[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Ignacy |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.5 TD L-Ghia 1984 "Grażka" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2010-10-09) |
Aktualizacja: | 2020-11-01 19:30:37 |
----- 05 X 2018 ----- 005 360 km
Wymiana oleju na 5W40 Valvoline All-Climate + filtr oleju Motorcraft
----- 10 XI 2018 ----- 006 850km
wymiana lewej półosi ( przeguby używane Nowe manszety)
W roli auta zastępczego Fiat 126p i pierwsza w życiu przejażdżka za kierownicą tego pojazdu
----- 10 XI - 20 XII 2018 ----- 007 000 km
Grzebałem się z tematem ponad miesiąc... ale trzeba było jechać po węgiel więc w tym tygodniu Grażka wróciła na drogi po małym pakiecie prac rewitalizacyjnych :)
-założone turbo po kompleksowej regeneracji
-wymiana zapieczonego krzyżaka kolumny kierowniczej
-uszczelnienie na porządnie miski olejowej
-wymiana podkładek przewodów ciśnieniowych ukł kier.
-założone plastikowe przednie nadkola
-założona przednia osłona pod silnik
-druciak kuchenny włożony w korek wlewu oleju
-filtr odmy na zbiorniczku tejże
-zmiana opon na zimowe bieżnikowane 175/80R14
----- 10 - 15 III 2019 ----- 010 900 km
W tym tygodniu popołudniami poprawiłem co nieco
-Opóźnienie kąta wtrysku
-Wymiana oleju na Castrol ultraclean 10W40
-Wymiana filtra oleju i paliwa
-Regulacja luzu łożysk kół
-Wymiana pasków osprzętu i rezygnacja z wiatraka na elekteomagnesie napędzanego paskiem na rzecz elektryka
Gates 6223 pompa wody
Gates 6220 pompa wspomagania
Gates 6210 x2 alternator
Gates 6209 vacu pompa
-Wymiana płynu chłodzącego
-Przekaźniki na światła mijania i drogowe
-Kable eklektyczne w klatce na indyka popakowane w peszle
-wymiana opon na letnie
----- VI 2019 ----- 015 707 km
Zawiecha :
Nowa nie spawana nigdy Belka i wahacze wymalowane proszkiem
4 nowe sworznie wahaczy i sztywniutkie używki tulei metal-gumowych
Pianki drążka reakcyjnegi z dorobionymi tulejkami 22/18/32mm
Nowe końcówki drążków i łączniki staba
No i mamy przegląd techniczny na następny rok oraz ustawioną zbieżność ;)
Dodatkowo uszczelnienie zbiornika paliwa poxyliną i inna lepsza uszczelka pod smok- nie zapowietrza się na rezerwie i można zalać pod korek bez wycieku, maksymalny zasięg podczas wyprawy po Polsce wyniósł 730mok-km na zbiorniku.
Pzewietrzenie silnika z rury ogrodowej z castodramatu fi 16 i puchy zajumanej z kuchni co pisało na niej " kisiek galaretki budynie"
Jeszcze tylko wzmicnienie bagażnika dechami i trytytkami i Voilà ;))
----- sierpień 2019 ----- 19 980 km
Remont hamowników:
- nowe używane tarcze wentylowane
- 4 nowe tłoczki z zestawami gumek
- nowe klocki
- zestaw montażowy
Łożsko koła z lewej strony przez przypadek
Olej silnikowy 20W50 i filtr
Lekko przyspieszyłem kąt wtrysku
----- październik 2019 ----- 23 118 km
Wymiana silnika i ramion wycieraczek na używany sprawny
----- styczeń 2020 ----- 24160 km
po pierwsze odpaliłem klunkra pierwszy raz od listopada, co prawda na baty bo bateria padła ale zagadał od pierwszego kopa aż miło :)
https://youtu.be/G_INb87SwyQ
po drugie wymieniłem żarówki na Osram Night breaker laser 150, w mojej ocenie warto było dać te 7 dych, fajnie dają
----- luty 2020 ----- 25300 km
-wymiana pompy wtryskowej (zastepcza bez zaworu booster dla turbiny)
-eliminacja lewego powietrza w paliwie: nowy filtr z uszczelkami, nowy oring i podkładki miedziane przy króćcach podstawy filtra, nowe przewody paliwowe od filtra do pompy i do filtra
----- kwiecień 2020 ----- 26 000 km
wymiana silnika:
poskładany z trzech różnych:
- blok silnika DAF400
- wał główny nominał Scorpio
- tłoki i korbowody DAF400
- panewki kpl nominał Scorpio
- wał rozrządu Scorpio
- Głowica DAF400
- pompa wtryskowa Scorpio
- zamach sierra
- część osprzętu Sierra
- wisco scorpio 2.4 V6
taniej już się nie dało, w sklepie jedynie nowa uszczelka pod głowice, tubka pasty z reinz'a, bańka oleju, filtr i niebieski hammerite :)
sorry za taką dziadowiznę ale sytuacja epidemiczna kazała "coś" robić z kolei w portwelu pusto, stary palił litr oliwy na 500km więc raczej gorzej być nie może :)
https://youtu.be/WMpUPOxGjgc
----- maj 2020 ----- 27 670km
-wymiana filtra powietrza (filtron am 468/4)
-wymiana pasków klinowych
Gates 6476MC 13x1150 (alternator, pompa wody)
Gates 6471MC 13x1025 (wspomaganie kier. i visco)
Meyle 10x580 (vacu)
-wymiana koła pasowego alternatora
----- 26.09.2020 ----- 32 180km
-wymiana przegubu zewnętrznego, strona prawa
-dolewka litra oleju
----- 10.10.2020 ----- 34 300km
wymiana oleju i filtra na 5W40 Mobil
----- 28.10.2020 ----- 35 000km
szybka podmiana wahacza i amortyzatora, wymiana wszystkich sprężyn