logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » marcinho - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto GT 1982 "caprilla"

marcinho - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto GT 1982 "caprilla"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: marcinho Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto GT 1982 "caprilla"
Status: aktualnie posiadany (od 2009-11-10)
Aktualizacja: 2015-01-04 15:44:18

Podstrony

Oldtimers rulez!! New cars sucks!!

Witam wszystkich!

Ze względu na to, iż jestem tu dość 'nowy' na początku chciałbym choć trochę przedstawić moją osobę. Otóż nazywam się Marcin J. a coś więcej o mnie to: muzyka, piłka, PES, wędkarstwo no i oldtimer'y rzecz jasna.

To jest miejsce by napisać po krótce jak to się zaczęło a więc ...
Pomysł na posiadanie jakiegoś old- lub young-timera urodził mi się w głowie jakieś … powiedzmy 1,5 roku temu, kiedy to uświadomiłem sobie, że obrzydzają mnie nowoczesne wytwory techniki motoryzacyjnej (no może z kilkoma wyjątkami). Biorąc pod uwagę fakt, iż z mechaniką samochodową jest u mnie bardzo, bardzo i powtórzę może jeszcze raz - bardzo kiepsko, postanowiłem uzbierać kwotę, która pozwoliłaby mi na zakup samochodu odrestaurowanego w co najmniej 'prawie' idealnym stanie. Pierwszy pojazd, który mnie zainspirował to Opel Kaddet C i na nim pozostało, aż do dnia …. w którym dość przypadkowo zobaczyłem w ogłoszeniu (dziękuję za istnienie capri.pl) Caprille, która dodatkowo stała niecałe 10 km ode mnie no i się zaczęło… 1. oględziny i kompletne zafascynowanie, a potem 2. oględziny (dzięki cypis i artur za pomoc) no i decyzja o zakupie.

Jedną z najważniejszych rzeczy jakie muszę oznajmić w tym miejscu to, to że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o wiedzę na temat mechaniki samochodowej. Ale za to mam zapał ;] oraz nieskończone zasoby energii ;]. Z tegoż powodu zamierzam się pytać WAS wszystkich drodzy forumowicze o każdą najmniejszą drobnostkę, która przystworzy mi problemów.

Czas na mały opis zakupionego dzieła:
- autko jest po blacharce,
- ma wymienioną wiązkę elektryczną,
- nowe sprzęgło,
- przelotowy układ wydechowy,
- brak termostatu ( „0” grzania),
- tapicerka do zrobienia,
- silnik 2.0 ……….

Nowe foty załączam:




12.12.2009
Zakupiony nowy akumulator i zamontowane nowe świece motorcraft'y
Przebiegają prace wygłuszające Caprille. Pytania:
1.Czy mam obkleić każdą dziurkę przy dachu-suficie (nie mam podsufitki więc mam dojście do wszystkich dziurek, których jest tam dość sporo) ??
2. Na grodzi mam kilka dziur, przez które przechodzą kable i nie posiadają one uszczelek .... Czym je najlepiej zalepić? Jest tez wielka dziura w miejscu gdzie servo wchodzi do wnętrza i tam też nie ma uszczelki. ...??
3. Czy zakleić matami otwory w progach (od strony wnętrza przy przednich siedzeniach) ?
4. Na klapie maski wokoło są też otwory... Czy je też mogę zalepić?

Pytań tak jak pisałem będzie sporo....


6.01.2010
- montaż termostatu,
- wymiana płynu w chłodnicy,
W dalszym ciągu przebiegają prace wygłuszeniowe. Aktualnie trwa docinanie filcu. Dodam, że dysponuje nieogrzewanym garażem więc trwa walka z mrozem ... i z czarnym kotem, który stał się największym miłośnikiem prac remontowych.
Aby zaoszczędzić bałaganu na stronie głównej, zakładam podstronę "Co to??" z moimi zapytaniami.

Zamieszczam foty moich tabliczek.

Rozszyfrowałem tabliczki. No i proszę wersja GT !! Przy najmniej tak mówi tabliczka. Tabliczka znamionowa także twierdzi, że to GT. Ale za cholere z tego co na forum nie potrafię wywnioskować jak mam rozpoznać czy to silnik rzeczywiście GT. Sprawdze te nabicia na silniku, ale nie wiem gdzie ich szukać.
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć co oznacza LHD/RHD. Wyszło, że LHD, czyli rok produkcji nieparzysty, ale powinno być 1982 czyli parzyście.

1.04.2010
- wygłuszenie zakończone (maty bitumiczne + mata dekarska + filc),
- naprawa kierunkowskazów (wymiana przerywacza),
- ustawienie zapłonu i regulacja gaźnika,
- zamykanie tylnej klapy co by nie latała (przymocowanie dodatkowych gumek),
- oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

08.2010
- kompletacja nowego wnętrza - zakup czarnych boczków + podłokietniki + osłonki słupków drzwiowych,
- konserwacja podwozia,
- wymiana aparatu zapłonowego,
- ponowna regulacja gaźnika (wykazana choroba - luzy na przepustnicach),
- wyważenie kół + ustawienie zbieżności.

02.2011
- założenie plastikowych nadkoli,
- ustawienie zaworów,
- regeneracja nowej deski rozdzielczej oraz podłokietnika,
- założenie spryskiwaczy szyby przedniej,
- regeneracja foteli i kanapy,
- zakup seryjnego wydechu.

04.2011
- regeneracja przednich zacisków (nowe klocki, reperaturki, blaszki),
- regeneracja tylnych hamulców (nowe cylinderki, okładziny, sprężynki),
- wymiana płynu hamulcowego DOT 4,
- renowacja felg ATS, wyważenie, założenie opon (nowe tylnie Vrederstein Sprint 205/60/13),


06.2011
- montaż brakującej uszczelki zgarniającej (siiic!),
- montaż oświetlenia wnętrza,
- poprawki zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia,
- założenie podsufitki (skaj perforowana),
- wykonanie 'własnej customowej" maskownicy zegarów,
- położenie wykładziny czarnej (handmade),
- montaż CAŁEGO nowego wnętrza.


10.2011
- ustawienie zbieżności,
- wymiana amortyzatorów przednich wraz z odbojami (Delphi),
- wymiana amortyzatorów tylnych (HQ),
- założenie oryginalnego układu wydechowego,
- nowa drewniana kierownica Raid wraz z nabą.


01.2015
- zamontowane zderzaki
- polerka lakieru

Komentarze

Ciekawy egzemplarz, skąd ja go kojarze...??? Powodzenia!!

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-06 00:43:43]


1. złączka + oświetlenie któregoś z przycisków pod suwakami ogrzewania (tylko do 1 będzie pasować)

2. złaczka od czujnika otwartych drzwi? w słupku wymarsz

3. nie wiem :P ogrzewanie tylnej szyby i spryskiwacz działają?

4. prawdopodobnie do złączki stacyjki - zasilanie na radio czy coś,

5. zegary, tak ma to wyglądać nic tam nie podłączasz

fajny początek pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-06 00:50:17]


cOke - dobrze, oprócz 3 (czerwony kabel, czyli jest w nim 12v niezależnie od stanu stacyjki) - lampka oświetlenia bagażnika (była opcjonalnie w niektórych Capri, ale złączka do podłączenia była chyba w każdej instalacji)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-06 10:12:14]


tego nigdy nie miałem :D
tnx Gryziu :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-06 21:18:54]


Brawo, fajna furka.
Pozatym często jestem w Aleksandrowie, a i mieszkam niedaleko więc pewnie będę ją widywał.
Gratki.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-06 22:43:07]


dzięki za odp. na pierwszą turę pytań

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-07 22:35:19]


1.Czy mam obkleić każdą dziurkę przy dachu-suficie (nie mam podsufitki więc mam dojście do wszystkich dziurek, których jest tam dość sporo) ??
2. Na grodzi mam kilka dziur, przez które przechodzą kable i nie posiadają one uszczelek .... Czym je najlepiej zalepić? Jest tez wielka dziura w miejscu gdzie servo wchodzi do wnętrza i tam też nie ma uszczelki. ...??
3. Czy zakleić matami otwory w progach (od strony wnętrza przy przednich siedzeniach) ?
4. Na klapie maski wokoło są też otwory... Czy je też mogę zalepić?


1 ... nie - to służy tak troszkę do wentylacji wnętrza
2. najlepiej dobrać gumowe uszczelki pasowane w gródź - może coś z demontażu ktoś będzie miał - wypisz wszystkie w dziale ogłoszeń ze średnicami gum ... Tam gdzie serwo wchodzi do nadwozia fabrycznie jest gumowa osłona ....

3. matami nie - fabrycznie po konserwacji były zaklejane mocną taśmą klejącą (taką jak izolacyjna )....
4. nie zaklejać .... jeśli do środka dostanie się woda to chociaz wypłynie - jak zakleisz to nie będzie miała jak uciec ani odparować ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-12 21:32:54]


Kod silnika masz na kołnierzu łączącym go ze skrzynią biegów po stronie pasażera
LHD - kierownica po lewej stronie, RHD - kierownica po prawej stronie :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-01-07 13:48:00]


Newt więcej niż GT :)

Konar [2010-01-07 13:51:50]


*Nawet

Konar [2010-01-07 13:52:01]


LHD/RHD - to strona kierownicy (LHD - kierownica "europejska", po lewej stronie/RHD - kierownica po prawej stronie).

Co do kodowania i parzystości roku, to Ford wykorzystywał jedno pole do dwóch rzeczy:
1. do zakodowania strony kierownicy (LHD/RHD)
2. do zakodowania roku modelowego - to NIE jest rok produkcji.

Rok modelowy zmieniał się (i do tej pory się zmienia :D) u Forda w okolicach wakacji. Wszelkie zmiany wyposażeniowe, wersyjne, nadwoziowe przeprowadzane są razem ze zmianą roku modelowego i tak np. model "Taunus'74" jest tak naprawdę produkowany od sierpnia/września roku 1973. Ponieważ moment zmiany modelu jest płynny i nie sposób po samej dacie produkcji go rozpoznać, dodano go do istniejącego oznaczenia strony kierownicy. Historia przedstawia się następująco:

Do sierpnia roku 1970 kod strony kierownicy jest bardzo prosty:
1 -> LHD
2 -> LHD

Od września 1970 sprawa jest trochę bardziej skomplikowana:
1 lub A -> LHD
2 lub B -> RHD
Przy czym oznaczenie liczbowe informuje, że samochód należy do nieparzystego roku modelowego, a literowe - parzystego.

Przykład:
Mój Taunus jest wyprodukowany w sierpniu 1971 (kod daty LT) i ma kod kierowncy "1" (rok modelowy nieparzysty), czyli należy do roku modelowego 1971. W tym samym sieprniu zaczęli pewnie klepać Taunusy roku modelowego 1972 z jakimiś drobnymi zmianami i kod kierownicy zmienił się na "A".

W twoim przypadku data produkcji to lipiec 1982 (kod "CP"), jednocześnie kod kierownicy to "1" (nieparzystość roku modelowego), a więc masz Capri z roku modelowego 1983.

I tyle, zagadka rozwiązana :D

Konar [2010-01-07 14:25:53]


Cóż mogę dodać. Gratuluje wiedzy !!
A! Z tą datą to CP to będzie sierpień 1982.

Aha i proszę o sprostowanie tego GT.

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie [2010-01-08 01:22:13]


Przepraszam za zwłokę, już odpowiadam. W zwrocie "Nawet więcej niż GT" chodziło mi o dodatkowy znak w ostatnim rzędzie, trzeci od prawej - "C". Pole to zazwyczaj jest puste, a jakakolwiek literka tutaj oznacza "specjalność" wersji (czyli nie samo GT, ale np. GT4 albo SuperGT).

Tym niemniej jednak, po konsultacji z fabryką, okazuje się, że to "C" oznacza "gołe" GT dla roku modelowego 1982 i 1983. Także w wersji samochodu możesz wpisać "GT". Inna sprawa, że z oryginalnego wyglądu to już niewiele zostało :)

Pozdrawiam.

Konar [2010-02-15 19:26:18]


CP68857"L" - a ja myślałem że dodali szóstą cyfrę a tu literka ... właściwie dlaczego ? Czyżby wyprodukowali ponad 100 tys egzemplarzy w danym miesiacu ???

Pozdro od CG87814 ;-))) bez literek na końcu a też 82 ;-)


Kolor grafitowy szary fabrycznie ?

A wersja to nie jest czasem zakodowana w pierwszym rzędzie jako 3 symbol od tyłu ? U mnie tam widnieje "D" w Mk1 ,, "L" w obecnej Mk2 , a w poprzedniej Mk2 GL - widniało "G" w obu Mk2 silnik LC ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-03-31 20:05:19]


Ta literka to suma kontrolna VINu wprowadzona, żeby można było sprawdzić czy VIN nie jest przypadkiem wymysłem rzeźbiarza :) Procedura wyliczania literki z numeru seryjnego była tajna.

Konar [2010-03-31 20:20:38]


Ta literka L ?? Też mam vin w postaci 17 symboli, ale nie mam literki po wspomnianym CG87814 tylko gwiazdkę zamykającą numer nadwozia ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-03-31 20:29:26]


Bo literka jest tylko na tabliczce :) VIN jako taki, jej nie zawiera.

Konar [2010-04-02 16:00:22]


przed czerwonym był on w kolorze 'takim jakimś' ciemny granat z jakimiś paskami, mam gdzieś na zdjęciach. Co zgadza się z tabliczkami.

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-02 18:14:10]


Jakoś mi te ATS'y nie pasują do tego auta, lepiej by chyba wyglądał np. na Wolfrace'ach, ale najważniejsze, że właścicielowi się podoba ;)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-03 15:38:06]


Daj więcej zdjęć :) szkoda, że te fotele nie przeszywane jakąś srebrną nitką, pasowało by do chromowych boczków bardziej. Jak normalnie nie lubię takich "customowych" wnętrz, tak w miarę mi się u Ciebie podoba, szkoda trochę że wszystko od innej parafi

chart Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-10 20:57:16]


A dlaczego zrezygnowałeś z bulletów-lusterk??

bon [2011-05-10 21:00:08]


boczki ok, fotele wg mnie średnie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-10 23:03:58]


zamysł bym taki żeby zrobić to hmmm "nieorginalnie''
zdjęcia będą spokojnie ...

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-10 23:20:05]


No panie, te fotele to calkiem dobry pomysl...taki custom to akurat rozumiem :)

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-10 23:20:06]


bullety mi jakoś nie pasowały choć nie twierdzę, że brzydkie, Wręcz przeciwnie. Poza tym nie widziałem w nich nic.

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-11 01:13:08]


Będzie latał zimą czy czeka do wiosny?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-10-20 14:54:10]


Pewnie tak jak ostatniej zimy, czyli kilka razy wyjechało się z garażu.

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie [2011-10-23 19:37:08]


Oj minęło nieco czasu ... :)
Caprillka ciągle żywa, choć trochę ją serce pobolewa. Kolejki jednak do doktora długie...
Zbieramy na wizytę prywatną :)

Przy okazji lata 2014 i ślubu kolegi, miałem pretekst do zrobienia polerki (foto wyżej)

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-04 15:47:44]