logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » bon - Ford Capri Mk II 3.5EFI V8 1975 » V8 rover

bon - Ford Capri Mk II 3.5EFI V8 1975 - V8 rover

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: bon
Samochód: Ford Capri Mk II 3.5EFI V8 1975
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2021-02-18 23:25:27

Aktualnie w Capri siedzi V8 Rover 3,5 z wtryskiem "hotwire" na przepływce z wersji 3.9.

,

Skrzynia Mt75 z przespawanym dzwonem z RR,tarcza sprzegła(ku mojemu zdziwieniu wieloklin pasował idealnie) oraz docisk z RR by zapomnieć o ślizganiu,sprzęgło hydrauliczne z Forda Scorpio.
,
,
,

Dodatkowo bebechy w moście zmienione na przełożenie 3.09
Dołożona elektryczna wspoma kierownicy.


Tak to jeździ:

http://www.youtube.com/watch?v=HvayXvQeefA

Co trzeba zrobić:
Wydech,aktualnie standardowy z Capri 42mm,będzie 2,5 cala.
Łożysko w skrzyni na neutralu popiskuje,chyba dociskowe.
Ogarnięcie dolotu powietrza.
Wspomaganie-zbyt czułe przy normalnej jeździe,plan jest taki by wyłączało się po osiągnięciu około 25km/h(realizacja za pomocą jakiegoś moduliku/przekaźnika oraz czujnika prędkości za skrzynią)muszę coś wymyślić.
Stałe problemy z ciśnieniem oleju smarowania silnika(wchodzi w grę podmiana pompy z 3.9)

Prawdopodobnie maszyna zostanie zagazowana i wreszcie odwdzięczy się się właścicielowi za pracę.
Ogólnie mam nadzieje jeździć,jeździć jeździć-do puki starczy na paliwo:)

Stan na 18.02.2021
Silnik wyremontowany ,nowe tłoki- pierwszy szlif, pierścienie, panewki, wał po szlifie ,nowy wałek od 3.9, modyfikacja miski itp.


Pod maską troszkę ogarnięte, elektroniczny zapłon na Edisie8 z mapą w DET3


Preformanceowy rozrząd


Głowice nowego typu od 4.6 ze zmniejszonym stopniem sprężania


Modyfikacja dolotu i nowy customowy wydech



No i Capri zawiozło mnie do ślubu:)


Komentarze

Konkret, mógłbyś napisać jak ogarnąłeś temat przeróbki dzwonu?

bad ass boy [2017-05-09 09:12:29]


Wzorowałem się na poczynaniach pana z tej stronki:
http://www.super7thheaven.co.uk/blog/rover-v8-mt75-gearbox-adaptor/

Wykonałem taki blaszany adaptor nakładany na wałek sprzęgłowy i jednocześnie dokręcony do flanszy dzwonu-w celu wyśrodkowani wałka względem silnika.
Spawanie jakieś 250zł.
Tak pokrótce.

bon [2017-05-09 11:50:51]


nie wiem czy wszystkim, ale filmik w momencie ruszenia się rozjechał tak, jakby ci budę wygięło... jak w kreskówkach :)))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-09 15:41:40]


heh...taka moc,na poważnie to chyba korekta drgań by the youtube:)

bon [2017-05-09 16:05:26]