[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | rzułty BUC |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.9 24v 1979 "Kosford" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2011-01-30) |
Aktualizacja: | 2020-02-19 16:34:13 |
Jak już wspomniałem na głównej stronie, auto w 2014 roku dostało pod maskę 2.9 24v. Pożeniłem to z MT75 i przerobionym wałem od Scorpio 2.4. Dyfer bez zmian - 3.22. Akumulator w bagażniku.
Sprzęgło i zamach z MT75. Musiałem podgiąć dźwignię zmiany biegów bo zahaczała o ręczny. Potem się okazało że i tak skoki w przód są niedopuszczalne i wrzuciłem ten nibyshifter do mtka.
Pompa hamulcowa elektryczna też ze Scorpio Cosworth + mod GTR 260.
Musiałem także zrobić myk z obrotomierzem. Ten od Capri nie współpracował wcale (ponoć tylko te nowsze "białe" działają bez problemu a te starsze "czarne" nie), więc nakleiłem tarczę od Capri na obrotomierz od Scorpio, wywierciłem dziurki w obudowie zegarów i przykręciłem w odpowiednie miejsca na taśmie.
Przy okazji wrzucenia 2.9 zmiana wydechu: tłumiki środkowe 2" Magnaflow 13214, h-pipe oraz tylne przelotówki.
Idąc dalej w kierunku tyłu samochodu - na początku 2020 roku zakupiony nowy zbiornik paliwa pod 2.8i + mocowanie pompy i gumowa obejma.