logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » szkodnik_wFe - Ford Transit Mk II 2.9 V6 Cosworth BOA 1981 "Bydle"

szkodnik_wFe - Ford Transit Mk II 2.9 V6 Cosworth BOA 1981 "Bydle"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: szkodnik_wFe
Samochód: Ford Transit Mk II 2.9 V6 Cosworth BOA 1981 "Bydle"
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2011-09-29 do 2015-07-26)
Aktualizacja: 2015-06-08 23:38:35

Bydle



Rozkodowany VIN:
kraj: Germany (Ford-Werke Aktiengesellschaft, D-5000 Koeln, Deutschland)
fabryka: Genk
model: Transit / Tourneo
nadwozie: van 2d
data produkcji: 07.1981

Bydle świeżo po zakupie:



Zakupiony z zamiarem stworzenia z niego mini kampera. Fabrycznie blaszak z dołożonymi okienkami i zaspawaną tylną klapą. Sześć miejsc w dowodzie ale aktualnie siedzenia posiada tylko trzy. Zdemontowana ścianka działowa. Silnik: fabrycznie był 2.0 Pinto, obecny 1.6 TD jest dobrze opisany na stronie poprzedniego właściciela i daje radę. Bydle pędzi nawet i licznikowe 160 (chociaż licznik jest tylko do 140) ale tylko chwilami bo hałas w środku staje się nie do zniesienia. Przyśpieszenie zacne a na śliskim nawet ma czwórce potrafi zerwać przyczepność. Blacha zdrowa tylko miejscowe delikatne ślady rudego.

Wyposażenie:
-w zasadzie żadne... poprawka, radio jest i kostki na lusterku :D

Plany na przyszłość odległe i bliższe:
-zmienić kolor na czarny z bajerami, dołożyć kangura ;)
-zbudować wygodne miejsce do spania, wytłumić, jakąś tapicerkę stworzyć itp.

Pobożne życzenia:
-brak luzów na kierownicy!!!
-wspomaganie
-2.9 efi + automat + dłuuugi tylny most
-klimatyzacja (???)

18.07.2012.
Bydle straciło silnik. Jako, że na docelowy jeszcze chwilę musi poczekać pojawił się plan, żeby wrzucić pod maskę coś co pozwoli na samodzielne przemieszczanie się. Jako, że głównymi kryteriami była cena i prostota montażu to ogarnianie tematu nowego trochę trwało (Co to za dzwon? Jaki wałek ze skrzyni wystaje? V6 czy R4? itp.). Gdy już nowy silnik miałem praktycznie dogadany spotkała mnie miła i zaskakująca niespodzianka. W Wałbrzychu trafił się Transit Mk II w opłakanym stanie i z przeznaczeniem do rozbiórki. Blacharsko bida z nędzą ale mechanicznie bardzo ok. Silnik 2.0 Pinto LC wędruje do bydle (jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma ;P), skrzynia czwórka więc zostawiam swoją piątkę (czyli potrzebny inny dzwon i blacha dystansowa - podziękowania dla krzysia escort mk2 i chudera). Wnętrze i detale kompletne, są wszystkie narożniki zderzaków, tylne lampy bez najmniejszych pęknięć (w przeciwieństwie do moich), deska rozdzielcza w (jak się później okazało nie do końca) idealnym stanie, oryginalna metalowa ściana grodziowa z oknem i jest upragniona i wyczekiwana przeze mnie tylna klapa otwierana do góry, co prawda naprawiana blacharsko metodą lekko amatorską ale ogólnie w stanie bardzo zadowalającym. Na dniach rusza przekładanie mechaniki a w następnej kolejności wnętrza. Jeżeli chodzi o wnętrze to zawiesiłem (lecz nie porzuciłem) plan mini kampera i zdecydowałem się na układ foteli 3 + 3 i ściankę grodziową za drugim rzędem ponieważ bus dalej jest zarejestrowany jako ciężarowy a zależy mi na bezproblemowych przeglądach.

Dawca:



25.07.2012.
Prace trwają. Do dzisiaj udało mi się: W bydle: Rozebrać całą deskę rozdzielczą ze wszystkimi przyległościami i wywalić całą starą instalację elektryczną oprócz wiązki tylnych świateł. Zamontować nowy dzwon do skrzyni, nową linkę gazu i wyczyścić komorę silnika ze wszystkich patentów. W dawcy: Wymontować silnik z przyległościami, wymontować kompletną wiązkę elektryczną w jednym kawałku, wymontować całą deskę rozdzielczą z nawiewami i innymi okolicami. Zdemontować wszystkie lampy zewnętrzne i reflektory.
W najbliższej przyszłości, jeszcze przed montażem, czeka mnie wymiana simeringów na wale silnika i paska rozrządu.

18.08.2012.
Nowy silnik wrzucony. Wszystko co powinno być wymienione jest wymienione. Odpala od strzała. Instalacja elektryczna po przekładce też w pełni sprawna :D Jeszcze tylko pozostało ogarnąć wnętrze i tylną klapę i można jeździć ;)

24.08.2012.
Pod maską już komplet, czyli wrzucona i podpięta chłodnica pochodząca z granady. Wymagało to lekkiej ingerencji w mocowania i węże ale udało się bezproblemowo. Układ zalany płynem i odpowietrzony wykazuje szczelność :) Zrobione tylne hamulce - zmienione bębny i szczęki, wszystkie ruchome połączenia zasmarowane smarem miedziowym. Kolejny etap czyli wyrzynanie tylnej klapy już wkrótce ;)






10.09.2012.
Tylna klapa poprostowana i w podkładzie. Blacha zajmująca jej miejsce wycięta. Trwa odbudowa progu bagażnika. Lakier już czeka na położenie :D





16.09.2012.
Kolejny etap prac zakończony. Próg wspawany, klapa zamontowana i wszystko pomalowane :D Nie jest to co prawda oryginalny próg razem z pasem tylnym ale myślę, że nie wyszło źle a na oryginał przyjdzie jeszcze czas. Dodatkowo zamontowałem oryginalne transitowe sanki i koło zapasowe nie zajmuje mi już miejsca w bagażniku :D





19.09.2012.
Tył poskładany do kupy. Tak się prezentuje:



A tak świeci:



Kolejny etap uważam za zakończony. Następny - składanie/dorabianie wnętrza już wkrótce :D

30.09.2012.
Prace nad wnętrzem trwają. Ścianka praktycznie zamontowana, pozostało tylko dokręcić jej boki. Stare mocowania ścianki na słupkach za przednimi drzwiami wycięte. Wywalona stara wykładzina podłogowa (nieoryginalna) i znajdujący się pod nią filc paskudnie nasiąknięty wodą. Podłoga zdrowa, ale z powodu braku jakiejkolwiek izolacji i/lub zabezpieczenia pod filcem na sporej powierzchni pokryta jest nalotem rudego. Plan jest żeby to doczyścić, pomalować farbą antykorozyjną i położyć na podłodze papę podkładową termozgrzewalną.






23.02.2013.
Przed zimą zdążyłem dokończyć montaż ścianki,zrobić wytłumienie na podłodze, obić boki paki i części pasażerskiej (choć na razie bez tapicerki), uszyć i zamontować nową podsufitkę w części pasażerskiej, dorobić mocowania w podłodze i zamontować komplet siedzeń (6 miejsc) z transita Mk V (chyba). Dalsze prace ruszą na wiosnę.

Bydle jeździ jako moje autko na co dzień i sprawdza się idealnie przy wypadach turystycznych i narciarskich. Choć spalanie na poziomie 12l/100km w trasie nie zachęca do dłuższych wycieczek odwiedziło już Zamość, Świnoujście i nawet dwa razy Brno. Odpala zawsze od pierwszego kręcenia, nawet w największe mrozy co nigdy nie udawało się na poprzednim silniku, który nawet gdy było ciepło miał problemy z paleniem. Usterki jakie jak na razie mi się przytrafiły to urwanie linki prędkościomierza, pęknięcie tylnego resora na przednim uchu, awaria czujnika temperatury płynu (w bloku) i raz przez zaśniedziały styk straciłem masę na module aparatu zapłonowego (wracając ze Świnoujścia). Straciłem też przednią szybę. Rozsypała się z niewiadomych powodów w czasie jazdy jakieś 14 km od domu. Nie wiem czy ktoś do mnie z wiatrówki nie strzelał bo oglądając rozbitą szybę zauważyłem okrągły otwór o średnicy około 5mm od którego rozchodził się pająk na resztę szyby. Wstawiłem drugą pochodzącą z "dawcy" ale ma paskudne ślady powycierane przez stare wycieraczki więc będę musiał szukać kolejnej. Jest też problem z drzwiami przesuwnymi którego nie udało mi się zlikwidować od momentu zakupu busa. Aby je zamknąć trzeba naprawdę solidnie nimi pierdyknąć dociskając tylną "zawiasorolkę". Do tego mam wrażenie, że czegoś w niej brakuje bo strasznie nisko siedzi w prowadnicach i przy zamykaniu drzwi szoruje o blachę dołem tego "wahadełka" które łączy rolkę z drzwiami. Próbowałem regulować wysokość zamka ale to zbytnio nie pomogło.

02.05.2014.
Bydle dostało nowy silnik i skrzynie. Stronka o silniczku w krótce ;)



Strona poprzedniego właściciela: http://www.capri.pl/car/1416

Pozdrawiam - szkodnik

Komentarze

Fajny. Gratuluję zakupu i powrotu do macierzy ;)
Pozdrawiam!

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-24 21:28:03]


O ja pierdolę - ale zajebista bryka.
Będziesz na paradzie remona, czy się od razu pakujesz w jakiś bezsensowny wieczny remont?
Jeśli to jeździ, to z Pitcarnem we trzech stanowimy już jakieś podwaliny "mocnej" ekipy, nie?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-24 23:26:52]


Aktualnie to przestało jeździć ale nie ma przy tym tyle roboty aby remont miał trwać wiecznie ;P Jeżeli dobrze rozumiem intencję to do czerwca powinienem się wyrobić ;)

szkodnik_wFe [2012-04-28 13:30:53]


Ale jakiś browar możesz zorganizować :]

Raul Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-05 05:22:51]


ej, nie chcesz sprzedać dachu z tego dawcy??

Raul Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-19 00:16:16]


Dach niestety dziadek chce sobie zostawić bo planuje z niego zrobić... basen dla wnuka :D Jak masz jakiś basen pod ręką to mogę pogadać... może się zamieni ;)

szkodnik_wFe [2012-07-19 00:58:31]


Ani nie czyść, ani nie odpalaj. Wywal go po prostu, bo raczej pożytku z niego nie bedziesz miał. Już 1v będzie lepszy, chociaż do 2.0 może być trochę mały ( no ale orginalnie tez takie wychodziły). Mi na VV jeździło się źle (choć odpalanie było bardzo okej) i przeszedłem właśnie na 1v. Niedawno AndrzejKudowa sprzedawał kompletny dolot : Weber DGAV z kolektorem, to by było chyba najlepsze wyjście, za niewygórowaną cenę.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-25 20:59:04]


Wiem, że Weber DGAV to najlepsze wyjście. Jeszcze jak jest połączony z pinto HC z capri i ma lekkie koło zamachowe... Wiem bo miałem taki w capri... Ale biorąc pod uwagę plany długoterminowe (2.9 V6) to póki co muszę się zadowalać ogarnianiem tego co mam i jak najmniej dokładać do tego interesu :)

szkodnik_wFe [2012-07-25 21:11:03]


basen 300x70cm z nowa pompą i filtrami za 200zł :) wiec pewnie sie zamieni :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-25 21:51:22]


Wszystko ładnie pięknie, ale klamka mogłaby być czarna :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-09-19 23:45:42]


W pierwotnym planie miała być czarna... ale jak na klapie pojawi się znów grafika to w połączeniu z czarną klamką może być nieciekawie. A druga sprawa, że na czarno będę jeszcze malował parę rzeczy, np. hak i listwę boczną maskującą rolkę drzwi przesuwanych to i klamkę wtedy mogę maznąć :D

szkodnik_wFe [2012-09-19 23:51:53]


Samochod super ale te kołpaki jak z vw tdi w kombiku ;) pod spodem masz calkiem ladne felgi kiedys proponowalem nawet wzor malowania i wyglada to naprawde ladnie w rzeczywistosci
http://img.photobucket.com/albums/v514/main/423b09a032fe9.jpg

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-09-20 09:36:42]


Wiedziałem, że ktoś się w końcu przyczepi do kołpaków :D Kołpaki są jakie są bo z takimi kupiłem auto i aktualnie mam na samochodzie dwa różne typy felg. Z przodu takie jak w Twoim linku a na tyle jest poprzedni model, ten z otworem centrującym w kształcie zaokrąglonego pięciokąta. Kołpaki pójdą precz gdy tylko doprowadzę do ładu drugi komplet felg :D Malowanie będzie zbliżone do Twojej propozycji tylko biało-czarne.

szkodnik_wFe [2012-09-20 18:23:00]


te felgi co masz na tyle do zludzenia przypominaja te:
https://www.google.pl/search?um=1&hl=pl&client=opera&rls=pl&channel=suggest&biw=1680&bih=927&tbm=isch&sa=1&q=felgi+transporter+t2&oq=felgi+transporter+t2&gs_l=img.3...73937.80371.0.80672.20.16.2.1.1.0.195.1637.12j4.16.0...0.0...1c.1.si-OUydtj3Y

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-09-21 00:23:08]


Prędzej te http://i.ebayimg.com/t/TRANSIT-MK1-PANEL-VAN-SINGLE-WHEEL-STEEL-WHEEL-/00/s/ODM4WDk2Mw==/$(KGrHqR,!qoE+n+hEl7RBP-FTKm3s!~~60_35.JPG

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-09-21 09:15:54]


Dokładnie. Z tyłu są identyczne jak w linku daniela. W sumie mam 10 kół: 8 "okrągłych" i 2 "pięciokątne". Będę musiał pożonglować oponami i te do jazdy wrzucić na "okrągłe" a zapasowe na "pięciokątne" i wtedy będę mógł się z czystym sumieniem pozbyć kołpaków ;P

szkodnik_wFe [2012-09-21 22:40:21]


poszerzone moglyby wygladac mega :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-09-21 22:50:00]


Fakt, poszerzone ori stalówki, to wg mnie jeden z najlepszych motywów do tego samochodu :) http://imagehosting.rodsnsods.co.uk/64574d977eb5b5076.jpg

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-09-21 22:56:34]


Cóż... bez poszerzania się chyba nie obejdzie gdy BOA wyląduje pod maską ;)

szkodnik_wFe [2012-09-22 00:16:37]


jakbbym poszerzal to chyba ten stary wzor ;) wtedy mozna ladnie piaste i beben pomalowac :]

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-09-22 15:46:49]


Starego wzoru mam tylko dwie felgi. A druga sprawa, że przez ten nieregularny otwór centrujący pokaźnych rozmiarów są one niemożliwe do wyważenia w ogromnej większości serwisów zajmujących się ogumieniem.

szkodnik_wFe [2012-09-22 21:19:44]


12 litrów ? To chyba coś sporo jak na moje. Jeździsz cały czas z gazem w podłodze :D ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-02-23 15:55:18]


Z obliczeń wychodzi około 11-12l. Na trasie jeżdżę spokojnie w przedziale 80-100 km/h. Sporadycznie szybciej ;> Twierdzisz, że przy tym silniku powinien mniej?

szkodnik_wFe [2013-02-23 16:40:24]


Wg mnie tak. Jaki masz most ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-02-23 16:41:46]


Niebieski ;) A tak na poważnie to nie mam zielonego pojęcia jakie ma przełożenie. Na stronie poprzedniego właściciela jest coś takiego: "Po tej modyfikacji osiągnąłem zadawalającą charakterystykę momentu obrotowego co skłoniło mnie do zmiany przełożenia głównego z 4,555 na 3,909".

szkodnik_wFe [2013-02-23 16:52:35]


Czyli najwolniejszy możliwy most do Transita. Z dynamiką pewnie cienko u Ciebie, ale za to przy prędkości 100/h masz jakieś 2800 obr ?
A jaki gaźnik ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-02-23 16:53:40]


Daniel46 - to się liczy odwrotnie :)
3.909 to możliwie NAJSZYBSZY most Transita, bo przy danej prędkości obrotowej silnika auto ma najwyższą prędkość.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-02-23 17:00:02]


No fakt, myślałem o tym samym, ale napisałem na odwrót :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-02-23 17:02:00]


yyy... najwolniejszy? A to nie jest tak, że wolny most = mała V max, duże przyśpieszenie, a szybki most = duża V max ale niskie przyspieszenie? Na dynamikę nie narzekam. Nie wiem jakie są obroty bo po zmianie silnika nie założyłem jeszcze obrotomierza ;) Wiem za to, że na tym zestawie most + skrzynia oryginalny prędkościomierz sporo zawyża wskazania. Nie pamiętam już dokładnie o ile ale coś mi świta, że jak pokazuje 115 to naprawdę jadę 100

szkodnik_wFe [2013-02-23 17:08:52]


Już wcześniej Krk mi uwagę zwrócił, właśnie tak jest :)
No a co z tym gaźnikiem ? Może jeździsz na szufladzie i przez to masz takie spalanie..

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-02-23 17:19:10]


Tak, gaźnik to szuflada. Coś z nim może być nie tak? A ile normalnie powinien palić?

szkodnik_wFe [2013-02-23 17:22:17]


No generalnie większość użytkowników tego "gaźnika" go stosunkowo odradza. Ja też go miałem i wywaliłem go czym prędzej. Skoro masz 2litrowy silnik, to możesz śmiało założyć 32/36 dgav, na pewno bedzie lepszy niż szuflada.
Kwiatkowi, który ma EFI pod maską pali około 9, przy prędkościach w granicy stówy. Ale on ma rozwiert na 2.1 i takie spalanie miał przy moście 5.14 jeśli dobrze pamiętam. Przy ekonomicznej jeździe (nie chcę tu zbytnio przesadzić) myślę, że powinno się udać zejść do 8 litrów.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-02-23 17:26:11]


Z tego co mi się wydaje to EFI zawsze miały niższe spalanie. Zastanawiałem się wcześniej nad zmianą gaźnika bo właśnie wszyscy odradzali szufladę, ale na szufladzie nigdy nie miałem problemów z odpalaniem. W Capri miałem 32/36 i odpalanie czasami było problemowe, chociaż istnieje opcja, że coś innego było tego przyczyną. A w tym momencie zmiana gaźnika to dla mnie niepotrzebna robota i koszty bo mam już zaklepanego... BOA z całym osprzętem :D

szkodnik_wFe [2013-02-23 17:38:17]


Dobrze wyregulowany gaźnik nie bedzie dużo odstawał od Efi. Na szufladzie też odpalanie bylo rewelacyjne, ale ogólna eksploatacja auta z tym gaźnikiem mnie przerastała ;) No to jeśli już jest co innego na tapecie, to faktycznie, nie ma sensu już dokładać do interesu.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-02-23 17:58:47]


Czy on jeździ?

Mysza liil (EM) [2018-01-01 17:41:37]


Od mechanika , do mechanika .
Taki los - projekt .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-01-01 21:54:41]


No ale on się chyba sprzedał...?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-03 21:31:18]