logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Kosma - Ford Capri Mk II 2.8i V6 Koeln 1975

Kosma - Ford Capri Mk II 2.8i V6 Koeln 1975

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Kosma
Samochód: Ford Capri Mk II 2.8i V6 Koeln 1975
Status: aktualnie posiadany (od 2009-08-24)
Aktualizacja: 2012-01-04 10:13:12

Capri II z "tendencją" na III, 2.8 V6 Koeln, 1975

Oto moje Capri.
Napisałem, że II z tendencją na III, bo jeden z poprzednich właścicieli zmienił mu przód na III-kowy, a kolejny wymienił silnik 1.3 na 2.8.

Kupiłem go, to chyba nie tajemnica, od Huberta (Classmobile). Był wtedy biały i wyglądał tak: http://www.capri.pl/car/3300

Zabrałem się za niego, trochę sam, ale w większości przy pomocy zakładu blacharskiego teścia. Zgodnie z tym, co mówił Hubert, jak mi go sprzedawał, elementy konstrukcyjne były w dobrym stanie, więc prace blacharskie ograniczyły się raczej do kosmetyki (trochę było łatania, ale głównie blach zewnętrznych). Kolor zmieniłem na czarny (mało oryginalnie, ale taki chciałem), wypolerowałem felgi oraz dorobiłem z nierdzewki końcówki rur wydechowych i zderzaki - oryginalne, chromowane musza poczekać, bo ceny ich są kosmiczne.

We wnętrzu ograniczyłem się na razie do zmiany tapicerki foteli razem z gąbkami, bo prawie ich nie było. Tu przestrzegam przed pewnym tapicerem z Sosnowca (dokładne namiary na e-mail), którego należy omijać z daleka. Dziad nie tylko robił moje fotele 2 razy dłużej niż się umawialiśmy, to jeszcze zrobił je (zwłaszcza przednie) byle jak i musiałem u innego poprawiać. Reszta wnętrza jakoś się trzyma - któryś z poprzednich właścicieli zrobił czarno-białą tapicerkę (deska rozdzielcza i boczki) oraz elektryczne szyby. Nawet działają jak się je dobrze nasmaruje, ale rozważam powrót do korbek. To z kolei pociągnie za sobą wymianę reszty tapicerki, więc na razie musi poczekać, bo kasa była mi potrzebna na inne rzeczy w tym aucie takie, jak zawieszenie czy hamulce.

Capri dostał z przodu nowe "usportowione" sprężyny (nazywanie ich sportowymi byłoby chyba lekką przesadą) i wszystkie 4 nowe amortyzatory gazowe. Z tyłu są pojedyńcze pióra z Transita (Hubert, popraw mnie jeśli jakieś bzdury piszę, ale tak pamiętam z naszej rozmowy) i chyba są wystarczająco sztywne. Przednie zaciski hamulcowe wymieniłem na czterotłoczkowe Willwoody, a z tyłu zostawiłem bębny, których wnętrze jest nowe/regenerowane. Wszystkie łóżyska w kołach są też nowe.
W silniku nie robiłem na razie nic z wyjątkiem dorobienia aluminiowej chłodnicy, bo ta z 1.3 nie dawała rady.

Auto w tej chwili wygląda jak na poniższych zdjęciach, ale niestety nie mogę nim jeździć, bo po wymianie zacisków okazało się, że tylko jedna z moich felg (13 calowe Wolfrace'y) pasuje bez zakładania 2-3 cm dystansów.
Jakby ktoś chciał pomóc w tej kwestii to szczegóły znajdują się w tym ogłoszeniu: http://www.capri.pl/market/53455

Komentarze

dywaniki masakra.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-04 11:39:49]


zderzaki samoróbki??wyglądają nieźle.
Co to za chłodnica?

bon [2012-01-04 11:45:24]


@ "rzułty" BUC - to nie dywaniki tylko blacha aluminiowa - bo tak jest wygodniej

@ bon - zderzaki samoróbki. Dzięki. Chłodnica też dorobiona - jest tu niedaleko mnie taki zakład, który dorabia chłodnice jakie chcesz, ale najchętniej aluminiowe.

Kosma [2012-01-04 12:27:06]


A taka chłodnica to jakiego rzędu kasa?

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-04 13:26:05]


Wybaczcie, będę pierwszy. Taka piękna dwójeczka była :(

chart Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-04 19:04:43]


True , True ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-04 19:23:42]


Jedni mówią że dwójki są brzydkie, inni że trzeba do nich dorosnąć. Mi się tam podoba, zwłaszcza że ma te okrągłe reflektory zamiast kanciatych jak dla mnie nie pasujących do linii auta. Wszystko pięknie tylko wywal proszę tą ryflowaną blachę z podłogi bo wygląda to żenująco, ogólnie fajna fura, gratuluje.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-04 20:16:44]


ta chłodnica kosztowała 700 pln, ale ceny są zależne od rozmiaru i tego ile trzeba nakombinować żeby się zmieściła (dużo, ale w tym demontaż starej, dorobienie nowej, zalanie odpowiednim płynem chłodniczym - nie borygo - i gwarancja na rok).

Kosma [2012-01-05 00:27:34]


to zapewne ta sztuka co lata stała na Grzegórzeckiej w Krk.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-05 08:49:05]


Ciesze sie, ze jestes zadowolony, co do resorow to transit "turek" przod, ze zmienionym otworem centrujacym. Zderzaki sa dyskusyjne, ale nie szpeca szczegolnie tego auta.Po zakupie musialem zalozyc tylny zderzak IIIjkowy, bo byl wsadzony z opla cos mi sie tak kojarzy Najbardziej kontrowersyjna byla ta tapicerka:), ktora o czym pewnie nie wiesz jak go kupowalem w Sosnowcu byla nie z czarnymi fotelami, a czerwonymi i z oczojebnym czerwonym dywanem, byla ona jednym z powodow dla ktorych gosc nie bardzo chcial spuścić z ceny (ale kupilem od niego jeszcze 1 capri i to jakos na niego wplynelo) . Fotele i dywan masz z auta, ktore kupilem od niejakiego Kornika. Felgi sa zdjete z jeszcze innego auta. Silnik pochodzi z zoltej granady 2D, ktora rozbila sie na slasku i mial w momencie montazu zalozone nowe panewki, bo tamte cos zaczely niedomagac. Wtrysk tez z tej granady. Chlodnica byla od taunusa rzedowki, bo tylko taka mialem szczelna na podorędziu. Hamulce to byla seria, zawias przod tez seria z obcietymi boschem sprezynami od scorpio (puchar zblizal sie wielkimi krokami). W ramach histoii zdjecia dawcow i z pucharu.

Classmobile [2012-01-05 09:38:49]


fajnie widzieć kolejnego fajnego forda na gliwickich blachach

KrzysiekM Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-05 11:28:17]


qrde fajna jest, tylko ten "blaszany" dywanik mnie przerasta:D

boncky Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-05 12:17:55]


Black is magic.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-08 20:42:16]