[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | michukrk |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln S 1978 "TT225" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2010-07-23) |
Aktualizacja: | 2011-05-01 10:14:07 |
TT225
Pojawił się w ogłoszeniach, a że do Tarnowa było blisko więc z Szechem pojechaliśmy go oglądnąć. Na miejscu okazało się, że jest lepiej niż się spodziewałem więc nie było sensu się zastanawiać. Samochód został zakupiony na tydzień przed Pucharem 2010.
Za kadencji Krzyśka (poprzedniego właściciela): http://www.capri.pl/car/438&img=large
Samochód (z tego co usłyszałem od poprzedniego właściciela) został zakupiony przez niego jeszcze z oryginalnym silnikiem Essex 3.0. Następnie przejechał do UK, gdzie silnik wyzionął ducha.
Kiedy Essex padł właściciel zdecydował zakupić celem przeszczepu Granadę ( http://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/4486763821/ ) z której to serce wylądowało pod maską.
Na szczęście przy silniku zachowały się oryginalne: wiązka elektryczna, oryginalny osprzęt, oprzyrządowanie, rury dolot i wydech. Silnik został spięty z instalacją elektryczną Capri i odpalony. Założona skrzynia biegów N9 niestety nie doczekała dorobienia wydechu i rozsypała się zaraz po zamontowaniu. Już bez skrzyni samochód z powrotem wrócił do PL na lawecie.
Capri kupiłem już bez skrzyni, tak więc nie wiem czy silnik działaczy nie. Karoseria przeszła remont blacharski (kilka łatek) oraz lakierowanie (Krzysiek z kolegą odwalili kawał wspaniałej roboty. Lakier jest położony idealnie na całym samochodzie). Remont blacharski oraz lakier były robione prawdopodobnie ok 2006 roku.
Kolor to "Black Violet" z palety Spies&Hecker. Jest to czerń, która mieni się odcieniem fioletowym.
Przez ostatnie lata uzbierałem sporo fantów, które teraz będę wreszcie miał do czego przykręcić ;)
W garażu leżą też do zamontowania:
- skrzynia biegów MT75
- sportowe sprzęgło (na początek samochód otrzyma serię)
- rozrusznik po regeneracji
- pompa wspomagania do 2.9
- aluminiowe dekle zaworowe
- dwa wały pod N9
- układ ciśnieniowy chłodzenia oleju z chłodnicą oraz wymiennik ciepła płyn/olej
- 6 metrów rury kwasówki 50'tki na wydech
- nowa duża chłodnica
- oryginalna czarna tapicerka z Ski w stanie idealnym (boczki, dywan, listwy progowe)
- oryginalne fotele z Ski '78 - krata żółto czarna
- dodatkowe różne wskaźniki
- kierownica RS trójramienna
- Ronale RS 7J13
- nowe opony 205/60 Platin oraz Bridgestone
- zderzaki w idealnym stanie, narożniki, mocowania, zaślepki, odbojniki
- zestaw spryskiwaczy reflektorów
- nowe reflektory przód, idealne na tył
- klapa tył wraz z szybą na zapas
- atrapa z Capri Mk2
- trąbki z kompresorem Bosch
- układ hamulców tarczowych na tył: zaciski, tarcze, klocki, mocowanie, linka ręcznego
- zaciski pod tarcze wentylowane z Granady, nowe klocki, zestaw montarzowy
- belka pod silnik i dwie przekładnie kierownicze bez wspomagania
- belka pod silnik wraz z łapami do Kolońskiej v6, listwa ze wzpomaganiem oraz przewody
- elementy do wykonania rozpórki kielichów z przodu
- stabilizator tył, dwie pary sprężyn o różnej charakterystyce, zapasowe kolumny przednie
- stabilizator przedni 24mm
- puszka wosku Mike'a Sandersa
- puszka gruntu reaktywnego do malowania statków
23.07.2010 - Pierwsze zdjęcie: transport Tarnów - Kraków.
30.04.2011 - Wiosenne mycie, wietrzenie i przegląd części. Stan samochodu na razie od zakupu nie uległ zmianie.
Na koniec serdecznie chciałbym podziękować Szechowi za towarzystwo podczas wycieczki, żeby go oglądnąć, mojemu bratu Pawłowi za pomoc przy transporcie, Tadzikowi za jego nieśmiertelną lawetę ;) oraz wielkie podziękowania dla Wojtka Wdowiaka za ogromną ilość części, które od niego kupiłem czy dostałem.