[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Hasta |
Samochód: | Ford Capri Mk III 3.5V8 1981 "UNWANTED" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2011-10-27) |
Aktualizacja: | 2015-03-03 19:39:09 |
Długo zastanawiałem się nad serduszkiem do tego projektu. Pierwszym pomysłem był silnik forda 5.0L V8 ale po przewaleniu wszystkich informacji uznałem że waga powyżej 200KG żeliwnego potworka w Capri to nie jest dobry pomysł. Oczywiście troszke szkoda tych tanich koni, ktore można wyciągnąć z tej jednostki 300-400 koni na luzie, ale to i tak za dużo dla mnie;))
Druga opcja to jednostka Rover 3.5L V8 ze skrzynią LT77 od SD1
Waga wegług specyfikacji to okolo 145kg czyli podobnie do Pinto! Co pozwala mieć nadzieje ze Capri oprócz palenia kapcia ma szanse jeszcze troszke skręcać;P
Skontaktowałem się z większością firm zajmujących sie RV8 w UK z prośbą o wycenę ale wsyscy olali mnie ciepłym...(no comment)
Jedynie Mr. Jim jrv8.co.uk z Irlandii odpowiedział. Specjalizuje się w silnikach Rovera już 20lat i ma bardzo dobrą opinię na forach w UK. Zaproponował opcję performance 220KM i ponad 300Nm co w zupełności wystarczy przynajmniej na początku;P
Dodatkowo zamontowane będzie Nitro. Strzał okolo 80KM tak żeby dobić do 300 kucykow kiedy potrzeba.
To rozwiązanie wydaje się idealne dla mnie. 220KM to jeszcze nie jakaś masakra wiec na codzien da sie normalnie jezdzic a kiedy zajdzie potrzeba zawsze można wcisnąć guzik;))
Remont silnika:
Block chemically cleaned and bored +20 thou
new block frost plugs
new high compression pistons 9.75:1 CR
new piston rings
crankshaft reground -10 thou
new main bearings
new big end bearings
new camshaft (Real Steel hurricane)
new timing chain
new timing chain gears
new hydraulic tappets
new oil pump gears
new oil pressure relief valve & spring
new oil pressure switch
reconditioned later type Vitesse cylinder heads with waisted valves and machined -25 thou to accept composite head gaskets
new valve springs
new valve stem oil seals
new rocker shafts
new water pump (short type required for your conversion)
reconditioned alternator
reconditioned starter motor with underslung solenoid)
reconditioned Lucas 35DLM8 electronic distributor
new ignition amplifier
new ignition leads
new ignition coil
new interconnection lead from distributor to coil
new sparkplugs
new alternator drive belt
new Edelbrock performer inlet manifold
new thermostat
new thermostat bypass hose
thermostat housing with bypass pipe
new Edelbrock 500 cfm carb
Carb rejetted to suit the engine spec
new Edelbrock banjo fitting fuel inlet pipe
new Edelbrock 14 x 3 chrome air filter
reconditioned LT77 gearbox
reconditioned gearbox remote control with gearstick
new remote Poly bushes
heavy duty clutch kit (3 piece Borg & Beck)
new clutch fork
new slipper pads
new clutch fork pivot post
new gaskets and seals fitted throughout
New Edelbrock Elite polished alloy rocker covers
----------------------------------------------------------------------------
27.01.2012
No wreszcie udało mi sie ogarnąć transport silnika z Irlandii
silnik, skrzynia i gadżety na palecie 250KG Irlandia Północna-Warszawa
214 Euro!!! Przesyłka będzie u mnie 31.01.2012 Moje urodziny heheh
-----------------------------------------------------
01.02.2012
Silnik i skrzynka juz sa u mnie
myslalem ze uda sie wczoraj w moje urodziny no ale coz jest dziś i jest piękny!!!
a tak bulgocze!!!;P
http://www.facebook.com/photo.php?v=3217950651546&set=vb.1349784975&type=2&theater
-----------------------------------------------------
22.02.2012
Nabój trafił do Chudera i oczywiście zrobiliśmy pierwszy odpał... mi się podoba!
http://www.facebook.com/photo.php?v=3380985887325&set=vb.1349784975&type=2&theater
w przyszłym tyg będziemy pasować go do budy żeby ustalić ile podnieść tunel i łapki dorobić.
-------------------------------------------------------
15.03.2012
No to sarduszlo poznało się dziś z budą;)
Kolektory ida na smietnik bo sie nie mieszcza
miska od Rovera SD1 pasuje bez cięcia
belke trzeba odrobine przerobic tzn tylko miejsca pod poduszki
łapki sie dorobi i będzie cacy
--------------------------------------------------------
23.03.2012
nabój juz prawie siedzi!
łapki pieknie dorobione i tunel sie konczy podnosic. Wysokooo jest ehhh
---------------------------------
21.10.2013
jeszcze kilka pierdół i bedzie dokładnie tak jak miało być
zapłon MSD
wiekszy zbiornik wyrównawczy
no i nitro
Ale to przez zime…
------------------------------------------
03.03.2015
Jeszcze przed końcem sezonu zainstalowałem układ zapłonowy MSD
Wszystko zaczeło się od niezadowalającego wyniku na hamowni:)
Taki zestawik przyleciał od Summitraceing.com
Sterownik MSD 6-AL2 Programmable
to w pełni programowalna zabawka która umożliwia ustawienie krzywej zapłonu softwareowo bez żadnych sprężynek w aparacie.
Ma też wiele innych opcji np opóźnienie zapłonu dla nitro, czy turbo.
OPERATING SPECIFICATIONS
Spark Energy: 135 mJ per spark
Primary Voltage: 535 Volts
Secondary Voltage: 45,000 Volts
Spark Series Duration: 20 degree Crankshaft Rotation
RPM Range: 12,500 RPM with 14.4 Volts
Voltage Required: 12-18 Volts, Negative Ground
Current Draw: .7 Amp per 1,000 RPM
Na pewno wielu już wie, że mam zryty beret jeżeli chodzi o estetykę, więc i tu nie mogłem się powstrzymać i przemalowałem na czarno.
Wymiana aparatu uziemiła mi furę na dwa tyg:(
okazało się że wałek nowego aparatu jest grubszy o 0,3mm i zębatka ze starego nie wejdzie. W nowym aparacie była zębatka tzw stary typ do buicka 215 gdzie inaczej był rozwiązany napęd pompy oleju.
pierwszą zębatkę zniszczył tokarz bo rozwiercił za dużo
drugą rozwierciłem sam ale trzeba było też wywiercić w nowej zębatce otwór na trzpień i to mi nie wyszło :)
trzecia była używana miała otwór ale pękła przy wbijaniu trzpienia (podobno klasyk)
dopiero czwartą udało mi się poprawnie zainstalować, ku radości Mr Jima z irlandii który mi te zębatki wysyłał….nie za free :(((
Aparat trzeba było przerobić według instrukcj tj. zablokować i usunąć sprężynki.
Instalacja bez kłopotów. Instrukcja dla amerykanów…:)
kabelki zrobione na wymiar
cewka która sieje iskrą jak spawarka
efekt końcowy
Efekt:
wyraźnie niższe spalanie
spala całą mieszankę a nie jak wcześniej na pełnym gazie chmura dymu czarnego
wzrosła moc o dużo. Hamownia na wiosnę
lepiej brzmi
----------------------------------------------------------
zamontowałem też większy zbiornik wyrównawczy
--------------------------------------------------------
I mały mod kolektora z forum UK
podobno poprawia rozłożenie ciepła i poprawność wskazywania temp.
Zimowy słoneczny dzionek. Wietrzenie i rozruch serducha
Następny krok to Nitro + 100hp