[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | SKUN_3M |
Samochód: | Ford Capri Mk Ib 2.0 Turbo b204 XL 1973 "jedynka" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2012-04-15) |
Aktualizacja: | 2017-09-17 11:26:15 |
Podstrony
Dupowóz :) na czas robienia TCII
HISTORIA:
Tu będzie dużo tekstu więc poczekajcie na to chwilkę :)
ZLOTY/SPOTKANIA:
-Spring Open 2012
...
PRACE i ZAKUPY:
-odgruzowanie (mycie, czyszczenie, dokręcanie, wyklepywanie)
-mamy przegląd
-pojawia się tylna listewka
-kupione dłuższe szpilki
-wyważone koła (tak se)
-kupione opony
-pozbycie się żółtego koloru z lusterek
-kupione zderzaki dzięki Camaro
-wykładzina dzięki Mike
-kupione wahacze
-kupione końcówki kierownicze
-kupione nowe lustra reflektorów
23.05.2012
-wymienione wahacze
-wymienione końcówki kierownicze
-wymienione reflektory
-zmieniony olej
-wymieniony filtr oleju
-wymieniony filterek paliwa
-wymieniony olej w moście
-kupiony olej do skrzyni
-zrobiona zbieżność
...
9.06.2012
Dużo pracy tym razem wielkie dzięki dla Proko i Gucia :) W skrócie powolny dalszy ciąg odchaszczania autka, cały czas do przodu. Dzielnie pokonuje kolejne km ;)
-dorobione mocowania do zderzaków
-wypolerowane felgi
-założone nowe opony
-poodkręcane patentowe stelaże na MT-75
-wypolerowane ramki reflektorów
-wyciszamy wnętrze part 0
-pomalowana klapa tylna na czarny mat
-pomalowana przednia atrapa
-pomalowane mocowania reflektorów
-zlokalizowany mały przeciek z wentylacji na nogi
-zlikwidowane drgania podczas jazdy
21.06.2012
Caprik pokonuje kolejne kilometry, dzielnie i sprawnie powoli biorę się za eliminowanie hałasów :) A tak tankujemy i jeździmy :)
Obadaliśmy miejscówę na SO 2013, jest piękna ale o tym w innym wątku i za chwil kilka, jest z tego pełna relacja zdjęciowa pokazująca miejsce :)
5.10.2012
Caprik przez wakacje dzielnie mi służył, ale i chciał mnie zabić :) Co do próby morderstwa to podczas jazdy ok 80km/h na zakręcie rozsypało się łożysko w moście skutkując efektownym i zupełnie nieoczekiwanym driftem na sąsiedni pas na czołówkę, jakoś się udało :)
A z innych spraw:
-wymiana amorków z tyłu na gazowe KYB
-wymiana łożyska w moście
-wymiana simmeringu w moście
-nowy olej do mostu sic!
-nowa uszczelka pod kapę
-caprik dostał garaż na zimę
-zakonserwowane wnętrze
-pierwsza faza wygłuszania (ściana grodziowa, tunel, nadkola)
-wymieniona na mega dobrą skrzynka MT75 (+ olej)
-poprawiony wybierak skrzyni
-rozwiązany problem ze stukaniem podpory skrzyni o łapę
-rozwiązany(tymczasowo) problem zawiasów maski
-wyspawane mocowanie prawego resora
-poprawiona zbieżność (jeszcze trochę brakuje)
-odnalezione literki F O R D i Capri
-zakupione elementy deski rozdzielczej
-mamy wykładzinę
-nowy elastyczny przewód hamulcowy tył
-caprik wziął udział w sesji fotograficznej (moda ;P)
Aha i została podjęta decyzja, że zamiast caprika na zimę będzie Scorpio cosworth ;)
28.10.2012
-pomalowana wykładzina na czarno
-odnowione plastiki deski rozdzielczej
-odnowione tylne boczki
-zainstalowana wykładzina
-pojawiły się pasy szelkowe
-całe wnętrze wygłuszone
-tylna kanapa zamocowana
-zegary jeszcze sierrowe, na patencie ale estetyczniej niż wcześniej
-maskownice na słupki i ranki w około okien
-zaizolowana instalacja
-w końcu w środku wygląda porządnie, porządniej :)
(zdjęcia jak przykręcę drugi fotel
10.05.2013
-wietrzenie klasyków w 3M
-zakupiona nowa podpora wału
-zakupione nowe szpilki i nakrętki na przód
-spolerowane koła
, , , ,
12.05.2013
-zerwane folia lusterko z szyb
-podpora wału na miejscu
-przedni zderzak na prawie odpowiedniej wysokości
9.03.2014
-capri ląduje u blacharza
16.03.2014
-zrywanie gównianego lakieru in progress
-blachara in progess
-wybór koncepcji lakierowania
-zrywanie szpachli nagromadzonej przez lata i kilku właścicieli
-ratujemy boczki i tapicerkę, podejście własnymi siłami do zrobienia tapicery po domorosłym poprzednim pseudo specjaliście, którego efekty pracy widać poniżej :/
06.04.2014
-caprik zapodkładowany
-wyrównany
-trwa burza mózgów jeżeli chodzi o wybór koloru
14.04.2014
-nowy "paskudny" ale i ciekawy kolor już jest :P ale na razie cicho szaa :)
-zakupiony komplet nowych uszczelek drzwi + bagarnik:)
19.04.2014
-And the winner is modena green :) to dopiero początek bo dojdzie malowanie rsowe (2600) i uzbrojenie w dodatki rs3100. :) fotki z akcji odbierania capri od blacharza. :) Nigdy nie dążyłem by był oryginałem jednak chce by miał dużo oryginalnych dodatków w sumie kompletność jest całkiem spora nie licząc fantazji poprzednich właścicieli :) Co do koloru natomiast to myślałem myślałem myślałem :) i w sumie modena green nie było w ogóle brane pod uwagę, jak po tygodniu myślenia powiedziałem o tym kolorze blacharzowi to z politowaniem do mnie zadzwonił bym przemyślał swoją decyzję i on kupi farbę nie dziś a jutro :P Jednak tak czy srak stwierdziłem, że już zdania nie zmienię a jak mi się z nudzi to za rok za dwa podejdę do tamtych wizji :) Dziękuje za pomoc w akcji odbierania, poprawiania zbieżności Gębce, Arkowi i Guciowi :) Powrót też był dobry i żałowałem że nie wziąłem kamery :) Teraz dopieszczanie kompletowanie elementów i dalsza renowacja tych co mam :) i muszę zdobyć ducktaila z rs3100 (lub jego reprodukcję z uk :P) odpowiednie kółka te są na sprzedaż :), wnętrze robię sam z pomocą specjalistów zniszczone boczki od nowa na wzór oryginału fotele za to będą jak z RS3100 :)
21.04.2014
-Zaliczony pierwszy zlot w nowych barwach
Trójmiejskie Klasyczne Rozpoczęcie Sezonu 2014, gdzie caprik był jednym z ponad 350 klasyków !!!:)
http://fotografia-trojmiasto.pl/trojmiejskie-klasyczne-rozpoczecie-sezonu-2014-zdjecia/
25.04.2014
-wymiana z moją dziewczyną klinów w przedniej i tylnej szybie.
-puścił cylinderek w lewym tylnym kole
-wyczyszczenie komory silnika po lakierniku (wstępnie)
26.04.2014
-ciąg dalszy wymiany klinów z dziewczyną
-wymiana uszczelek drzwi i bagażnika na nowe
27.04.2014
Zakupy!!!! :)
-bardzo ładne listewki tylnych okien
-bardzo ładne listewki wraz z uszczelkami drzwi
-zegary 6 wskaźnikowe bardzo ładne
-kły do zderzaków
-lampki podświetlenia tablicy
-alu/chrom listewki na rynienki dachowe
-prawy przedni boczek :)
29.04.2014
-sprzątania ciąg dalszy po lakierniku
-na szybko "przystosowany" kolorystycznie zakupiony boczek
-autko zyskało nowy zamykany domek umyte i schowane
30.04.2014
-doszły cylinderki tylnych hamulców (Dzięki Rudy) :)
-wybrane materiały do dalszych pracy wizualnych ;)
-kompletowanie galanterii ciąg dalszy
2.09.2014
-taka sytuacja nastąpiła, długo szukałem kupca na te felgi nie poszły więc stwierdziłem co się mają marnować, dalej czaję się na minilite 15x9, ale pooki co będą te. W związku z tym został zakupiony komplecik odpowiedniego obuwia Semi Slick:)
-dodatkowo doszła folia 3m więc już niedługo zaczynamy zabawę "a'la RS 2600/3100 mix look" :)
-widać już początki ściągania starych chromów by w ich miejsce mogły zagościć wypolerowane nowe fanty
-powstają też nowe boczki jako że stare zostały zgwałcone przez poprzedniego właściciela i czas wyprodukowałem sobie sam nowe na wzór oryginału :)
6.09.2014
-Walczymy z wyklejaniem RS2600 look :) jeszcze maska, jeden hokej i słupek prawy :)
10.09.2014
-całość już w barwach RS2600 i prawie wszystkie listewki już pozakładane :) Cały czas do przodu
11.09.2014
-dziś na masce wylądowały literki FORD a na tylnej klapie Capri_XL :) jeszcze tylko tarcze i FORD na tył :)
22.09.2014
-literki z tyłu i z przod, znaczek z tyłu też już jest, dotarły docelowe felgi, lusterka również i już na aucie :) Dodatkowo jest druga klapa z ducktailem :)
6.11.2014
-zakupione i założone odpowiednie koła
-na kołach Yokohama Parada i Hankook S-r2
28.11.2014
-mały up date trochę fotek z detalami i kołami, nadal wnętrze do poskładania, listewki z tyłu do przyczepienia, lewa lampa do zregenerowania i trochę detali ale już bliżej niż dalej :) no a potem już mody i mody :) na pewno autko pójdzie w dół :)
20.01.2016
-autko trochę pospało bo byliśmy na Erektusie przez rok, ale ku mojemu zaskoczeniu za każdym razem po dłuższej chwili odpala:) Zatem z czystym sumieniem mogę polecić aku z Tesco :)
-dodatkowo wpadł zestaw obniżający na przód i na tył teraz będzie odpowienio niżej stał w końcu :)
-wpadły też dwa nowe kubły Mirco oraz przymierzam się do klatki
-jest też nowy zderzak na tył
-ładne lampy na tył wpadły
-zakupiony został oryginalny pas przedni dolny dzieki on_the_run :)
-obecnie śpi pod pierzynką w garażu choć wczoraj został odpalony i hałasuje łożysko oporowe no cóż coś musiało się od tego stania popsuć :)
Chwilowo z braku nowych fot wrzucę dwie stare ;P
Mały ratuje dużego :P
26.05.2016
-W capri od kiedy go kupiłem siedział sobie D.O.H.C na gaźniku, a jako że zawsze lubiłem dohce to sobie siedział, nawet po mojej długiej nieobecności wiernie zawsze odpalał, zawsze trzymał obroty, zawsze był bez awaryjny. I w zasadzie jest taki po dziś dzięń, dalej sobie tam we wnętrzu capri siedzi, a jako że capri miało być dailywagonem to w sumie spoko silnik, nie wiele pali, jest w miare dynamiczny, nie grzeje się, nie kopci itd itd ALE no cóż zawsze musi być ALE i w tym wypadku też jest, jako że z projektem Taunus SFT poszedłem grubo to myślałem, że tam się będe mógł wyżyc. No cóż ale ;) Pojawiły się w capri semi slicki, pojawiły się pasy szelkowe, kubły już czekają do zamontowania podobnie jak nowe zawieszenie, zatem co padła decyzja idziemy grubo :) no to idziemy i przygotowujemy nowy nabój :)
27.05.2016
-Lecimy dalej z tematem
28.05.2016
-Suszarek :)
3.06.2016
- Nowe blachy ;)
4.08.2016
-OC jest, przegląd jest, nawet AC jest :) Czas na SWAP TIME :)
4.10.2016
-Pewne przejściowe problemy swapowe nastąpiły, stąd wszystko się przedłużyło, ale coś tam się dzieje
Głowica B205, z wałkami z B204 posadzona na dole z B204.
-sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego na gorąco
-wymiana prowadnic zaworowych
-szlifowanie przylgni zaworowych
-wymiana uszczelniaczy zaworowych
-planowanie głowicy
-frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
-23.11.2016
Kożystając z okazji że nowy nabój jeszcze nie zagościł pod maską stwierdziłem że można by obrać komore do zera (jest kilka małych miejsc do poprawki głównie w okolicach przedniego pasa, wiec zrobię je przy okazji wymiany samego pasa na oryginał, ale generalnie jest bardzo zdrowo), i pomalować to na jeden sensowny kolor piekieł ;) Widać przelakie prace blacharskie z przed 100lat robione jeszcze palnikiem :) I co ciekawe w komorze było nasrane wręc wszelakimi gumami, bitexo czymś tam itd i mój wniosek jest jeden ...tak gdzie tego było pełno nie ma nawet nalotu rdzy! W niektórych miejscach było tez pełno szpachli by wyrównać powałdowania jak ktoś łatki wstawiał więc generalnei zostało to wycięte w pień. Wolę żeby było troche (;P) nierówno ale wiem co mam, niż by były tam kg szpachli.
-17.09.2017
W życiu nie sądziłem, że będzie to tyle trwało. Ale w końcu jest po długich walkach ze wszystkim praktycznie, auto ożyło. Nie skończyło się oczywiście na zwykłym swapie, a historie mam silnik po remoncie, kompletny itd można sobie w buty wsadzić. Koniec końców skończyło się na:
-remoncie silnika
-wymianie głowicy
-przebudowaniu przedniego zawieszenia obecnie już jest gwint
-wpadły camber plate na zamówienie
-kupnie nowej turbiny TD0419T
-zakupie skrzyni z omegi
-zakupie i nabiciu tarczy sprzęgła kevlarem
-zamach z saaba 9-5
-nowe mocowanie skrzyni
-skrócenie wału
-montażu zacisków i tarcz z tyłu
-wymianie stabilizatora z przodu
-montażu hydrołapy
-obniżeniu tyłu
-dorobieniu miski olejowej
-zrobieniu grubej jak łydka teściowej chłodnicy z aluminium thx Czorny!!!
-kupnie dwóch wiatraków na chłodnice
itd itd itd never ending story!
Niemniej jest i żyje!
https://www.youtube.com/watch?v=ygIlpH1h6cg
W stosunku do tego co na filmie jak już auto przejdzie choroby wieku młodzieńczego (w wieku 44lat:P), chcę:
-chcę ogarnąć to trochę wizualnie druga pokrywa już czeka i będzie odmalowana oraz dospawane do niej zostanie końcówka An-12 co by porządnie zrobić Oil Catch Tanka
-ogarnąć węże by na razie jest trochę zbieranina wszystkich rodzajów świata silikony, gumy itd
-zamocować kubły i szelki
-poogarniać na podobnej zasadzie jak przewody wszelakie zbiorniczki by wyglądało to spójnie
To na razie tyle i w końcu chcę się nim przejechać :)
PLANY:
-będzie upgrejd lakieru bo wyszły małe kropki od zawilgoconego podkładu :(
-montaż kubełków
-montaż szelek
-rollbar lub lkatka
-przegląd blacharki od spodu
-alu zbiornik paliwa + cały układ na swirr poolach
-TYLNY most i zawieszenie (volvo lub mx5)
-wspawać nowy oryginalny pas przedni
-uratować boczki (skaj:/)
-zrobić podsufitkę na zamówienie bo ta do niczego już się nie nadaje
-zakup ducktail
-tylna listewka na klape bagażnika
...
AWARIE:
-puścił tylny tłoczek
-spalony bezpiecznik kierunków
-zrypane nakrętki kół (za krótkie szpilki)
-prawy wahacz powoli mówi dość
-poducha skrzyni coś tłucze
-jedno pióro resoru jest pęknięte
-do pospawania mocowanie lewarka prawe
-do pospawania okolice przedniego mocowania resora
-spalony bezpiecznik prawych długich
-wyciek z mostu
-łożysko w moście w drobny mak
-przecięcie przewodu hamulcowego
-zawiasy maski do poprawki
-podpora wału szumi
-pompa hamulcowa puściła
...