logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Ignacy - Ford Granada Mk IIb 2.5 TD L-Ghia 1984 "Grażka" » wymiany, naprawy, remonty

Ignacy - Ford Granada Mk IIb 2.5 TD L-Ghia 1984 "Grażka" - wymiany, naprawy, remonty

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.5 TD L-Ghia 1984 "Grażka"
Status: aktualnie posiadany (od 2010-10-09)
Aktualizacja: 2020-04-29 20:51:35

Fotki budy przed remontem
Biedna Grażyna musiała czekać jakieś 4 lata na świerzuchny lakier
z blacharką nie jest źle ;)





Maj 2016. Cudów nie ma jednak ;) trochę spawania będzie ;)





Pracuje sobie powolutku ;)

8



**********
jest rok 2017 w koooońcu ruszyłem dupsko i trochę do przodu pchnąłem robote ;)





Luty 2017
Doszły brakujące masy 2w1 trotona i wygłuszenia :)
5m maty Ab2
5m pianki K25
2.25m maty gms2
jakieś małe ścinki gms22
i 5m filcu





powoli zbliżam się do happy endu





24.02.2017 :)
na koniec podłoga znów szara
w sumie poszło :
2 puszki reaktywnego
2,5puszki epoxy
1puszka masy na pędzel
12 mas 2w1 (baranek)
2 puszki szarej farby
5 puszki konserwacji do profili
10l benzynki
5l nitro
szczotki tarczki zdzieraki szmaty i kooope zmarnowanego czasu ;)





można brać się za wygłuszenia





20.03.2017
Zostałem mistrzem druciarstwa
-wkręciłem się do płaszcza wodnego jedną z 3 śrub skrzyni do indenora
-założyłem tylni uszczelniacz na skrzynie o wymiarach 50x35x10 za 6zl zamiast przewidzianego 49.5x35x12mm który Corteko ponoć wycofało z produkcji
-wisienkę na torcie przedstawiam na zdjęciu :p





21.03.2017
-Nowiutkie łożysko igiełkowe w wale 21x15x25mm
(Nie mogłem wrzucić biegu przy pracującym silniku, oby pomogło)
-skrzynia zalana najtańszym syntetykiem 75w140
-Nowiutki tłumik od A do Z (rura kolektorowa podpasowała "mniej więcej" 08.493 od sierry, hitem jest tłumik środkowy polmostrowa za 65 zl z wysyłką. Końcowy od sedana firmy Walker za 102zł znalazłem ;)
-zlany stary olej z silnika, wlany orlenowski 15w40 wyczajony w biedronce za 45 zl :p
Druga bańka na dolewki starczy pewnie maksymalnie na 4tys km ;p



24.03.2017 90300km
- Granada wyjechała o własnych siłach z garażu po ponad półtora rocznej przerwie ;)
Miłe zaskoczenie: Indenorek po przepompowaniu paliwa pompką zagadał bez zbędnych oporów ;)
Ach jak ja kocham ten smród oleju i niespalonego paliwa ze starego diesla ;P
-przerobiłem zbiornik paliwa żeby przy mniejszej ilosci ropy silnik nie łapał powietrza.
Metoda z kategori druciarstwo kmiota więc w obawie o zdrowie psychiczne kolegów zdjęć szczegółów nie wklejam ;p
(Już wiem że działa więc opisze w 2ch zdaniach:
Smok przedłużony rurką igielitową i w zagłebieniu zbiornika zamocowany na dnie puszki po orzeszkach przyczepionejdo dna magnesem neodymowym, tak tak... kierowcy wiedzą o jaki magnes się rozchodzi ;)


30.03.2017
W tym tygodniu ogarnąłem co nieco:

-zamontowałem zbiornik paliwa po przerobeniu, Franek podczas kontroli szczelności stwierdził brak wycieków :p

-elektryka ogarnięta:
*podłączone dalekosiężne
*przygotowana wiązka pod halogeny
*wyprowadzone złącza do czujników pod konsolkę
*naprawione ogrzewanie tylnej szyby ( dupa, prąd dochodzi szyba nie grzeje )
*wiązka radia i radio Ford 2004 w super stanie :)
*centralny zamek na pilota
*otwierana elektrycznie tylna klapa

- skóry z wieloryba komplet za stówencje w super stanie w warsztacie po drugiej stronie drogi :p ale z kanapą to bd rzeźba u tapicera...




18.04.2017
- Nowe oponki, co prawda nalewajki ale autko wygląda już troszke lepiej ;)
-Bateria 100Ah śmiesznej firmy
-Wygłuszeń cd ;p




Wrzesień 2017

Tuning na miarę XXIw czyli elastyczny tłumik drgań ;)
Wiatrak wjechał mi w chłodnice...
Zapasowa zawiecha w mak ;p




PIŹDZIERNIK 2017

Szukałem zakładu co pospawa mi chłodnice, w między czasie znalazłem winowajczyni przedmuchów w korek...


Głowica była już bardzo słaba, na szczęście pasuje z silnika 2.5td p&
to i przy okazji wyczyściłem mise olejową, ileż było w niej szlamu!

Zaangażowałem dziadzia do docierania zaworów... choć i tak nie osiągneliśmy należytej szczelności ;
Chłodnica jednak poszła na klejenie, na stół obok ;)
Jeszcze chwila i już grażyna wróciła do świata żywych, pierwsza misja - przywieść krawędziaki długie na 2.3m ;)



Listopad

tuning! ;p
Filtr powietrza od dużego turbodiesla ;)
Następne plany to uszczelnienie wału i miski olejowej vol2



Jeszcze w listopadzie po raz trzeci zerwała mi się linka sprzęgła, przygotowany na taką okoliczność wyciągnąłem z bagażnika nową ale coś mnie podkusiło aby ściągnąć pedał sprzęgła i zobaczyć jak ta linka ma iść... No i mogłem tego nie robić bo teraz już wiem jaka ze mnie cipa ale bynajmniej linka już się tak szybko nie zerwie a sprzęgło chodzi o niebo lepiej :DD


16XII2017
taka sytuacja ;)
Regeneracja pompy lucas cav dpc wyposażonej w zawór boost, sprawdzanie kompresji, montaż pompy


27.12.2017
Odebrałem Grażka z Sobótki, niestety dalej Rano źle odpala i robi niezłą zadyme. W dodatku pompa po regeneracji była od Turbo a turbo jeszcze nie założyłem więc radośnie Grażka biję na głowę wszystkie TDI'ki w dziedzinie ekoterroryzm :D
Przed Sylwestrem zdążyłem ściągnąć miskę olejową w celu dobicia troszkę sznuru grafitowego na wał i i założenia miski olejowej Na silikon, uszczelka papierowa nie daje rady niestety i też się leje ;)
I tak sobie myślę że jak już ściągnąłem tą cholerną skrzynie biegów i miskę olejową to ściągnę też głowice i wyciągnę tłoki Może rano tak kopci bo jakiś pierścień jest pęknięty
U mechanika ciśnienia sprężania wyszły na ciepłym 25 24 24 25 na zimnym mniej, jakoś 24 22 22 24 czy jakoś tak.
Według moich trzech książek włączając haynes minimalne sprężanie to 20 bar więc chyba powinna jeszcze odpalać.
W tym miejscu Chyba sobie powinienem sam pogratulować głupoty uporu i cierpliwości ;pp
Na Plus jedynie sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora które niepotrzebnie ktoś za spawał bo działa sprawnie po podaniu prądu na szczotkę ;)

05.01.2018
Tłoki na wierzch, z dwójką takich pomocników to czysta przyjemniść ;)



10.01.2018
Podstawa filtra oleju, wymagała interwencji tokarza
Z silnika 2.3 wykorzystałem chłodnice woda-olej, reszta podstawy jest od silnika 2.5 td.
Toker dorobił mi zaślepki pod wyjście na chłodnice oleju powietrzną, przejściówke na manometr i zfrezował o 2mm tuleje pod wymiennik ciepła.
Starszy pan - porządna firma garażowa ;)



13.01.2018
Przyszło trochę klamotów, według książki przerwa na zamku Pierścieni ma wynosić od 0,4 do 0,6mm a na starym pierścieniu było 3,8... prawie zabrakło listków szczelinomierza ;P



17.01.2018
Tuning głowicy:D w znaczeniu że dostała nadprogramowo komplet uszczelniaczy zaworowych ;)
Gniazda zaworowe wyfrezowane w 3 płaszczyznach, planowanie więc górą oleju już nie zgubie ;)



Paznokci obciąć nożyczkami nie umiem... a uszczelke wyciąłem całkiem ładnie ;)
Tłoki już na swoich miejscach





19.01.2018 95300km Turbosprężarka

Grażka zagadała po wymianie pierścieni zupełnie radośniej niż poprzednio po wymianie głowicy ;)
No i mam turbinke :D

https://youtu.be/O82PuLOXD2U




Jakoś tam się to to toczy ;)

https://youtu.be/E6V2Kef7nh0



10.03.2018 95700km
Grażka doczekała sie pożądnej oliwy ;)


16.03.018
Wszyscy mają hak, mam i ja!

https://youtu.be/CQzndWjMVBw

Klekocze tak strasznie bo rano musze przestawiać kąt wtrysku żeby nie kopciła...




19.03.2018
Zimny start przy -14
Wygląda na to że wymina pierścienie wyszła Grażynie na plus ;)



https://youtu.be/osx6QhjTmCQ


19.03.2018 96300 km
Założyłem miotacz płomieni z wydechu



12.04.2018

Spoko! Na sobote zdąże;)
Dobrze rokująca przekładnia kierownicza została zregenerowana regeneracja Wczoraj zaczęła się i skończyła Na puszce czarnej farby w sprayu ;)



21.04.2018

Tak to sie stało... że wydmuchało mi uszczelke, gazowało do układu chłodzenia. Bubel wyszedl w czasie wyjazdu już na pierwszym postoju, moja wina zapewne, źle dokręciłem głowice.
Jakoś objechalismy trase, narazie dokręciłem wszystkie 22 śruby o 180 stopni i jest cisza ;)
W razie czego zapasowa uszczelka czeka w skrytce pod podsufitką ;)

https://youtu.be/wNWB864d5Vs


25.04.2018 99150km

Jeden nowy i 2ie używki ale sztywne jak diabli sworznie wahacza, pianki reakcyjnego podpasowane od sierry.

Po tych zabiegach wio na skp i ustawiamy zbieżność, jest zdecydowanie lepiej ;)


24V2018 pasek na pasku paskiem pogania...

Misja wymiana łożysk rolek napinaczów ;)

No i jednak dokręcenie glowicy pomogło na 200km i znow mam spaliny w ukladzie chlodzenia... uszczelka pod glowicą vol 3 ;)



https://youtu.be/_XB4idVnoqw



https://youtu.be/Je8kpz1x56A

SKF szybkoobrotowe, lecimy dalej ;)



Kurde, straszno



25V2018 99400km

- nowa uszczelka pod głowicą z nowymi szpilkami
- looz zaworowy troszke mniejszy, na 0.20 i 0.30
- glikol
- nowe łożysko rolki prowadzącej paska pompy wody
- nowe łożysko napinacza vacu
- nowe łożysko napinacza pompy wspomy
- naciągniety łańcuch rozrzadu
- poprawione wtryskiwacze (2 ciekły) ciśnienie na 150 bar
- troszke skręcony booster
- zregenerowany rozrusznik (panewki, szczoty, komutator)
- "tuleja" kolumny kier. Uzywka w lepsiejszym stanie.
Jutro olej, odkręcić zerwaną śrube łapy pompy magla :/



Uwielbiam takie maratony tuż przed wyjazdem ;);)

Zderzaksony




06VI2018 przebieg 00730km

Dokręciłem głowice, praktycznie tylko "pyknołem" każdą śrube vo dobrze rokuje, poprzednim razem gdy wydmuchało uszczelke bez problemu dokrecilem o 180 stopni.

Ustawione zawory na 0.20 i 0.25

Skasowany luz na ostatnim koniku w osi dźwigienek, wczesniej nie zwracałem na to uwagi...

Pełen nadziei odpaliłem auto zapomniawszy ze grzechotka siedzi dalej na śrubie wału ;) łup i pas wgięty

Pełen nadziei słucham klekotu, niestety dalej słychać ten obcy metaliczny stuk który tylko czasami ustaje ;(

Ciśnienie oliwy 10W40

Zimny silnik



Rozgrzany do włączenia wentylatora



Rozgrzany na obrotach



Hmm, książkowo powinno być przy 3tys na rozgrzanym 3 Bary. Widać pompa już słaba, panewki lub turbo za duzo zabiera lub wszystko razem :p
Po dłóższej jeździe na autostradzie z predkoscia 140km/h i upale spada cisnienie jeszcze nizej przez chwile.
Następny etap : chłodnica oleju

27VI2018 01104km

Przegląd techniczny bez znajomośi nawet ze sprawdzaniem amortyzatorów podbity! ;)

Manele są przygotowane, Marcin mi podpowiedział od czego szukać takiej zgrabnej chłodniczki za co kłaniam mu się uniżenie ;) czas działać ;)



Może finezją nie grzeszy, ale PRZYNAJMNIEJ nie odbiega od reszty kartoflanego wozu ;) krótka jazda testowa na Zachełmie napawa optymizmem, BYNAJMNIEJ ciśnienie nie spadło, a wzrosło ;)))



Chyba się starzeje.... nie kupiłem CXa za 13 zl xd





27VII2018 02759km

Jak to miało nie szumieć?! :)

Wymiana łożyska prawy przód :)


Komentarze

Strasznie zgnita!!
lepiej mi ją sprzedaj ;)

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-02 22:38:02]


zmień żonę i rodzinę :D obydwa wozy super :)

Kilgore [2014-08-02 22:54:49]


Leci sobie polski top wszechczasów to się fajnie szaleje ze szlifierką ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2016-05-03 11:49:02]


Po co to zdzierać do gołego tam gdzie jest zdrowe to ja tego nigdy nie zrozumiem ;)

Kilgore [2016-05-03 12:09:21]


Wygląda bardzo dobrze,trochę spawania i bedzie fabryka :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2016-05-03 13:06:48]


Kilgore bo czasem pod tym hipotetycznie zdrowym czają się niespodzianki i nigdy nie wiadomo gdzie. Ostatnio robiłem mocowania wózka w W124 i kawałki progów i podłogi i .... bo pod zgrabnie wyglądającą gumą było rdzy pełno a i podłoga posypała się miejscami w rękach....

Świetnie pościągane :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-05-03 14:00:46]


Mike - każdy ma swoją technikę. Jedno to że już tego tak nie zabezpieczysz jak wyszło to z fabryki a drugie to że i tak wiecej rdzy czai się już pomiędzy blachami a tego już nie doczyścisz jedyne co można zrobić to wyciąć. W grandzie jest pełno takich miejsc, jak np. podłużnica.
Ciekawe czy kolega zamierza zdjąć poszycie podłużnicy czy nie? Miejsca jak widać standardowe do roboty. :) Na razie ładnie widać co jest do zrobienia :)

Kilgore [2016-05-03 15:18:41]


Lewej chyba nie bd ruszac,jesli od zewnetrznej strony bd tez w takim stanie bynajmniej. Prawa na pewno jest do roboty... jeszcze zobacze co na warsztacie powiedzą.
Miałem druciakiem tylko zdjąć te mazidło ale w wielu miejscach była powloka uszkodzona od jazdy po ornym chyba... no i te standardowe miejsca... gdybym wiedział to co wiem nie zabierał bym się za ten remont od dupy strony ;) ale mam nadzieję że chociaż na kilka lat uda się to zabezpieczyć

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2016-05-03 15:28:47]


Tak się zastanawiem cały czas, podklad reaktywny czy epoksydowy...
Powrót do prac za dwa tyg dopiero.
Auto u blacharza, ponoć Andreas mu się przyglądał z zaciekawieniem :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2016-05-15 09:57:37]


Pewnie już wykręca co ciekawsze elementy:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-05-15 11:26:34]


żadne piaskowanie nie daje takiego efektu...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2016-05-15 16:08:24]


Solidna robota!!

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-17 23:56:59]


Kurde w mordę, w jednym miejscu źle zabezpieczylem karoserie i taki pyl z pistoletu usmarowl mi blotnik epoxem
Jak tego sie pozbyc?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-02-21 19:28:36]


polerka ;)

Kilgore [2017-02-21 23:35:43]


Ja yeebie.... A ja całe życie walczę z taką patolą.....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-21 09:40:57]


Spoko dred, to stan przejściowy :p wyrzuciła mi babcia na śmieci narożnik i musze założyć cokolwiek a już chce pojeździć granadą wkońcu ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-21 11:08:21]


a co to tam na wkręty masz ?

Kilgore [2017-03-21 15:53:00]


Kilgore to są narożniki przedniego zderzaka założone na sztukę bo nie mam żadnego na tą chwile ;( no i za pomocą śrub m10 i wkrętów

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-21 16:13:51]


Nie jeździj na 15w40.
Jak Ci nie spala oleju silnikowego to lej spokojnie 10w40.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-22 17:58:57]


Przeta napisałem że druga bańka na dolewki starczy max na 4tys km... wg mnie to jest już branie oleju i to bez ogródek ;p na jej ostatnią trase przed remontem podłogi do wawy i z powrotem wciągneła 2l oliwy xd
Na silnik po remoncie mam już na oku dobry olej 10w40 HC

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-22 19:40:58]


'Poremącie' to 5w40. Poważnie :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-22 19:47:37]


Do silnika który ma wał uszczelniany na sznurek? ;p kręci się maksymalnie do 4200obr/min? A realnie do 3tys?
Poza tym najprawdopodobniej zrobie taki szwedzki remont, bez tulejowania. Jedynie szlif wału, panewki, pierścienie, uszczelnienia wszystkie, łańcuch nierządu... jak narazie nawet nowej pompy olejowej nie znalazłem także też chyba stara zostanie
Tak ja to widzę, ale zanim coś z nim ruszę pewnie podjade do kogoś mądrego na pomiary bo ja to praktyki nie mam żadnej nawet w tym :P

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-22 20:24:23]


No ale 10 tak samo będzie się tam pocić jak 5.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-22 20:48:43]


'Tam', czyli na uszczelniaczu wału ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-22 20:49:17]


Jezdzij na 15w40, tylko dobrej firmy. Nowy sznurek na wał mam jak coś, ostal się po czymś dyzlopodobnym.

Natomiast na tym kicie co nalales do skrzyni to powodzenia życzę... Ma być Sae 80w.

Mysza liil (EM) [2017-03-22 21:03:17]


To ja myślałem ze mój 1 litr oleju na 1tyś km to dużo hehe. I tak biorę najtańsze co znajdę w hurtowni. Ostatnio na próbę kupiłem 20w50 i przeleciało przez silnik tak samo jak 15w40 :D

Kilgore [2017-03-22 21:03:45]


Hmm... no na forum wyczytałem że 75w140 jest dobry do tej skrzynki.
Narazie kupiłem najtanszy, jeśli nowe łożysko w wale nie poprawi zmiany biegów to i tak skrzynia do naprawy/wymiany
Firma mannol GL5

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-22 22:09:22]


Mysza, 80W to był w czasach jak granada była nowa. Później im się odwidziało na 75W90 GL4. A ja już temat wałkowałem, 75W140 robi robotę. Skrzynia dużo mniej się grzeje.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-23 22:06:28]


Cholera z tym tel.. zdjęcia obraca
Jutro poprawie... albo w najbliższej pezyszłości ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-15 20:28:36]


tą chłodnicę to mogłeś zacynować. A trzyma ten klej ?

Kilgore [2017-11-15 21:12:56]


No już z 500km i ani kropli ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-15 21:54:40]


cynowanie aluminium trudne jest.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-16 10:53:21]


jest ale da się, a ta chłodnica od starej granady chyba jeszcze ma miedziane lub mosiężne rurki ?

Kilgore [2017-11-16 11:06:45]


Tyle cierpliwości a granada grymasi nadal...

Kilgore [2018-01-02 20:51:11]


To wszystko sie Ignas wydalo dlaczego
Jelenia Gora ma problem ze smogiem :-)
Na uszczelke miski gambit na metry dobry jest hej!

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-02 21:07:15]


Przyjdzie jeszcze taki czas, przyjdzie taka chwila że ten klekot wykrzesa setke koni mechanicznych... ;)
Ucze sie na nim, tyle podstaw mechaniki co podejmowania logicznych decyzji ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-02 21:17:35]


Woz uczy przede wszystkim pokory i cierpliwisci
A to dobra lekcja i naprawde wielu by sie przydala.
Jak skoncze rusa to moze zaszczepisz sie motórami
jak cie przewioze w koszu:-)

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-02 21:30:35]


Hehe
No niestety ucze sie też dopiero stawiania na swoim wobec teoretycznie lepszej połówki.... ;p na stary motór bardzo chętnie bym wskoczył pare razy do roku ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-02 21:42:33]


Masz problem z menadzerem...
Znam to

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-02 21:57:00]


to kara boska za te narożniki.. przecież to oczy bolą jak się na to patrzy.. ;-)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-01-03 08:32:26]


Dobra dobra, jak tylko Zapek się zlituje i wyśle zderzak o od razu zakładam!

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-03 08:51:52]


Nie ma lipy 😀

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie [2018-01-13 22:14:00]


Oj tam pustą to nie problem :D Na haku ile masz w dowodzie? bo u mnie marnie...

Kilgore [2018-03-16 10:36:56]


U mnie też :( 1300 jeśli dobrze pamiętam

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-03-16 10:41:34]


co Ty tam masz za świece że musisz je grzać około 30s?

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-19 07:56:30]


Starego typu jakies, automat jest oryginalny i tak ma być raczej ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-03-19 08:10:01]


Ten niebieski wyświetlacz to od czego? Jakieś webasto czy coś?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-19 08:34:00]


Taa... to jest sterownik kotła gazowego Vaillant jedyny mój termometr zewnętrzny w domu hehe

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-03-19 09:41:41]


Aha no to fajnie :) już myślałem że jakieś nowoczesne dogrzewające ustrojstwo zamontowałeś.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-19 20:46:19]


Może warto zainwestować w dobry olej ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-06-06 15:06:06]


Teraz zalałem budżetowy GM, wcześniej był valvoline 5W50... za dużo zużywa żeby lać millersa ;)
Apetyt jej powrocił - litr na pol tysiaka.

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-06 16:55:50]


no to teraz pracuj nad panią Jola i widzimy się na PC :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-27 13:11:53]


a miałeś być dzisiaj na kawie

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-06-27 13:44:08]


Tak... ale rzeczona pani Jola ma dzisiaj jakąś rade srade nauczycielską i musieliśmy przełożyć.
Jutro wyjeżdżamy ale na jeden dzień do wrocka jeszcze i dopiero później dalej.
Najdosku przegląd przeglądem, cały cymes żeby dojechać fo kielc bez wydmuchania uszczelki czy co tam jeszcze ;P
Ale miejmy nadzieję że się widzimy ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-27 14:12:19]


Zmień silnik na taki, co ma stopień sprężania na logicznym poziomie, to może przestanie wydmuchiwać :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-06-27 14:19:38]


wezmę alkomat i będziesz mógł bezpiecznie wydmuchać co tylko sobie życzysz :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-27 14:31:12]


dwie butelki kroplówki z osocza wysokopłytkowego już zabezpieczyłem :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-27 14:34:38]


Bez Was moje życie straciłoby sens :D

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-27 14:54:55]


ja tam bym się bał, żeby tak ważny obieg jak olej, był zabezpieczony jedynie obejmami za 67 groszy sztuka. Te węże zaciśnij lepszymi cybantami.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-28 09:30:30]


U mnie w zaścianku to były "najlepsze" opaski w sklepie :D
Myślisz o jakimś rodzaju T-clamb?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-28 09:51:37]


Nie da rady zakuć tych węży?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-28 13:16:56]


Są zakute przy podstawie filtra, chłodnica nie ma przykręcanego złącza tylko jodełke.
Bd dobrze, przy tym ciśnieniu którym dysponuje nic sie nie powinno dziać ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-28 13:23:13]


A opaski może nie są kolorowe ale bardzo porządne, dokręcone kluczykiem i nie za 67gr z castoramy tylko ze sklepu hydraulicznego ;]

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-06-28 13:27:15]


tak, może takie:

https://sklep-pneumatyczny.pl/opaski/13846-opaska-wysokocisnieniowa-gbs-23-35mm.html?gclid=EAIaIQobChMIyNSBypqA3AIVBPlRCh0iyApTEAQYAyABEgLjwfD_BwE

o kolor to nie chodzi,

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-07-02 12:33:50]