[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | MateuszW140 |
Samochód: | Ford Granada Mk IIa 2.0 V6 Koeln 1981 "Grażyna" |
Status: | wysłany do krainy wiecznych autostrad |
Aktualizacja: | 2011-03-01 12:41:26 |
Co tu dużo pisać... Stary tłumik wywalony, jest nowy, ale zdecydowałem się zrobić podstronę, bo było pare jaj z tym. Wyjściowo chciałem wymienić tylko tłumik środkowy bo "nie ma do czego spawać", ale jak został wyjęty, to okazało się, że końcowy od środka też bardzo zgnity i nie ma co łączyć nowej części z gównem. Po wyjęciu okazało się jeszcze, że sam bębęn tłumiący jest wspawany od dużego fiata. Przez to, że kupowałem te tłumiki nierównomiernie, a w międzyczasie trafiłem na źródło prostu z hurtowni, końcowy tłumik był z innej firmy niż środkowy, i przy wstawianiu się okazało, że łączenia nie pasują - oba miały zgrubienie na końcach, nie było jak wsunąć. Okazało się też, że rury idące od silnika są za krótkie do połączonych tłumików środkowego i końcowego, a generalnie rozstrzał średnic rur był 42-46 mm i nie chodzi mi tu o zgrubienia albo zwężki na łączeniach. W sumie troche wycinania i kombinowania było, ucierpiała rura od tłumika do eskorta mk4, który się gdzieśtam znalazł i wreszcie się przydał. Efekt końcowy na zdjęciach, w każdym razie morał z tego taki, że na zamienniki układu wydechowego trzeba uważać...