[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | 4Dzik |
Samochód: | Ford Taunus 17M P3 1.7 Super 1964 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2021-07-21 15:24:38 |
Podstrony
- Strona dotycząca prac remontowych Taunusika
- Działamy dalej
- Blacharka
- Zawieszenie, układ hamulcowy, układ napędowy
Nasz pierwszy Fordzik :]
Ford Taunus 17M wersja Super. Autko ogólnie dobrze utrzymane, pali na dotyk. Podobno około 10 lat temu był remontowany - wygląda że były robione progi, reparaturki błotkików, wspawany kawałek nadkola tylnego. Lakier położony bez rewelacji, gdzieniegdzie można dopatrzeć się zlewki lakieru jednak nie widać nigdzie baniek pod lakierem. Auto było na allegro więc sporo osób pewnie go widziało, jest śmieszne ale ma swój urok któremu nie byliśmy obojętni. Autko ma 6V instalację elektryczną i jest wg mnie w 100% oryginalne, radio działajające, dekielki, kierownica itp. wszystko w dobrym stanie, nawet aku okazał się w niezłym stanie Tapicerka do wymiany - planowana skóra. Przejechaliśmy za nim 1500km - 29 godzin jazdy - tu podziękowania dla kolegi który cały czas prowadził auto (Vectra V6 2,5) poradziła sobie doskonale. Plany - doprowadzić do stanu jak nowy lub lepiej w 100% oryginał oczywiście. Nie wiem jak było w oryginale, ale w naszym przednie błotniki są z włókna szklanego. Nie działają światła mijania, działają długie, kierunki, pozycyjne, nie wiem jak z wstecznym bo nie mam żarówki i nie testowałem na razie. Po przyjeździe wymieniłem olej, filtr oleju, zamówiłem filtr powietrza, klocki hamulcowe. Obecnie wyjeżdżam na wakacje i 2 tygodnie autko suszy się na parkingu w hotelu. Po powrocie planuję doprowadzić do stanu używalności hamulce, które są przytarte, tarcze około 8mm - bez tragedii, do bębnów jeszcze nie zaglądałem. Potem rejestracja, ale nie wiem czy lepiej na żółte czy białe. Mam szwedzkie papiery więc czeka mnie tłumaczenie itd. Dalej co do stanu technicznego. Niewielkie dziury w podłodze, może 2-3. do wymiany 2 opony, urwany i pęknięty lekko przedni prawy kierunek, urwane prowadnice przednich siedzeń, nie pokazuje ciśnienia oleju, cieknie najprawdopodobniej skrzynia biegów, nie działa regulacja wentylatora, sam wiatrak włącza się na maxa, cały czas grzeje do środka, pęknięty kolektor wylotowy, dziura na łączeniu z rurą, ogólne braki w wydechu - dziury - mimo to auto nie chodzi strasznie głośno. Do tego nie kopci, tylko na ssaniu na czarno, kolega mówi że to w związku z za bogatą mieszanką. Wszystkie chromy do odnowienia. Na to chwilę to wszystko co mi przychodzi do głowy. Posiadam cały manual do auta po szwedzku - chyba, czyli cała serwisówka plus opis modelu Super i TS, i jedną książeczkę w której znajdują się Saaby z tych lat, samoloty łodzie itp. Tu podziękowania dla sprzedającego za te książeczki :) Plan ambitny doprowadzenia auta do stanu idealnego, poczekamy zobaczymy.