[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Piotra |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto GT 1981 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2010-05-21 08:21:27 |
Podstrony
NOWE WCIELENIE Ford Capri MkIII
W końcu zebrałem się postanowiłem odkurzyć nieco opis. Dwa zdania jak zostałem posiadaczem Capri. Podobał mi się od zawsze ale pierwsze nie było pieniędzy, żeby kupić, poźniej jak była okazja to te tanie były w fatalnym stanie a te w lepszym stanie były drogie. Jak już chciałem kupić to z kolei bałem się awaryjności itp. No ale w końcu większość nowszych aut jest tak brzydka, że nie miałem wyboru i kupiłem Capri MkIII z 81 r. z silnikiem 2,0 R4. Co się okazało?
Że jak się wyda na Capri troszkę więcej niż przeciętnie każdy chce dać to można kupić bez problemu auto do jazdy na codzień. Capri mam już ponad dwa lata, rocznie jeżdże około 10 tys. km i jescze nigdy mnie nie zawiódł. Tak, że myśle, że istniejącą na stronie ankietę trzeba zmienić ponieważ odstrasza ludzi. Tak, tak, są Capri, którymi można jeżdzić, niezależnie od pory roku i pogody i nie grozi to żadnymi większymi wydatkami. Samochód mnie kosztował 6,5 tys zł. Czy to dużo? Jak na samochód do codziennej bezawaryjnej jazdy chyba nie. Dlatego też nie należy straszyć przyszłych posiadaczy, że mając taki samochód trzeba się przygotować na wydatki no chyba, że się kupi złom i samemu wyremontuje (co trwa kilka lat i pochłania znacznie większe sumy). A jak ktoś potrzebuje od razu samochód do jazdy i nie ma czasu za wiele grzebać to raczej niech nie kupuje nic za 2 tys. zł no chyba, że trafi na desperata który za taką sumę odda sprawny samochód. W każdym razie mój samochód jest jednym z tych które świadczą, że Capri, jest samochodem którym można jeździć na codzień, bez obawy o kosztowne naprawy i częste serwisowanie. W moim capri staram się zmieniać olej co około 7,5 tys. km no i oczywiście wymieniać rzeczy, które ulegają zużyciu w toku eksploatacji. Poniższa lista rzeczy zrobionych przy samochodzie wydaje się długa ale 95% wymienionych tam rzeczy to "moje widzimisie" nie mające wpływu na jeżdżenie samochodem.
Od czasu kupna samochodu na początku listopada 2002 roku:
- kupno nowego akumulatora Centra Plus,
- wymiana regulatora napięcia,
- naprawa tylnej półki,
- standardowa wymiana oleju i filtra oleju,
- kupno aluminiowych nakładek na pedały,
- kupno lampki oświetlenia wewnętrznego,
- montaż radia i podłączenie tylnego światła przeciwmgielnego,
- założenie nowych piór wycieraczek,
- założenie nowej gałki zmiany biegów,
- wymiana oleju mostu (fordowski) i uszczelki pokrywy mostu oraz naprawa pokrywy,
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów,
- kupno chromowanych zderzaków do MkII,
- założenie chromowanej końcówki rury wydechowej,
- kupno nowych lamp tylnych,
- kupno chromowanych osłon wentyli,
- kupno szprychowanych kołpaków 13",
- zrobienie siatki bagażnika zapobiegającej przeuwaniu się przewożonych rzeczy,
- szyte na zamównienie czarne pokrowce na fotele,
- nowa antena,
- nowa gaśnica i apteczka,
- nowe szyte na zamówienie skórzane mieszki dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego,
- naprawa oświetlenia zegarka,
- komplet nowych dywaników,
- wykonanie nowej atrapy własnego pomysłu,
- wymiana termostatu i płynu chłodniczego,
- sygnalizator włączonych świateł,
- podkładki pod tablice rejestracyjne ze stali nierdzewniej,
- naprawa ssania gaźnika,
- wymiana przerywacza migaczy,
- kupno nowych chromowanych felg U.S. Wheel (serii 26, "Chrome Blade", 14"),
- nowy filtr powietrza (Motorcraft),
- wymiana klocków i szczęk hamulcowych,
- wymiana łożysk koła prawego przedniego,
- kupno chromowanych nakrętek do felg,
- blacharka podłogi i progów (nowe progi), konserwacja podwozia, poprawki lakiernicze,
- kupno chromowanych "capsów" do felg i osłony do cewki z polerowanej stali nierdzewnej,
- założenie nowych świec Motorcrafta BFS 32C,
- wymiana przewodów paliwowych pod podwoziem,
- wymiana linki prędkościomierza,
- wymiana pompy paliwa na nową, przy okazji rutynowa wymiana oleju (Texaco) i filtra oleju (Motorcraft EFL 90),
- podłączenie wskaźnika poziomu paliwa,
- wymiana przepony podciśnieniowego urządzenia wtryskowego gaźnika Weber,
- założenie polerowanego aluminiowego filtra paliwa firmy Russel z wkładem z brązu,
- owinięcie kolanka taśmą żaroodporną firmy Design Engineering Inc.,
- regulacja zapłonu,
- naprawa dmuchawy ogrzewania, naprawa oświetlenia suwaków nawiewu i zapalniczki, założenie blokady zapłonu,
- nowy przerywacz, czyszczenie styków,
2005 rok:
07.01.05 - chromowanie osłony chłodnicy i mocowań pasów.
14.01.05 - chromowanie osłony paska rozrządu.
03.02.05 - chromowanie pokrywy zaworów, przy okazji regulacja zaworów i wymiana korkowej uszczelki pokrywy zaworów.
19.02.05 - wymiana oprawki przedniego prawego światła postojowego.
01.03.05 - chromowanie klamek drzwiowych.
04.03.05 - założenie kompletu 4 letnich opon Goodyear Eagle NCT2 (195/60 R14) na chromowane felgi, teraz czekają tylko na cieplejsze dni.
07.03.05 - przegląd techniczny.
14.03.05 - zakup pary chromowanych lusterek "bullet style".
02.04.05 - założenie chromowanych lusterek i chromowanych klamek.
07.04.05 - ustawienie zbieżności kół i założenie letnich kół.
kwiecień 2005 - drobne zaprawki lakiernicze.
28.04.05 - wymiana zwykłej teleskopowej anteny na elektrycznie wysuwaną wykonaną ze stali nierdzewnej (dzięki Jagool za pomoc).
03.05.05 - nasmarowanie łożyska przedniego lewego.
10.05.05 - czyszczenie zacisków hamulcowych oraz założenie kompletu nowych uszczelek do zacisków i innych elementów.
04.06.05 - ponowne wyważenie letnich kół (pomimo, że byłem przy poprzednim wyważaniu 2 miesiące temu, tak jak i teraz to różnice wynosiły do 25 g !!!).
15.06.05 - wymiana gum i tulej wahaczy, gum stabilizatora oraz docisku maglownicy.
22.10.05 - założenie ocieplacza akumulatora, takie coś zobaczyłem w sklepie, kupiłem, nie spodziewam się cudów w zimie, ale na pewno nie zaszkodzi.
09.11.05 - wymiana elektromagnesu rozrusznika, kabla łączącego z rozrusznikiem, tulej rozrusznika oraz czyszczenie tych elementów.
12.11.05 - regulacja zapłonu dwukrotna (pierwsza stroboskopem nie dała tak korzystnych efektów jak czułe ucho i doświadczenie mechanika).
14.11.05 - wyważenie i założenie zimowych kół.
28.11.05 - zakup oryginalnych piór wycieraczek Forda (może będą lepsze niż firmy Top za 8,99 za 2 szt.)
2006 rok:
03.03.06 - wymiana oleju (Castrol GTX) oraz filtra oleju (Motorcraft EFL90).
09.04.06 - założenie otwartego filtra powietrza Edelbrock Pro-Flow.
13.04.06 - regeneracja resorów (młotkowanie, nowe sworznie, przekładki i wkłady pomiędy piórami).
15.04.06 - wyważenie kół letnich i ich założenie do samochodu.
17.07.06 - wymiana gum i tulej stabilizatora tylnego,
wymiana płynu chłodniczego (Dynagel 2000), płukanie układu chłodzenia.
20.10.06 - wymiana oleju w skrzyni (Ford SQM 2C 9008A).
26.10.06 - malowanie proszkowo zimowych felg na czarny półmat, opony już założone, koła wyważone i czekają na założenie jak przyjdą pierwsze mrozy.
04.11.06 - wymiana kół na zimowe.
29.12.06 - wymiana łożysk koła przedniego lewego (SKF).
2007 rok:
05.03.07 - przegląd techniczny.
21.04.07 - wymiana kół na letnie.
11.06.07 - wymiana wieszaka tłumika tylnego.
14.06.07 - wymiana przedniej części układu wydechowego.
2008-2010 cos sie dzieje caly czas ale nie mam czasu uzupelniac i notowac. W galerii dodalem rysunek swojego samochodu namalowany dla mnie przez Daniella (namiary na stronie kontaktów)