[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | marcinho |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto GT 1982 "caprilla" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2009-11-10) |
Aktualizacja: | 2015-01-04 15:44:18 |
Podstrony
Oldtimers rulez!! New cars sucks!!
Witam wszystkich!
Ze względu na to, iż jestem tu dość 'nowy' na początku chciałbym choć trochę przedstawić moją osobę. Otóż nazywam się Marcin J. a coś więcej o mnie to: muzyka, piłka, PES, wędkarstwo no i oldtimer'y rzecz jasna.
To jest miejsce by napisać po krótce jak to się zaczęło a więc ...
Pomysł na posiadanie jakiegoś old- lub young-timera urodził mi się w głowie jakieś … powiedzmy 1,5 roku temu, kiedy to uświadomiłem sobie, że obrzydzają mnie nowoczesne wytwory techniki motoryzacyjnej (no może z kilkoma wyjątkami). Biorąc pod uwagę fakt, iż z mechaniką samochodową jest u mnie bardzo, bardzo i powtórzę może jeszcze raz - bardzo kiepsko, postanowiłem uzbierać kwotę, która pozwoliłaby mi na zakup samochodu odrestaurowanego w co najmniej 'prawie' idealnym stanie. Pierwszy pojazd, który mnie zainspirował to Opel Kaddet C i na nim pozostało, aż do dnia …. w którym dość przypadkowo zobaczyłem w ogłoszeniu (dziękuję za istnienie capri.pl) Caprille, która dodatkowo stała niecałe 10 km ode mnie no i się zaczęło… 1. oględziny i kompletne zafascynowanie, a potem 2. oględziny (dzięki cypis i artur za pomoc) no i decyzja o zakupie.
Jedną z najważniejszych rzeczy jakie muszę oznajmić w tym miejscu to, to że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o wiedzę na temat mechaniki samochodowej. Ale za to mam zapał ;] oraz nieskończone zasoby energii ;]. Z tegoż powodu zamierzam się pytać WAS wszystkich drodzy forumowicze o każdą najmniejszą drobnostkę, która przystworzy mi problemów.
Czas na mały opis zakupionego dzieła:
- autko jest po blacharce,
- ma wymienioną wiązkę elektryczną,
- nowe sprzęgło,
- przelotowy układ wydechowy,
- brak termostatu ( „0” grzania),
- tapicerka do zrobienia,
- silnik 2.0 ……….
Nowe foty załączam:
12.12.2009
Zakupiony nowy akumulator i zamontowane nowe świece motorcraft'y
Przebiegają prace wygłuszające Caprille. Pytania:
1.Czy mam obkleić każdą dziurkę przy dachu-suficie (nie mam podsufitki więc mam dojście do wszystkich dziurek, których jest tam dość sporo) ??
2. Na grodzi mam kilka dziur, przez które przechodzą kable i nie posiadają one uszczelek .... Czym je najlepiej zalepić? Jest tez wielka dziura w miejscu gdzie servo wchodzi do wnętrza i tam też nie ma uszczelki. ...??
3. Czy zakleić matami otwory w progach (od strony wnętrza przy przednich siedzeniach) ?
4. Na klapie maski wokoło są też otwory... Czy je też mogę zalepić?
Pytań tak jak pisałem będzie sporo....
6.01.2010
- montaż termostatu,
- wymiana płynu w chłodnicy,
W dalszym ciągu przebiegają prace wygłuszeniowe. Aktualnie trwa docinanie filcu. Dodam, że dysponuje nieogrzewanym garażem więc trwa walka z mrozem ... i z czarnym kotem, który stał się największym miłośnikiem prac remontowych.
Aby zaoszczędzić bałaganu na stronie głównej, zakładam podstronę "Co to??" z moimi zapytaniami.
Zamieszczam foty moich tabliczek.
Rozszyfrowałem tabliczki. No i proszę wersja GT !! Przy najmniej tak mówi tabliczka. Tabliczka znamionowa także twierdzi, że to GT. Ale za cholere z tego co na forum nie potrafię wywnioskować jak mam rozpoznać czy to silnik rzeczywiście GT. Sprawdze te nabicia na silniku, ale nie wiem gdzie ich szukać.
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć co oznacza LHD/RHD. Wyszło, że LHD, czyli rok produkcji nieparzysty, ale powinno być 1982 czyli parzyście.
1.04.2010
- wygłuszenie zakończone (maty bitumiczne + mata dekarska + filc),
- naprawa kierunkowskazów (wymiana przerywacza),
- ustawienie zapłonu i regulacja gaźnika,
- zamykanie tylnej klapy co by nie latała (przymocowanie dodatkowych gumek),
- oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
08.2010
- kompletacja nowego wnętrza - zakup czarnych boczków + podłokietniki + osłonki słupków drzwiowych,
- konserwacja podwozia,
- wymiana aparatu zapłonowego,
- ponowna regulacja gaźnika (wykazana choroba - luzy na przepustnicach),
- wyważenie kół + ustawienie zbieżności.
02.2011
- założenie plastikowych nadkoli,
- ustawienie zaworów,
- regeneracja nowej deski rozdzielczej oraz podłokietnika,
- założenie spryskiwaczy szyby przedniej,
- regeneracja foteli i kanapy,
- zakup seryjnego wydechu.
04.2011
- regeneracja przednich zacisków (nowe klocki, reperaturki, blaszki),
- regeneracja tylnych hamulców (nowe cylinderki, okładziny, sprężynki),
- wymiana płynu hamulcowego DOT 4,
- renowacja felg ATS, wyważenie, założenie opon (nowe tylnie Vrederstein Sprint 205/60/13),
06.2011
- montaż brakującej uszczelki zgarniającej (siiic!),
- montaż oświetlenia wnętrza,
- poprawki zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia,
- założenie podsufitki (skaj perforowana),
- wykonanie 'własnej customowej" maskownicy zegarów,
- położenie wykładziny czarnej (handmade),
- montaż CAŁEGO nowego wnętrza.
10.2011
- ustawienie zbieżności,
- wymiana amortyzatorów przednich wraz z odbojami (Delphi),
- wymiana amortyzatorów tylnych (HQ),
- założenie oryginalnego układu wydechowego,
- nowa drewniana kierownica Raid wraz z nabą.
01.2015
- zamontowane zderzaki
- polerka lakieru