logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Hasta - Ford Capri Mk III 3.5V8 1981 "UNWANTED" » SERDUCHO V8

Hasta - Ford Capri Mk III 3.5V8 1981 "UNWANTED" - SERDUCHO V8

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Hasta
Samochód: Ford Capri Mk III 3.5V8 1981 "UNWANTED"
Status: aktualnie posiadany (od 2011-10-27)
Aktualizacja: 2015-03-03 19:39:09

Długo zastanawiałem się nad serduszkiem do tego projektu. Pierwszym pomysłem był silnik forda 5.0L V8 ale po przewaleniu wszystkich informacji uznałem że waga powyżej 200KG żeliwnego potworka w Capri to nie jest dobry pomysł. Oczywiście troszke szkoda tych tanich koni, ktore można wyciągnąć z tej jednostki 300-400 koni na luzie, ale to i tak za dużo dla mnie;))

Druga opcja to jednostka Rover 3.5L V8 ze skrzynią LT77 od SD1
Waga wegług specyfikacji to okolo 145kg czyli podobnie do Pinto! Co pozwala mieć nadzieje ze Capri oprócz palenia kapcia ma szanse jeszcze troszke skręcać;P

Skontaktowałem się z większością firm zajmujących sie RV8 w UK z prośbą o wycenę ale wsyscy olali mnie ciepłym...(no comment)
Jedynie Mr. Jim jrv8.co.uk z Irlandii odpowiedział. Specjalizuje się w silnikach Rovera już 20lat i ma bardzo dobrą opinię na forach w UK. Zaproponował opcję performance 220KM i ponad 300Nm co w zupełności wystarczy przynajmniej na początku;P

Dodatkowo zamontowane będzie Nitro. Strzał okolo 80KM tak żeby dobić do 300 kucykow kiedy potrzeba.

To rozwiązanie wydaje się idealne dla mnie. 220KM to jeszcze nie jakaś masakra wiec na codzien da sie normalnie jezdzic a kiedy zajdzie potrzeba zawsze można wcisnąć guzik;))



Remont silnika:
Block chemically cleaned and bored +20 thou
new block frost plugs
new high compression pistons 9.75:1 CR
new piston rings
crankshaft reground -10 thou
new main bearings
new big end bearings
new camshaft (Real Steel hurricane)
new timing chain
new timing chain gears
new hydraulic tappets
new oil pump gears
new oil pressure relief valve & spring
new oil pressure switch
reconditioned later type Vitesse cylinder heads with waisted valves and machined -25 thou to accept composite head gaskets
new valve springs
new valve stem oil seals
new rocker shafts
new water pump (short type required for your conversion)
reconditioned alternator
reconditioned starter motor with underslung solenoid)
reconditioned Lucas 35DLM8 electronic distributor
new ignition amplifier
new ignition leads
new ignition coil
new interconnection lead from distributor to coil
new sparkplugs
new alternator drive belt
new Edelbrock performer inlet manifold
new thermostat
new thermostat bypass hose
thermostat housing with bypass pipe
new Edelbrock 500 cfm carb
Carb rejetted to suit the engine spec
new Edelbrock banjo fitting fuel inlet pipe
new Edelbrock 14 x 3 chrome air filter
reconditioned LT77 gearbox
reconditioned gearbox remote control with gearstick
new remote Poly bushes
heavy duty clutch kit (3 piece Borg & Beck)
new clutch fork
new slipper pads
new clutch fork pivot post
new gaskets and seals fitted throughout
New Edelbrock Elite polished alloy rocker covers

----------------------------------------------------------------------------
27.01.2012
No wreszcie udało mi sie ogarnąć transport silnika z Irlandii
silnik, skrzynia i gadżety na palecie 250KG Irlandia Północna-Warszawa
214 Euro!!! Przesyłka będzie u mnie 31.01.2012 Moje urodziny heheh


-----------------------------------------------------
01.02.2012
Silnik i skrzynka juz sa u mnie
myslalem ze uda sie wczoraj w moje urodziny no ale coz jest dziś i jest piękny!!!

a tak bulgocze!!!;P
http://www.facebook.com/photo.php?v=3217950651546&set=vb.1349784975&type=2&theater


-----------------------------------------------------
22.02.2012

Nabój trafił do Chudera i oczywiście zrobiliśmy pierwszy odpał... mi się podoba!

http://www.facebook.com/photo.php?v=3380985887325&set=vb.1349784975&type=2&theater
w przyszłym tyg będziemy pasować go do budy żeby ustalić ile podnieść tunel i łapki dorobić.
-------------------------------------------------------
15.03.2012
No to sarduszlo poznało się dziś z budą;)
Kolektory ida na smietnik bo sie nie mieszcza
miska od Rovera SD1 pasuje bez cięcia
belke trzeba odrobine przerobic tzn tylko miejsca pod poduszki
łapki sie dorobi i będzie cacy

--------------------------------------------------------
23.03.2012
nabój juz prawie siedzi!
łapki pieknie dorobione i tunel sie konczy podnosic. Wysokooo jest ehhh

---------------------------------
21.10.2013
jeszcze kilka pierdół i bedzie dokładnie tak jak miało być


zapłon MSD
wiekszy zbiornik wyrównawczy
no i nitro

Ale to przez zime…
------------------------------------------
03.03.2015

Jeszcze przed końcem sezonu zainstalowałem układ zapłonowy MSD
Wszystko zaczeło się od niezadowalającego wyniku na hamowni:)



Taki zestawik przyleciał od Summitraceing.com



Sterownik MSD 6-AL2 Programmable
to w pełni programowalna zabawka która umożliwia ustawienie krzywej zapłonu softwareowo bez żadnych sprężynek w aparacie.



Ma też wiele innych opcji np opóźnienie zapłonu dla nitro, czy turbo.

OPERATING SPECIFICATIONS
Spark Energy: 135 mJ per spark
Primary Voltage: 535 Volts
Secondary Voltage: 45,000 Volts
Spark Series Duration: 20 degree Crankshaft Rotation
RPM Range: 12,500 RPM with 14.4 Volts
Voltage Required: 12-18 Volts, Negative Ground
Current Draw: .7 Amp per 1,000 RPM





Na pewno wielu już wie, że mam zryty beret jeżeli chodzi o estetykę, więc i tu nie mogłem się powstrzymać i przemalowałem na czarno.


Wymiana aparatu uziemiła mi furę na dwa tyg:(
okazało się że wałek nowego aparatu jest grubszy o 0,3mm i zębatka ze starego nie wejdzie. W nowym aparacie była zębatka tzw stary typ do buicka 215 gdzie inaczej był rozwiązany napęd pompy oleju.
pierwszą zębatkę zniszczył tokarz bo rozwiercił za dużo
drugą rozwierciłem sam ale trzeba było też wywiercić w nowej zębatce otwór na trzpień i to mi nie wyszło :)
trzecia była używana miała otwór ale pękła przy wbijaniu trzpienia (podobno klasyk)
dopiero czwartą udało mi się poprawnie zainstalować, ku radości Mr Jima z irlandii który mi te zębatki wysyłał….nie za free :(((




Aparat trzeba było przerobić według instrukcj tj. zablokować i usunąć sprężynki.


Instalacja bez kłopotów. Instrukcja dla amerykanów…:)





kabelki zrobione na wymiar



cewka która sieje iskrą jak spawarka





efekt końcowy





Efekt:
wyraźnie niższe spalanie
spala całą mieszankę a nie jak wcześniej na pełnym gazie chmura dymu czarnego
wzrosła moc o dużo. Hamownia na wiosnę
lepiej brzmi

----------------------------------------------------------
zamontowałem też większy zbiornik wyrównawczy




--------------------------------------------------------
I mały mod kolektora z forum UK
podobno poprawia rozłożenie ciepła i poprawność wskazywania temp.



Zimowy słoneczny dzionek. Wietrzenie i rozruch serducha




Następny krok to Nitro + 100hp












Komentarze

Jak mozna wiedziec ile taki remont cię kosztował?

krzys escort mk2 [2011-12-27 18:51:02]


wszyscy chętnie poznamy kwotę :)

dyra [2011-12-27 19:27:16]


no właśnie! chyba że tajemnica....

Mungo Dokładna lokalizacja na mapie [2011-12-27 19:35:51]


Może nie zaraz tajemnica ale jakoś nie czuje wypisywania ile to ja wydalem na projekt...;))
ogolny zarys cen jest na stronie, ktora jest w treści a jak wiadomo krys jest i mozna sdogadac;P

Hasta [2011-12-27 20:22:00]


ehh klawiatre kawa zalalem...

ogolny zarys cen jest na stronie, ktora jest w treści a jak wiadomo kryzys jest i mozna sie dogadac;P

Hasta [2011-12-27 20:25:23]


Dzentelmeni o kahsie nie rozmawiaja ;))))))

Hasta [2011-12-27 23:31:10]


Dajcie spokój chłopaki, widzicie chyba listę części, to właściwie jest nowy piec, w dodatku nie robił tego ukrainiec czy chińczyk za miskę ryżu. Jak ogarniecie ten projekt to zobaczycie że to poważna sprawa więc zakładajmy że będzie poważnie kosztowała. A ile, to niegrzecznie pytać.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-12-27 23:32:42]


spotkałem grzebnięte RR V8, ale ta lista...

szalony Dokładna lokalizacja na mapie [2011-12-27 23:51:38]


Hehehe i kto tu jest szalony? ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-12-28 02:18:37]


Hehe nie jestem szalony tylko zdeterminowany;P
14 lat czekalem zeby spelnic marzenie. Trwalo to tak dlugo bo czekalem az bede mogl spelnic je w 100%. Niestety teraz czuje ze moglem z rok jeszcze poczekac...$;)))))
Jak zwykle dzieki za wsparcie zapek!

Hasta [2011-12-28 02:44:58]


a mnie ciekawi rozwiązanie zmiany dawki paliwa przy zastrzyku nitro, będzie jakiś układ dodatkowy? bo przy gaźniku chyba nie jest to takie proste?

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-12-28 07:55:09]


Bardzo proste:
http://www.nitrousexpress.com/products.php?category=5,117,119,125

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-12-28 09:01:08]


Testowali może piec po złożeniu - było to gdzies hamowane, odpalane etc?? Może masz jakiś filmik z tego jak to pracuje??

pib84 [2011-12-28 09:22:46]


nie chodziło mi o to ile zapłaciłeś bo to Twoja prywatna sprawa ale o rząd wielkości, który pomoże niektórym trzeźwiej spojrzeć zanim się szarpną na tego typu projekt,
spoko, wszedłem sobie na stronę i sprawdziłem sam, życzę Ci wytrwałości i stałego dopływu $$ bo chciałbym zobaczyć jak ta fura będzie ganiać :) pozdro.

dyra [2011-12-28 09:46:02]


WOW, dzięki Rayo! czyli wpuszczana jest gotowa mieszanka paliwo+gaz, zmyślne to, fajne miksery :)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-12-28 10:12:00]


nie działa.....:/

bon [2012-02-01 19:41:56]


juz dziala sorki

Hasta [2012-02-01 21:33:18]


no cycuś:)
Jak masz go u siebie,to wrzuć go na wagę....może się przydać potomnym:)

bon [2012-02-01 21:41:50]


Gratuluję zestawu. Będzie zrywał kask. Kilka lat temu montowałem taki kit Edelbrocka do RR classica 3.5. Miał odprężony silnik i standardowy wałek a i tak zbierał się jak szatan. Nie wiem tylko czy to przypadek czy te gaźniki już tak mają, ale po roku na pierwszych przelotach ośka przepustnic miała luz jak 30 letni polonez. Trzeba pilnować.

Johnny81 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-02-02 09:50:04]


Mam nadzieję, że wybierasz się na Puchar Capri ? :)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-22 17:23:37]


taki jest plan ale watpie czy umiejetnosci pozwola wykorzystac mozliwosci auta...;)

Hasta [2012-02-22 20:20:00]


no to przez pierwsze okrążenia nie zakładaj ze dwoch kabli zaplonowych ;)

Mysza liil (EM) [2012-02-22 20:30:00]


hehe albo recznego nie odpuszczac:)

Hasta [2012-02-24 00:21:12]


Gratulacje, motor fajny, ale ciekawi mnie jeden szczegół, tzn jakie ma wymiary ten silnik? Chodzi mi o dłogość, wysokość, szerokość z kolektorami i bez, szerokość samego bloku i na wysokości głowic.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-24 12:23:04]


mam nadzieje ze bedzie "gadał podobnie";)
http://www.youtube.com/watch?v=72rcZVJhJ3M

Hasta [2012-03-13 00:36:40]


Noo niezły potfór....musisz przód w mocniejsze sprężynki wyposażyć,bo ten motorek spokojnie 170+ waży,145 to dane pierwszych V8 Buicka:)
A baran do kosza-może się da go jakoś zmodyfikować,bo z tego co widzę to chyba ostatnia rura wadzi.

bon [2012-03-15 23:41:20]


wedlug moich informacji silnik nie wazy wiecej niz 150 kg
przesylka wazyla ponizej 240 kg ze skrzynia biegow i kolektoami zapakowane w skrzynie na palecie
170kg to moze wersja EFI z osprzetem i wspomaganiem...

Hasta [2012-03-23 19:09:02]


Dasz rade zmieniac biegi przy tak cofnietej skrzyni czy z tylnej kanapy poprostu....

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-03-23 23:50:13]


nie wydaje mi sie zeby 6 cm robilo az taka roznice...

Hasta [2012-03-24 10:39:19]


Według mnie to bedzie idealnie, bo u mnie przy skrzyni 4b drążek jak dla mnie jest za badzo do przodu....może być jedynie problem z ręcznym i oryginalną konsolką....

Kilgore [2012-03-24 11:05:00]


Co do tych 6cm różnicy może lepiej niech się wypowiedzą kobitki :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-03-24 11:28:23]


Jak napisal Kilgore bedzie cacy. teraz jak wrzucam 3 to sie musze wyciągnąć. konsola bedzie przerabiana no i ręczny niestety tez.
Witan robi to wszystko tak że jak ktos na to spojrzy to nie polapie sie że to wydumka!

KRK 4m panie to i tak mowia ze te nasze fury to przedluzenie... ;P

Hasta [2012-03-24 17:01:27]


Nie rozumiem tylko tych 480V, bo ani cewka, ani spawarka tyle nie dają :)

Mysza liil (EM) [2015-03-03 19:20:43]


czujny jestes haha
poprawiam
cewka 45,000

a te setki V to box wypuszcza Pokręciłem

OPERATING SPECIFICATIONS
Spark Energy: 135 mJ per spark
Primary Voltage: 535 Volts
Secondary Voltage: 45,000 Volts
Spark Series Duration: 20 degree Crankshaft Rotation
RPM Range: 12,500 RPM with 14.4 Volts
Voltage Required: 12-18 Volts, Negative Ground
Current Draw: .7 Amp per 1,000 RPM
Weight and Size 3 lbs.,7"L x 4"W x 2"H

Hasta [2015-03-03 19:27:59]


a jaki był ten wynik "niezadowalający" z hamowni? :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-03-04 00:09:13]


http://www.capri.pl/forum/650180#651033

Hasta [2015-03-04 00:25:05]


jak na rovera v8 to i tak dobrze wypluł :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-07 20:53:27]


eee silnik budowany na 220+ wiec maaaaało
ale juz mu lepiej no i jeszcze na gaźnik pojade niedlugo + Nitro dla wiekszej frajdy
Generalnie oprócz niskiej wagi ten silnik to żadna rewelacja ale na to tez zaradzimy kiedys;))))

Hasta [2015-03-10 22:40:27]


ile wyszło na wadze? bo troche ciekawostek tam napakowałeś:)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-11 07:44:25]