[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Śmietan |
Samochód: | Ford Taunus TC III 2.8 V6 Koeln 1979 "Tauni" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2003-06-01) |
Aktualizacja: | 2010-08-08 18:38:16 |
Wreszcie udało mi się zebrać i zrobić dziś rano poglądowe fotki, jak to obiecałem wczoraj Maroo. Widać też, że dotrzymałem jeszcze innej obietnicy, złożonej ładnych parę lat temu (7 ?!) innemu z klubowiczów, odnośnie powrotu do oryginalnego wyglądu. Pozwoliłem sobie na drobne odstępstwa (zderzaki, koła, kilka elementów wnętrza) ale tragedii i zaburzenia klimatu epoki chyba nie ma.
Tauniak od czasu malowania (sierpień 2009) powoli (a wręcz koszmarnie wolno) szykuje się do powrotu na drogi. Po totalnej rozbiórce do blacharki i ponownym montażu elementów nic nie działa tak jak wcześniej… Od 8 miesięcy Taunus tuła się po mazowieckich warsztatach. Dziś trafił do kolejnego, tym razem w Ząbkach. Może coś się z tego wreszcie urodzi i wyjedzie wreszcie na dobre na drogi. Tęsknię za tym starym gratem… Powoziło by się dupsko do pracy czymś klimatycznym…
Poza malowaniem reszta prawie bez mian.
Wnętrze : deska od poliftingowego dzioba, zegary od Granady V6, fotele Konig. Planuję po sezonie odstawić Tauniego na „uszycie” nowego wnętrza.
Nadwozie: brak kilku detali – chromowanych klinów szyb, listewek na rynienki, plastików przedniego zderzaka…
Pod maską bez zmian – 2.8 na gaźniku i kolektorze od 2.8, N9, serwo z Granady, nowy układ zapłonowy, trochę nowych drobniejszych części
Most 3,44 z dużą główką.
Hamulce całe nowe – przód wentyle, tył seria
Zawieszenia, koła, układ kierowniczy – wszystko nowe - nowy magiel, nowe amortyzatory, sprężyny, gumy tuleje, sworznie, etc, koła 6x14, opony Toyo 195/60/14
Niedługo wracam do starych kół – „szprychowych” RS 7x15. Obecne pewnie pójdą do kapcia, który od grudnia 2009 odbudowuje się w Warce.
Tyle na razie.
Pozdrawiam Wszystkich czytających :)