logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Hasta - Ford Capri Mk III 3.5V8 1981 "UNWANTED" » Tjuning...

Hasta - Ford Capri Mk III 3.5V8 1981 "UNWANTED" - Tjuning...

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Hasta
Samochód: Ford Capri Mk III 3.5V8 1981 "UNWANTED"
Status: aktualnie posiadany (od 2011-10-27)
Aktualizacja: 2012-04-02 17:09:21

Auto na codzien ale i na tor:

regulowane amortyzatory Spax przód i tył
regulowane wahacze
regulowane górne mocowania amortyzatorów
Capri Rear Axle Location Kit



Mocy przybywaj...

Silnik Rover 3.5V8 ~220KM opisany na podstronie serducho V8

Edelbrock Performer Nitrous Systems +100KM


Co by się zatrzymać:

Na przód zaciski od granady + wentylowane i nacinane tarcze
tył narazie zostają bębny.
Niestety ograniczeniem są felgi 13" ale zdania nie zmienię


Głośno czy cicho???

Kolektory które mialem nie mieszczą się niestety, więc będą zrobione od nowe 4-1
po tym jak usłyszalem ryk granady sołtysa postanowiłem że u mnie tez będzie głośno;P ale tylko na zawołanie.
http://www.youtube.com/watch?v=CTm2q3t_i7M&feature=related

Jeszcze nie wiem gdzie z tym pojechać, wiec jeżeli możecie polecić jakiegoś miszcza od wydechów...


Coś dla oka:

Zawsze podobały mi się "trójki" ale bez tych wszystkich plastików więc oczywiście ich nie będzie.
Jedyna rzecz która mi się nie podoba w linii nadwozia to to że kapec jest... hmmm za "chudy" :) Pierwsze co mi przyszlo do głowy to X-Pack, ale tu też pojawił się problem. X-Pack do MK3 jest zrobiony pod zderzaki "trójkowe" i wogole jest bardziej "kanciasty" co nijak nie pasowało do mojej wizji auta.

Projekt X-Pack custom;)

I tu z pomocą przyszedł JaMan ktory wymyślił sposob na zrealizowanie mojego widzimisie!
prace własnie trwają wiec fotki wrzucę niedługo.

chrom chrom chrom...

W komorze silnika bedzie lśniło i to bardzo:) czyli dużo chromu itp zresztą na zewnątrz również listwy lusterka zderzak przedni od dwójki.

Dla tych felg nie bedzie hamował:
Krzyże 7,5" polerowane

Żeby wiochy nie zrobic...

Generalnie spójność!!!
Siedzi V8 wiec lekko poszerzone nadwozie się tłumaczy.
Auto ma być potworem ale tylko na zawołanie.
Wszystkie wodotryski takie jak nitro czy caraudio pochowane najgłębiej jak sie da!!!

CDN

















Komentarze

U Sołtysa jest głośno - i już stracił dowód... :D

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-01 23:41:44]


dlatego cutout jest git. Ryczy na zlotach a nie straszy niebieskich;P

Hasta [2012-04-01 23:53:49]


widze ze pomysl ktory podsunalem sie spodobal ale proponowalbym zamontowanie tego np przed koncowym tlumikiem i wyprowadzenie sobie kawalka rury za przepustnica np przed tylnymi kolami(tak jak ma soltys) :) mniej smierdzi w srodku wtedy :]

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-02 00:13:23]


heh myslalem wczesniej o takim rozwiazaniu ale wydawalo mi sie ze to jakas ostra wydumka bedzie. po tym jak zobaczylem twoj link zorientowalem sie ze to prosta sprawa:)
tych rur to zaduzo chyba by bylo zreszta to raczej od swieta bedzie uzywane wiec moze troche posmierdziec.

Hasta [2012-04-02 00:38:36]


U mnie wydech kończy się przed tylną osią i nic nie śmierdzi. Zrobiło się nawet ciszej. Jest mniej metalicznie i bardziej "basowo".

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-02 08:40:13]


Drobny blad sie wkradl. Felgi 7.5", to nie Ronal, a ATS:)

Pokaz co tam Krzys z tych plastikow ulepil, bo jestem ciekaw tych przerobek;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-02 09:40:04]


Cholera, kiedy premiera? Albo chociaż zdjęcia? Chyba nie tylko ja umieram z ciekawości :)

chart Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-02 09:45:50]


fotki niedlugo
czyli ze krzyze 7 " robil ronal a 7.5 ATS? chyba nie;)

Hasta [2012-04-02 10:34:48]


Daliśta się wkręcić z tym dowodem....nic nie straciłem :)

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-02 11:19:09]


heh tak czulem

Hasta [2012-04-02 11:22:03]


Ja tam jestem zakochany w swoim wydechu! :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-02 12:02:41]


A ja jestem ciekawy pasowania błotników z maską :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-02 14:33:17]


Dokladnie tak. Wszelkie krzyze sa robione przez Ronal'a, ale 7,5 to juz ATS. Jak juz masz felgi u siebie to zobacz sobie do wnetrza ramion, jest odlane logo ATS. 7.5 jest tez lzejsze od 7 i duzo twardsze. Dlatego oryginaly, a nie podroby JBW sa w cenie;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-02 14:36:12]


Nie wszystkie mniejsze krzyze są Ronalowe :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-02 16:53:04]


Człowiek uczy się całe życie... poprawiam;)

Noo z tym pasowaniem to zobaczymy mam nadzieje ze bedzie git.
a ty juz założyłeś swoje założyłeś już??

Hasta [2012-04-02 17:08:40]


Ja myslałem że nawaliłem pieniędzy na moje nowe auto ale przy Tobie to betka.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-02 21:53:24]


eee nie przesadzaj
ja to licze tak:
ile wydaje kowalski... no dobra (klasa srednia) na auto z salonu?
50-60tys splaca go 5 lat czyli oddaje do banku-90 tys?
po tym czasie auto jest warte 20tyś??
I KTO TU WYWALA KASIORE??;P

Mam nadzieje ze ludzie wreszcie to zrozumieja w naszym kochanym kraju i rynek klasycznych samochodow rozkwitnie...

Hasta [2012-04-02 23:19:31]


zapomnialem dodac ze za tyle kasiory mr kowalski ma plastika jak tysiace innych

Hasta [2012-04-02 23:22:10]


Jesli mnie sie pytasz, czy zalozylem juz zalozylem, to tak i fotki sa na stronie Caprika. Nawet zdazylem juz caly sezon na nich przelatac i jedna 7.5 roztrzaskac. Teraz trzeba wyciagnac jedna z zapasowych, wypolerowac i wyturlac sie na nowy sezon :)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-03 01:06:46]


Założyłem, ale jeszcze nie na stałe :). U mnie prace blacharskie idą powoli. Ciesz się, że spoilera przedniego nie brałeś :). Ogólnie się ciesz, że nie musisz tego robić :) Nabluzgałem się jak diabli żeby to spasować, a i tak mi się kilka rzeczy nie podoba. Jak patrze na angielskie gotowe projekty to wygląda na to że angole mają gdzieś centymetrowe szczeliny między maską a błotnikiem i ogólne niedopasowane krzywizn i rantów obu wymienionych wyżej częsci oraz drzwi.
PS. Czy tylne błotniki mają u Ciebie "wygrawerowany" napis RS?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-03 08:13:15]


o fuck! wez mnie nie strasz...:)
nie przygladalem sie i nie wiem czy jest ten RS
JaMan narazie walczy z tylem wiec wszystko przed nami

Hasta [2012-04-03 09:38:24]


Z tyłu nie ma napisów RS w tym kit'cie. Nie miałem jeszcze okazji pasować przodu, ale jeśli chodzi o tył, to nie mam zastrzeżeń, jest po prostu do wyrzeźbienia.
To jest taka bezkompromisowa przeróbka, there is no way back:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-03 20:29:32]


Po tym co widziałem wczoraj, to określenie bezkompromisowe pasuje faktycznie idealnie.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-04 08:27:08]


:) mam wrzucić tu film z dopasowywania nadkola do błotnika??? :D

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-04 10:42:43]


JaMan walczy dzisiaj było klejenie tylnych "xpac-ów":)
#30#

Hasta [2012-04-04 20:36:23]


sołtys ty nie przesadzaj....heheheh

Hasta [2012-04-04 20:38:55]


Pięknie :). Ja czekam na przód. U mnie co prawda błotniki na stałe nie zamocowane bo jeszcze mam sporo roboty pod i na około nich, ale póki co nawet przynitowując tak by pasował przód, krzywizna błotnka itp , nie potrafię zmniejszyć szczeliny pomiędzy maską a błotnikiem.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-06 22:03:34]


Może maskę masz nie na środku?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-06 22:31:18]


Wtedy nie zgrają się przetłoczenia na masce i podszybiu. A jestem pewny że podszybie wspawałem tak jak było pierwotnie. Zresztą jak przymierzam drugi błotnik to też jest taka dziura. Największa jest tu gdzie foto. Dalej schodzi się i przy nosku już jest ładnie. Pomijają,c że krzywizna maska i błotnika też nie pasuje. Jak i noski maski i błotnika :p. Ale pierwsze da się ponaciągać na mocowaniach, a drugie się przemodeluje. Ale tak jak mówi Chuder te angielskie x-packi chyba tak mają. Na różnych fotach widać, że to dopasowanie to ich słaba strona. Jak zmniejszych szczeliny to przetłodzenia na bokach samochodu się nie pokrywają. Ale pewnie wszystko się da :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-06 23:02:00]


Sorki za literówki. Wino "WIN" znalazłem w lokalnym markecie... Tylne Haasty są angielskie ale wyglądają ładnie. Ja mam jakieś które wyszukał mi znajomy z Forever Club Brno, ale przyznać muszę że pasują idealnie. Co prawda zdjętę z rozbitka, ale naprawdę wszystko idealnie się pokrywa . I mają fajny napis RS którym będe szpanował na ulicach pruszkowa... pepiczki - fajwokloki 1:0.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-06 23:14:08]


Ugly, prosta sprawa. Spawales kiedys slupki A, albo ktos to robil w Twoim aucie? Wyglada na to, ze masz za bardzo drzwi odsuniete. Szpara pomiedzy podszybiem a blotnikiem powinna miec 4mm. Jak wsuniesz mocniej drzwi do srodka auta, to wszystko Ci sie przesunie w strone maski. Dlatego wlasnie pasuje Ci na samym przodzie a przy podszybiu juz nie;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-07 00:11:24]


Ty to masz łeb. Ma to sens... niestety. Drzwi rzecywiście odstają znacznie. No to tylo zostanie spasowanie noska maski i błotnika :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-07 17:46:42]


Możesz jeszcze spróbować popracować młotkiem do poprawek inżynierskich i po prostu przesunąć te słupki, będą trochę poobijane ale jak zostawisz to tak to obawiam się, że uszczelki w drzwiach tez nie będą uszczelniały już.
Trzeba śrubą rzymską spiąć oba słupki, napiąć układ i metodą impulsów kinetycznych dokonać korekty ustawienia geometrycznego danego słupka, analogicznie postąpić w przypadku drugiej strony.

;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-07 18:14:11]


W tym przypadku błotnik pasuje nie najgorzej do listwy przed reflektorowej, maski i podszybia, ale jeśli ustawić go względem drzwi tak, by nie odstawał, to jest przerwa około 2 cm. między laminatową doklejką a słupkiem.. Ale blaszane podobno mają tę samą przypadłość.

Ugly kid, tak z ciekawości, jak przyklejasz panele do blach?

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-07 20:02:45]


Myślę, że klej do szyb byłby nieoceniony :)

Mysza liil (EM) [2012-04-07 20:03:58]


Nie sądzę, klej do szyb jest zbyt elastyczny, szpachla na łączeniu pękałaby od razu:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-07 20:21:28]


Heh, tu może być ciekawie. Sika Sikaflex

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-07 23:26:23]


Klej do szyb jest pancerny :)

Mysza liil (EM) [2012-04-08 09:15:13]


Z tworzyw sztucznych głównie epoksydy mają podobny wsp. rozszerzalności cieplnej co stal. Jeżeli te x-packi są na bazie poliestru to będzie to bardziej pracowało. Zresztą najlepiej wypytajcie o to doświadczonego szkutnika, a mamy tu takiego: http://www.capri.pl/user/7482

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-08 10:15:23]


Rozszerzalność cieplna jest tu pomijalna, farba i szpachla też mają inne i jakoś to wszystko współgra.
Chodzi o odkształcenia mechaniczne, wyszedłem z założenia, że łączenie blacha/laminat musi być podobnej sztywności co elementy łączone, dlatego użyłem epoksydowego kleju Terokal 5055, dedykowanego zresztą do łączenia elementów karoserii.
Jak to wyjdzie zobaczymy w praniu, niech się tylko cieplej zrobi, bo żywica nie chce wiązać:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-08 10:41:48]


Żywica jest akurat chemoutwardzalna i w dodatku reakcja wiązania jest egzotermiczna więc wystarczy że jest powyżej zera aby ręce nie marzły. Może utwardzacza dajesz za mało?
Chuder mi się chwalił ostatnio że próbują odejść od spawania reperaturek na rzecz ich klejenia, to bardzo fajny pomysł gdyż techniki klejenia poszły tak do przodu że klejone ramy motocyklowe nie robią juz na nikim większego wrażenia.
Rozszerzalność cieplna jednak ma wielkie znaczenie czego dobitnym dowodem jest świadomość konieczności stosowania szpachlówek epoksydowych zamiast poliestrowych podczas wyrównywania dużych i płaskich powierzchni takich jak maski czy dachy, zwłaszcza w amerykańskich samochodach i zwłaszcza przy późniejszym czarnym lakierowaniu. Te szpachlówki często mają charakterystyczny zielony kolor i jej grubsza grudka jest trudna do rozbicia za pomocą pneumatycznego dłuta blacharskiego. Camaro Gaca było tym obrzucone całe i naprawdę ciężko się było dokuć do blachy.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-08 12:11:46]


Rozgrzewanie się żywicy podczas wiązania jest charakterystyczne dla żywic poliuretanowych, żywice epoksydowe tak się nie zachowują. Większość epoksydów ma zalecenia min. temp. pracy w okolicach 15stopni. Co ciekawe obróbka cieplna po utwardzeniu żywicy zwiększa parametry wytrzymałości o co najmniej 100%. Ale do tego już by trzeba było wstawić caprika do pieca:)
Właśnie szpachlówkę epoksydową wybrałem na łączenia tutaj, ale to jest jakaś szkutnicza z sieczką szklaną, podobno niezniszczalna, już współczuje lakiernikowi co ją będzie szlifował...

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-08 19:55:47]


Nie poliuretanowe żywice tylko poliestrowe, dla mnie to zasadnicza różnica jest choć wiem że te nazwy polimerów są jak z farmacji wzięte, mój ulubiony to "policzterofluoroetylen" ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-08 21:48:08]


Tak, oczywiście, nie lubię tych słowników autouzupełniających na smartfonach:) piszesz jedno, wychodzi drugie...

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-08 22:02:06]