logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Baytek - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "Łaciatek, Fordzik, MIG"

Baytek - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "Łaciatek, Fordzik, MIG"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Baytek Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "Łaciatek, Fordzik, MIG"
Status: wysłany do krainy wiecznych autostrad
Aktualizacja: 2011-06-14 23:48:55

Taunus z Łodzi

Moja przygoda z Taunusem zaczęła się w październiku 1998 roku, kiedy to zakupiłem takowy samochodzik.
Tak się złożyło, że z chęci posiadania własnych czterech kółek pojechałem na giełde z zamiarem kupna samochodu. Miał to być Polonez bo na taki było mnie stać (tak wtedy myślałem) i znalazłem tego oto Tauniego. Później cały dzień spędziłem na ostrej wymianie zdań z moim Ojcem, który nie chciał kupić samochodu 17-letniego w cenie Poloneza 8-letniego. Na całe szczęście udało się dogadać i jeszcze tego samego wieczora pojechaliśmy odebrać samochodzik. Już po pierwszej przejażdzce za kółkiem tego pięknego samochodu, wiedziałem że nigdy go nie sprzedam i będe robił wszystko żeby jeździł. Tak też się dzieje. A do tego wszystkiego ten samochodzik ma instalke gazową Holenderską, nie znam nazwy ale jest super.
Tak naprawde to już wcześniej marzyło mi się takie cacko jak taunus albo Granada, a o Capri jeszcze wtedy nie słyszałem bo to było jakoś na początku lat 90 kiedy przeglądałem ogłoszenia w gazetach i marzyłem żeby mój Tata kupił takie cudeńko. Poprostu w marzenia trzeba wierzyć bo w końcu są po to żeby się spełniały. Moje się powoli spełniają.



Od jakiegoś roku planuje remont mojego wozu ale doszedlem do wniosku, że lepiej kupić za małe pieniądze wozik, który można wyremontować i tak też się stało. Kupiłem drugiego Taunusa w kiepskim stanie ale wszystko jest możliwe. W najgorszym wypadku będzie służył jako baza częsci zamiennych ale to ostateczność. Zakupu dokonałem za pośrednictwem tej strony za co serdecznie Dziękuję wszystkim, którzy wkładają masę pracy, żeby strona działała.

Mój Tauni jest w ciągłej eksploatacji od 1998 roku i potrzeba mu poprawić parę rzeczy ale czego można wymagać od samochodu, który ma 23 lata.
Rok po zakupie była remontowana blacharka.
Troche później wymienione wszystkie tuleje gumowe w zawieszeniu z przodu i z tylu.
Przez dłuższy czas żadnych prac remontowych nie miał oprócz łatania układu wydechowego i wymiany części tj. klocki, świece, itp.
Na dzień dzisiejszy przydałby się remoncik silnika bo troche niedomaga i wyreperowanie zawieszenia bo ma luzy tzn. swożnie i takie tam.

2001 zaczęły się pierwsze przeróbki w stylistyce wewnętrznej tzn. gałki, nakładki na pedały, białe zegary i pare innych wynalazków, które sam wykonałem.

2002 wymieniłem szyberdach ze standardowego na szklany od Escorta i powiem że jest to najlepsza rzecz jakiej udało mi się dokonać do tej chwili. Naprawde rewelacja. Jakby co służe pomocą w przeróbkach. Podczas tych przeróbek wstawiłem zegary z obrotomierzem oczywiście białe tarcze i niebieskie podświetlanie.

2003 przeróbka silnika w połowie nieudana, a mianowicie założenie turbo do tego silnika 1.6L. Dorobiony od podstaw kolektor wydechowy pod turbo i cały układ wydechowy przerobienie układu dolotowego a i tu był problem bo mam gaz. Ale wszystko zostało podłączone i chodziło super do pewnego momentu, kiedy to wyjechałem za granice a tam niestety mieli inny gaz i musiałem jeździć na benzynce. Wtedy to właśnie zauwazyłem, że mam problem bo na benzynce niestety nie chciał jeździć. Na tym kończy się moja przygoda z turbinką przy tym silniku.
Ostatnio wymieniłem ukłąd wydechowy, oponki a i tak jest źle ponieważ coś się dzieje z silnikiem i na dodatek padło ogrzewanie na zime. Ale i tak to jest mój ukochany samochodzik, którego nigdy nie sprzedam.


Plany na przyszłość:
Remont kapitalny blacharki.
Wymiana silnika na możliwie największy jaki uda się wstawić no i oczywiście na jaki będzie mnie stać a do majętnych nie należę. W sumie wystarczyłoby 2.9L EFI
Może uda się założyć do tego silnika dwie turbinki ale to będzie zależało od finansów.
Długo by tu jeszcze wymieniać co chciałoby się zrobić, ale to co napisałem z pewnością będe starał się zrobić za wszelką cenę.
Oczywiście remontowany będzie jeden Tauni, a po skończeniu i oddaniu do użytku drugi. Tak więc mam co robić na jakieś 2 lata, ale nie ja jeden jestem.


To wszystkie fotki jakie posiadam na dzień dzisiejszy, ale jak tylko zaczne remont to będe uaktualniał na bieząco.

Jakiś czas temu zrobiłem te fotki pogniecionego forda, który leciutko zahaczył o jakiegos japończyka. Troche mi się powiginał i tak zostalo, zaczęło go rude dopadać ale niem mam kiedy zrobić (oczywiscie lampa i kierunek założone nowe żeby jeździć można było).
HEHE urwany lewarek zmiany biegów, który przykleił się do ręki na dobre i już tak został. W sumie to dobre zabezpieczenie przed kradziezą zabierając ze sobą lewarek.
Z lewarkiem już sobie poradziłem i nawet jakoś działa (poskrecane na druty bo luźno wchodzi).

31.05.2004 odebrane nowe serducho do mojego Tauniego najprawdopodobniej jest to 2,9l v6, chociaż pierwotnie miał być to silniczek 4,0l od Forda Bronco. I doszły na dodatek nowe malowane kółka i odnowione fele.

15.06.2004 napisy na oponkach już się lekko przytarły ale i tak fajnie jeszcze wygląda. A silniczek już w 80% rozebrany i wyczyszczony. Pomału przygotowuje się do wypolerowania kanałów dolotowych i wylotowych, polerka tłoków i takie tam ulepszenia.

15.02.2005 po małej przerwie powracam do składania silnika. Okazało się że głowice są do wymiany i są już nowe do wyczyszczenia i założenia, turbinka też czeka na montaż, później spawanko kolektorów składanie i odpalanie a następnie testy. Jak będą nowe zdjęcia to wrzuce.

17.03.2005 Kolektory pod turbine już się robią narazie silnik jest zlożony żeby można było pospawać kolektory a poźniej góra silnika będzie czyszczona i przyjdą nowe uszczeleczki.

25.03.2005 Kolektory prawie zrobione (prosze nie zwracac uwagi na te serduszka pomiedzy glowicami to tylko przykrytu blok zeby caly syf tam nie wpadal)

7.04.2005 Glowice gotowe do zalozenia teraz trzeba zrobic reszte i odpalanko bedzie :D:D:D

21.04.2005 Po małych problemach z zebatka wału korbowego (pęknieta i na dodatek scięty klin) silniczek zlożony w 99% jakos na dnich będzie odpalany i miejmy nadzieje zamruczy jak na prawdziwa v-kę przystało później turbinka przyjdzie i wszystko do autka i na drogi. Rodacy już niedługo spotkamy się na drogach. Jak będzie wszystko złożone wrzuce fotki i może jakiś dźwięk :D

Trzymajcie kciuki :)))

25.04.2005 No i po odpalanku juz chodzi jak mazenie teraz wkladac wszystko do autka i wprowadzic drobne poprawki i wyskakujemy na drogi :D:D:D

1.06.2005 Przeglądzik jest i już zasówa po drogach. Ale i tak jazda próbna byla już ze 2 tygodnie wcześniej, jakieś palenie gumy i takie tam. Ładnie chodzi bokiem nawet tylko się buja na boki bo za miękki jest. Ogólnie przesiadka z 1,6 na 2,9 dobra sprawa coś jak z malucha na merca :D
Od 0-100km/h coś kolo 9s a jeszcze gazik do regulacji i zaplonik też możnaby poprawić no i jeszcze trzeba zrobić coś żebym wiedział jak z temperaturą bo narazie coś tam pokazuje na wskaźniku ale to nie to co powinno być.

28.07.2005 Dopiero teraz nie wytrzymalo mocowanie tylnego wachacza wyrwalo sie z jednej strony i caly tylny zawias cofa sie przy zmianie biegow i buja bryka jakby pijany prowadzil. Ogolnie myslalem ze strzeli wszystko most wypadnie z tylu a tu nie, zaskoczylo mnie pozytywnie wszystko, szkody male i da rade naprawic bez spawania. Jednak 2,9 to zawsze 2,9 buda troche nie wytrzymuje szalenstw i latania bokami ale bedzie dobrze. Musze przyznac ze samochod wyrwanym wachaczem dobrze jeszcze idzie bokiem hehe, nie ma to jak porzadny stary FORD. Skubaniec nawet starcie z kamieniem polmetrowym przezyl bez strat tylko felga sie zarysowala i prog dobilo troche pozatym nic sie nie stalo (zeby nie bylo nie przejechalem po calym kamieniu tylko tak konkretnie bokiem zachaczylem) gdyby to byl Fiat to pol zawiasu byloby do wymiany :D:D:D
Na gryzliny bedzie prawie jak nowy moze sie jakiegos baka wykreci :>


POZDRAWIAM CAŁĄ FORDOWSKĄ BRAĆ

Komentarze

jestem pierwszy, ładny tauni, jeździć zaliczać zloty.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-02-04 16:35:03]


Tauniak z Łodzi !!! przyjemne auto, przyjemne

langi [2004-02-06 14:51:07]


Je je Łódź wchodzi na antene;)

Witam super ,że mamy kolejnego ujawnionego włąściciela w Łodzi...super pozdro

gilmor [2004-02-06 16:17:19]


Dzieki za komentarze

Ostatnio troche stuningowalem przod tauniego uderzajac w inny samochodzik
Dzieki za pozytywne komentarze i do zobaczenia na drogach i zlotach.
Pozdrowionka dla wszystkich.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-13 00:47:45]


no no wlasnie takowego ostatnio puscilem i zostal pociety :(
ale nie bylo co zbierac
a mam do ciebie prosbe odzwij sie do mnie na gg
mam pare pytan do ....... no no no

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-13 23:19:19]


z czego masz obwodke bocznego nawiewu??...to pomalowane czy jakis aluminoowa obwodka???

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-30 09:16:49]


No niestety nie jest aluminiowa tylko pomalowana zwykla farba (srebrny metalik). Ale i tak fajnie wyglada. Moze niedlugo przybedzie stylowych bajerow ale wszystko zalezy od kasy i checi.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-30 21:56:41]


sorki musze sie poprawic bo myslalem ze mam wrzucone zdjecie calej konsoli srodkowej, a mam pomalowane ranty od nawiewow i regulacji dmuchawy czego nie widac na zdjeciach. A jezeli chodzi o to przylewarku zmiany biegow to jest to wykonane z aluminiowych kontownikow spasowanych i przyklejonych na tasme dwustronna, ale mocno sie trzyma (oby tylko teraz nie odpadlo). Patent nieziemski ale sie trzyma i nawet zbytnio nie widac laczen.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-30 22:07:53]


Wszystkie alementy sa pomalowane zwykla farba tylko to przy lewarku jest z aluminium. Sorki ale troche sie zamotalem z tym wszystkim.
Pozdro i 3mk

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-31 12:26:00]


pomocy

Sprzedaje czesci do forda wszystko co sie da, oczywiscie nie z tego co na fotkach
Potrzebna kasa na silnik :)

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2004-11-07 16:30:48]


to wystaw w ogłoszeniach - moze mi się coś przyda

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie [2005-02-16 17:06:32]


ogloszenia caly czas sa na capri i troszke tego jest :D:D:D

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-05 16:16:27]


No... 2.9 i turbo, w końcu ktoś kto dąży do tego co i mnie po głowie chodzi ;)

Zakładaj tą turbinkę i pochwal się, ja będę mam nadzieje drugi ;)

Piotrek PCK [2005-03-16 23:51:00]


narazie to wygląda tak średnio mam nadzieje zę później będzie lepiej, co to za turbo ?? i ile chcesz temu silnikowi pompować?

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-18 13:52:50]


No narazie owszem nie prezentuje sie okazale ale mam nadzieje ze po zakonczenieu bedzie ladnie wygladalo i co lepsze bedzie to ladnie smigalo :D
Turbinka jest od jakiegos Reno R25 czy jakos tak. Tam byl silnik 2,4 v6 i do tego turbinka chlodzona ciecza zadko stosowany patent ale chyba bedzie dzialal. Narazie kolektory sie skladaja pozniej bedzie poskladanie silnika do kupy i odpalanko :D
Doczekac sie juz nie moge

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-19 13:17:18]


mam jeszcze jedno pytanie w jaki sposób chesz sterować doładowaniemi jakie ono będzie ?? silnik będzie zasilany gaźikiem czy wtryskiem ?? pozdr

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-19 13:28:34]


Niestety tu bedzie gaznik ale moze jak funduszy starczy to za jakis czas pojawi sie wtrysk :D
Turbina bedzie sterowana tylko zaworem wastgate ktory seyjnie przy niej byl i to wszystko. Narazie nic wiecej nie bede kombinowal.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-19 14:54:44]


spox ale nadal niewiem jakie doładowanie chcesz zapodać ??

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-19 14:56:08]


A ja tez nie wiem jakie cisnienie bedzie wszystko wyjdzie w praniu. Niestety ale nie stac mnie na zawory ktore mozna ustawiac w miare potrzeb. Jak zloze wszystko do kupy i odpale to bede wiedzial jakie bedzie cisnienie i jak to sie sprawuje.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-19 18:10:30]


ho ho ho :-D ale będzie mały potworek!! tylko uważaj żeby ci nie wystrzeliło tłoków pod wpływem zbyt duzego cisnienia.
no i trzymam kciuki za dalsze prace :-)
pozdro

Talar Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-28 10:25:08]


no ja tez trzymam kciuki, fajna masz zajawke, mam nadzieje że Ci sie uda wszystko dopracowac i bedzie śmigał jak zły... pozdro.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-28 14:19:37]


Ja też już się nie mogę tego potwora doczekać, a potem turbo u mnie zakładam ;)

Piotrek PCK [2005-03-28 14:53:43]


Jutro beda nowe fotki mam caly dzien wolny nie ide do pracy a wiec z garazu nie wyjde. W sumie oba kolektory prawie zrobione na gotowo ale jutro beda zrobione i jeszcze moze cos sie zrobi na gotowo :D

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-03-28 21:59:31]


ten kolektor pod turbo sam projektowałeś czy komuś to zleciłeś ??

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-07 22:13:02]


kolektor

ssacy to chyba od jakiejś hameryki??

Mysza liil (EM) [2005-04-07 22:19:27]


no wlasnie od czego to ;>

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-07 23:48:17]


Ten silniczek pochodzi z Forda Bronco II dlatego dolot inny ale cala reszta jest taka sama i niczym sie nie rozni od tego 2,9 montowanego w Scorpio

A co do kolektora pod turbo to wszystko wlasna rzezba i troszke trzeba bedzie to dopracowac no chyba ze to bedzie dobrze sie sprawowalo
niedlugo silniczek bedzie w calosci i zobaczymy jak dziala

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-08 14:35:32]


Mniam...

jak skończysz silnik
rzuć zdjęcia i dzwięk pracy motoru w formacie mp3 :)

Albi_Poznan [2005-04-18 18:54:30]


Baytek, masz konkurencje zza Odry

"http://www.mobile.de/cgi-bin/homepageSearch.pl?sort=2&language=de&customerId=536421&partnerHead=1"

za 10tyś Euro jest Taunus 4.0

Taunus 4.0 217KM 5biegowa skrzynia.Auto było zarejestrowane do 1981r i ma 29tys km przebiegu. Silnik od Explorera, zmodyfikowany wtrysk Weber Alfa, skrzynia MT75 ze scorpio, most 3.09 ze szperą 75%. Regulowana zawiecha, mega ogromne flance przód 7cali szerokości tyl 10cali.
kolektor dolotowy i wydechowy specjalnie robione, zała zawiecha na poliuretanowych tulejach.

Baytek, bierz się do roboty, bo czeka cię sporo pracy i kasy aby twój Taun tak wyglądał, chociaż z turbiną to te 2.9 powinno być chyba lepsze od 4.0
zależy co grzebali w tym silniku :-D

pozdro
konkurencja nie śpi ;-P

Talar Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-20 13:07:15]


Ciekawi mnie jak wyjdzie ci temat z odprężeniem silnika i ciśnieniem doładowania turbiny... Metoda prób i błędów? Dość ryzykownie. Niemniej jednak życzę powodzenia i czekam na kolejne informacje w temacie. Pozdrawiam !

Śmietan [2005-04-22 14:09:38]


ja nic nie odprezalem i nie bede a wszystko sie okarze jak to dziala jak odpale a to juz niedlugo nastapi bo silnik zlozony juz w 99% jeszcze w sumie elektryka zostala i chlodzenie a pozniej po sprawdzeniu wszystkiego czy dobrze dziala podlaczenie turbiny i przetestowania na sam koniec wszystko wpakowac do autka i ukrecac mosty i waly :P hehe
oczywiscie ukrecac nie chce bo zabardzo nie mam czesci na wymiane

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-22 17:01:34]


@Śmietan - jeżeli Baytek nieprzekroczy doładowanie 0,3 bara to nietrzeba silnika odprezać nawet IC nietrzeba...

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-22 18:34:55]


ciśnienie turbo

Hej Baytek, jeżdże Fordem z turbo i to kombinowanym i muszę ci powiedzieć:
1. uważaj z tym wastegatem - on jest zaprojektowany do silnika odprężonego, więc jak go nie przerobisz to rozwali silnik, bo zapodaje pewnie coś w okolicach 0,7 bara, a to 2 razy za dużo jak na twój nieodprężoiny motor,
2. zaworki do regulacji turbiny, to jest banalna sprawa, ja wprawdzie kupiłem oryginalny z USA za 40$ www.boostvalve.com ale jego budowa jest tak prosta, że wystarczy tokarka i trochę mosiądzu, albo inny patent, mogę ci go opisać i sfotografować i wogóle wysłać schematy jak go podłączyć - wtdy możesz na początek obniżyć doładowanie niemal do zera i metodą prób i błędów - po troszkę podkręcać - co zabezpieczy cięprzez zbytnim uderzeniem ciśnienia, w razie czego wal na priva. Niezły będzie potwór, już mi sabo :PPP

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-22 19:22:24]


A mógłbyś coś takiego udostępnić? Ja w planach mam uturbienie też 2.9, ale z zostawionym wtryskiem. Bo Baytek to na gaźniku chyba skleca... czy już się plan zmienił?

Piotrek PCK [2005-04-22 19:53:55]


Wielkie dzieki ADRIANna44 i jak mozesz to podeslij mi te fotki i jakis opis
Ja tak sobie kombinowalem bo widzialem taki zaworek i to wyglada chyba mniej wiecej jak zawor od glowicy i do tego jakas sprezyna, regulacja i w sumie chyba cala filozofia tego sprzetu ale to tylko moje obserwacje w internecie. Moze mi sie cos przewidzialo i to co widzialem bylo do czegos innego ale tak juz myslalem ze cos musze miec na pozniej zeby silnika nie rozwalic jak za duze cisnienie walne. Ale narazie to co jest musi wystarczyc i tak prawdopodobnie bede mial problemy z mostem walem i moze skrzynia a wiec nie bede szalal zbytni. Po drugie silnik byl rozebrany do ostatniej srubki i przez jakis czas musi byc traktowany delikatnie zeby sie na nowo wszystko poukladalo i dotarlo po nowemu ale tego to chyba nie musze mowic bo wszyscy praktycznie wiedza o co chodzi :D:D:D
Dzieki za pozytywne komentarze jak bedzie cos nowego to powiadomie
POZDRAWIAM :)))

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-22 20:00:41]


Baytek, cienko widzę N9 jak założysz turbo... lepiej od razu przerób wszystko pod MT75.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-22 21:49:03]


Wiem ze nie wytrzyma i sie rozsypie po jakims czasie (jakis tydzien jazdy :p) ale narazie nie mam kasy zeby kupic skrzynie i przerobic reszte. To jest wlasnie ten bol ze brak funduszy. Te przerobki i tak kosztowaly moze nie tyle duzo pieniedzy co wiele wyrzeczen a narazie na wiecej mnie nie stac. Poprostu trzeba bedzie delikatnie jezdzic i powinno byc oki a jak nie to bedziemy myslec na bierzaco

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-23 23:07:53]


NA RAZIE, WYSTARCZY ŻE nie będziesz deptał :)

no bo przecież duże doładowanie pojawia się dopiero przy mocnym deptaniu, i to może się już zaczynać od 2500 rpm (u mnie jak docisnę do dechy przy 2500 rpm, to wskakuje mi do 0,3 bar nawet), zaworek spróbujęjakoś narysować :) i opisać dokładniej w wolnej chwili, przypomnij mi się proszę na priva. Generalnie chodzi o to, że: 1. zawór montuje się na rurce co idzie od dużego wylotu turbiny do wastegate actuator (jak to po polsku? ta puszka z dźwignią, co otwiera zawór przeciązeniowy turbiny) 2. zawór jest zamknięty siłą sprężynki naciskającej na śrut, napięcie sprężynki reguluje się śrubą z przeciwnakrętką, 3. dopuki ciśnienie doładowania (a więc idące z wylotu turbiny do silnika i jednocześnie do tej rurki, którą przecięliśmy) nie przekroczy wartości ustalonej napięciem sprężynki, zawór przeciążeniowy turbiny pozostaje zamknięty i pompuje ona wszystko w motor 4. gdy ciśnienie przekroczy ustaloną wartośc, sprężynka się ugina, ciśnienie przechodzi przez nasz zaworek :) i uderzając w "siłownik" zaworu przeciążeniowego turbiny otwiera go (wtedy cześć spalin omija turbinę - idzie bokiem, aby nie przekraczać ustalonego ciśnienia, aż do mmomentu, gdy ciśnienie dołądowania spadnie do tego stopnia, że sprężynka zaworka znów zamknie zaworek.... Poszukam rysunków, może coś narysuję, wal na priv, tu się nie da załączyć rysunków.

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-28 11:45:45]


jeszcze jedno

nie wiem dokłądnie jakie masz turbo i jaki WG, ale na razie najbezpieczniej będzie założyć weżyk poprowadzony z wylotu kompresoara turbiny (powienien tam być króciec, albo otwór na zamontowanie króćca) bezpośrednio do tej puszki Wastegate Actuator - regulacji zaworu przeciążeniowego, jeśli sprężyna nie jest zbyt mocna, powinien doścszybko otwierać zawór przeciązeniowy, i koniecznie podłącz sobie jakiś maonometr do kolektora dolotowego, żeby widziećco sie dzieje z ciśnieniem.

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-28 12:12:25]


no w tej turbince nie ma tego krucca ani dziury w kompresorze ale mam druga padnieta turbinke i tam jest a wiec narazie zaloze tamto zeby nie kombinowac z tym a manowetr jakis mam od saaba turbo powinien byc dobry.
Turbinka pochodzi z reno R25 turbo (2,5l v6) a wiec troche podobny bo tego co ja mam. Narazie z tydzien bedzie jezdzilo wszystko bez turbiny zeby przepalilo sie wszystko w kolektorach i wydmuchalo wszystkie smieci a pozniej zostanie wmontowane turbo i okarze sie wszystko moze bedzie wszystko pasowalo i nic nie trzeba bedzie robic. Odezwe sie jakos do ciebie to pogadamy na ten temat dzieki

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-28 12:34:48]


jak juz kolektor pod turbo zrobisz to zapodaj fotke od gory jak wygląda łączenie .. pozdr

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-28 15:55:42]


Maciek silnik juz w calosci i po odpalaniu juz. Ale sa problemy z chlodzeniem sie woda gotuje i wywala korkiem ale chyba pompa nie pompuje z tego co mi sie wydaje.
Kolektory juz sa cale pospawane i chodzi cie o fotke mocowania turbiny czy o co dokladnie bo tak nie do konca kumam.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-30 20:58:43]


No coz juz po problemach z chlodzeniem a ja myslalem ze sie znam na samochodach :P
wielkie dzieki wszystkim za pomoc z klopotliwym chlodzeniem

Postaram sie we wtorek wrzucic silnik do autka, a jakos pod koniec tygodnia wyruszyc na drogi :D

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-06 18:18:31]


a no...

...mam nadzieje, że na PC będziesz, bo koniecznie musze oblookac te fure na żywca, pozdro liil

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-06 18:40:45]


troche sie ociagam z tym wszystkim bo kasy nie za duzo :/ ale juz jezdze przeglad jest tylko szukam szyby przedniej dymionej i nigdzie nie ma
nie wiem co mam robic bo jak mnie dygnal z peknieta szybka to lipa bedzie jak cholera

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-02 11:53:26]


9 sek ??? tyle powinien robić taunika z zwykłym zdrowym 2.9

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-06 19:51:04]


I w tyle robi, jeszcze turbiny nie ma zamontowanej ;D

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-07 07:51:23]


dokladnie jeszcze bez turbinki to chodzi i jest bez regulacji gazu i zaplonu podejzewam ze po wyregulowaniu wszystkiego bedzie jeszcze lepiej chodzilo
narazie pomiar byl orientacyjny zeby uswiadomic sobie jak to chodzi :D i chodzi pieknie

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-07 10:22:04]


a no...

... ja widzial :)ogladal i zrobil foty .
Tylko nie jezdzilem bo jak bylem w Łodzi to jeszcze prad sie skladal
no ale na PC bedzie smigac jak dziki (hmmm Dziki tez bedzie smigac szybko ;]jak ktos wie o co chodzi )

w tym roku same potwory na tor wyskoczą

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-07 11:56:53]


no niestety moj potworek bedzie jezeli juz tylko na widowni bo niemam kasy na wjazd no chyba ze znajdzie sie jakis sponsor :p

ale moze byc i tak ze wogole nie przyjade bo jak narazie nie jezdze bo na gaz nie mam :/

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-16 12:57:32]


Będę Ci mówił Boże mój przyszły sposorze:d

Ah te dźięgi:/
Wiesz może prze patrz dobrze drzewo genealogiczne może masz tam jakiego dalekiego wuja szejka co by Ci jeden szyb podarował:d
albo hmm może jaki skarb gdzieś masz...zakopany
niestey ja już wszystko przepatrzyłem i pozostaje mi jedynie sprzedać nerkę ...tylko mam wrażenie,że moja nerka jest w słabym stanie technicznym i mało by dostał:D
pozdro

gilmor [2005-06-18 04:04:44]


Widziałem, słyszałem, to jest rakieta nie MIG, pozazdrościć auta i osiągów...
Co będzie jak przyjdzie zima ??:)

langi [2005-06-29 17:38:04]


no tak sytuacje finansowe nie są najlepsze ,zasoby portfela małe, a nasze fordy wpier****ją tyle wachy ze szok.......
Naszczęście jazda nimi totalnie rewaloryzuje straty paliwowe....

Tak na poważnie to znakomita sprawa z tym 2.9 v6 w Tanunusie: na początek jest okey
ale w przysżłości radzę założyć skrzynię orginał od 2,9 v6, wał orginał od 2,9 v6 oraz dokupić tylni most od jaguara z do 82 r. bo te mosty przy niewielkiej przeróbce zaczepów pasują idealnie do tauna......
No i wtedy możesz napieprzać gaz do dechy i nie masz szans nic urwać ,pozdrawiam.
A no i zamień sprężynki , wyjmij tez z 1.6 a wsadź te z 2.3 (oczywiście wersji taunusa)

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-30 16:04:27]


Spoko narazie to jest standardowa wersja pojazdu o nazwie MIG ale w przyszlosci bedzie wiecej przerobek i ze standardu zostanie niewiele
jak narazie plany co do tarcz na przod od Grani 2,8 GHIA i tacze na tyl do tego jakies inne patenty zeby wszystko chodzilo dlugo i bezawaryjnie (w miare mozliwosci oczywiscie)
Jak narazie jest nawet oki bryka ale albo ja juz sie przyzwyczailem i jakos gozej zaczela jezdzic albo ten gaz co tankuje jest jakis gorszy (nie pali kapcia na 2 biegu) ale chyba i tak chodzi

Co prawda jest jeszcze duzo do zrobienia ale na Puchar dojedzie ale tylko na widownie na tor nie mam kasy :/

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-07-04 11:35:17]


oj na 2 to powinien krecic
tylko pamietaj o moscie , bede mial na PC zapasowy :P ja by co :]

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-07-04 12:43:30]


spoko bede wiedzial do kogo uderzyc jakby co :D
ale mam nadzieje ze masz od 2,3 bo troszke mocniejszy
w sumie to ja nie boje sie tak bardzo tego mostu a podluznic i mocowan wachaczy bo troszke dziurawe :/ ale chyba juz sie nie wyrobie zeby pospawac przed pucharem nie mam kanalu :( chcialem turbine zalozyc ale nie mam nawet na weze i ogolnie to jest wielka lipa modle sie tylko ze kase na wyjazd bede mial

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-07-05 10:33:34]


to wlasnie od 2.3 lecz mozna powiedziec ze sprzedany dlatego go bede miec na PC :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-07-05 16:59:00]


ten twoj MIG to niezly jest :)
ale uwazaj bo nastepny kamien moze sie okazac mniej łaskawy :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-07-29 11:56:14]


nie no nie mam juz zamiaru jezdzic po kamieniach ale tego nie bylo widac bo trawa byla tak do pasa a polna droga smigalismy i brzuchem szorowalem no to wpadlem na pomysl zeby jechac jednym kolem po poboczu no zonk

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-07-29 17:17:42]


Widze że autko nie ma lekko :P ale po to jest ....pocisk pikny..... zabawa za kiera w taunusie któy tył ma leciutki tez pewnie super!!! Pozdro ...... wytrwałości i oby tak dalej!

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-06 17:21:43]


Ufff... a już myślałem że się poddałeś a tu widze będzie taunus reaktywacja!!!!hehe no i oby do przodu, powodzonka.

Julek [2006-07-23 23:40:20]


Przyjezdzaj na puchar Łosiu.Beda dwie betki;) moze nas nie zabijja!;)

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2006-07-25 18:42:19]


Jak to dwie?? To znaczy że Krzychu też bawarią jedzie?? Myślałem że zdążył poskładać capri. ehh ja swoje 323 już sprzedałem, ale i tak narazie forda nie kupie, kompletnie nie mam czasu na zabawe a na puchar pojechał bym strasznieeeee chętnie ale akurat w tą sobote jest ślub i musze pracować, ehh cholera kolejny puchar przejdzie mi koło nosa!!!! Pozdro

Julek [2006-07-25 19:41:04]


BMW sprzedane:P w Lublinie jezdzi:D Wojdat jak mozesz to rzuc okiem jak dbaja o bmke.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2006-11-01 11:50:58]


Siema Bartek. Co się nie odzywasz?? Dzieje się gdzieś coś jeszcze poza techniczną, podobno Cypis capri kupił. Co teraz planujesz?? Musimy się spotkać bo chyba z poł roku się nie widzieliśmy. Pozdro

Julek [2006-11-01 22:27:02]


to fakt ubylo Capcia z Lublina a przybyla Beta i zamiana Lublin-Łodz :( Łodz-Lublin

a co do Bety to pisalem Ci sema , miales sie odezwac wieczorkiem

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-11-02 10:43:21]


autko od jakiegos czasu jest w remoncie ale w koncu mam normalne auto zastepne TAUNIAKA :D ta bmka co byla wczesniej to byla pomylka teraz jest klasa :)))

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2007-01-13 13:19:55]


Siema co z autkiem coś się dzieje? Pozdro

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-19 20:43:51]


Witam troche czasu mnie nie bylo na stronie i na wielu zlotach a przede wszystkim na PC czago zaluje ale mam nadzieje ze nadrobie jakos ten czas, a co do auta to stoi i czeka na lepsze czasy. Mialo byc sprzedane ale dobrze ze tego nie zrobilem. Pozdraiwiam wszystkich

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-27 14:25:25]


no co można dodać. Siemanko ... i do roboty! Bo wiosna już przylazła i zloty zara bedą całkiem nowe :)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-27 16:01:16]


No i dobrze, że został.
Mam nadzieję, że w tym roku zawitasz na jakiś spot.
Pozdro.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-27 17:02:19]


Bardzo bym chcial na zloty sie wybrac autkiem ale roboty jest przy nim od groma. Moglbym szybciej zrobic zeby tylko pojechal na zlot ale nie o to chodzi. Myslalem zeby bude wypiaskowac i od nowa blache zrobic na tip top pozniej zawieszenie i silnik z nowa turbina bo ta uzywana troche padla i nie daje takiego cisnienia jak powinna.
Poki co nowe tarcze wentylowane i nacinane od cossiego i zaciski 4 tloczkowe czekaja na przerobke ale od prawie 2 lat nic nie zrobilem. Autko ktore mialo sluzyc do jazdy i w takim celu bylo kupione niestety ciagle sie psuje a czyms trzeba jezdzic. Wolalbym Taunem ale poki co Scorpio z bida pod maska bo tylko 2.0 i w automacie ;) hihi
Niedlugo powoli zabieram sie za zawieszenie przednie i w piwnicy bede sobie dzialal :)
Pozdro

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-28 23:54:24]


Niestety autko musialo trafic do KRAINY WIECZNYCH AUTOSTRAD ale nie cale silnik i reszta podzespolow posluzy jakos przeszczep do drugiego mojego Tauna ktorego blacha byla w duzo lepszej kondycji i teraz zabieram sie do odbudowy od podstaw.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-11 22:30:00]


No więc coś się dzieje? Dawaj znać!

cypis Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-12 00:18:32]


cypis na tej stronie juz nie wiele bedzie sie dzialo to tylko powrot do wspomnien a troche ich bylo
http://www.capri.pl/car/2739 teraz tutaj troche sie dzieje i zdjecia na bierzaco dodawane

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-14 10:07:05]