logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » riccardo - Ford Capri Mk Ib 3.0 V6 Essex GXL 1972

riccardo - Ford Capri Mk Ib 3.0 V6 Essex GXL 1972

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: riccardo
Samochód: Ford Capri Mk Ib 3.0 V6 Essex GXL 1972
Status: aktualnie posiadany (od 2000-03-09)
Aktualizacja: 2013-04-14 11:45:24

Ford Capri Mk Ib 3.0 V6 Essex GXL 1972

Witam. Mojego Capri kupiłem w 2000 r., niestety stoi już 10 lat w garażu nie jeżdżony czekając na odbudowę i coraz bardziej przeraża mnie jego renowacja, ponieważ jak na razie odnawiam Fiata 500 od podstaw (tzn. wszystkie błotniki, progi, atrapa, maska i inne nowe, wszystkie elementy chromowane zderzaki, listwy, lampy nowe) i końca nie widać, a to takie małe autko. Capri jest znacznie większe i ceny z pewnością też. Może wypowiedzą się znawcy, czy to faktycznie jest model GXL, samochód jest z 1972 r., data pierwszej rejestracji w kraju to 05.01.1973 (ogrzewana tylna szyba, schowek zamykany, lampka pod maską, uchylne tylne okna, kierownica dwuramienna), wszystko wskazuje ma model po lifcie. Z tyłu są założone są lampy z Łady, udało mi się kupić takie lampy jak na zdjęciu, bo chyba mają być te. Fabrycznie był w kolorze złotym i do tego koloru chciałbym wrócić. Na razie zaczynam myśleć o odbudowie i o gromadzeniu części (byłbym wdzięczny za jakieś namiary na ludzi zajmującymi się częściami do Capri I), bo w kolejce do renowacji czeka jeszcze jedna 500-tka i Syrena 100.

Komentarze

No i proszę - niedawno o nim rozmawiałem z Arnim a tu się pojawia na stronie....

Ten czerwony pas z lampami to z Bytomia ? :-) Pamiętam jeszcze czerwonego zgniłka z którego pochodzi.

Śliczna GXL z Essexem - nawet ładnie zachowało mu się wnętrze... blacharsko jest nieco gorzej - ale to się da zrobić ;-)

Życzę powodzenia przy odbudowie ..

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-07-15 11:30:27]


ładne cacko
:)

tez bym takiego chciaŁ

zolty_ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-07-15 18:33:50]


bardzo mozliwe ze to oryginalny GXL, opcje sie zgadzaja, w szczegolnosci podlokietniki z tylu, wystepowaly chyba tylko w GXL
ma tez chyba oryginalne wzmocnienie mocowania McPhersona po stronie kierowcy

jak potrzebujesz czesci to pytaj, cos sie na pewno znajdzie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-07-18 10:17:13]


ja mam xl i podłokietnik jest ;)

michalch83 [2010-07-18 14:04:37]


Ale chodzi o te 2 boczne ;-) Też mam XL i jak środkowy jest - tak bocznych nie było. To napewno był GXL - uchylne szybki z tyłu, silnik, wnętrze , okrągłe lampy i pamietam nawet zdjęcie tabliczki z którego jasno wynikało , że to 3.0 ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-07-18 14:16:22]


Ten czerwony zgniłek był ze Stolarzowic i jest też u nas jako dawca

riccardo [2010-07-18 19:23:05]


michalch83- podłokietnik był, ale w przedliftach od wersji XL wzwysz, a w XL po lifcie był zintegrowany z całą kanapą, zaś L nie miała go wogóle i przeszycia tapicerki były jak przed liftingiem.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2010-07-19 20:29:14]


Bardzo ładny, powodzenia w odbudowie życzę, milo widzieć kolejnego GXL-a na stronie .

KrzysiekM Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-22 18:29:14]


Fiat 500 zrobiony czas na Capri.Chyba nie jest tragicznie ,myślałem ,że będzie gorzej.

riccardo [2011-02-23 12:46:32]


Na Capri się nie znam, ale 500F śliczna... Szkoda, że na dużych hamulcach z Personala, ale swoją tez chyba zrobię na takich, bo ciężko o alusy na Lk 4/180.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-23 13:04:12]


500F miała być dla córki do jazdy na co dzień i dlatego jest cała na maluchu ,nawet przekładnie listwową założyłem, mam jeszcze 500D i 500N i te będą w oryginale, a co do felg nie ma problemu jest nawet dosyć sporo wzorów ,ale cena ,jak potrzebujesz to pisz na priv

riccardo [2011-02-23 18:31:41]


Wiem, siedzę (może raczej: siaduję) w tylnosilnikowych Fiacikach od 40 lat. Mówiąc 'ciężko o' miałem na myśli chyba bardziej cenę takich felg niż ich występowanie :) Ale kontakt mam zanotowany - zwłaszcza że do Wiśnicza rzut beretem
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-23 19:15:50]


piękny ten "maluszek" współczesny sie chowa przy tym niebieskim cacuszku

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-27 16:00:38]


Nareszcie w kolorze w którym wyjechał z fabryki

riccardo [2014-08-01 23:36:43]


może czas zrobić jakąś aktualizację strony? bo widzę, że prace mocno posunęły się na przód

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-08-02 09:07:42]


Trochę brak czasu bo gonię przy nowej zabawce ,żeby przy takich upałach ,otworzyć dach bo w Capri nie za bardzo się da.Na zdjęciach wygląda nie najgorzej ale podłogę całą mam do roboty i robię przy Mustangu i przy Capri.

riccardo [2014-08-03 09:50:51]


Powoli zabawa dobiega końca,wczoraj pierwsza jazda próbna i hamulec do poprawy(topi się pedał) ,za to dżwięk silnika przy przyspieszaniu zastępuje najlepszą muzykę z radia.

riccardo [2014-10-31 08:31:17]


Podoba mi się Twój samochód i podejście do pracy. fajnie wyszedł.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-31 09:30:55]


brawo za reanimację strucla

w czystej ciekawości, co było nie teges z oryginalną tapicerką ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-31 11:48:56]


Lakier bajeczny, ale Marian dobrze pyta. Na tej fotce wygląda, że nic mu nie brakowało http://www.capri.pl/image/car/4784/148361

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-31 12:01:34]


Tył jest w miarę ładny ale przednie fotele były poprzecierane od wchodzenia na dole na oparciach a w fotelu kierowcy była pęknięta siatka na siedzisku,boczki mogłem dopasować z drugiego kompletu ale tam były znowu środki z materiału i były zniszczone ,także z dwóch kompletów siedzeń podobnych nie zabardzo było co zrobić.Dlatego jak miałem wymieniać całe środki i przeszywać boki z jednych do drugich to zdecydowałem tych nie ruszać a do obszycia dałem te z materiałem w srodku.

riccardo [2014-10-31 12:37:54]


autko piknnnne jedyny minus to właśnie tapicerka

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-31 15:12:28]


cholera idę do garażu i robię dalej swoją

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-31 18:59:19]


widząc takie egzemplarze coraz bardziej się przekonuję, że mk1b jest tez całkiem ślicznym samochodem. kiedyś uważałem że tylko a jest fajne.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-31 19:23:01]


z zewnątrz super, ale niestety ta tapicerka kompletnie nie pasuje :( Wygląda jak z amerykańskiego ślubowozu. Skoro zachowałeś oryginalne wnętrze to spróbuj je jednak zregenerować, albo kupić inne w dobrym stanie - będzie zdecydowanie lepiej.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-03 09:25:18]


hm... no właśnie, tapicerka. A zastanawiałem się, czy jest oryginalna...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2014-11-03 21:15:45]


Kwestia gustu ja osobiście wolę jeżdić na nowej chociaż nie oryginalnej ,a niżeli na podartej a oryginalnej , a z próbników które miał tapicer kolor jasny brąż(przy lampie błyskowej wyszedł troche inny)był najbliższy podsufitce,można było wybrać całkowicie podobny do oryginału ale z typowej meblówki i powiedział ,że na to nie da gwarancji jak długo wytrzyma a z samochodowych nie miał takiej szerokiej palety kolorów,jak kiedyś mi się ta znudzi to złałożę oryginalne fotele i podłogę z powypalanymi dziurami ,ale na razie zostaje ta .

riccardo [2014-11-03 22:57:54]


Same fotele to jeszcze ujdą -- boczki zawsze szyte wyglądają słabo dlatego szycia najlepiej unikać , ale materiał dywanu wygląda słabo -- może to wina zdjęcia z fleszem ;) I tak nieźle to wygląda - chociaż na zdjęciu sprzed remontu wyglądało lepiej :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-03 23:19:05]


nie mówię żeby jeździć w dziurach, tylko aby w międzyczasie poszukać sposobu na odrestaurowanie tapicerki do oryginału. Co do obić tapczanowych - pewnie nie ma się co martwić o trwałość, bo ten samochód już nie zrobi 200 tys km w swoim dalszym życiu

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-05 11:48:21]


Końcówka ,jeszcze praktycznie kosmetyka .Córka pojechała na jazdę próbną i stwierdziła znowu coś innego,że w środku fajnie, jasno ale kolor choć fabryczny do mocy i dżwięku jaki jest w środku mu nie pasuje i gdyby miała nim jeżdzić na codzień chciała by ,żeby był czarny.Do odebrania mam jeszcze u tapicera wykładzinę bagażnika i osłonę zbiornika bo moje były strasznie zciachane (będą tak jak oryginalne czarne).
Podłoga w Mustangu w trakcie rzeżbienia , bo stara była gładka od dołu elektrycznie przyspawana ,od góry ocynkowana cienka jak rynny na nitach a pomiędzy nimi szczępy oryginalnej podłogi ,mam nadzieję ,że podobna do oryginału bo robiłem
ją ze zdjęć jakie znalazłem w internecie.

riccardo [2014-12-07 12:50:07]


Trzy zdjęcia nie przeszły były za duże

riccardo [2014-12-07 13:12:56]


Ładne te blachy wyrzeźbiłeś. Pokaż wiecej warsztatu.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2014-12-07 13:32:44]


Mustang skończony dżwięk 5,0 V8 muzyka dla ucha.

riccardo [2015-10-12 13:34:41]