź ubiegłego roku powoli odchodzą od produkcji wyczynowych 13tek...ale to tylko zasłyszane info (???) Nie pamiętam oznaczeń, musiałbym zweryfikować

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-28 19:44:30]


...z resztą, w miarę dobrego "deszcza" można zrobić praktycznie z każdego wyścigowego/rajdowego miękkiego slicka, poprzez ich umiejętne nacinanie maszynką, sporo osób tak robi, u mnie jest jeszcze z 5mm bieżnika ale mogę je jeszcze dorzeźbić/pogłębić o 2 - 3mm

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-28 19:59:35]


no cóż... ja miałem na Kielce kupione w zeszłym roku Pirelli deszczowe (bieżnik wyglądał jak ten z aktualnej oferty, ale oznaczenia wskazywały na jakąś starszą produkcje)... ale niestety na wiosnę ukradli je razem z kołami i nie sprawdziłem w boju... Więc apropo dyskusji o inwestycji w deszczówki - czasami na prawdę się nie opłaca :(

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-28 20:31:59]


Gdzie kupiłes tą blache pod wydech pochłaniajacą ciepło?

krzys escort mk2 [2014-05-28 21:35:27]


Przeczytaj temat od początku

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-28 21:45:25]


ilosc modyfikacji zadziwiajaca, ile teraz mocy/momentu potrafi wykrzesac to Pinto?

qbak [2014-05-28 22:07:56]


Modyfikacji ....ciąg dalszy nastąpi/jest, ale to już w odrębnej zakładce, teraz czas na odchudzanie ;)
Czy opłaca się inwestować w opony? Nie żałuję ani jednego wydanego grosza na opony, które dotąd nabyłem, tyczy się to zarówno łysego slicka, szczególnie miękkiego jaki i deszcza!!! Opony wyścigowe po prostu robią zajefantestyczną robotę na torach.
Jestem zdania, że jeśli się już bawić w ściganie (oczywiście przez takie raczej małe "Ś") to należy starać się poprawić wszystko co można i na co zasobność kieszenie pozwala.
Ile koniów i momentów...hmmm...powtórzę jeszcze raz...NIE WIEM...okaże się niebawem, sam jestem ciekaw

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-28 23:18:17]


No to żeby nie było, że tej zimy nic nie dłubaliśmy przy bolidzie ;) Takie oto hydrauliczne sprzęgło se sprawiliśmy, parę szajbek, przewody, wężyk i hydro-wysprzęglik od forda galaxy/scorpio

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 22:55:57]


temacik połączony z wiadomych względów już z innym - leżącym na glebie pedalboxem. Poprzedni montowany w podstawie kolumny kierowniczej wyleciał na dobre

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:07:46]


18.08 coś koło 21:30 Radom. pewnie powrót z CA

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2015-08-26 23:10:43]


doszedł na przodzie gwincik...

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:11:15]


sorry 16.08 niedziela :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2015-08-26 23:12:42]


owszem, była to sobota 15.08...powrót z CA TD Toruń. Niestety odległe 7 miejsce, awaria półośki już na pierwszym kółku zapoznawczym (wyleciała sobie na spacer z mostu razem z kołem) i delikatny niedosyt, bo wszystkie przejazdy trzeba było jechać na 1/2 gwizdka :( a trasa była na prawdę fajnie ustawiona

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:16:51]


nowa tablica rozdzielcza, większe odsadzenie kiery, fotel max do tyłu ile się dało (na tyle ile klatka pozwoliła), i solidna belka od mondka podtrzymująca kolumnę kierowniczą

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:22:06]


pewnie będziecie się śmiać z PAŁY zmiany biegów, to coś znalazłem przechadzając się na złomie...może to jakaś wajcha od ciężarówki? długa...ale za to idealnie wygięta, cóż...nie dałem rady przerzucać biegów nie odrywając się od fotela

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:26:38]


coby lepiej mu się oddychało takie oto nowe lejeczki w gaźniorach, airbox i konkretny zaciąg wiatru na całą szerokość i długość atrapy

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:36:26]


gdzie podziała się chłodnica?...o tym niebawem na podstronie "odchudzanie" ;)

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:38:44]


ale fajny dolot!

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:41:14]


i jeszcze z innej perspektywy

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:42:11]


eee...fota nie chce wejść

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-26 23:53:52]


Moze teraz wejdzie

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-27 00:57:05]


Z innych udogodnień...doszły resory jednopiórowe co w połączeniu z klockami obniżającymi fajnie zglebiły tył auta

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-27 00:59:23]


Obniżenie tyłu i ranty błotników jakby przeszkadzają....cóż, nie ma sentymentów...kątówką chlast i po klopocie...jeszcze tylko plastikowe wykonczenie i gitara!

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-27 01:51:55]


Ile tył w dół poszedł?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-30 09:11:45]