[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Ignacy |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.5 TD L-Ghia 1984 "Grażka" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2010-10-09) |
Aktualizacja: | 2020-04-29 20:51:35 |
Fotki budy przed remontem
Biedna Grażyna musiała czekać jakieś 4 lata na świerzuchny lakier
z blacharką nie jest źle ;)
Maj 2016. Cudów nie ma jednak ;) trochę spawania będzie ;)
Pracuje sobie powolutku ;)
8
**********
jest rok 2017 w koooońcu ruszyłem dupsko i trochę do przodu pchnąłem robote ;)
Luty 2017
Doszły brakujące masy 2w1 trotona i wygłuszenia :)
5m maty Ab2
5m pianki K25
2.25m maty gms2
jakieś małe ścinki gms22
i 5m filcu
powoli zbliżam się do happy endu
24.02.2017 :)
na koniec podłoga znów szara
w sumie poszło :
2 puszki reaktywnego
2,5puszki epoxy
1puszka masy na pędzel
12 mas 2w1 (baranek)
2 puszki szarej farby
5 puszki konserwacji do profili
10l benzynki
5l nitro
szczotki tarczki zdzieraki szmaty i kooope zmarnowanego czasu ;)
można brać się za wygłuszenia
20.03.2017
Zostałem mistrzem druciarstwa
-wkręciłem się do płaszcza wodnego jedną z 3 śrub skrzyni do indenora
-założyłem tylni uszczelniacz na skrzynie o wymiarach 50x35x10 za 6zl zamiast przewidzianego 49.5x35x12mm który Corteko ponoć wycofało z produkcji
-wisienkę na torcie przedstawiam na zdjęciu :p
21.03.2017
-Nowiutkie łożysko igiełkowe w wale 21x15x25mm
(Nie mogłem wrzucić biegu przy pracującym silniku, oby pomogło)
-skrzynia zalana najtańszym syntetykiem 75w140
-Nowiutki tłumik od A do Z (rura kolektorowa podpasowała "mniej więcej" 08.493 od sierry, hitem jest tłumik środkowy polmostrowa za 65 zl z wysyłką. Końcowy od sedana firmy Walker za 102zł znalazłem ;)
-zlany stary olej z silnika, wlany orlenowski 15w40 wyczajony w biedronce za 45 zl :p
Druga bańka na dolewki starczy pewnie maksymalnie na 4tys km ;p
24.03.2017 90300km
- Granada wyjechała o własnych siłach z garażu po ponad półtora rocznej przerwie ;)
Miłe zaskoczenie: Indenorek po przepompowaniu paliwa pompką zagadał bez zbędnych oporów ;)
Ach jak ja kocham ten smród oleju i niespalonego paliwa ze starego diesla ;P
-przerobiłem zbiornik paliwa żeby przy mniejszej ilosci ropy silnik nie łapał powietrza.
Metoda z kategori druciarstwo kmiota więc w obawie o zdrowie psychiczne kolegów zdjęć szczegółów nie wklejam ;p
(Już wiem że działa więc opisze w 2ch zdaniach:
Smok przedłużony rurką igielitową i w zagłebieniu zbiornika zamocowany na dnie puszki po orzeszkach przyczepionejdo dna magnesem neodymowym, tak tak... kierowcy wiedzą o jaki magnes się rozchodzi ;)
30.03.2017
W tym tygodniu ogarnąłem co nieco:
-zamontowałem zbiornik paliwa po przerobeniu, Franek podczas kontroli szczelności stwierdził brak wycieków :p
-elektryka ogarnięta:
*podłączone dalekosiężne
*przygotowana wiązka pod halogeny
*wyprowadzone złącza do czujników pod konsolkę
*naprawione ogrzewanie tylnej szyby ( dupa, prąd dochodzi szyba nie grzeje )
*wiązka radia i radio Ford 2004 w super stanie :)
*centralny zamek na pilota
*otwierana elektrycznie tylna klapa
- skóry z wieloryba komplet za stówencje w super stanie w warsztacie po drugiej stronie drogi :p ale z kanapą to bd rzeźba u tapicera...
18.04.2017
- Nowe oponki, co prawda nalewajki ale autko wygląda już troszke lepiej ;)
-Bateria 100Ah śmiesznej firmy
-Wygłuszeń cd ;p
Wrzesień 2017
Tuning na miarę XXIw czyli elastyczny tłumik drgań ;)
Wiatrak wjechał mi w chłodnice...
Zapasowa zawiecha w mak ;p
PIŹDZIERNIK 2017
Szukałem zakładu co pospawa mi chłodnice, w między czasie znalazłem winowajczyni przedmuchów w korek...
Głowica była już bardzo słaba, na szczęście pasuje z silnika 2.5td p&
to i przy okazji wyczyściłem mise olejową, ileż było w niej szlamu!
Zaangażowałem dziadzia do docierania zaworów... choć i tak nie osiągneliśmy należytej szczelności ;
Chłodnica jednak poszła na klejenie, na stół obok ;)
Jeszcze chwila i już grażyna wróciła do świata żywych, pierwsza misja - przywieść krawędziaki długie na 2.3m ;)
Listopad
tuning! ;p
Filtr powietrza od dużego turbodiesla ;)
Następne plany to uszczelnienie wału i miski olejowej vol2
Jeszcze w listopadzie po raz trzeci zerwała mi się linka sprzęgła, przygotowany na taką okoliczność wyciągnąłem z bagażnika nową ale coś mnie podkusiło aby ściągnąć pedał sprzęgła i zobaczyć jak ta linka ma iść... No i mogłem tego nie robić bo teraz już wiem jaka ze mnie cipa ale bynajmniej linka już się tak szybko nie zerwie a sprzęgło chodzi o niebo lepiej :DD
16XII2017
taka sytuacja ;)
Regeneracja pompy lucas cav dpc wyposażonej w zawór boost, sprawdzanie kompresji, montaż pompy
27.12.2017
Odebrałem Grażka z Sobótki, niestety dalej Rano źle odpala i robi niezłą zadyme. W dodatku pompa po regeneracji była od Turbo a turbo jeszcze nie założyłem więc radośnie Grażka biję na głowę wszystkie TDI'ki w dziedzinie ekoterroryzm :D
Przed Sylwestrem zdążyłem ściągnąć miskę olejową w celu dobicia troszkę sznuru grafitowego na wał i i założenia miski olejowej Na silikon, uszczelka papierowa nie daje rady niestety i też się leje ;)
I tak sobie myślę że jak już ściągnąłem tą cholerną skrzynie biegów i miskę olejową to ściągnę też głowice i wyciągnę tłoki Może rano tak kopci bo jakiś pierścień jest pęknięty
U mechanika ciśnienia sprężania wyszły na ciepłym 25 24 24 25 na zimnym mniej, jakoś 24 22 22 24 czy jakoś tak.
Według moich trzech książek włączając haynes minimalne sprężanie to 20 bar więc chyba powinna jeszcze odpalać.
W tym miejscu Chyba sobie powinienem sam pogratulować głupoty uporu i cierpliwości ;pp
Na Plus jedynie sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora które niepotrzebnie ktoś za spawał bo działa sprawnie po podaniu prądu na szczotkę ;)
05.01.2018
Tłoki na wierzch, z dwójką takich pomocników to czysta przyjemniść ;)
10.01.2018
Podstawa filtra oleju, wymagała interwencji tokarza
Z silnika 2.3 wykorzystałem chłodnice woda-olej, reszta podstawy jest od silnika 2.5 td.
Toker dorobił mi zaślepki pod wyjście na chłodnice oleju powietrzną, przejściówke na manometr i zfrezował o 2mm tuleje pod wymiennik ciepła.
Starszy pan - porządna firma garażowa ;)
13.01.2018
Przyszło trochę klamotów, według książki przerwa na zamku Pierścieni ma wynosić od 0,4 do 0,6mm a na starym pierścieniu było 3,8... prawie zabrakło listków szczelinomierza ;P
17.01.2018
Tuning głowicy:D w znaczeniu że dostała nadprogramowo komplet uszczelniaczy zaworowych ;)
Gniazda zaworowe wyfrezowane w 3 płaszczyznach, planowanie więc górą oleju już nie zgubie ;)
Paznokci obciąć nożyczkami nie umiem... a uszczelke wyciąłem całkiem ładnie ;)
Tłoki już na swoich miejscach
19.01.2018 95300km Turbosprężarka
Grażka zagadała po wymianie pierścieni zupełnie radośniej niż poprzednio po wymianie głowicy ;)
No i mam turbinke :D
https://youtu.be/O82PuLOXD2U
Jakoś tam się to to toczy ;)
https://youtu.be/E6V2Kef7nh0
10.03.2018 95700km
Grażka doczekała sie pożądnej oliwy ;)
16.03.018
Wszyscy mają hak, mam i ja!
https://youtu.be/CQzndWjMVBw
Klekocze tak strasznie bo rano musze przestawiać kąt wtrysku żeby nie kopciła...
19.03.2018
Zimny start przy -14
Wygląda na to że wymina pierścienie wyszła Grażynie na plus ;)
https://youtu.be/osx6QhjTmCQ
19.03.2018 96300 km
Założyłem miotacz płomieni z wydechu
12.04.2018
Spoko! Na sobote zdąże;)
Dobrze rokująca przekładnia kierownicza została zregenerowana regeneracja Wczoraj zaczęła się i skończyła Na puszce czarnej farby w sprayu ;)
21.04.2018
Tak to sie stało... że wydmuchało mi uszczelke, gazowało do układu chłodzenia. Bubel wyszedl w czasie wyjazdu już na pierwszym postoju, moja wina zapewne, źle dokręciłem głowice.
Jakoś objechalismy trase, narazie dokręciłem wszystkie 22 śruby o 180 stopni i jest cisza ;)
W razie czego zapasowa uszczelka czeka w skrytce pod podsufitką ;)
https://youtu.be/wNWB864d5Vs
25.04.2018 99150km
Jeden nowy i 2ie używki ale sztywne jak diabli sworznie wahacza, pianki reakcyjnego podpasowane od sierry.
Po tych zabiegach wio na skp i ustawiamy zbieżność, jest zdecydowanie lepiej ;)
24V2018 pasek na pasku paskiem pogania...
Misja wymiana łożysk rolek napinaczów ;)
No i jednak dokręcenie glowicy pomogło na 200km i znow mam spaliny w ukladzie chlodzenia... uszczelka pod glowicą vol 3 ;)
https://youtu.be/_XB4idVnoqw
https://youtu.be/Je8kpz1x56A
SKF szybkoobrotowe, lecimy dalej ;)
Kurde, straszno
25V2018 99400km
- nowa uszczelka pod głowicą z nowymi szpilkami
- looz zaworowy troszke mniejszy, na 0.20 i 0.30
- glikol
- nowe łożysko rolki prowadzącej paska pompy wody
- nowe łożysko napinacza vacu
- nowe łożysko napinacza pompy wspomy
- naciągniety łańcuch rozrzadu
- poprawione wtryskiwacze (2 ciekły) ciśnienie na 150 bar
- troszke skręcony booster
- zregenerowany rozrusznik (panewki, szczoty, komutator)
- "tuleja" kolumny kier. Uzywka w lepsiejszym stanie.
Jutro olej, odkręcić zerwaną śrube łapy pompy magla :/
Uwielbiam takie maratony tuż przed wyjazdem ;);)
Zderzaksony
06VI2018 przebieg 00730km
Dokręciłem głowice, praktycznie tylko "pyknołem" każdą śrube vo dobrze rokuje, poprzednim razem gdy wydmuchało uszczelke bez problemu dokrecilem o 180 stopni.
Ustawione zawory na 0.20 i 0.25
Skasowany luz na ostatnim koniku w osi dźwigienek, wczesniej nie zwracałem na to uwagi...
Pełen nadziei odpaliłem auto zapomniawszy ze grzechotka siedzi dalej na śrubie wału ;) łup i pas wgięty
Pełen nadziei słucham klekotu, niestety dalej słychać ten obcy metaliczny stuk który tylko czasami ustaje ;(
Ciśnienie oliwy 10W40
Zimny silnik
Rozgrzany do włączenia wentylatora
Rozgrzany na obrotach
Hmm, książkowo powinno być przy 3tys na rozgrzanym 3 Bary. Widać pompa już słaba, panewki lub turbo za duzo zabiera lub wszystko razem :p
Po dłóższej jeździe na autostradzie z predkoscia 140km/h i upale spada cisnienie jeszcze nizej przez chwile.
Następny etap : chłodnica oleju
27VI2018 01104km
Przegląd techniczny bez znajomośi nawet ze sprawdzaniem amortyzatorów podbity! ;)
Manele są przygotowane, Marcin mi podpowiedział od czego szukać takiej zgrabnej chłodniczki za co kłaniam mu się uniżenie ;) czas działać ;)
Może finezją nie grzeszy, ale PRZYNAJMNIEJ nie odbiega od reszty kartoflanego wozu ;) krótka jazda testowa na Zachełmie napawa optymizmem, BYNAJMNIEJ ciśnienie nie spadło, a wzrosło ;)))
Chyba się starzeje.... nie kupiłem CXa za 13 zl xd
27VII2018 02759km
Jak to miało nie szumieć?! :)
Wymiana łożyska prawy przód :)