[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | granadziarz_3M |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln golas 1983 "karawan" |
Status: | wysłany do krainy wiecznych autostrad |
Aktualizacja: | 2008-04-07 09:27:23 |
Pierwsza przejażdżka karawanem po wykonaniu tego http://www.capri.pl/car/527/2294 patentu obfitowała w widowiskowe fontanny iskier krzesanych na naszych super równych drogach. Zaistniała konieczność zastosowania jakiegoś patentu podnoszącego tył i to solidnie, bo przecież butla z gazem wylądowała 1m za osią! Pierwszym patentem było przespawanie punktu oparcia sprężyny o wahacz na górną powierzchnię wahacza i przeniesienie o tyleż w górę punktu spotkania wahacza z odbojnikiem. Niestety jazda próbna skończyła się rozerwaniem amortyzatora, więc przeniosłem jego dolne mocowanie na powierzchnię oparcia sprężyny.
Jednak jeszcze przed jazdą przekonałem się, że tym razem rozerwałbym przeguby. Więc pozostało obniżyć dyfer o tyle ile podniosłem sprężynę.
przy okazji grzebania w tylnym zawieszeniu dyfer dostał wyposażenie luksusowe - korek spustu oleju.
działało doskonale, tyle że buda zgniła....