[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | szecho |
Samochód: | Ford Capri Mk Ia 5.0 V8 1969 |
Status: | aktualnie posiadany (od 2009-07-10) |
Aktualizacja: | 2024-09-16 20:52:21 |
Ford Capri Mk Ia 5.0 V8 1969
Capri zostało wyprodukowane w lipcu 1969 roku. Z dowodu wynika, że pierwsza rejestracja była w marcu 1970r.
Fabrycznie był w nim 1600 Kent LC ze skrzynią automatyczną Borg Warner 35, podczas zakupu już go nie było - może to i dobrze ;)
2022
Capri odstało już swoje, także teraz powoli wraca do życia.
Aktualnie już po piaskowaniu
2024-04 - Mały update postępów przy Capriku.
Aby ułatwić sobie pracę przy zabezpieczaniu podwozia itd zrobiłem obrotnicę do nadwozia - przyda się też do kolejnych aut. Dla pewności, że wszystko zmieści mi się w garażu najpierw narysowałem ją na kompie a dopiero później zacząłem ciąć i spawać :).
Nadwozie już zawieszone, także będzie można działać dalej :)
Równolegle do nadwozia ruszyłem też temat silnika. Długo się zastanawiałem co dawać, czy jakieś gaźnikowe v6, czy może 2.9 cosworth albo coś innego. Ostatecznie padło na 302 v8.
Decyzję ułatwiło to, że dwa takie silniki w częściach zalegają gdzieś w kącie garażu.
2024-09
Udało się zakończyć temat szlifów i kompletacji dołu silnika :)
Pierwszy blok z '69 okazał się popękany, na szczęście drugi '79 był ok, także można było robić szlify i dokupować brakujące części do silnika.
Ze wszystkich części stary został tylko blok i wał korbowy, reszta części łącznie z kołem zamachowym, sprzęgłem itd. przyleciała z za oceanu.
Po szlifach okazało się, że temat wywarzenia nie jest taki oczywisty i za bardzo to nie ma kto tego tutaj na miejscu zrobić, także miałem wycieczkę ze wszystkim do Lublina na wyważenie i jeszcze jakieś małe poprawki po poprzednich pracach szlifierni.
Teraz będzie można zacząć składać dół silnika i w międzyczasie zweryfikować głowice, które kiedyś dokupiłem.